Με τον Ολυμπιακό στο Χερέθ

Με τον Ολυμπιακό στο Χερέθ
κατισμης auto

Ο απεσταλμένος του 24 στο Χερέθ σας μεταφέρει το κλίμα πριν τα τελευταία δοκιμαστικά

Η ελληνική “αποστολή” είναι πολυάριθμη και αυτό χάρη στην χορηγία ενός από τους σπόνσορες του “κόκκινου” μονοθέσιου, της Pepsi Max, η οποία μέσω ενός διαγωνισμού έφερε στο Χερέθ 14 τυχερούς που θα παρακολουθήσουν το αγωνιστικό διήμερο με όλα τα έξοδα πληρωμένα.



Μαζί βρίσκονται οι άνθρωποι της Pepsi Co IVI – ανάμεσά τους και ο διευθυντής μάρκετινγκ κ. Μάνος Σπανός – καθώς και μερικοί δημοσιογράφοι. Το ξενοδοχείο βρίσκεται σε μια πραγματικά ειδυλλιακή τοποθεσία, στο γήπεδο γκολφ του Μοντεκαστίγιο. Την πλήρη ησυχία διέκοψαν πριν λίγη ώρα τα “ουρλιαχτά” των μονοθέσιων που σιγά σιγά ανεβάζουν στροφές ενόψει των απογευματινών δοκιμαστικών που θα καθορίσουν τη σειρά με την οποία θα πάρουν την εκκίνηση στον πρώτο αυριανό αγώνα.



Σειρά της Ισπανίας λοιπόν να φιλοξενήσει αγώνα της Superleague Formula μετά το Ντόνινγκτον στη Μεγάλη Βρετανία, εκεί όπου στις 31 Αυγούστου άνοιξε η αυλαία της παρθενικής διοργάνωσης. Ακολούθησαν το Νίρμπουργκρινγκ στη Γερμανία, το Ζόλντερ του Βελγίου, το Εστορίλ στην Πορτογαλία και η Βαλελούνγκα στην Ιταλία.



Εδώ στο Χερέθ θα πέσει αύριο η καρό σημαία όχι μόνο για το νικητή του γκραν πρι αλλά και για την θριαμβεύτρια ομάδα της 1ης Superleague Formula. Μεγάλο και αδιαφιλονίκητο φαβορί είναι το μονοθέσιο της Γκουοάν από το Πεκίνο. Όχι μόνο έχει μεγάλη βαθμολογική διαφορά από τους διώκτες του, αλλά και το σύστημα των πόντων το βολεύει, αφού του δίνει τη δυνατότητα να “τρέξει” αμυντικά για να διαφυλάξει τα κεκτημένα.



Οι Κινέζοι λοιπόν έχουν 353 βαθμούς και ακολουθούν η PSV Eindhoven (με 294 β.), η Liverpool FC (με 291 β.) και η AC Milan (με 267 β.). Αυτές είναι οι ομάδες που θα διεκδικήσουν την τελική νίκη της Superleague Formula, υπάρχουν όμως ακόμα 14 που θα τα δώσουν όλα για μια καλή εμφάνιση στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ανάμεσά τους και το μονοθέσιο του Ολυμπιακού με οδηγό τον Σταμάτη Κατσίμη. Σε αυτή την προσπάθεια σημαντικό ρόλο θα παίξουν και οι δυο ομάδες που τρέχουν εντός έδρας, η Ατλέτικο Μαδρίτης και πολύ περισσότερο η Σεβίγια που “εδρεύει” μόλις 70 χιλιόμετρα βόρεια του Χερέθ, στην πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας.



Και με την ευκαιρία να σας πούμε ότι οι Ανδαλουσιάνοι έχουν γενικά τη φήμη των “έξω καρδιά” Ισπανών, είναι οι πιο ανοιχτοί, οι πιο χαρούμενοι, οι πιο φιλόξενοι άνθρωποι της Ιβηρικής χερσονήσου. Οι Χερεθάνος όμως, οι κάτοικοι δηλαδή του Χερέθ, είναι τα απόλυτα “τρελοκομεία” της Ισπανίας. Δεν είναι τυχαίο ότι μιλάμε για την πρωτεύουσα του φλαμένκο και του κρασιού.



Το παγκοσμίως γνωστό σέρι παράγεται στους ατελείωτους αμπελώνες της περιοχής, ενώ οι πολλοί τσιγγάνοι της περιοχής έχουν κρατήσει την παράδοση αιώνων της μουσικής και του χορού του φλαμένκο. Εδώ εδρεύει και η ξακουστή Βασιλική Ακαδημία της ιππικής τέχνης, ενώ στην ευρύτερη περιοχή εκτρέφονται τα περίφημα ανδαλουσιανά άλογα.



Από κοντά και οι “γαναδερίας”, τα εκτροφεία των “τόρος μπράβος”, των ταύρων δηλαδή που προορίζονται για ταυρομαχίες. Για όλα αυτά οι κάτοικοι είναι περήφανοι και δεν είναι τυχαία η φράση “ιππεύουμε πίνοντας και ξεπεζεύουμε μόνο για να χορέψουμε φλαμένκο, αλλά χωρίς να σταματήσουμε να πίνουμε!”.



