Honda CR-Z Concept

Η Honda έχει έτοιμο το CR-Z και το AUTO 24 παρουσιάζει το πρώτο υβριδικό κουπέ παραγωγής (pics)
- 06 Οκτωβρίου 2009 03:04
Το είδαμε για πρώτη φορά στην Έκθεση του Τόκιο το 2007. Την περασμένη άνοιξη, στο Σαλόνι της Γενεύης ήταν ένα στάδιο πριν την τελική του μορφή. Και αυτές τις ημέρες, στο Σαλόνι του Τόκιο, γίνεται η επίσημη πρεμιέρα του Honda CR-Z Concept. Του μοντέλου προπαραγωγής. Και, όπως ανακοίνωσε επίσημα η γιαπωνέζικη φίρμα το μοντέλο θα μπει στην παραγωγή τον επόμενο Φεβρουάριο ενώ στην αγορά της Ευρώπης θα το δούμε στις αρχές της άνοιξης του 2010.
Έχουν περάσει σχεδόν 20 ολόκληρα χρόνια, από τότε που η Honda είχε κερδίσει τις καρδιές όλων των νεαρών και γκαζιάριδων οδηγών με το CR-X VTEC. Ένα σπορ -κουπέ μοντέλο σε διαστάσεις αυτοκινήτου σούπερ μίνι. Το CR-X VTEC ήταν το πρώτο μοντέλο με κινητήρα που διέθετε μεταβλητό χρονισμό και βύθιση βαλβίδων και απέδιδε 160 άλογα από 1600 κυβικά εκατοστά χωρητικότητα.
Με το CR-Z η Honda φιλοδοξεί να συνεχίσει την παράδοση που δημιούργησε με το CR-X . Ενώ συγχρόνως θέλει να γίνει η πρώτη εταιρία στον κόσμο, που παρουσιάζει ένα υβριδικό σπορ – κουπέ μοντέλο.
Η εξωτερική εμφάνιση του CR-Z αποπνέει δυναμισμό και έντονα σπορτίβ στοιχεία. Στο εσωτερικό, ελάχιστα πράγματα θυμίζουν το concept που παρουσιάσθηκε στο Τόκιο πριν δύο χρόνια. Και, οι φωτογραφίες που έδωσε στην δημοσιότητα η γιαπωνέζικη φίρμα παραπέμπουν σε μια πιο σπορ έκδοση της εικόνας που συναντούμε στο Insight.
Επισήμως δεν υπάρχει καμία πληροφόρηση σχετικά με το μηχανικό σύνολο με το οποίο θα εφοδιάζεται το CR-Z. Οι πληροφορίες πάντως θέλουν να είναι το ίδιο μοτέρ με αυτό που κινεί το Insight, με μόνη διαφοροποίηση την αύξηση του κυβισμού από τα 1.3 λ. (98 ίπποι) στα 1.5 λίτρα και φυσικά την αύξηση της ιπποδύναμης.
Το CR-Z θα διαθέτει το ίδιο ηλεκτρικό πακέτο (μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρας κλπ) που συναντούμε τόσο στο Insight όσο και στο Civic Hybrid. Η κίνηση θα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς ενώ προς το παρόν δεν έχει διευκρινισθεί αν η μετάδοση της κίνησης θα γίνεται με αυτόματο κιβώτιο CVT (όπως στα Insight και Civic Hybrid) ή θα υπάρχει μηχανικό κιβώτιο.
Το CR-Z δείχνει δίχως άλλο το νέο δρόμο που χαράσσουν παγκοσμίως οι αυτοκινητοβιομηχανίες κι έχει διπλό στόχο. Αφενός την μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και αφετέρου τον περιορισμό των ρύπων που εκλύονται στο περιβάλλον.