M1 Hommage

Η ΒΜW αποτιεί έναν ''πρωτότυπo'' φόρο τιμής στη θρυλική Μ1 του 1978 με την Hommage Concept
- 18 Μαΐου 2008 22:41
Ένα κομψοτέχνημα, σε τέσσερις θηριώδεις τροχούς, δίθυρο όπως δείχνουν τα πράγματα και κινητήρα στο κέντρο. Ένας πραγματικός φόρος τιμής σε ένα σπάνιο πάντρεμα του ιταλικού σχεδίου και της γερμανικής μηχανικής με τον κωδικό “Μ1”.
Ήταν στο μακρινό 1978 όταν Lamborghini και BMW αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την παραγωγή της θρυλικής Μ1. Οι ιταλοί έστειλαν τον κορυφαίο τους σχεδιαστή, το 40χρόνο τότε Giugiaro, που εμπνεύστηκε τις βασικές γραμμές της Μ1 από την έκθεση υπερτροφοδοτούμενων της BMW του 1972. Είχε έναν twin-cam M88/1 6κύλινδρο κινητήρα, 3,5 λίτρων με ψεκασμό Kugelfischer.
Η οικονομική κατάσταση όμως της Lamborghini ανάγκασε τους γερμανούς να ανακτήσουν τον πλήρη έλεγχο του project όταν είχαν φτιαχτεί μόνο 7 κομμάτια. Τελικά η παραγωγή της Μ1 διήρκεσε μόνο 3 χρόνια και ως αποτέλεσμα μόνο 456 κομμάτια βγήκαν στους δρόμους. Αλλά και αυτό έγινε μέρος του θρύλου, αφού με τόσο μικρή παραγωγή η Μ1 είναι εκ των πραγμάτων ένα από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.
Η Μ1 δεν είδε μεγάλες αγωνιστικές επιτυχίες αλλά έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο πολιτισμένα και ραφιναρισμένα υπεραυτοκίνητα της εποχής. Και όταν το σώμα πέθανε, το πνεύμα μετενσαρκώθη:
Μια παραλλαγή του κινητήρα της Μ1 χρησιμοποιήθηκε στη νοτιοαφρικάνικη έκδοση της 745i -209 μοντέλα από το 1984 ως το 1986- και σε διάφορες μεταγενέστερες Μ όπως η E24 BMW M6 και η E28 BMW M5. Οι τούρμπο εκδόσεις που χρησιμοποιήθηκαν σε διάφορα πρωταθλήματα έβγαζαν περίπου 850 ίππους.
Η φωτογραφία όμως δεν είναι αποτέλεσμα Photoshop. Σήμερα, 30 χρόνια μετά το πρώτο μοντέλο παραγωγής, η BMW αποφάσισε να αποτίσει φόρο τιμής στη Μ1, και να την παρουσιάσει την προηγούμενη εβδομάδα στo διαγωνισμό αυτοκινητιστικής χάρης όπως αυτοαποκαλείται η Concorso d’Eleganza.
Τυχαία; Μάλλον όχι αφού, στην κατηγορία πρωτοτύπων, τα σαλόνια της Villa d’Este κοσμήθηκαν το 2002 από την Alfa Romeo Brera που έκανε ντεμπούτο στους δρόμους τρία χρόνια αργότερα. Το 2003 ήταν η σειρά μια άλλης εκπάγλου καλλονής, της Alfa Romeo 8C Coupι, να κόψει την ανάσα των παρευρισκομένων με τις γραμμές της. Και τηρουμένων των αναλογιών για SUV, το Nissan Qashqai παρήλασε τους χαριτωμένους του όγκους από τα ίδια σαλόνια το 2004 και τώρα είναι ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του ιάπωνα κατασκευαστή στην αγορά.
Εκ πρώτης όψεως η Μ1 Hommage Concept φαίνεται να στηρίζεται στο σκαρί της BMW M3, υιοθετώντας διάφορα κομμάτια από τη μάσκα μέχρι την οροφή αλλά και να μην ξεχνάει τις ρίζες της. Κάποιες από τις γραμμές της είναι ένα άτοκο δάνειο από το πρωτότυπο τούρμπο του Paul Bracq’s και την έμπνευση του Giugaro. Οι «γρίλιες» στο πίσω παράθυρο, το σήμα στο πίσω μέρος, ακόμα και οι τροχοί, μια εξτραβαγκάντσα του αρχικού σχεδίου, είναι μερικές μόνο από αυτές.
Και αν είναι όντως στα σχέδια των υπευθύνων της BMW να αναστήσουν την Μ1, τότε ας βιαστούν γιατί οι “αμαρτωλοί” της αυτοκίνησης προσδοκούν την “αιώνια ζωή”.