Σας δώσαμε μια ιδέα για τους ντόπιους, να σας πούμε και δυο μικρές ιστορίες που έχουν σχέση με την πίστα του Χερέθ για να πάρετε χαμπάρι για την τρέλα που κουμαντάρουν εδώ. Στη διάρκεια της απονομής μετά το τέλος του γκραν πρι της Formula 1 το 1997, τοπικοί παράγοντες παρέκαμψαν το πρωτόκολλο, με αποτέλεσμα να δοθεί το βραβείο στον Μίκα Χάκινεν από τον δήμαρχο της πόλης Πέδρο Πατσέκο αντί του προέδρου της Daimler Benz, Γιούργκεν Σρεμπ.



Η FIA έγινε έξαλλη, χαρακτήρισε το περιστατικό – το οποίο συνέβαινε για πρώτη φορά στην ιστορία της F1 – ως “διάρρηξη” και ανακοίνωσε τον δια παντός αποκλεισμό της πίστας του Χερέθ από τους αγώνες της Formula 1 στο μέλλον. Στην έρευνα που ακολούθησε για να βρεθεί ο υπεύθυνος του μπερδέματος, αποδείχθηκε ότι ήταν ο ίδιος ο πρόεδρος της Ανδαλουσίας αυτός που είχε πει στον Πατσέκο να γράψει την FIA στα παλιά του τα παπούτσια, με το επιχείρημα “είμαστε εμείς που βάζουμε τα χρήματα, άρα εμείς πρέπει να πάρουμε τη δόξα της απονομής!”.



Κανείς επίσης δεν μπορεί να ξεχάσει τις σκηνές απείρου κάλλους που διαδραματίστηκαν εδώ στη διάρκεια ενός Moto GP στις αρχές της περασμένης δεκαετίας. Ήταν μια από τις 4 νίκες του “θρύλου” Μάικλ Ντούχαν, ο οποίος μόλις πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, είδε με τρόμο δεκάδες Ισπανούς θεατές να πηδάνε τα προστατευτικά κάγκελα και να εισβάλλουν με τις σημαίες τους στην πίστα προκειμένου να τον αποθεώσουν.



Φανταστείτε τους οδηγούς που ακολουθούσαν – τρέχοντας με πάνω από 200 χλμ την ώρα – να προσπαθούν να αποφύγουν τους τρελούς που έτρεχαν πάνω στην άσφαλτο. Ευτυχώς δεν υπήρξε κάποιο ατύχημα, αλλά όπως ήταν φυσικό δημιουργήθηκε μείζον θέμα, το οποίο τελικά οι διοργανωτές κατάφεραν να ξεπεράσουν χωρίς δυσάρεστα επακόλουθα, δίνοντας εγγυήσεις ότι δεν θα ξαναγινόταν ποτέ κάτι ανάλογο.



Σήμερα το σιρκουί συνεχίζει να παραμένει ένα από τα πλέον πολυσύχναστα κέντρα της Formula 1 παγκοσμίως, αφού αποτελεί τον αγαπημένο τόπο προετοιμασίας και δοκιμών για τις περισσότερες ομάδες την περίοδο του χειμώνα, λόγω του ήπιου μεσογειακού κλίματος της περιοχής. Και βέβαια φιλοξενεί τα τελευταία 20 χρόνια ανελλιπώς το ισπανικό γκραν πρι στις μοτοσικλέτες ταχύτητας. Αυτά λοιπόν με το Χερέθ και την πίστα του. Λίγο πριν περάσουμε στην πραγματική δράση, ας δούμε τώρα με αριθμούς τη διοργάνωση της Superleague Formula.



– 2 είναι οι επίσημοι αγώνες σε κάθε σιρκουί. Στον πρώτο η σειρά καθορίζεται από τις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ στον δεύτερο τα μονοθέσια εκκινούν με ακριβώς αντίθετη σειρά από αυτή που θα τερματίσουν στον πρώτο.

– 4 σετ ελαστικών χρησιμοποιούνται σε κάθε αγωνιστικό διήμερο

– 12 είναι ο αριθμός των κυλίνδρων στις μηχανές που έχει κατασκευάσει η εταιρία Menard

– 18 είναι οι ομάδες που παίρνουν μέρος στην 1η Superleague Formula

– 30 λεπτά διαρκεί ο δεύτερος γύρος των κατατακτήριων δοκιμών

– 44 λεπτά + 1 γύρο διαρκεί ο κάθε αγώνας

– 62 είναι οι χώρες που μεταδίδουν ζωντανά την Superleague Formula από την τηλεόραση

– 140 κιλά είναι το βάρος της μηχανής

– 750 άλογα είναι η ιπποδύναμη του μονοθέσιου

– 750 ζυγίζει το κάθε αγωνιστικό αυτοκίνητο

– 815 κιλά το ελάχιστο σύνολο βάρους μονοθέσιου και πιλότου

– 3200 τα μέρη από τα οποία αποτελείται η μηχανή

– 3300 ώρες εργασίας σε υπολογιστή χρειάστηκαν για τον σχεδιασμό της μηχανής

– 11750 στροφές το μάξιμουμ απόδοσης του κινητήρα

– 1 εκατομμύριο ευρώ είναι το χρηματικό έπαθλο για κάθε έναν από τους 6 φετινούς αγώνες

– 100 εκατομμύρια είναι ο αριθμός των τηλεθεατών παγκοσμίως



Αυτά προς το παρόν από το Χερέθ. Θα επανέλθουμε αργότερα, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί οι δοκιμές και θα γνωρίζουμε τη σειρά με την οποία θα εκκινήσουν αύριο τα μονοθέσια, καθώς και το τι θα έχει καταφέρει ο Σταμάτης Κατσίμης του Ολυμπιακού.



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα