Η Mitsubishi στο Τόκιο

Η Mitsubishi Motors παρουσιάζει τα νέα της μοντέλα της στο 41ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο
- 23 Οκτωβρίου 2009 12:44
Παγκόσμια πρεμιέρα: Mitsubishi Concept PX-MiEV
Το Mitsubishi Concept-PX* MiEV†, με την ισχύ του νέου Plug-in Hybrid System της Mitsubishi, το οποίο αυξάνει σημαντικά την αυτονομία ενός υβριδικού αυτοκινήτου με ηλεκτροκίνηση (EV mode), προσφέρει οικονομία πάνω από 50 km/liter.
Το Mitsubishi Concept PX-MiEV είναι ένα πρωτότυπο νέας γενιάς που συνδυάζει υψηλές περιβαλλοντικές και λειτουργικές επιδόσεις, χρησιμοποιώντας ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένοι στο διαφορικό και το νέο S-AWC (Super All Wheel Control) της Mitsubishi με E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control) για τη μεταφορά ροπής στους πίσω δεξιούς και αριστερούς τροχούς. Άλλα χαρακτηριστικά είναι το φιλικό cocochi-εσωτερικό**, της Mitsubishi, που προσφέρει στους επιβάτες ένα άνετο περιβάλλον καμπίνας και μερικές από τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες ασφαλείας.
Παγκόσμια πρεμιέρα: i-MiEV CARGO
Προερχόμενο από το i-MiEV παραγωγής, αυτό το πρωτότυπο μεγιστοποιεί τις υποδειγματικές τιμές περιβαλλοντικών επιδόσεων και οικονομικής κατανάλωσης που χαρακτηρίζουν το EV και ταυτόχρονα προσθέτει άφθονο χώρο πίσω, αυξάνοντας τις δυνατότητες και την ευελιξία για εταιρικούς χρήστες και ελεύθερους επαγγελματίες. Το πίσω τμήμα έχει άριστες ‘κυβικές’ διαστάσεις για να μπορεί ο κάθε χρήστης να προσαρμόσει το χώρο στις επαγγελματικές του ανάγκες. Το αποτέλεσμα είναι ένα EV που πληροί τις προϋποθέσεις για ποικίλες εφαρμογές: από επαγγελματική χρήση, όπου απαιτείται μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, μέχρι δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου.
Mitsubishi Concept PX-MiEV (εκθεσιακό μοντέλο)
Σχεδίαση
‘Αντοχή, Ασφάλεια, Απλότητα’ ήταν οι λέξεις-κλειδιά στις οποίες βασίστηκε η εξωτερική σχεδίαση για ένα crossover επόμενης γενιάς, που διαθέτει απλή εμφάνιση χωρίς περιττά ή ‘σκληροτράχηλα’ στοιχεία. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα χρησιμοποιούν λυχνίες LED που χαρίζουν στο αυτοκίνητο μία νέα και μοντέρνα εμφάνιση προσφέροντας καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Το αμάξωμα διατίθεται με μία νέα μεταλλική απόχρωση.
Οι ζάντες, με την εκπληκτική αισθητική τους, αναδεικνύουν την απαράμιλλη νέα εμφάνιση, βελτιώνοντας την ψύξη των φρένων και τις αεροδυναμικές επιδόσεις.
Η σχεδίαση του εσωτερικού θυμίζει cockpit αεροπλάνου, με το ταμπλό να αγκαλιάζει τους επιβάτες του με καθίσματα άριστης στήριξης. Επιπλέον, ο πίνακας οργάνων και η επένδυση των θυρών χρησιμοποιούν απαλά φώτα LED, τα οποία εκφράζουν την καινοτόμο φιλοσοφία και φινέτσα του αυτοκινήτου.
Mitsubishi Plug-in Hybrid System
Οι εμπρός και πίσω τροχοί του Mitsubishi Concept PX-MiEV κινούνται από δύο σύγχρονους κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, ενώ υπάρχει και ο βενζινοκινητήρας 1.6L DOHC MIVEC, ο οποίος μπορεί να κινήσει τους εμπρός τροχούς και να λειτουργήσει ταυτόχρονα και ως γεννήτρια.
Επιπλέον, το όχημα χρησιμοποιεί το νέο Mitsubishi Plug-in Hybrid System, στο οποίο ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο πρόγραμμα οδήγησης, για διαφορετικές συνθήκες και ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας, ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη απόδοση από τους ηλεκτροκινητήρες και τον βενζινοκινητήρα. Το Mitsubishi Concept PX-MiEV χρησιμοποιεί επίσης το MiEV OS (MiEV Operating System), που επιλέγει το βέλτιστο πρόγραμμα κίνησης μέσω ολοκληρωμένου ελέγχου των στοιχείων EV και του βενζινοκινητήρα, ενώ ελέγχει και τη βέλτιστη ηλεκτρική φόρτιση και παραγωγή ισχύος, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας που βρίσκεται υπό συνεχή παρακολούθηση. Το αποτέλεσμα είναι μία απολαυστική, ασφαλής και άνετη οδήγηση, με εξοικονόμηση ενέργειας. Επιπλέον, για μέγιστη αξιοποίηση της απόδοσης της μπαταρίας, το όχημα εφοδιάζεται με ένα πρόγραμμα παροχής ισχύος που επιτρέπει τη χρήση μέρους της ενέργειας της μπαταρίας από οικιακές συσκευές.
EV mode
Στις χαμηλές μέχρι μεσαίες ταχύτητες του αυτοκινήτου, η μπαταρία του Mitsubishi Concept PX-MiEV’ παρέχει ισχύ στον εμπρός ηλεκτροκινητήρα – κίνηση μόνο μπροστά (FWD).
Όταν κινείται στο χιόνι, στη βροχή ή σε δρόμους με χαμηλό συντελεστή τριβής, όπου απαιτείται μέγιστη ευστάθεια, το σύστημα αλλάζει αυτόματα σε πρόγραμμα τετρακίνησης (4WD mode) παρέχοντας ισχύ και στον ηλεκτροκινητήρα των πίσω τροχών, όπως επίσης και όταν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν ολίσθηση τους εμπρός τροχούς.
Σειριακό υβριδικό πρόγραμμα
Όταν η στάθμη φόρτισης της μπαταρίας πέσει σε ένα προκαθορισμένο επίπεδο, το σύστημα ενεργοποιεί το βενζινοκινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρισμού και αλλάζει αυτόματα στο series hybrid mode χρησιμοποιώντας τον παραγόμενο ηλεκτρισμό για τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων. Και σ’ αυτό το πρόγραμμα, το σύστημα επιλέγει την τετρακίνηση ενεργοποιώντας τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.
Παράλληλο υβριδικό πρόγραμμα
Στις υψηλότερες ταχύτητες, το όχημα υποστηρίζεται από το βενζινοκινητήρα, ο οποίος λειτουργεί πιο οικονομικά από τους ηλεκτροκινητήρες στις υψηλές στροφές. Σ’ αυτό το πρόγραμμα, ο βενζινοκινητήρας βοηθά στην κίνηση των τροχών. Όταν ο οδηγός αλλάζει λωρίδα ή κάνει ελιγμούς που απαιτούν μεγαλύτερη ευστάθεια, το σύστημα επιλέγει τετρακίνηση, με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να κινεί τους πίσω τροχούς, βελτιώνοντας έτσι την ευστάθεια. Επιπλέον, στις προσπεράσεις στις υψηλότερες ταχύτητες ή άλλες καταστάσεις που απαιτούν πιο δυνατή επιτάχυνση, το σύστημα επιλέγει τη λειτουργία των εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρων για πρόσθετη ισχύ προκειμένου να βοηθήσουν το βενζινοκινητήρα να αναπτύξει την επιθυμητή επιτάχυνση.
Πρόγραμμα Ανάκτησης Ενέργειας
Όταν το όχημα επιβραδύνει ή ρολάρει σε μία μεγάλη κατηφόρα, το σύστημα αλλάζει σε πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας (regenerative mode), στο οποίο η κινητική ενέργεια που ανακτάται από τους τροχούς αποθηκεύεται στη μπαταρία.
Πρόγραμμα φόρτισης
Όπως το i-MiEV παραγωγής, έτσι και το Mitsubishi Concept PX-MiEV έχει ένα σύστημα φόρτισης μπαταρίας 3 δρόμων, χρησιμοποιώντας μία οικιακή πρίζα 100-volt ή 200-volt ή ένα σταθμό ταχείας φόρτισης, υψηλής ισχύος. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα Τηλεχειριζόμενο Πρόγραμμα Φόρτισης που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να φορτίσει τη μπαταρία ή να ενεργοποιήσει το σύστημα κλιματισμού σε προγραμματιζόμενο χρόνο ακόμα και όταν βρίσκεται μακριά από το αυτοκίνητο.
Πρόγραμμα παροχής ισχύος
Προκειμένου να συμβάλλει στη μείωση των επιπτώσεων του φαινομένου του θερμοκηπίου το Mitsubishi Concept PX-MiEV επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να αποθηκεύει ενέργεια τη νύχτα και στη συνέχεια να τη χρησιμοποιεί (μέσω της κανονικής πρίζας φόρτισης) για τη λειτουργία οικιακών-ηλεκτρικών συσκευών κατά τη διάρκεια της ημέρας όταν η κατανάλωση ηλεκτρισμού στο σπίτι είναι πολύ υψηλή και όταν δε χρησιμοποιείται για τις καθημερινές μετακινήσεις του οδηγού.
Μία βοηθητική πρίζα 100-volt AC στο πίσω τμήμα του χώρου αποσκευών επιτρέπει επίσης τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία για τη λειτουργία κουζινών ή φωτιστικών και άλλων συσκευών, στο κάμπινγκ ή σε άλλες δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου.
Σύστημα μετάδοσης
Το Mitsubishi Concept PX-MiEV χρησιμοποιεί το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οχήματος S-AWC της Mitsubishi, το οποίο βασίζεται σε ένα E-4WD (Electronically-powered four-wheel drive) που ελέγχει την απόδοση των εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρων για βέλτιστη κατανομή της ροπής εμπρός/πίσω. Το σύστημα S-AWC ελέγχει το E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control), το οποίο με τη σειρά του ελέγχει την κατανομή ροπής αριστερά/δεξιά στους πίσω τροχούς, το βαθμό της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, καθώς και τις λειτουργίες ASC (Active Stability Control) και ABS (Anti-lock Brake System).
Φιλικό ‘cocochi’ εσωτερικό
Μερικά αυτοκίνητα παραγωγής της Mitsubishi Motors ήδη έχουν το cocochi-εσωτερικό το οποίο δημιουργεί ένα ευχάριστο και άνετο περιβάλλον καμπίνας για τους επιβάτες, βασισμένο στη φιλοσοφία ‘Καθαριότητα, Ηρεμία, Ασφάλεια, Σιγουριά’. Για το Mitsubishi Concept PX-MiEV, το cocochi-εσωτερικό σημαίνει αρκετά νέα χαρακτηριστικά, μεταξύ των οποίων: ταπετσαρία καθισμάτων που εξουδετερώνει τα αλλεργιογόνα, τις πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC) και βακτήρια. Κρύσταλλα που εμποδίζουν την υπεριώδη ακτινοβολία για προστασία του δέρματος από το μαύρισμα και τη γήρανση. Τα χαρακτηριστικά του γνήσιου και νέου cocochi- εσωτερικό δημιουργούν μία ατμόσφαιρα στην καμπίνα που βελτιώνει την άνεση των επιβατών, συμβάλλοντας και στην ασφαλέστερη λειτουργία του οχήματος.
Τεχνολογίες μείωσης θερμικών φορτίων στην καμπίνα
Το Mitsubishi Concept PX-MiEV χρησιμοποιεί παρμπρίζ με θερμοανακλαστικό κρύσταλλο (για μείωση της ποσότητας της θερμικής ενέργειας που το διαπερνά), και κρύσταλλα που εμποδίζουν την υπέρυθρη ακτινοβολία IR- (infrared ray) στα παράθυρα των θυρών. Στη βαφή του αμαξώματος εφαρμόζεται θερμοανακλαστική και θερμομονωτική τεχνολογία. Μέσα στο αυτοκίνητο, τα τέσσερα καθίσματα εξοπλίζονται με ατομικά συστήματα κλιματισμού, ενώ ρυθμίζεται και η υγρασία της καμπίνας. Η υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών που μειώνουν το φορτίο θερμότητας, επιτρέπει αποδοτικό έλεγχο κλιματισμού, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση της ισχύος στο ελάχιστο, αναβαθμίζοντας έτσι το επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες.
Οι πιο σύγχρονες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας
Το Mitsubishi Concept PX-MiEV διαθέτει αρκετές νέες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας.
Το σύστημα “New Multi-around Monitor” χρησιμοποιεί κάμερες τοποθετημένες σε στρατηγικά σημεία του αμαξώματος για να προσφέρει στον οδηγό μία συνδυασμένη περιμετρική εικόνα του οχήματος. Η συνδυασμένη εικόνα προβάλλεται σε ένα μόνιτορ, με απεικόνιση από ψηλά, για μεγαλύτερη ασφάλεια γύρω από το όχημα.
•Το Mitsubishi Concept PX-MiEV εφοδιάζεται με το Driving Safety Support System (DSSS (Level II) που αυτή την εποχή προωθείται από την Εθνική Ιαπωνική Αστυνομία.
•Ένα σύστημα ασύρματης τεχνολογίας εξακριβώνει τη θέση των άλλων οχημάτων και προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζουν σε ανησυχητικό βαθμό. Το Mitsubishi Concept PX-MiEV υποστηρίζει επίσης το Advanced Safety Vehicle 4 (ASV4) project που προωθείται από την Υπηρεσία Οδικών Μεταφορών του Ιαπωνικού Υπουργείου Χωροταξίας, Υποδομών, Μεταφορών & Τουρισμού.
•Το όχημα εφοδιάζεται με Αποκλειστικό Σύστημα Επικοινωνιών Μικρής Εμβέλειας – Dedicated Short Range Communications (DSRC*1), το οποίο επιστρατεύει τις δυνατότητες επικοινωνίας δρόμου/οχήματος που χρησιμοποιούν τα Ηλεκτρονικά Διόδια – Electronic Toll Collection (ETC) για να προσδιορίζει τη θέση του οχήματος.
Αμφίδρομη ασύρματη επικοινωνία στα 5.8 GHz ειδικά σχεδιασμένη για χρήση σε αυτοκίνητο.
Λοιπά χαρακτηριστικά
Το Mitsubishi Concept PX-MiEV εφοδιάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση με επιλογή από τρία προγράμματα ύψους αμαξώματος – Auto, High, Low – για βελτιωμένη ευστάθεια σε κακές οδικές επιφάνειες ή σε υψηλές ταχύτητες και για ευκολότερη πρόσβαση προς και από το αυτοκίνητο.
Το πρωτότυπο χρησιμοποιεί επίσης διακόπτες τιμονιού νέας γενιάς και χρηστική διάταξη χειριστηρίων με καλή ορατότητα των διακοπτών για ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη οδήγηση. Μερικοί από τους διακόπτες των συστημάτων ήχου, πλοήγησης και ελέγχου κλιματισμού βρίσκονται στο τιμόνι, έτσι ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι. Ενδεικτικές λυχνίες λειτουργίας διακοπτών στο ταμπλό διευκολύνουν τον οδηγό να ελέγχει οπτικά τις θέσεις τους.
Στο Driving Monitor System, μία κάμερα τοποθετημένη απέναντι από τον οδηγό παρακολουθεί τις κινήσεις των ματιών του για να προσδιορίσει το επίπεδο εγρήγορσής του. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει μειωμένη προσοχή στο δρόμο, εκπέμπει ακουστικές και οπτικές προειδοποιήσεις καθώς επίσης και άρωμα που τον αφυπνίζει.