Η πίστα της Σουζούκα

Το AUTO 24 σας αναλύει την πίστα της Σουζούκα, όπoυ και θα διεξαχθεί το 15ο φετινό Grand Prix
- 01 Οκτωβρίου 2009 20:09
Περίπου 13 χρόνια μετά, με τη Φόρμουλα 1 να επιστρέφει στην εκπληκτική πίστα της Honda μετά από δύο χρόνια, έχουμε μπροστά μας περίπου το ίδιο σενάριο:
Ο Βρετανός και προστατευόμενος του Ντέιμον Χιλ στα πρώτα του χρόνια στη Φόρμουλα 1, Τζένσον Μπάτον χρειάζεται να κατακτήσει πέντε περισσότερους βαθμούς από τον τιμέιτ του, Ρούμπενς Μπαρικέλο για να αναδειχθεί για πρώτη φορά στην καριέρα του παγκόσμιος πρωταθλητής.
Η διαφορά θα ανέβει από τους 15 στους 20 βαθμούς και αν υπολογίσουμε ότι ο Μπάτον έχει ήδη έξι νίκες έναντι δύο του αντιπάλου του, ακόμα και αν δεν αγωνιστεί στα δύο τελευταία Grand Prix της χρονιάς ο παγκόσμιος τίτλος θα είναι δικός του.
Μία επιπλέον ομοιότητα του Μπάτον με τον Χιλ είναι ότι αν ο πρώτος κερδίσει, θα είναι η έβδομη φετινή νίκη του. Σε αυτό τον αριθμό είχε φτάσει και ο Χιλ πριν από 13 χρόνια στη Σουζούκα με τον Βιλνέβ να εγκαταλείπει όταν του έφυγε το λάστιχο!
Η τελευταία φορά που η Μεγάλη Βρετανία πανηγύρισε δύο συνεχόμενα πρωταθλήματα οδηγών ήταν το 1968 με τον αείμνηστο Γκρέιαμ Χιλ και το 1969 με τον σερ Τζάκι Στιούαρτ.
Μεγάλος αγώνας για τον Ρος Μπρον
Ο ιδιοκτήτης της Brawn GP έχει κατακτήσει οκτώ πρωταθλήματα κατασκευαστών (δύο με τη Benetton Renault και έξι συνεχόμενα με τη Ferrari) ως τεχνικός διευθυντής στην καριέρα του, αλλά αυτό θα είναι το καλύτερο.
Η Brawn GP έχει τη δυνατότητα να γίνει ακόμα και στη Σουζούκα η πρώτη ομάδα που θα αναδεικνύεται πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές στη ρούκι χρονιά της. Μέσα στην πίστα της Honda που αποσύρθηκε αιφνιδιαστικά από τη Φόρμουλα 1 και βέβαια αυτή τη φορά ο Μπρον είναι το “αφεντικό” της ομάδας του.
H Red Bull είναι η μοναδική που μπορεί να διαλύσει ή να αναβάλλει το νταμπλ της Brawn GP αρκεί να κατακτήσει επτά περισσότερους βαθμούς από τη Brawn στη Σουζούκα. Με την τύχη που έχει ο Μπάτον, αυτό αποκλείεται να συμβεί.
Φέτελ όπως Σουμάχερ
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ απεχθάνεται το χαρακτηρισμό ότι είναι ο “διάδοχος του Μίκαελ Σουμάχερ”. Αν πάλι αναδειχθεί νικητής, θα το ακούσει και θα το διαβάσει ξανά. Βλέπετε, μονάχα οι αδερφοί Σουμάχερ, ο Μίκαελ αι ο Ραλφ είναι οι μοναδικοί εκπρόσωποι της Γερμανίας που έχουν κατακτήσει τρεις νίκες σε μία σεζόν.
Όταν ο Θεός μίλησε ισπανικά
Πριν από τρία χρόνια (2006) ο Φερνάντο Αλόνσο κατέκτησε τη νίκη στην πίστα της Σουζούκα για λογαριασμό της Renault. “Καπάρωσε” και τον παγκόσμιο τίτλο, εξασφαλίζοντας διαφορά 10 βαθμών από τον Μ.Σουμάχερ μία στροφή πριν από το τέλος του πρωταθλήματος. Τι είχε γίνει τότε; “Έσπασε” ο κινητήρας της Ferrari και μαζί και η “καρδιά” του Γερμανού πολυπρωταθλητή.
Ο Αλόνσο που τώρα πια επιθυμεί να… σπρώξει τον Σουμάχερ μακριά από τη Ferrari, είχε χαρακτηρίσει τη νίκη του “δώρο Θεού”. O Ισπανός οδηγός είναι ο μοναδικός εν ενεργεία οδηγός που έχει νικήσει τόσο στη Σουζούκα, όσο και στο Φούτζι. Ο Κίμι Ράικονεν και ο Μπαρικέλο έχουν θριαμβεύσει στο παρελθόν στην ίδια πίστα. Οι Μπάτον, Γιάρνο Τρούλι, Τζιανκάρλο Φιζικέλα, Νικ Χάιντφελντ, Νίκο Ρόσμπεργκ, Μαρκ Ουέμπερ, Βιταντόνιο Λιούτσι Νίκο Ρόσμπεργκ είναι οι μοναδικοί που έχουν πείρα από τη συγκεκριμένη πίστα. Οι υπόλοιποι θα δουν dvd.
Πάει για 12άρι ο Χάμιλτον
Στην 23η θέση στη λίστα με τις περισσότερες νίκες στη Φόρμουλα 1 βρίσκεται πλέον ο Λιούις Χάμιλτον. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής έχει 11 νίκες, όσες έχουν ο Βιλνέβ και ο Φελίπε Μάσα, αλλά και ο Ρούμπενς Μπαρικέλο.
Τέλος, ο Νικ Χάιντφελντ πρέπει να ξαναρχίσει το σερί των συνεχόμενων τερματισμών. Μετρούσε 41 και 56 συνεχόμενους αγώνες χωρίς ατύχημα. Ο Άντριαν Σούτιλ υπέγραψε το τέλος. Το θέμα είναι αν ο Χάιντφελντ θα καταφέρει πλέον να τρέξει 41 ακόμα αγώνες γιατί δεν έχει δικαιώσει όσους έλεγαν ότι επρόκειτο για μεγάλο ταλέντο.