Mini John Cooper Works Clubman

Mini John Cooper Works Clubman
mini_clubman_w28208s

211 ίπποι, 0-100 σε 6,8 και τέσσερις πόρτες! Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα Mini Clubman!

Η καρδιά αυτού του σούπερ σπορ μοντέλου χτυπά σε αγωνιστικούς ρυθμούς κάτω από το καπό. Ο 1.6 4-κύλινδρος κινητήρας με υπερσυμπιεστή Twin Scroll και άμεσο ψεκασμό βενζίνης παράγει 211 bhp και αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 260 Nm μεταξύ 1.850 και 5.600 rpm – μέσω στιγμιαίας υπερπλήρωσης, η ροπή μπορεί να αυξηθεί στα 280 Nm.




Αγωνιστικό pedigree



Ο κινητήρας βασίζεται στην αντίστοιχη μονάδα του John Cooper Works Challenge, που θα κάνει την πρεμιέρα του στο Mini Challenge 2008. Tο Mini John Cooper Works Clubman χρειάζεται μόλις 6,8 δευτερόλεπτα, για να καλύψει τα πρώτα 100 χ.α.ώ. από στάση.



Το νέο μοντέλο εφοδιάζεται με εκτενή τεχνολογία αγωνιστικής οδήγησης στάνταρ: αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου από ιδιαίτερα ελαφρό κράμα, αλλά και άκρως αποδοτικά φρένα, ένα νέο σύστημα εξάτμισης και το τροποποιημένο 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που επίσης δημιουργήθηκε για το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο του 2008 Mini Challenge.



Ο κινητήρας του John Cooper Works Clubman κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Hams Hall (Βρετανία), εκεί όπου κατασκευάζονται οι κινητήριες μονάδες για τα μοντέλα MINI. Στην περίπτωση του ισχυρότερου κινητήρα, υπάρχουν αρκετές ειδικές μετατροπές στη διαδικασία παραγωγής που δικαιολογούν την αυξημένη ισχύ και τις συνακόλουθες υψηλότερες θερμοκρασίες στο θάλαμο καύσης, κάτι που εγγυάται μέγιστη αξιοπιστία του συστήματος κίνησης.



Ο κινητήρας εφοδιάζονται με ενισχυμένα και ειδικά σχεδιασμένα έμβολα και με μία κυλινδροκεφαλή βελτιστοποιημένης ακαμψίας με τροποποιημένη φλάντζα. Οι έδρες και οι βαλβίδες εισαγωγής κατασκευάζονται επίσης από πιο ανθεκτικό υλικό και συγκριτικά με τον κινητήρα του Mini Cooper S υπάρχει μία μικρή μείωση συμπίεσης.




Σε τι διαφέρει από το S



Η αύξηση ισχύος, συγκριτικά με τον κινητήρα του Mini Cooper S επιτυγχάνεται κυρίως μέσω βελτιστοποιημένης εισαγωγής και εξαγωγής, χάρη σε έναν προσαρμοσμένο υπερσυμπιεστή.



Το φίλτρο αέρα, ο αισθητήρας μάζας αέρα, το σύστημα εξαγωγής και ο καταλυτικός μετατροπέας έχουν τροποποιηθεί για την αύξηση της ροής αερίων εισαγωγής και εξαγωγής. Αυτό είναι κάτι που αντανακλάται στον ήχο του κινητήρα που είναι χαρακτηριστικός σε αυτό το μοντέλο.



Λόγω της προσαρμογής του συστήματος εξαγωγής, επιτυγχάνεται σημαντική μείωση της πίεσης επιστροφής καυσαερίων. Τα MINI John Cooper Works και MINI John Cooper Works Clubman συμμορφώνονται με τα πολύ αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων EU5 στην Ευρώπη και ULEV II στην Αμερική.



Επίσης έχει αυξηθεί η ροή φρέσκου αέρα στον υπερσυμπιεστή. Η σχεδίαση του υπερσυμπιεστή Twin Scroll επιτρέπει την πολύ άμεση παραγωγή πίεσης υπερπλήρωσης.



Η πολλαπλή εξαγωγής 4 σε 2, οδηγεί στον υπερσυμπιεστή με δύο αυλούς εισαγωγής. Τα πτερύγια του υπερσυμπιεστή περιστρέφονται από τα καυσαέρια ακόμα και στις χαμηλές στροφές.



Η συγκεκριμένη τουρμπίνα κατασκευάστηκε από υλικό εξαιρετικά υψηλής ποιότητας, ειδικά για το John Cooper Works Clubman, και η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης αυξήθηκε από 0.9 σε 1.3 bar.



Η μέγιστη ροπή των 260 Nm είναι διαθέσιμη ήδη από τις 1.850 σ.α.λ. μέχρι τις 5.600 σ.α.λ.. Κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, η ροπή φτάνει στα 280 Nm μέσω μιας στιγμιαίας αύξησης στην πίεση υπερπλήρωσης μεταξύ 2.000 και 5.300 σ.α.λ.. Αυτή η λειτουργία υπερπλήρωσης προσφέρει στο αυτοκίνητο ακόμα πιο δυναμική απόκριση.



Ο κινητήρας φτάνει τη μέγιστη ισχύ των 211 bhp στις 6.000 σ.α.λ.




Επιδόσεις



Η άμεση απόκριση αντανακλάται επίσης στις τιμές επιτάχυνσης του αυτοκινήτου.



Το John Cooper Works Clubman χρειάζεται 6,8 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0–100 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 238 χ.α.ώ.




Οδηγική απόλαυση στο Maximum



Όπως συνηθίζεται στα μοντέλα Μini, ο κινητήρας παρέχει ισχύ στους εμπρός τροχούς.



Τo John Cooper Works Clubman εφοδιάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, του οποίου τα εξαρτήματα έχουν προσαρμοστεί στην πλούσια ροπή του νέου κορυφαίου κινητήρα.



Επιπλέον της προηγμένης τεχνολογίας πλαισίου με γόνατα McPherson στον εμπρός άξονα και με κεντρικό βραχίονα ελέγχου πίσω, που από μόνος του είναι μοναδικός στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.



Ωστόσο το ηλεκτρομηχανικό EPAS (Electrical Power Assisted Steering) αποτελεί μία ακόμα εγγύηση αξιόπιστης και ακριβούς συμπεριφοράς.



Ο ηλεκτρικός σερβομηχανισμός συμβάλλει επίσης στην απόδοση με το γεγονός ότι ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός χρειάζεται ή επιθυμεί υποβοήθηση διεύθυνσης.



Το σύστημα διεύθυνσης EPAS επιτρέπει τον προγραμματισμό διαφόρων ρυθμίσεων.



Το βασικό σετάρισμα εγγυάται ισορροπημένη υποστήριξη διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου.



Με το μπουτόν Sport, που τοποθετείται στάνταρ δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα, μπορεί να ενεργοποιηθεί μία αισθητά πιο δυναμική καμπύλη υποβοήθησης με υψηλότερη ροπή και αυξημένη ακρίβεια διεύθυνσης.



Επίσης, με το πάτημα του μπουτόν Sport μεταβάλλεται η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, ώστε σε συνδυασμό με το σύστημα διεύθυνσης να προσφέρουν μία ακόμα πιο σπορ αίσθηση.




Εργοστασιακή εγγύηση



Η στενή σχέση μεταξύ Mini και John Cooper Works, η οποία βασίζεται σε μία αγωνιστική παράδοση που χρονολογείται εδώ και πολλές δεκαετίες, έχει καθοριστική επίδραση στην εξέλιξη νέων οχημάτων και εξαρτημάτων.



Επομένως, τα νέο μοντέλο υπόκειται στους όρους εγγύησης που ισχύουν πλέον για όλα τα Μini.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα