Mazda 6 Sedan – Designed in Japan

Mazda 6 Sedan – Designed in Japan
mazda651207small

Ταξιδέψαμε στην Καλαμάτα, ανακαλύπτοντας τις αρετές του νέου Mazda6 sedan (video inside)

Το γκρουπ των δημοσιογράφων συναντήθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Καλυφτάκι και ξεκίνησε με προορισμό την παραλιακή πόλη της Πελοποννήσου!



Στο στόλο των sedan Mazda6 (hatchback και station wagon από το Φεβρουάριο), που συμμετείχαν στην παρουσίαση, συμπεριλήφθηκαν οι εκδόσεις με τους κινητήρες 1.8 lt, 2.0 lt και 2.5 lt.




2.0 lt με κιβώτιο



Το πρώτο από τα μοντέλα που μου δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσω ήταν το δίλιτρο των 147 ίππων, με το αυτόματο κιβώτιο των πέντε σχέσεων! Ό, τι έπρεπε για το μακρύ ταξίδι, γιατί εκτός από την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου, υπήρχε και το cruise control!



Έτσι, στο μεγαλύτερο μέρος της εθνικής οδού τα πόδια δεν είχαν και πολλά να κάνουν. Το κιβώτιο στο Drive και γκάζι-φρένο με το χέρι!



Εάν εκεί που πήγαινες με 5η και 120 χ.α.ώ. χρειαζόταν να προσπεράσεις, στο παρατεταμένο πάτημα του κουμπιού (του cruise control) στο τιμόνι, το κιβώτιο έκανε κατέβασμα από μόνο του, παρέχοντας σου έτσι την απαιτούμενη ροπή!



Ο κινητήρας των δύο λίτρων με τους 147 ίππους κινεί άνετα το αμάξωμα των 1.320 κιλών. Ωστόσο, μόνο στις ψηλές στροφές γίνεται αισθητός ο ήχος του κινητήρα, για να μη χάνεται και το Zoom Zoom προφίλ της εταιρείας.




Ιαπωνική άποψη στη σχεδίαση



Το πρώτο Mazda6, το μοντέλο που βοήθησε την εταιρεία να ανθίσει οικονομικά με τις υψηλές του πωλήσεις, είχε σχεδιαστεί καθαρά με το βλέμμα στραμμένο στη Γηραιά Ήπειρο!



Το δεύτερο Mazda6 όμως «μιλάει» άπταιστα Ιαπωνικά και για να γίνω πιο σαφής, ανάμεσα από τα δύο τελικά σχέδια που είχαν οι άνθρωποι της Mazda στα χέρια τους, επέλεξαν το Ιαπωνικό έναντι του Ευρωπαϊκού.



Με αυτό τον τρόπο θέλησαν να αποδείξουν ότι η Ιαπωνική τάση στη σχεδίαση είναι αρκετά μοντέρνα και αποδεκτή από το ευρύ κοινό!



Έχοντας δει και τα δύο τελικά σχέδια σας διαβεβαιώ, ότι καλώς έπραξαν επιλέγοντας το σχέδιο του Ιαπωνικού τμήματος, γιατί υπερείχε ξεκάθαρα σε δυναμισμό απέναντι στο λιγότερο τολμηρό Ευρωπαϊκό σχέδιο.



Θα παρατηρήσετε και εσείς από τις φωτογραφίες ότι το νέο μοντέλο έχει υιοθετήσει την ξεχωριστή φιλοσοφία στη σχεδίαση που είδαμε για πρώτη φορά στο RX-8!



Τα τονισμένα φτερά των εμπρός τροχών, η επιθετική σχεδίαση με τα σχιστά εμπρός φωτιστικά σώματα και οι λείες σπορ γραμμές σε παραπέμπουν άμεσα σε πισωκίνητο 8άρι.



Αυτό που θεώρησα προσωπικά πιο όμορφο από σχεδιαστικής πλευράς, δεν ήταν η σπορτίφ πρόσοψη, ούτε οι τονισμένοι θόλοι, αλλά οι μινιμαλιστικές και παράλληλα δυναμικές γραμμές του τρίτου όγκου!



Οι στιβαροί «ώμοι» με τα πολύ όμορφα φωτιστικά πίσω σώματα ήταν ο μαγνήτης για τα μάτια μου! Χωρίς να έχω δει από κοντά ακόμη την hatchback έκδοση θεωρώ ότι στο 5θυρο αμάξωμα αυτή η εικόνα θα παρουσιαστεί ακόμη πιο ισχυρή.




Υψηλότεροι στόχοι



Το νέο 6άρι είναι βασισμένο πάνω στο πάτωμα του προηγούμενου, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν αυξήθηκαν οι διαστάσεις του!



Η καμπίνα των επιβατών είναι ελαφρώς μεγαλύτερη, αλλά εκεί που έγιναν άλματα ήταν στη σχεδίαση, η οποία με τα ποιοτικότερα υλικά κατασκευής εκπέμπει ακόμη περισσότερο κύρος.



Και στο πρώτο 6άρι τα υλικά κατασκευής ήταν καλά, αλλά εδώ έχουμε σαφή βελτίωση και ειδικά ως προς τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας με την πολυεπίπεδη εργονομική διάταξη.



Δεν είναι τυχαίο που οι άνθρωποι της Mazda μας τόνισαν στην παρουσίαση, ότι όσο καιρό πήρε στην εταιρεία να σχεδιάσει το αμάξωμα, άλλος τόσος χρόνος δαπανήθηκε για το εσωτερικό.



Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα για μεγάλα ταξίδια και με μπακετοειδή πλευρική στήριξη.



Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι άνετος για τρία άτομα ή για δύο εάν κατέβει το υποβραχιόνιο στη μέση, ενώ κανείς δε θα έχει θέμα με το πόσο μεγάλη μπορεί να είναι η βαλίτσα του για το ταξίδι, διότι ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 519 λίτρα (δηλαδή 1038 μπουκαλάκια νερού των 50 λεπτών!!!).



Χωρίς να θέλω να μειώσω σε καμία περίπτωση το απερχόμενο μοντέλο (καθώς ήταν πολύ αξιόλογο απ’ όλες τις απόψεις), το νέο σε γεμίζει με ένα πιο ξεχωριστό συναίσθημα!



Ένα εντελώς νέο στοιχείο στην καμπίνα του αυτοκινήτου που επηρεάζει άμεσα την αύξηση του επιπέδου εργονομίας που παρέχεται στον οδηγό, είναι η προσθήκη των χειριστηρίων στο τιμόνι, που εκτός από το cruise control και το ηχοσύστημα, τώρα ελέγχουν και τον κλιματισμό!



Βλέποντας τέτοιες πρωτοποριακές κινήσεις, καταλαβαίνεις ότι δεν είναι τυχαία η εμμονή της φίρμας στο να έρθει όσο πιο κοντά γίνεται στην premium κατηγορία, χωρίς βέβαια να χάνει τον οδηγοκεντρικό της προσανατολισμό!




More Zoom Zoom



Οδηγώντας το Mazda6 στην εθνική, νιώθεις ασφάλεια, ηρεμία και γενικότερα όλα τα συναισθήματα που αναδύονται όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός καλοφτιαγμένου ταξιδιάρικου sedan.



Όταν όμως κάποια στιγμή τελειώνουν οι «μεγάλοι» δρόμοι, το cruise control μπει στο off, το αυτόματο κιβώτιο σε manual mode και αρχίσεις να ανηφορίζεις σε μικρούς ορεινούς ελικοειδείς δρόμους, τότε ξεδιπλώνεται το αληθινό ταλέντο του αυτοκινήτου!



Ο κινητήρας σίγουρα δεν ενδείκνυται για πρωτόγνωρες επιταχύνσεις, το πλαίσιο όμως είναι τόσο καλά στημένο με την επανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση, που θαρρείς ότι το αυτοκίνητο δε θα ξεκολλήσει με τίποτα από την άσφαλτο!



Ακόμη και στα παιχνίδια, παρά τον όγκο του, το Mazda6 δε λέει όχι! Εάν το σειριακό κιβώτιο ήταν λίγο πιο γρήγορο θα μπορούσαν οι 147 ίπποι να φανούν πιο άμεσα στο δρόμο!



Λέγοντας ίπποι, θα ήθελα να αναφερθώ στους 120 ίππους που αποδίδει το 1.800άρι μοντέλο (20.990 €) και οι οποίοι εύλογα θα σας φαίνονται λίγοι, ειδικά εάν κοιτάξετε και τον ανταγωνισμό.



Το ίδιο ερώτημα εξέφρασαν και κάποιοι δημοσιογράφοι στην παρουσίαση, που δεν είχαν οδηγήσει την προηγούμενη μέρα το 6άρι με τον 1.8 (όπως και εγώ).



Όμως οι άνθρωποι της Mazda μας διαβεβαίωσαν ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι ο 1.800άρης δε μπορεί να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα, όσο περίεργο και αν μου φαινόταν αυτό!




Και όμως… είναι σβέλτο



Μετά την παρουσίαση στο ξενοδοχείο της Καλαμάτας, το δίλιτρο μοντέλο με τις δύο εξατμίσεις (ο τρόπος για να το ξεχωρίζετε από το 1.8 όχι όμως και από το 2.5 γιατί και αυτό έχει δύο εξατμίσεις) παραχωρήθηκε σε κάποιον άλλο δημοσιογράφο και το δρόμο της επιστροφής θα έκανα με ένα 1.800άρι με χειροκίνητο κιβώτιο (το αυτόματο παρέχεται μόνο με το δίλιτρο μοτέρ).



Η διαδρομή που θα ακολουθούσαμε ήταν ορεινή, καθώς συμπεριλάμβανε και μια στάση για φαγητό στο γραφικό Μυστρά!



Έτσι, θα μπορούσα να διαπιστώσω εάν τα όσα μας είπαν στην παρουσίαση είχαν βάση!



Η επιβεβαίωση δεν άργησε να έρθει, γιατί στην ανηφορική διαδρομή το αυτοκίνητο απέδειξε ότι έχει αρκετά αποθέματα ροπής!



Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές ο κινητήρας είναι πολύ ελαστικός και άμεσος, δίνοντάς σου την αίσθηση ότι σε καμία περίπτωση δεν αποδίδει μόνο 120 ίππους! Πολύ θετικές ήταν οι εντυπώσεις μου και από το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.



Το ξέρω ότι αυτό που μόλις σας περιέγραψα φαντάζει περίεργο, όμως ο μόνος τρόπος για να πεισθείτε είναι να το οδηγήσετε και εσείς οι ίδιοι!




Δείτε σε βίντεο το νέο Mazda6!!!




Κάνε κλικ




Mazda6 Tips



– Το νέο βολάν διπλής μάζας παρέχει έναν μηχανισμό απόσβεσης ώστε να μην περνάει το τρέμουλο του κινητήρα!



– Ο 2.3 DISI Turbo κινητήρας, που γνωρίσαμε στο προηγούμενο Mazda6 MPS δε θα κάνει την εμφάνισή του και στο νέο μοντέλο.



– Δεν υπάρχει κάποια πληροφορία για το εάν θα υπάρξει νέο 6 MPS (μακάρι!)



– Το φώτα του νέου Mazda 6 δε σβήνουν όταν το αυτοκίνητο είναι εν λειτουργία ακόμη και όταν είναι στο off.



– Πιθανότατα δε θα έρθει κάποια έκδοση με κινητήρα diesel.



– Τα hatchback και station wagon θα έρθουν στη χώρα μας το Φεβρουάριο του 2008.




Κάντε κλικ εδώ για να δείτε αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου Mazda6.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα