Η Lancia στη Φρανκφούρτη

Η Lancia στην 63η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και το video με την Κάρλα Μπρούνι
- 18 Σεπτεμβρίου 2009 13:05
Η έκδοση αυτή συνδυάζει το στυλ και τη σημασία στη λεπτομέρεια των μοντέλων της Lancia με το αποκλειστικό, εκλεπτυσμένο δέρμα και την υψηλής ποιότητας χειροποίητη ραπτική του οίκου Poltrona Frau.
Πρώτη εμφάνιση επίσης κάνει στη Musa και το νέο σύστημα Start&Stop, εξελιγμένο από τον τομέα Engineering & Design της Lancia και τη Fiat Powertrain Technologies (FPT), σε συνεργασία με προμηθευτές όπως η Bosch και η Magneti Marelli. Έρχεται μόλις λίγους μήνες μετά την παρουσίαση των εκδόσεων ECOCHIC διπλού καυσίμου (βενζίνης/υγραερίου – μη διαθέσιμες στην Ελλάδα), αποδεικνύοντας εμπράκτως τη μέριμνα της Lancia σχετικά με το περιβάλλον και την προστασία του.
Delta 1.8 200hp
Κοντά σε αυτές τις αποκλειστικές εκδόσεις θα βρίσκεται και η ολοένα πιο επιτυχημένη Lancia Delta – ένα μοντέλο με σημαία του τη διάχυτη πολυτέλεια που συνδυάζεται ιδανικά με τους άφθονους χώρους, το κορυφαίο στυλ, την καινοτομία, τα μειωμένα κόστη κτήσης και χρήσης και φυσικά τις επιδόσεις αιχμής. Ένα ολοκαίνουριο χαρακτηριστικό της γκάμας της Delta για το 2009 είναι ο κινητήρας 1.8 Di TurboJet με απόδοση 200 ίππων, ο πιο ισχυρός κινητήρας της κλάσης του. Είναι ένας καινοτόμος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού, που υπογραμμίζει με την παρουσία του την σπορ κληρονομιά της Lancia και το σεβασμό της στο περιβάλλον σε ό,τι αφορά τους τομείς των χαμηλών εκπομπών ρύπων και της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.
Ο κινητήρας αυτός παράγεται από την Fiat Powertrain Technologies (FPT) και συνοδεύεται από το μοντέρνο αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο Sportronic, ενώ αποδίδει 200 ίππους (147 kW) στις 5000 σ.α.λ. και σημειώνει μέγιστη ροπή 320 Nm (32,6 kgm) στις 1400 σ.α.λ. Όλα τα παραπάνω επιτρέπουν στην Lancia Delta μια τελική ταχύτητα της τάξης των 230 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,4 δλ. Το αυτοκίνητο επίσης ξεχωρίζει για τη χαμηλή του κατανάλωση καυσίμου (7,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.), και τις μειωμένες εκπομπές CO2 (185 g/km), ενώ ικανοποιεί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5.
Οι επισκέπτες της Διεθνούς Εκθέσεως της Φρανκφούρτης μπορούν επίσης να δουν από κοντά μερικές καινοτόμες εφαρμογές που εισήλθαν σε μαζική παραγωγή λίγους μήνες πριν και χαρίζουν άνεση και κορυφαία οδηγησιμότητα. Πρώτο ξεχωρίζει το σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης απόσβεσης της ανάρτησης RSS (Reactive Suspension System) που μειώνει τις ταλαντώσεις και προσφέρει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, άνεση και κράτημα. Έπειτα είναι το ολοκαίνουργιο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο Sportronic με χειριστήρια στο τιμόνι, που συνεργάζεται με τον κινητήρα 1.8 Di TurboJet με τους 200 ίππους.
Το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο ταιριάζει γάντι με το χαρακτήρα της Delta, προσφέροντας 3 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (winter-normal-sport) και σε συνδυασμό με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση εγγυάται τη μέγιστη οδηγική απόλαυση.
Τέλος, η Lancia Delta παρουσιάζει το ημιαυτόματο σύστημα παρκαρίσματος Easy Parking, ένα εξαιρετικά βολικό στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού που παρκάρει το αυτοκίνητο με ακριβείς ελιγμούς -και τις αντίστοιχες οπτικές και ηχητικές ενδείξεις- με μοναδική απαίτηση από τον οδηγό της Delta το χειρισμό των πεντάλ του γκαζιού και του φρένου.
Ypsilon ELLE, παγκόσμια πρεμιέρα
Το Lancia Ypsilon συνεχίζει να δημιουργεί τεράστια αίσθηση, αποτελώντας αυθεντικό σύμβολο του γνήσιου ιταλικού design. Αυτή τη φορά, εντυπωσιάζει στην έκθεση το νέο Ypsilon ELLE, μια αυθεντική έκδοση που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την ELLE, μια φίρμα-σύμβολο της μοντέρνας θηλυκότητας που δημιουργεί τάσεις και μόδα κάθε χρόνο με μια ευρεία σειρά γυναικείων ενδυμάτων και αξεσουάρ. Περισσότερο -πολύ περισσότερο- από ένα απλό όνομα, αντιπροσωπεύει ένα δυναμικό, μοντέρνο και θετικό τρόπο ζωής. Η ELLE αντιπροσωπεύει τη μοντέρνα γυναίκα: ενεργητική και θηλυκή, αποφασιστική και αυθόρμητη, σύγχρονη και με παγκόσμια αντίληψη.
Το Ypsilon ELLE έχει πολλά χαρακτηριστικά που αιχμαλωτίζουν το βλέμμα. Πρώτα από όλα, διατίθεται σε ένα ειδικό ροζ μεταλλικό χρώμα, προπομπό των αποχρώσεων που θα κυριαρχήσουν στις πασαρέλες την επόμενη χρονιά. Επιπρόσθετα, το αυτοκίνητο διαθέτει λεπτομέρειες χρωμίου στη γρίλια, τον πίσω προφυλακτήρα και τις πόρτες. Οι κεντρικές κολώνες φέρουν διακόσμηση εμπνευσμένη από τα εξώφυλλα του περιοδικού ELLE και με το αντίστοιχο λογότυπο. Οι ζάντες αλουμινίου 16″ είναι επίσης βαμμένες στο ίδιο μεταλλικό ροζ του αμαξώματος, αλλά με ματ φινίρισμα.
Η προσωποίηση του συγκεκριμένου αυτοκινήτου γίνεται ακόμη πιο εμφανής στο εσωτερικό. Τα καθίσματα επενδύονται από συνδυασμό δέρματος και Alcantara σε μια σαγηνευτική απόχρωση του μωβ που κάνει εξαιρετικά καλόγουστη αντίθεση με τις λευκού δέρματος ραφές. Το κέντρο των καθισμάτων φέρει διακόσμηση εμπνευσμένη από το λογότυπο της ELLE και το δέρμα στο λεβιέ ταχυτήτων είναι επίσης μωβ χρώματος.
Η εσωτερική επένδυση του αυτοκινήτου είναι σε εντυπωσιακό λευκό ύφασμα, που δένει αρμονικά με το λευκό Alcantara που επενδύει το πάνω μέρος των κεντρικών κολωνών και ολόκληρη την οροφή.
Τo Ypsilon ELLE θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων και θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα και στις λοιπές ευρωπαϊκές αγορές την άνοιξη του 2010.
Η Musa με σύστημα Start&Stop
Στη Φρανκφούρτη κάνει την πρεμιέρα της και η Musa με το νέο σύστημα Start&Stop -εξελιγμένο από το τμήμα Engineering & Design και την FPT σε συνεργασία με τις Bosch και Magneti Marelli- σύστημα που μειώνει την κατανάλωση, τις εκπομπές ρύπων και την ηχορύπανση.
Το σύστημα Start&Stop αναγνωρίζει πότε το αυτοκίνητο είναι ακίνητο (χάρη σε αισθητήρες στα φρένα και στο συμπλέκτη και τη μέτρηση της ταχύτητας του αυτοκινήτου) και, αν η θερμοκρασία του κινητήρα και η φόρτιση της μπαταρίας το επιτρέπουν, σβήνει αυτόματα τον κινητήρα όταν ο οδηγός δεν έχει επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και έχει απομακρύνει το πόδι του από το συμπλέκτη (για τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο) ή πατάει το πεντάλ του φρένου (για τις εκδόσεις με κιβώτιο DFN).
Έπειτα, ξεκινάει εκ νέου τη λειτουργία του κινητήρα αμέσως μόλις πατηθεί ο συμπλέκτης (στο χειροκίνητο κιβώτιο) ή ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το φρένο (στο κιβώτιο DFN).
Το σύστημα διαθέτει μια σειρά από παραμέτρους που του επιτρέπουν να απενεργοποιείται αυτόματα σε περιπτώσεις όπου διακινδυνεύεται είτε η σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου (π.χ. κρύος κινητήρας ή μπαταρία με χαμηλή φόρτιση) είτε η ασφάλεια οδηγού και επιβατών (π.χ. μια πόρτα ανοικτή ή κάποια ζώνη ασφαλείας λυμένη).
Όταν ο κινητήρας σβήσει και μείνει αδρανής για περισσότερο από 3 λεπτά, το Start&Stop τον θέτει και πάλι σε λειτουργία. Σε αυτή την περίπτωση, εάν ο οδηγός συνεχίσει να μένει αδρανής για περισσότερα από 3 λεπτά, το Start&Stop σβήνει τον κινητήρα οριστικά, για την αποφυγή άσκοπης κατανάλωσης καυσίμου, οπότε μπορεί να τεθεί πάλι σε λειτουργία μόνο με το κλειδί.
Το Start&Stop ενεργοποιείται αυτόματα με την εκκίνηση του κινητήρα, ωστόσο ο οδηγός είναι κάθε στιγμή σε θέση να το απενεργοποιήσει/επανενεργοποιήσει μέσω του σχετικού πλήκτρου στην κεντρική κονσόλα.
Το σύστημα Start&Stop είναι πολύ χρήσιμο όταν χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο για κίνηση κυρίως στην πόλη, μειώνοντας την κατανάλωση κατά 10% (σε μετρήσεις αστικού κύκλου).
Η Lancia Musa σε όλες τις εκδόσεις ήταν και παραμένει μια «λιμουζίνα πόλης», έτοιμη να δεχθεί κάθε πρόκληση. Το νέο σύστημα Start&Stop που την εξοπλίζει την καθιστά ικανή να ανταποκριθεί επάξια στα νέα καθήκοντα που την θέλουν εκτός από στυλάτη και πολυτελή, να κινείται στους δρόμους της πόλης με ευελιξία, οικονομία και χαμηλούς ρύπου.
Η σύζυγος του Νικολά Σαρκοζί, Κάρλα Μπρούνι ακόμα πιο αισθησιακή μέσα στο Lancia: