Koenigsegg CCXR Edition

Tο Koenigsegg CCXR Edition με τα 1018 άλογα και τελική πάνω από 400 χ.α.ω. στο ΑUTO 24
- 22 Ιανουαρίου 2009 00:00
Πόσα αυτοκίνητα παραγωγής στον κόσμο έχουν την δυνατότητα να αναπτύξουν ταχύτητα πάνω από 400 χλμ. / ώρα; Να ένα καλό ερώτημα για το Trivial Pursuit. Αν λοιπόν υπήρχε αυτή η ερώτηση στο γνωστό παιχνίδι γνώσεων, θεωρείται κάτι περισσότερο από βέβαιο πως οι περισσότεροι θα αναζητούσαν την απάντηση σε κάποιες εξωτικές φίρμας, όπως για παράδειγμα Ferrari, Lamborghini, Maserati , Aston Martin, Jaguar, Bugatti.
Με μια τέτοια απάντηση, θα «πέφτατε» μέσα μόνο ως προς την Bugatti. Γιατί όλες οι υπόλοιπες βρίσκονται εκτός. Δεδομένου, πως τρία είναι όλο κι όλα τα μοντέλα παραγωγής που μπορούν να κινηθούν με ταχύτητες πάνω από 400 χλμ. / ώρα. Και πρόκειται για τα: Ultimate Aero, Bugatti Veyron, Koenigsegg CCXR Edition.
Το δημιούργημα της σουηδικής Koenigsegg είναι ένα εκπληκτικής ομορφιάς αυτοκίνητο. Ο στόχος της φίρμας είναι να συνδυάσει την μέγιστη δυνατή απόλαυση, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στους μικρούς επαρχιακούς δρόμους. Και όλα αυτά, να συνοδεύονται από το ξεχωριστό στυλ και την άνεση.
Σύμφωνα με μετρήσεις που έγιναν στο σουηδικό μοντέλο και σε σύγκριση με άλλα super cars, το Koenigsegg CCXR Edition διαθέτει:
• Την ιδανική αναλογία ιπποδύναμης – βάρους.
• Άκρως εντυπωσιακό αεροδυναμικό αμάξωμα και φυσικά συντελεστή οπισθέλκουσας. Και,
• Σασί που μαζί με τις καλοσχεδιασμένες αναρτήσεις προσφέρουν την μέγιστη δυνατή άνεση. Το τελευταία έχει σαν αποτέλεσμα το αμάξωμα να αποσβένει σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες των δρόμων, χαρίζοντας ευχάριστες και απροβλημάτιστες διαδρομές στον οδηγό και τον επιβάτη.
Το δίπορτο, διθέσιο super car (προσφέρεται και με hard top), διαθέτει χαμηλό σασί ενώ για την κατασκευή του αμαξώματος έχει γίνει ευρεία χρήση ανθρακονήματος, με στόχο φυσικά να κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα το βάρος. Το κάθε κομμάτι του αμαξώματος έχει κατασκευασθεί στο χέρι.
Το εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από δέρμα υψηλής ποιότητας. Το καντράν είναι φτιαγμένο από ανοδιωμένο αλουμίνιο. Το τιμόνι είναι επίσης κατασκευασμένο από αλουμίνιου και ανθρακονήματα, ενώ το περιβάλλον αποπνέει ένα αίσθημα κύρους και πολυτέλειας.
Κοιτώντας το αυτοκίνητο από μια απόσταση, ο σχεδιασμός του σου … κόβει την ανάσα. Και αυτό το αίσθημα μπορεί να γίνει ακόμη εντονότερο και το ντιζάιν πιο δυναμικό, αν οι προφυλαχτήρες είναι βαμμένοι σε διαφορετικό χρώμα.
Το Koenigsegg CCXR Edition εφοδιάζεται με έναν κινητήρα V8, 4.8 λίτρων, με διπλό τούρμπο. Πέρα από την βενζίνη, το μοτέρ μπορεί να χρησιμοποιήσει και αιθανόλη σαν καύσιμο. Η μεγίστη ιπποδύναμη φθάνει τους 1.018 ίππους !!!
Με αυτές τις επιδόσεις το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα. Τα 200 χλμ. / ώρα, από θέση στάσης, «έρχονται» σε 8,75΄΄ ενώ η τελική ταχύτητα , όπως αναφέρει η σουηδική φίρμα, είναι 400+ χιλιόμετρα την ώρα. Το αυτοκίνητο διαθέτει 6τάχυτητο ημιαυτόματο κιβώτιο με paddles στο τιμόνι. Ενώ το traction control το έχει δανεισθεί η Koenigsegg από τα μονοθέσια της φόρμουλα 1.
Ο οδηγός δέχεται δυνάμεις 1.5 G κατά την διαδικασία της επιτάχυνσης αλλά και της επιβράδυνσης του αυτοκινήτου. Για το φρενάρισμα φροντίσουν κεραμικοί αεριζόμενοι δίσκοι 380 mm με 8πίστονες δαγκάνες εμπρός και 362 mm με 6πίστονες δαγκάνες πίσω (δαγκάνες και δίσκοι προέρχονται από την Brembo). Η απόσταση φρεναρίσματος από τα 100 χλμ./ώρα στα 0 χλμ. είναι μόλις 32 μέτρα.
Το Koenigsegg CCXR Edition διαθέτει ασύμμετρους τροχούς. Μπροστά έχουν τοποθετηθεί ζάντες ελαφρού κράματος 19 ιντσών με ελαστικά (Michelin Pilot Sport 2) διαστάσεων 255/35 ενώ πίσω οι ζάντες είναι 20άρες με ελαστικά 335/30. Τα λάστιχα της Michelin είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να βελτιώνουν τόσο τις τιμές της επιτάχυνσης, όσο και αυτές του φρεναρίσματος.
Το αυτοκίνητο επρόκειτο να κυκλοφορήσει σε μόλις 6 κομμάτια, ενώ η τιμή του είχε αρχικά προϋπολογισθεί στα 2.000.000 ευρώ.