Η γνωστή και άγνωστη ζωή του Τζένσον Μπάτον

Η γνωστή και άγνωστη ζωή του Τζένσον Μπάτον
jenson_button_sd

TO AUTO 24 σκιαγραφεί το πορτρέτο του νέου πρωταθλητή της Formula 1 Τζένσον Μπάτον

Το άστρο του Μπάτον



Το αστέρι του Τζένσον Μπάτον, άρχισε να λάμπει όταν βρίσκονταν σε ηλικία 8 ετών, όπου οι εμφανίσεις του, προμήνυαν την μελλοντική του πορεία. Πριν 20 χρόνια, πήρε τον πρώτό του τίτλο, στο πρωτάθλημα British Kart Super Prix. Για τα επόμενα 4 χρόνια ο μίκρος τότε Μπάτον, αρκούνταν μόνο στην πρώτη θέση σε διοργανώσεις όπως British Cadet, British Open and British Junior TKM Kart Series. Το 1995, έσπασε ένα ρεκόρ, καθώς ήταν ο πρώτος που έτρεξε σε ηλικία 15 ετών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula A Kart Series. Η επόμενη διάκριση για τον Βρετανό πιλότο, ήρθε το 1995, όπου ως ρούκι στη Formula 3 Series, είχε εξαιρετικές εμφανίσεις.









Η αρχή του ονείρου



Αυτό ήταν και το διαβατήριο για τη συμμετοχή στο μεγάλο και πολυπόθητο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Έκανε το ντεμπούντο του, στην ομάδα της Williams, το 2000, αντικαθιστώντας τον Αλεξ Ζανάρντι. Η πρώτη χρονία ήταν αρκετή δύσκολη, με αρκετή πίεση, όμως κατάφερε να τερματίσει στην 8η θέση. Τα επόμενα 3 χρόνια, βρέθηκε στη Benetton (2001) και στη Renault (2002), μονοθέσια που δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν το ρυθμό των πρωτοπόρων.



Οι καλές εμφανίσεις για τον Βρετανό ήρθαν με την ομάδα της BAR, όπου και έμεινε μέχρι το 2005, μέχρι δηλαδή που μετονομάστηκε σε Honda. Το 2004, πήρε την πρώτη Pole Position, ενώ τερμάτισε στην 3η θέση του πρωταθλήματος. Τα επόμενα τρία χρόνια δεν συνοδεύτηκαν με καλά αποτελέσματα για τον Μπάτον, καθώς το 2006 τερμάτισε 6ος και το 2007 15ος, με την απογοήτευση να φτάνει στο ζενίθ το 2008, που κατέλαβε τη 18η θέση.




Από την κόλαση στον παράδεισο



Όταν η Honda ανακοίνωνε πως θα αποσυρθεί από τον κόσμο της Formula 1, ο Τζένσον Μπάτον ήταν σίγουρος πως η καριέρα του στο κορυφαίο άθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα τελείωνε. Η χρονιά που μόλις είχε περάσει τον είχε βρει στην 18η θέση με μόλις τρεις βαθμούς και η λογική έλεγε πως θα έμενε στην ιστορία ως ένας πιλότος που έζησε το όνειρο της Formula 1, χωρίς όμως να πετύχει κάτι το σπουδαίο.



Στις 5 Μαρτίου το 2009 οη Brawn GP πήρε την Honda και την αναγέννησε. Ο Ρος Μπρον πήρε την ομάδα από το μηδέν και ως μετρ του είδους την μετέτρεψε σε χρόνο-αστραπή ως το πρώτο φαβορί για τον τίτλο. Το δίδυμο Τζένσον Μπάτον-Ρούμπενς Μπαρικέλο “σκόρπιζαν” την μία επιτυχία μετά την άλλη.









Glory road



Η αρχή έγινε στο πρώτο Grand Prix της χρονιάς στην Αυστραλία. Ο Βρετανός έγραψες το όνομά του στην ιστορία της Brawn GP, πετυχαίνοντας την πρώτη νίκη της ομάδας, στην παρθενική της εμφάνιση, συνδυάζοντας την, μάλιστα και με την κατάκτηση της pole position. Ο Μπαρικέλο καταφέρνει να τερματίσει 2ος, κάνοντας το ένα-δύο για την ομάδα του Ρος.



Αυτή η επιτυχία ήταν απλά ένα μήνυμα. Στον αμέσως επόμενο αγώνα, στην Μαλαισία, ο 29χρονος πιλότος κάνει το 2/2, πετυχαίνοντας τον καλύτερο χρόνο πίστας, παίρνοντας την pole και κατακτώντας και τη νίκη.

Στη συνέχεια ήρθε η Κίνα. Εκεί ο Φέτελ έδειξε ικανός να απειλήσει τον Μπάτον, ο οποίος απλά μετατοπίστηκε από την πρώτη θέση του βάθρου στην τρίτη.



Επόμενος σταθμός η πίστα του Σακχίρ στο Μπαχρέιν. Η πολύ σκόνη που υπήρχε στο σιρκουί της ερήμου δεν εμπόδισε τον Βρετανό να πάρει την τρίτη του νίκη σε τέσσερις αγώνες και να γίνει το απόλυτο φαβορί από την αρχή του πρωταθλήματος.




Έπιασε τον “ταύρο από τα κέρατα”



Στην Ισπανία ο Φερνάντο Αλόνσο ήθελε πολύ να αποδείξει στους συμπατριώτες του πως η χρονιά έχει δρόμο ακόμη και ότι μπορεί να έχει καλύτερη τύχη στη συνέχεια. Ο Τζένσον Μπάτον, όμως, έχοντας αρπάξει τον “ταύρο από τα κέρατα”, περνάει από την πίστα της Βαρκελώνης, σημειώνοντας την τέταρτη νίκη του.



Όλα μοιάζουν ονειρικά για το λευκό αγόρι και φυσικά μέσα στο σπίτι του, το Μονακό, δεν θα μπορούσε να μη συνεχίσει το σερί. Για δεύτερη συνεχόμενη φορά άφησε στη δεύτερη θέση τον ομόσταυλό του, Μπαρικέλο.



Μετά ήρθε η Κωνσταντινούπολη και η “απειλή” της Red Bull. Ο Φέτελ και ο Γουέμπερ κυνήγησαν τον Μπάτον αλλά το αγαπημένο αγόρι των Άγγλων είχε τα μάτια του μόνο στην πρώτη θέση. Αυτή στόχευε, αυτή κατέκτησε.





Ώρα για break



Αγγλία, Γερμανία Ουγγαρία, Βαλένθια και Βέλγιο αποδείχθηκαν αφιλόξενες χώρες για τον Τζένσον Μπάτον, ο οποίος πέρασε μια περίοδο μακριά από τις επιτυχίες που είχε συνηθίσει τον κόσμο του. Μπαρικέλο και Φέτελ κέρδιζαν έδαφος στη μάχη της βαθμολογίας των οδηγών.



Στο “ναό της ταχύτητας”, την Μόντσα, ο Μπάτον έκανε δυναμικό cοme back και μπορεί να μη βγήκε πρώτος, η δεύτερη θέση, όμως, τον κράταγε σε απόσταση ασφαλείας από τους άλλους διεκδικητές του τίτλου.




Επαγγελματικά και σταθερά



Το σκοτάδι στη Σιγκαπούρη δεν εμπόδισε τον πρωταθλητή να οδηγήσει επαγγελματικά, κάνοντας συντήρηση δυνάμεων. Με την πέμπτη θέση πήρε τους βαθμούς που ήθελε και το όνειρο του τίτλου είχε ακόμα τρεις στροφές.



Με την έβδομη θέση στην πίστα της Σουζούκα, πήρε ακόμα 2 βαθμούς με την έβδομη θέση που τερμάτισε. Τα σενάρια για να υπάρξει κάποιος άλλος πρωταθλητής εκτός του Μπάτον ήταν ορατά, αλλά για όλους τους εκτός του ίδιου του Τζένσον.



Στη Βραζιλία όλα τελείωσαν! Ο κυματισμός της καρό σημαίας τον βρήκε στην Πέμπτη θέση και το We are the champions βγήκε από το στόμα του Βρετανού! Ο Χάμιλτον του παρέδωσε τα σκήπτρα από την τρίτη θέση, ενώ η πρωτιά του Γουέμπερ επισκιάστηκε από τον θρίαμβο του Τζένσον Μπάτον, του κορυφαίου πιλότου για το 2009.



Το πρωτάθλημα μπορεί να θέλει ακόμα έναν αγώνα για να τελειώσει, ωστόσο, τα στοιχήματα θέλουν τον Μπάτον να είναι το 6ο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου για το 2010. Ο ίδιος σίγουρα, τώρα, απολαμβάνει το νέκταρ του πρωταθλητή και περιμένει τον επόμενο αγώνα σα να μπαίνει για πρώτη φορά μέσα σε μονοθέσιο. Εξάλλου αυτό έχει μάθει και αυτό κάνει. Ατενίζει το μέλλον πάντα με αισιοδοξία και χαμόγελο.




Η καριέρα τουν Τζένσον Μπάτον:



89/96 Karting, International, 3° (1996)

1997 Karting F. Super A, Europe, 1°

1998 FFord & Ford Festival, 1° 1999 F3, England, 3°

2000 F1 (Williams), 8°, 12 points

2001 F1 (Benetton), 17°, 2 points

2002 F1 (Renault), 7°, 14 points

2003 F1 (BAR), 9°, 17 points

2004 F1 (BAR), 3°, 85 points

2005 F1 (BAR), 9°, 37 points

2006 F1 (Honda), 6°, 56 points

2007 F1 (Honda), 15°, 6 points

2008 F1 (Honda), 18°, 3 points




24 πράγματα από την καθημερινή ζωή του παγκόσμιου πρωταθλητή Τζένσον Μπάτον:



1.Ο Τζένσον Μπάτον γεννήθηκε στις 19 Ιανουαρίου το 1980 στο Σόμερσετ, της Βρετανίας, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει ως μόνιμη κατοικία το Μονακό.



2.Ζυγίζει 70 κιλά και έχει ύψος 1.82. Με τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά έχει την φήμη του γόη στον κόσμο της Formula 1.



3. Από παιδί θαύμαζε τους Άιρτον Σένα και Άλεν Προστ αλλά ποτέ δεν αποτελούσαν γι’ αυτόν πρότυπο.



4.Έχει γεμίσει το ipod του με τραγούδια χορευτικής μουσικής.



5.Οι αγαπημένες του ταινίες είναι το Pulp Fiction και το Swordfish. Ενώ, δηλώνει θαυμαστής του Κουεντίν Ταραντίνο.



6.Αγαπημένος του ηθοποιός είναι ο Τζον Τραβόλτα.



7.Από όλους τους χαρακτήρες του Τζέιμς Μποντ, ο καλύτερος κατά τη γνώμη του είναι ο Σον Κόνερι.



8.Αν και δεν τα πάει καλά με την κουζίνα, ωστόσο, δηλώνει λάτρης του ιταλικού φαγητού, του ψαριού και του κινέζικου.



9.Η προπόνηση γι’ αυτόν δεν είναι ρουτίνα. Το 45λεπτο τρέξιμο και οι ασκήσεις με τα βάρη αποτελούν μία φυσιολογική μέρα για τον παγκόσμιο πρωταθλητή.



10.Το μυστικό που του εξασφαλίζει μια ευτυχισμένη ζωή, είναι ότι συναναστρέφεται από φανταστικούς ανθρώπους, κάτι για το οποίο δηλώνει τυχερός.



11.Ποτέ δεν φεύγει από το σπίτι του αν δεν πάρει το σώβρακό του και τα αγαπημένα του γυαλιά Ray Ban.



12.Τελευταίο βιβλίο που διάβασε είναι το Interpretation of Murder, του Τζεντ Ρούμπενφελντ.



13.Αν δεν ήταν οδηγός αγώνων δεν έχει σκεφτεί ποιο επάγγελμα θα τον γέμιζε. Παρόλα αυτά ξέρει τι θα μπορούσε να μην κάνει: Να βρίσκεται πίσω από ένα γραφείο, μιας και θα ήθελε να ασχοληθεί με κάτι που θα του ανέβαζε την αδρεναλίνη.



14.Όσοι θέλετε να τον κάνετε φίλο, έχει τη δική του σελίδα στο Facebook και το twitter.



15.Θέλει στα επόμενα 10 χρόνια τα μονοθέσια της Formula 1 να γίνουν φιλικά προς το περιβάλλον και η τεχνολογία που χρησιμοποιούν να περάσει και στα εμπορικά αυτοκινήτα.



16.Του αρέσει να μοιράζεται τις επιτυχίες του με τους ανθρώπους της ομάδας που βρίσκεται και να φωνάζει δυνατά.



17.Δεν παρακολουθεί ποδόσφαιρο, ιδιαίτερα, αλλά υποστηρίζει την Άρσεναλ.



18.Για κατοικίδιο είχε ένα μπόξερ, τον Τζόντι, αλλά εξαφανίστηκε και εκ τότε δεν έχει άλλο, αφού δε βρίσκεται συχνά στο σπίτι του.



19.Μετά από κάθε αγώνα έχει σύσκεψη με τον Ρος Μπρον και τους μηχανικούς, ενώ στη συνέχεια πάνε για δείπνο.



20.Οι προπονήσεις, οι δημόσιες σχέσεις και οι αγώνες δεν του αφήνουν χρόνο για να παίξει video games.



21.Δεν έχει προσωπικό στυλίστα και αυτός είναι ο λόγος που ακόμα έχει γένια!



22.Μία από τις πιο τρομαχτικές εμπειρίες που βίωσε, ήταν το 2003 στο Μονακό, όταν τράκαρε καθώς έβγαινε από το τούνελ.



23.Το μέρος που λατρεύει να ξεκουράζεται είναι η νότια Γαλλία.



24. Σύντροφός του είναι η εντυπωσιακή Τζέσικα Μιτσιμπάτα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα