Η πίστα του Ιντερλάγκος

To AUTO 24 σας παρουσιάζει όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τη συναρπαστική πίστα του Ιντερλάγκος
- 16 Οκτωβρίου 2009 11:07
Όλα δείχνουν ότι στη Βραζιλία θα στεφθεί και φέτος ο παγκόσμιος πρωταθλητής. Για να διαδεχθεί τον Χάμιλτον ο Τζένσον Μπάτον, θα πρέπει να ευοδωθεί ένα από τα τέσσερα παρακάτω σενάρια:
1.Δική του νίκη και ο Μπαρικέλο να τερματίσει τέταρτος
2.Να καταταγεί δεύτερος και ο Μπαρικέλο έκτος
3.Να καταταγεί τρίτος και ο Μπαρικέλο όγδοος
4.Να τερματίσει τέταρτος και ο Μπαρικέλο εκτός βαθμών.
Ή μπορεί απλά να πάρει δύο βαθμούς στους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς. Υπερτερεί σε ισοβαθμία έναντι του Βραζιλιάνου τιμέιτ. Μαθηματικές ελπίδες έχει και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, αλλά ο Γερμανός οδηγός θα πρέπει να νικήσει και να αποτύχουν οι δύο οδηγοί της Brawn GP.
Ο Φέτελ δεν είναι τόσο τυχερός ακόμα και αν υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρέξει. Ακόμα και αν έχει και το πλεονέκτημα του KERS. Η παράδοση δεν θέλει Μπαρικέλο Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο έχει 16 συμμετοχές στο Grand Prix της πατρίδας του και μόλις ένα βάθρο να επιδείξει. Ο παουλίστα ήταν 3ος το 2004, αν και την προηγούμενη χρονιά οδηγούσε τον αγώνα πριν μείνει η Ferrari του χωρίς καύσιμα. Έντεκα φορές έχει εγκαταλείψει ο Μπαρικέλο, εννέα από μηχανικό πρόβλημα στο μονοθέσιο του και δύο από ατυχήματα.
Το ρεκόρ… εγκατάλειψης στο συγκεκριμένο θέμα μοιράζονται οι Ιταλοί Αντρέα ντε Τσεζάρις και Ρικάρντο Πατρέζε. Ο Μπαρικέλο εύχεται να μην τους κάνει παρέα, τουλάχιστον φέτος.
Ο Κίμι Ράικονεν γίνεται 30 ετών!
Ο Φινλανδός οδηγός της Ferrari είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στο βραζιλιάνικο GP. Έχει ανέβει στο πόντιουμ πέντε φορές τα τελευταία έξι χρόνια. Το Σάββατο (17/10) θα γιορτάσει τα γενέθλια του και θα ήθελε να συνδυάσει τη ξεχωριστή ημέρα με μία πολ ποζίσιον ή μία καλή θέση στην εκκίνηση. Στα 30 του χρόνια ο παγκόσμιος πρωταθλητής το 2007 έχει σημειώσει 18 νίκες, 16 πολ ποζίσιον, 35 ταχύτερους γύρους και έχει ανέβει 62 φορές στο βάθρο. Ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία της Φόρμουλας 1, όταν ήταν 30 ετών, είναι βέβαια ο Μίκαελ Σουμάχερ με 33 νίκες, 20 πολ ποζίσιον, 34 ταχύτερους γύρους και 65 βάθρα. Ακολουθούν οι Φερνάντο Αλόνσο (21, 18, 13, 53), Άιρτον Σένα (21, 42, 13, 44), και Τζιμ Κλαρκ (18, 16, 35, 62) και έπεται ο Ράικονεν.
Ο Αλόνσο έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει το ρεκόρ του, καθώς είναι μόλις 28 ετών. Ο Ισπανός οδηγός της Renault δεν έχει νικήσει ποτέ στο βραζιλιάνικο GP, αν και έχει εξασφαλίσει εκεί δύο τίτλους. Το νέο απόκτημα της Ferrari δεν έχει λείψει ποτέ από το 2003 από την πρώτη τετράδα του αγώνα.
Γρήγορος μόνο στις δοκιμές
Στις επτά συμμετοχές του στο Ιντερλάγκος ο Μαρκ Ουέμπερ έχει κάνει και τις επτά φορές καλύτερο χρόνο από τον εκάστοτε τιμέιτ του στις δοκιμές. Το σκηνικό αλλάζει στον αγώνα, όπου ο Αυστραλός δεν έχει πάρει ποτέ βαθμό και έχει εγκαταλείψει από το 2004 έως το 2007. Η ομάδα του, η Red Bull Racing δεν έχει πάρει ποτέ βαθμό στη Βραζιλία. Φέτος ο Φέτελ εύχεται να αλλάξει την κακοδαιμονία με ένα 10άρι. Ο Γερμανός είχε τερματίσει 4ος και είχε φέρει (προσωρινά) χαρά στο στρατόπεδο της Ferrari, όταν προσπέρασε τον Λιούις Χάμιλτον στον συγκλονιστικό τελικό του 2008.
Χατ τρικ για τη Ferrari
H ιταλική ομάδα έχει κατακτήσει τη νίκη τα τρία προηγούμενα χρόνια με το απόλυτο ρεκόρ: Πολ ποζίσιον, ταχύτερος γύρος και νίκη. Μετράει 10 νίκες στο βραζιλιάνικο GP, μία λιγότερη από τη McLaren Mercedes.
Αναλυτικά οι στροφές της πίστας του Ιντερλάγκος:
|
|
|
Αφετηρία: Από αυτό το σημείο θα εκκινήσουν τα μονοθέσια με σκοπό να μας προσφέρουν ακόμα ένα συναρπαστικό Grand Prix. | Σένα: Η πρώτη στροφή της ιστορικής πίστας έχει το όνομα ενός μύθου. Τού Σένα. Η μέση ταχύτητα κυμαίνεται στα 100 χ.α.ώ και οι πιλότοι μετά από τα 320 χιλιόμετρα της πρώτης ευθείας κόβουν αισθητά την ταχύτητά τους. | Κούρβα ντο Σολ: Ένα από τα πιο γρήγορα περάσματα της πίστας, με το γκάζι να εκτοξεύει την ταχύτητα στα 257 χ.α.ώ. |
|
|
|
Στροφή 4: Μετά από την απίστευτα γρήγορη ευθεία της Ρέτα Οπόστα-όπου η ταχύτητα πιάνει τα 323 χ.α.ώ, η 4 η στροφή ρίχνει τις στροφές, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι μια ικανοποιητικά γρήγορα στροφή. | Στροφή 5: Το πέρασμα ολοκληρώνεται με την 5 η στροφή. Σαφέστατα πιο γρήγορη, με την κλήση του τιμονιού να είναι προς τα αριστερά. | Όλα δεξιά! Στην 6 η στροφή οι υψηλές ταχύτητες διατηρούνται με τη διαφορά ότι υπάρχει αντίθετη φορά από τις προηγούμενες δύο. |
|
|
|
Κούρβα ντα Λαρανζίνια: Με τις δυνάμεις G να φτάνουν στο 5 (!), οι πιλότοι περνούν από αυτή τη στροφή με ταχύτητα που αγγίζει τα 230 χ.α.ώ. |
Όγδοοη και συντηριτική στροφή, η οποία δεν προσφέρεται για προσπεράσεις. | Η συνέχεια κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με τη διαφορά ότι τώρα οι πιλότοι στρίβουν το τιμόνι προς τα αριστερά. |
|
|
|
Πινεϊρίνιο: Σχετικά κλειστή στροφή, η οποία αναγκάζει τους οδηγούς να κόψουν ταχύτητα. |
Μπίκο ντε Πάτο: Μία από τις πιο κλειστές και δύσκολες στροφές τις πίστας, λίγο πριν ακολουθήσει ένα μεγάλο αριστερόστροφο τμήμα του σιρκουί, που θυμίζει πέταλο. |
11η στροφή και το γκάζι όσο πάει. Πάντως, πάνω από 335 χ.α.ώ δεν προλαβαίνει να φτάσει το όριο. |
|
|
|
Μεργούλιο: Από εδώ ξεκινάει το πέταλο που προαναφέραμε. Η είσοδος στη στροφή γίνεται με μεγάλη ταχύτητα (235 χ.α.ώ). | Ζουνκάο: Εδώ είμαστε στην «κορυφή» της καμπύλης, οι τόνοι πέφτουν με τνη ταχύτητα μειώνεται στα 130 χ.α.ώ. |
Σούμπιτα ντος Μποξές: Ο γρήγορος ρυθμός συνεχίζεται και σ’ αυτό το κομμάτι της πίστας., πριν ξεπροβάλλει η τελική ευθεία, πόυ οδηγεί στο σημείο που τερματίζει η πίστα.Τα μονοθέσια περνούν με 276 χ.α.ώ, ενώ δέχονται πιέσεις από τις δυνάμεις των 3 G. |