Mazda 3 MPS

Το AUTO 24 σας παρουσιάζει την εμπειρία του εκρηκτικού Μazda 3 MPS των 260 ίππων (pics)
- 13 Οκτωβρίου 2009 02:15
Μπαίνοντας κατευθείαν στο ζουμί ρωτάμε για το τι είναι αυτό πού θα κάνει τον ενδιαφερόμενο αγοραστή να εκπλαγεί από το MPS. Η απάντηση ήρθε αμέσως από τους ανθρώπους της Mazda:
“Τα 260 άλογα, συνδυάζονται με το μπλοκέ διαφορικό. Είναι μια πινελιά που δώσαμε, κάνοντας το MPS να είναι ακόμα πιο εκρηκτικό στο δρόμο”.
Κατά την οδήγησή του το καταλάβαμε ακριβώς τα λόγια τους… και με το παραπάνω. Απόλυτη ακρίβεια στις στροφές (!), ακόμα και όταν το κόκκινο MPS έτρεχε με 180 χ.α.ώ στις στροφές της Κω. Όσοι γνωρίζουν τους στενούς δρόμους του νησιού των Δωδεκανήσων, θα καταλάβουν πως για να παραμείνεις στην πορεία σου σ’ αυτή τη δύσκολη διαδρομή, πρέπει να έχεις και τα κατάλληλα “εργαλεία”.
Ποια είναι τα “εργαλεία” του MPS;
Βασισμένο στην πεντάθυρη έκδοση του νέου Mazda3, διαθέτει έναν αναβαθμισμένο κινητήρα βενζίνης 2.3 λίτρων MZR DISI*, ενισχυμένο πλαίσιο με καλύτερα επίπεδα ακαμψίας και βελτιωμένη ανάρτηση. Όλα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν τον “αυτοκράτορα” στην κατηγορία του.
Η προηγμένες τεχνολογίες εξέλιξης του κινητήρα αλλά και του καταλυτικού μετατροπέα νανοτεχνολογίας έχουν σημαντικό όφελος στην ισχύ του αυτοκινήτου, βελτιώνουν την κατανάλωση καυσίμου και μειώνουν σημαντικά τις εκπομπές ρύπων σε σχέση με το προηγούμενο Mazda3 MPS.
Όλα αυτά δημιουργούν έκρηξη όταν συναντούν τον turbo κινητήρα. Φυσικά για να μπορούν να αποδώσουν όλα αυτά θα πρέπει να υπάρχει και το κατάλληλο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο τρόπος και η ταχύτητα που εναλλάσσονται οι σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, μαρτυρούν την προσοχή που έδωσαν οι τεχνικοί της Mazda.
Κινητήρας-Επιδόσεις
Οι βάσεις του νέου Mazda3 MPS είναι ο τετρα-κίλυνδρος βενζινοκινητήρας υψηλών επιδόσεων MZR 2,3 λίτρων DISI Turbo, που αποδίδει 260 ίππους (191kW) στις 5,500 σ.α.λ. και προσφέρει 380 Nm μέγιστης ροπής στις 3,000 σ.α.λ. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι φοβερές επιδόσεις, οι οποίες προέρχονται μέσα από το σύστημα αμέσου ψεκασμού (DISI). Η χρήση ελαφρού αλλά και εξαιρετικά ανθεκτικού ατσαλιού υψηλής αντοχής προσδίδει απόλυτη ισορροπία στο αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα το πλαίσιο του Mazda3 MPS να είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό και αποτελεσματικό, αποδίδοντας τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 6.1 δευτερόλεπτα.
Το Mazda3 MPS, αναλογικά με την ισχύ του, διαθέτει πολύ καλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση του νέου μοντέλου ωφέλησε ιδιαίτερα την κατανάλωση, η οποία μειώθηκε από τα 9,7 στα 9,2 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. Το νέο Mazda3 όπως και το Mazda3 MPS διαθέτει, σε παγκόσμια πρώτη, το καινοτόμο σύστημα καταλυτικού μετατροπέα με νανοτεχνολογία, το οποίο μειώνει αισθητά τις εκπομπές ρύπων και είναι σύμφωνο με την κοινοτική οδηγία Euro V.
Κιβώτιο
Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός κιβωτίου 6 σχέσεων με ενισχυμένα όλα τα κινούμενα μέρη για την βέλτιστη και αξιόπιστη μεταφορά της δύναμης του κινητήρα. Το κιβώτιο διαθέτει τριπλά συγχρονιζέ για τις πρώτες τρεις ταχύτητες, και διπλά συγχρονιζέ για την τέταρτη. Στη συνέχεια η δύναμη περνά στους κινητήριους τροχούς μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης LSD το οποίο καταφέρνει να του δώσει επιτάχυνση 0-100 χ.α.ω σε μόλις 6.1 δευτερόλεπτα.
Σύστημα φρένων
Το σύστημα φρένων βελτιώθηκε, προσφέροντας μέγιστη ασφάλεια και μικρότερη δυνατή απόσταση φρεναρίσματος. Οι εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 320 χιλ και οι απλοί πίσω 280 χιλ, επιλέχθηκαν ώστε να συνδυάζονται άριστα με το αυτοκίνητο και τον δυναμικό του χαρακτήρα. Το όλο σύστημα συνδυάζεται με το σύστημα υποβοήθησης πέδησης (EBD), το ABS τεσσάρων τροχών, και το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας (DSC) για την μέγιστη ασφάλεια χωρίς συμβιβασμούς.
Aσφάλεια-Εξοπλισμός
Το νέο Mazda3 MPS προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Ο Δυναμικός Έλεγχος Ευστάθειας (DSC) σε συνδυασμό με το Σύστημα Αντί-μπλοκαρίσματος Τροχών (ABS) και την Ηλεκτρονική Κατανομή Πέδησης (EBD) επεμβαίνουν άμεσα, ελαττώνοντας την ισχύ του κινητήρα και εξισορροπώντας την δύναμη πέδησης σε έκτακτες συνθήκες οδήγησης, όπως για παράδειγμα η απότομη αλλαγή κατεύθυνσής σε μεγάλες ταχύτητες, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η πρόσφυση και η σταθερότητα του οχήματος.
Οι έξι αερόσακοι προσφέρουν εξαιρετικά επίπεδα παθητικής ασφάλειας ενώ τα ενεργά προσκέφαλα όπως και το αποσπώμενο πεντάλ φρένου ολοκληρώνουν την συνολική προστασία των επιβαινόντων.
Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται νέα προηγμένα συστήματα ασφαλείας όπως οι προβολείς Xenon με αυτόματο σύστημα προσαρμογής (AFS), το σύστημα προειδοποιητικών πίσω φώτων (ESS), το σύστημα παρακολούθησης επερχόμενου οχήματος και ελέγχου τυφλού σημείου (Rear Vehicle Monitoring) όπως και το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών (TPMS).