Mazda2 – Ευρωπαϊκό διαβατήριο

Mazda2 – Ευρωπαϊκό διαβατήριο
mazda_2121107s

Το AUTO 24 οδηγεί το νεοαφιχθέν Mazda2 με την εξευρωπαϊσμένη σχεδίαση! (video inside)

Ενός μοντέλου που ο προκάτοχος δε θεωρείται ότι άφησε εποχή… επί ελληνικού εδάφους.



Όχι γιατί δεν ήταν καλό το αυτοκίνητο, ή ήταν ακριβό, ή οτιδήποτε άλλο, απλά πως να το θέσω δεν κινούταν στα γνωστά ευρωπαϊκά πρότυπα, όσον αφορά στη σχεδίαση.



Επειδή, άλλα τα ευρωπαϊκά και άλλα τα ιαπωνικά στάνταρ στην όψη αυτών των μοντέλων, η Mazda αποφάσισε να ακολουθήσει τη φιλοσοφία των σχεδίων που παρουσίασε το ευρωπαϊκό τμήμα της εταιρείας!




Και ιδού τα αποτέλεσμα… το νέο Mazda2



Σαφώς η σχεδίαση είναι πιο μοντέρνα από το προηγούμενο και ίσως πιο μοντέρνα από κάποιους ευρωπαίους ανταγωνιστές.



Η τετράγωνη φιλοσοφία του έδωσε τη θέση της σε πιο δυναμικά σχήματα, με ακμές και καμπύλες.



Σίγουρα το νέο Mazda2 δεν αφήνει αδιάφορο τον ευρωπαίο καταναλωτή! Η σπορ σχεδίαση των εμπρός τμημάτων με τα τριγωνικά φώτα, η μεγάλη εισαγωγή του ψυγείου, οι λείες πλαϊνές επιφάνειες που δεν τις βαριέσαι χάρις στο «νεύρο» που διατρέχει και τις δύο πόρτες στο κάτω τους τμήμα και οι τονισμένοι θόλοι, συνθέτουν ένα σπορ μικρό που σε προδιαθέτει ευχάριστα.



Με άλλα λόγια αυτό που η Mazda ονομάζει Zoom Zoom και τόσο καλά έχει εφαρμόσει πλέον σε όλα τα μοντέλα της.




Εκδόσεις



Το Mazda2 αρχικά θα διατίθεται σε πέντε εκδόσεις που μπορούν να συνδυαστούν με διάφορα προαιρετικά εξοπλιστικά πακέτα, όπως αυτό με τα σπορ αεροδυναμικά βοηθήματα που ονομάζεται SAP και κοστίζει 750 ευρώ.



Το Sports Appearance Package ή σε συντομία SAP περιλαμβάνει σπορ προφυλακτήρα εμπρός, σπορ μάσκα, πλαϊνά μαρσπιέ και μεγαλύτερη πίσω αεροτομή.



Πίσω στις εκδόσεις, οι οποίες αφορούν προς το παρόν μόνο το πεντάθυρο αμάξωμα, καθώς το τρίθυρο θα έρθει κάποια στιγμή μέσα στο 2008!




Στα 1.3 λίτρα που αποδίδουν 75 ίππους είναι διαθέσιμες οι εκδόσεις Comfort και Comfort Plus



Η Comfort (11.490 ευρώ) περιλαμβάνει στο βασικό της εξοπλισμό, ABS με EBA & EBD, ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού (EPAS), air condition, αερόσακους οδηγού & συνοδηγού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, ηλεκτρικούς καθρέπτες σε μαύρο χρώμα, 2 ηχεία, μαύρα εξωτερικά χερούλια και μεταλλικές ζάντες 14 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 175/65. Δηλαδή μιλάμε για την πιο απλή έκδοση του νέου μοντέλου, γι’ αυτό και η τιμή ξεκινά κάτω από το φράγμα των 12.000 ευρώ.



Η Comfort Plus (12.190 ευρώ) με τον ίδιο κινητήρα διαθέτει επιπλέον εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ράδιο CD με δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων τύπου MP3 και υποδοχή για εξωτερικές συσκευές ήχου (AUX Jack). Οπότε, εάν σκέφτεστε τους 75 ίππους επιλέξτε την Comfort Plus με κλειστά μάτια, άλλωστε η διαφορά στην τιμή δεν είναι μεγάλη και έχει και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός.



Τώρα, ο 1.300άρης κινητήρας με τα 86 άλογα (τον οποίο και θα σας πρότεινα σε σχέση με τον αρχικό με τα 75 άλογα) διατίθεται στις τρεις ακόλουθες εκδόσεις: Touring, Touring Alloy και Exclusive.



Έτσι, έχουμε και λέμε, η Touring που κοστίζει 13.290 ευρώ, εκτός από τα βασικά στοιχεία και των δύο παραπάνω εκδόσεων είναι εφοδιασμένη επιπλέον με πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους τύπου κουρτίνας, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους & ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, δύο ακόμα ηχεία (σύνολο τέσσερα), χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι και μεταλλικές ζάντες 15 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 185/55.



Ένα σκαλί πιο πάνω βρίσκεται η Touring Alloy, με επιπλέον το δερμάτινο τιμόνι & τον επιλογέα ταχυτήτων, τους προβολείς ομίχλης και τις ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 195 / 45.



Η συγκεκριμένη έκδοση είναι κοινή για τον 1.300άρη με τα 86 άλογα στα 13.990 ευρώ και για τον 1.5 λίτρων κινητήρα απόδοσης 103 ίππων που κοστίζει 15.290 ευρώ. Η μόνη σημαντική διαφορά είναι στα 1.348 κυβ. εκ. (1.3) υπάρχει προαιρετικά η δυνατότητα τοποθέτησης του πακέτου σπορ εμφάνισης SAP με κόστος 750 ευρώ, ενώ στον 1500άρη το SAP είναι στάνταρ και συμπεριλαμβάνεται μέσα στην τιμή των 15.290 ευρώ.



Τέλος, η κορυφαία έκδοση για αμφότερα τα μηχανικά σύνολα (1.3 lt, 86 hp & 1.5, 103 hp), είναι η Exclusive! Η οποία περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό της ότι και η Touring Alloy και επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδίου (Trip Computer), πίσω Ηλεκτρικά Παράθυρα, άλλα δύο ηχεία (σύνολο 6) και δυνατότητα επιλογής του πακέτου SAP που είναι προαιρετικό και για τα δύο μοντέλα.



Το κόστος της Exclusive με τον 1.3 lt κινητήρα ανέρχεται στα 14.690 ευρώ και για τον 1.500άρη στα 15.790 ευρώ.




Το βίντεο με το νέο Mazda2









Επιλέξτε (έντονο) χρώμα



Η Mazda παρέχει 12 νέα χρώματα, εκ των οποίων τα τρία από αυτά δε θα έρθουν στη χώρα μας (στην ουσία αποτελούν διαφορετικούς τόνους κάποιων βασικών αποχρώσεων).




Εσωτερικό



Η καμπίνα επιβατών χαρακτηρίζεται από την ευρυχωρία και τη μοντέρνα σχεδίαση με τους πολλούς κύκλους στην κεντρική κονσόλα! Οι τελευταίοι επιλέχτηκαν από τους σχεδιαστές της Mazda για να δώσουν τη σπορ «νότα» που επιθυμούσαν.



Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για όλους με την έμφαση να έχει δοθεί στη μεγάλη απόσταση πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, παρά την σπορ σχεδίαση του αμαξώματος.



Η θέση οδήγησης δεν απαιτεί πολλές κινήσεις για να έρθει στα μέτρα σου παρόλο που δεν υπάρχει τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού (μόνο καθ’ ύψος). Τα πλαστικά μέρη στην κεντρική κονσόλα είναι σκληρά, ενώ στο εσωτερικό των θυρών απουσιάζει η υφασμάτινη επένδυση.



Τα χειριστήρια βρίσκονται όλα στη σωστή θέση, βοηθώντας στη γρήγορη πρόσβαση του οδηγού προς αυτά. Highlight η υπερυψωμένη θέση του πολύ καλού σε αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων.



Κάτι ξεχωριστό-εργονομικό που παρατήρησα για πρώτη φορά σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, είναι η θήκη τύπου γραμματοκιβωτίου που βρίσκεται ενσωματωμένη στο εμπρός ντουλαπάκι για να τοποθετείς εύκολα περιοδικά, χαρτιά μεγέθους Α4 ή ακόμα και κάποιο χάρτη!



Γενικότερα όμως, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές, όπως θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο της μικρής κατηγορίας, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 250 λίτρα κινείται λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού.




Οδηγώντας το νέο Mazda 2



Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου, που πραγματοποιήθηκε στην Κυλλήνη, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω και τους δύο κινητήρες, όχι όμως και τον 1300άρη με τους 75 ίππους!



Η αίσθηση που αποκομίζεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα είναι στιβαρότητα του συνόλου, ανεξάρτητα από τον κινητήρα που έχεις κάτω από το καπό.



Η ακαμψία του αμαξώματος είναι εξαιρετική και η πρόσφυση στις στροφές άξια επαίνου! Πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτό έχουν παίξει οι ενισχύσεις στο σασί, καθώς και οι νέοι μέθοδοι συγκόλλησης.



Μπορεί να βρισκόμουν πίσω από το τιμόνι ενός μοντέλου της μικρής κατηγορίας και όμως κινούμουν στο εθνικό οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου ή στις ορεινές φιδίσιες διαδρομές με μεγάλη ευκολία και προπάντων με ασφάλεια και σταθερότητα!

Οι αναρτήσεις με την ανασχεδιασμένη διάταξη πίσω είναι κάπως σφιχτές, χωρίς όμως να ενοχλούν! Απ’ την άλλη τα φρένα είχαν πολύ καλή αίσθηση στο πεντάλ και δεν φάνηκαν να κουράσθηκαν πουθενά (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός με νέο σύστημα μείωσης τριβών που προκαλούν τα τακάκια κατά την διάρκεια περιστροφής των τροχών κατά 25%, ταμπούρα πίσω και στις δύο εκδόσεις).



Τώρα όσον αφορά στη σύγκριση ανάμεσα στους δύο κινητήρες, ο 1.5 λίτρων είναι σαφώς πιο ζωηρός και συνήθως κινείσαι με μια ταχύτητα πάνω από αυτή που έχεις αντίστοιχα στον 1.3, λόγω των μεγαλύτερων αποθεμάτων ροπής ( 121 Nm @ 3.500 σ.α.λ. ο 1.3 και 136 Nm @ 3.500 σ.α.λ. ο 1.5).



Ωστόσο εκτίμησα αρκετά και τον 1.3 στο ταξίδι, λόγω της πιο χαμηλής κατανάλωσης και κυρίως λόγω της αθόρυβης λειτουργίας του, που συμβάλει στην άνετη και ξεκούραστη παραμονή οδηγού και συνεπιβατών.



Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι και τα δύο μηχανικά σύνολα DOHC MZR με το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, κινούν σβέλτα το νέο 2, λόγω της μεγάλης προσοχής που δόθηκε στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα. Αρκεί να αναφερθεί ότι το νέο Mazda2 είναι πιο ελαφρύ κατά 100 κιλά από τον προκάτοχό του! Έτσι, το συνολικό βάρος του Mazda2 έχει πέσει κάτω από τα 1000 κιλά (950)!



Αυτό δεν ωφελεί μόνο τις επιδόσεις, αλλά και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και 15%.




Επιδόσεις



1.3 lt (86 ίπποι) 0-100 χ.α.ώ σε 12,9 δευτερόλεπτα

Τελική ταχύτητα 172 χ.α.ώ.



1.5 lt (103 ίπποι) 0-100 χ.α.ώ σε 10,4 δευτερόλεπτα

Τελική ταχύτητα 188 χ.α.ώ.




Η κρίσιμη ερώτηση



Στην ερώτηση ύπαρξης μιας μελλοντικής MPS έκδοσης… η απάντηση ήταν… δε γνωρίζουμε κάτι ακόμα!



Ας ελπίσουμε το μέλλον να μας επιφυλάσσει και μια MPS έκδοση του Mazda2!

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα