Νέο Chevrolet Cruze

Υψηλή Αισθητική και Ανώτερη Ποιότητα στη Μικρομεσαία Κατηγορία
- 10 Ιουνίου 2009 11:11
• Το μικρομεσαίο sedan λανσάρει νέα, παγκόσμια σχεδιαστική φιλοσοφία
• Στυλ ‘Τετράθυρου coupé’ με χαμηλωμένο στήσιμο που αποπνέει αίσθηση στιβαρότητας
• Ανώτερη ποιότητα εφαρμογής/συναρμολόγησης και φινιρίσματος
• Αναμένεται υψηλή κατάταξη ασφαλείας σε crash tests
• Αρμονικό, κομψό εσωτερικό με φιλοσοφία ‘διπλού cockpit’
• Κορυφαία ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες
• Βενζινοκινητήρες 1,6/1,8-λίτρων με πλήρως μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
• 2,0 λίτρων turbo diesel κινητήρας προσφέρει 5,6 L/100km στο μικτό κύκλο
• Ανάρτηση που ικανοποιεί τις Ευρωπαϊκές απαιτήσεις
Το νέο Chevrolet Cruze sedan ανεβάζει τον πήχη της αισθητικής κομψότητας, της ποιότητας κατασκευής και της πολιτισμένης λειτουργίας στην Ευρωπαϊκή κατηγορία μικρομεσαίων οχημάτων.
Με μια προβλεπόμενη υψηλής κατάταξη ασφαλείας στα crash tests του EuroNCAP και με την υποστήριξη μιας νέας γκάμας κινητήρων, το Cruze προαναγγέλλει επίσης μια νέα, παγκόσμια σχεδιαστική φιλοσοφία για τη μάρκα Chevrolet.
Η Chevrolet ανέκαθεν συμβόλιζε την αξία και το Cruze τηρεί αυτή την υπόσχεση όπως ποτέ πριν, δηλώνει ο Wayne Brannon, Αντιπρόεδρος της Chevrolet Europe. «Επαναπροσδιορίζει την αξία με τη σχεδίαση, την ποιότητα, τα υλικά και το θαυμάσιο στυλ του στο εσωτερικό και το εξωτερικό.
Εξελιγμένο με γνώμονα τις Ευρωπαϊκές απαιτήσεις σχεδίασης και χαρακτηριστικών του πλαισίου, το Cruze θα κυκλοφορήσει στην αγορά το Μάρτιο και θα σηματοδοτήσει το λανσάρισμα μιας σειράς νέων προϊόντων που μοιράζονται τα ίδια σχεδιαστικά και ποιοτικά πρότυπα. Πολύ απλά, η Chevrolet πιστεύει ότι η κυκλοφορία του Cruze εγκαινιάζει νέα σημεία αναφοράς για τα ανταγωνιστικά προϊόντα της κατηγορίας του.
Εξωτερική Σχεδίαση
Η πολυεθνική ομάδα σχεδίασης, με έδρα στην Κορέα και τη συμβολή συναδέρφων από Γερμανία, ΗΠΑ και Αυστραλία ανέλαβε να δημιουργήσει ένα νέο, μικρομεσαίο sedan τριών όγκων που θα αναζωογονήσει τη μάρκα Chevrolet.
«
Στόχος μας ήταν μια επαναστατική, όχι εξελικτική σχεδίαση», σχολιάζει ο Taewan Kim, Αντιπρόεδρος του Κέντρου Σχεδίασης GM DAT στην Κορέα. Μέσα και έξω, η ομάδα δημιούργησε μια νέα, παγκόσμια σχεδιαστική φιλοσοφία για τη μάρκα Chevrolet, παρουσιάζοντας φρέσκα οπτικά στοιχεία και εκφράζοντας τα παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία ταυτότητας της Chevy με νέους τρόπους.
Μια καμπυλοειδής οροφή, που εκτείνεται από το απότομα κεκλιμένο παρμπρίζ μέχρι τις λεπτές πίσω κολόνες είναι το χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στοιχείο του εξωτερικού. Σε συνδυασμό με ένα σχετικά κοντό πίσω τμήμα λανσάρει ένα τετράθυρο με εμφάνιση τύπου coupe για πρώτη φορά στη μικρομεσαία κατηγορία.
Φαρδύτερο και μακρύτερο από τον προκάτοχό του, το Cruze έχει δυναμικό, χαμηλωμένο στήσιμο, με τους τροχούς τοποθετημένους στα εξωτερικά άκρα του αεροδυναμικού αμαξώματος.
Μια χαρακτηριστική, κοίλη πλευρική γραμμή που εκτείνεται κατά μήκος των πλευρών του αυτοκινήτου μέχρι το πορτμπαγκάζ πρόκειται να γίνει το νέο στοιχείο ταυτότητας Chevy. Η αναβαθμισμένη οπτική εμφάνιση ενισχύεται επίσης από ένα καθαρό και απέριττο αμάξωμα από όπου απουσιάζουν διακοσμητικά στοιχεία.
Η χαρακτηριστική μάσκα δύο εισαγωγών αέρα φιλοξενεί το έμβλημα του χρυσού παπιγιόν Chevy με ένα νέο αέρα αυτοπεποίθησης. Αυτή πλαισιώνεται από χαρακτηριστικά κελύφη προβολέων με λεπτομέρειες που δημιουργούν εμφάνιση πολυεδρικού κατόπτρου και εισέρχονται σαν βέλη μέσα στα φτερά. Η ‘καθαρή’ πίσω σχεδίαση περιλαμβάνει πίσω φανάρια τοποθετημένα ‘πρόσωπο’ με το αμάξωμα, το καθένα με δύο κυκλικά σχήματα, απηχώντας το παραδοσιακό σχεδιαστικό στυλ των διπλών φώτων της Chevy.
Η αεροδυναμική εμφάνιση υποστηρίζεται από έναν ανταγωνιστικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,31 και μια ποιότητα κατασκευής με έμφαση στη λεπτομέρεια, η οποία χαρακτηρίζει πολύ πιο ακριβά προϊόντα. Η άριστη εφαρμογή και το φινίρισμα των πάνελ του αμαξώματος με μικρούς αρμούς συντείνουν στην αίσθηση μιας ποιοτικής, ‘χυτής’ εμφάνισης.
«
Είναι ένα αυτοκίνητο με ισχυρό, αναβαθμισμένο χαρακτήρα και έξοχο στήσιμο», προσθέτει ο Taewan Kim. «
Πιστεύουμε ότι θα ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του».
Σχεδίαση και Χαρακτηριστικά Εσωτερικού
Αποπνέοντας μια σπορ αλλά φιλόξενη ατμόσφαιρα, η πενταθέσια καμπίνα χαρακτηρίζεται από αρμονικές, ρέουσες γραμμές και τη χρήση σαγρέ επιφανειών και μαλακών υλικών. Όλα αυτά συνθέτουν ένα περιβάλλον υψηλής ποιότητας που υπερβαίνει τα πρότυπα της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Ανάμεσα στα κορυφαία χαρακτηριστικά του είναι, η άριστη εφαρμογή των πάνελ με υποδειγματικά μικρές ανοχές, καθώς και ο πλούσιος χώρος για τα πόδια, το κεφάλι και τους ώμους των πίσω επιβατών, παρά την χαρακτηριστική κεκλιμένη οροφή του Cruze.
Το βασικό σχεδιαστικό θέμα του εσωτερικού είναι μια μοντέρνα εκδοχή ενός παραδοσιακού στυλιστικού στοιχείου ταυτότητας της Chevy – η διάταξη ‘διπλού cockpit’ της Corvette, που σχεδιάστηκε για να φέρνει οδηγό και συνοδηγό πιο κοντά σε μία ‘κοινή’ εμπειρία. Για τα πλαϊνά της κεντρικής κονσόλας προσφέρεται μια γκάμα χρωματιστών υφασμάτινων ή σαγρέ πλαστικών πάνελ, που ολοκληρώνονται από ασορτί ένθετα στα καθίσματα και τις επενδύσεις θυρών.
Το κεντρικό σημείο για τη συμμετρία του ‘διπλού cockpit’ είναι η άψογα ενσωματωμένη κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί ενδείξεις και χειριστήρια των συστημάτων ενημέρωσης/ ψυχαγωγίας και κλιματισμού. Αυτή είναι τοποθετημένη σε μια ρηχή γωνία και έχει χυτή, ελεύθερη μορφή, που περιορίζει τις ευθείες γραμμές και την παραδοσιακή αισθητική τύπου κορνίζας των πάνελ.
Τρισδιάστατη μαθηματική μοντελοποίηση χρησιμοποιήθηκε για τη σχεδίαση του βασικού πίνακα οργάνων. Τα αναλογικά όργανα έχουν φωτισμό LED για μια διαυγή, ζωηρή απόχρωση σε λευκό και ice blue.
Συγκριτικά με τα καθίσματα του προκατόχου του, στο Cruze χρησιμοποιείται μια συρμάτινη δικτυωτή δομή για ακόμα πιο ομοιόμορφη κατανομή βάρους, πιο σταθερή γέμιση αφρώδους επένδυσης και πιο μεγάλα μαξιλάρια έδρας και πλάτης, μπροστά και πίσω.
Η υφασμάτινη ταπετσαρία φέρει ποιοτικές Γαλλικές ραφές που προσφέρουν άριστη αντοχή και καταργούν την πιθανότητα ξεχειλώματος με το πέρασμα των χρόνων. Δερμάτινη ταπετσαρία, με θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, διατίθεται προαιρετικά στην κορυφαία έκδοση LT.
Το εύρος ρύθμισης διαμήκους μετατόπισης (εμπρός/πίσω) έχει επεκταθεί κατά περίπου 50 mm, επιτυγχάνοντας τη μεγαλύτερη διαδρομή στην κατηγορία μικρομεσαίων μοντέλων.
Το μηχανικά ελεγχόμενο αιρκοντίσιον είναι προαιρετικό για τη βασική έκδοση και στάνταρ για την LS, ενώ διζωνικός, αυτόματος έλεγχος κλιματισμού είναι στάνταρ με την έκδοση LT. Ένα σύστημα φιλτραρίσματος σωματιδίων και οσμών που καθαρίζει τον αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα, διατίθεται στάνταρ σε όλη τη γκάμα, όπως και το θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ.
Ηχοσύστημα AM/FM/CD, με πληροφορίες RDS, ικανότητα αναπαραγωγής ΜΡ3 και δίχρωμη οθόνη γραφικών ενδείξεων διατίθεται στάνταρ τόσο στη βασική όσο και την έκδοση LS. Η έκδοση LT, φέρει επιπλέον ενσωματωμένο, 6 CD-changer και υποδοχή USB για ένα iPod στην κεντρική κονσόλα. Σύστημα πλοήγησης βασισμένο σε DVD προσφέρεται για όλες τις εκδόσεις και περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών, απεικόνισης χαρτών, ‘πρωτιά’ στην κατηγορία για τη Chevrolet.
Δομή και Συστήματα Ασφαλείας
Η δομή αμαξώματος του Cruze είναι από τις πιο άκαμπτες στην κατηγορία του, με στρεπτική ακαμψία 140% μεγαλύτερη από αυτή του προκατόχου του. Αυτή η σφιχτή, ισχυρή δομή είναι το μυστικό για την καταστολή θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH) και για διασφάλιση μιας καλής απόδοσης στα crash tests ασφαλείας και βέλτιστων χαρακτηριστικών οδηγικής άνεσης και συμπεριφοράς.
Το μοντέλο είναι προϊόν συνεργασίας των μηχανολογικών κέντρων της GM σε Γερμανία, ΗΠΑ, Αυστραλία και Κορέα «Σε βασικούς τομείς όπως δομή αμαξώματος, ανάρτηση, ασφάλεια και ηλεκτρικά συστήματα, έχουμε εκμεταλλευτεί τις άριστες πρακτικές της GM σε όλο τον κόσμο», σχολιάζει ο Peter Mertens, GM Global Vehicle Line Executive για τα μικρομεσαία αυτοκίνητα.
Η βασική δομή είναι μια αυτοφερόμενη κατασκευή από ατσάλινες δοκούς, πρεσαριστά και τετραγωνικής διατομής τμήματα, με μια συνολική στρεπτική ακαμψία των 17,66 KNm/μοίρα. Περίπου το 65% της δομής αποτελείται από ατσάλια υψηλής αντοχής (HSS), σχεδόν 50% παραπάνω από του προκατόχου του. Επίσης, περίπου 30% περισσότερες ηλεκτροπόντες χρησιμοποιούνται σε όλη τη δομή.
Αποτελεσματικές ζώνες απόσβεσης φορτίου παρέχουν μέγιστη προστασία επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης από οποιαδήποτε κατεύθυνση. Δοκοί πλήρους μήκους και βελτιώσεις στα μαρσπιέ, τις κολόνες Β και Α, μέσω της χρήσης ατσαλιών υψηλής αντοχής και μεταβλητού πάχους, όλα συμβάλλουν στην άριστη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε μια σύγκρουση.
Οι εμπρός και πίσω ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης για την απόσβεση της ενέργειας κρούσης είναι σχεδιασμένες για να παραμορφώνονται όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά προκειμένου να διατηρείται η ακεραιότητα της καμπίνας επιβατών, που προστατεύεται από ένα κλωβό ασφαλείας ενισχυμένο με σωληνωτά στοιχεία, τα οποία πλαισιώνουν τα ανοίγματα των θυρών και υποστηρίζουν την οροφή. Ο συνδυασμός μιας μονοκόμματης πλαϊνής δομής και ατσάλινων δοκών θυρών εξαιρετικά υψηλής αντοχής προσφέρει αποτελεσματική προστασία από πλευρική σύγκρουση.
Σε χαμηλές ταχύτητες μέχρι 4 km/h, οι επιφάνειες των εμπρός και πίσω προφυλακτήρων είναι σχεδιασμένες για να απορροφούν την ενέργεια μικροσυγκρούσεων, συμβάλλοντας στην ελαχιστοποίηση της ζημιάς του αμαξώματος.
Εκτός από την ελαχιστοποίηση θορύβων και κραδασμών, μια άκαμπτη δομή παρεμποδίζει την είσοδο των θορύβων από τον κινητήρα, το δρόμο και τον αέρα μέσα στην καμπίνα. Το Cruze έχει πετύχει βαθμολογίες ακουστικής εσωτερικού και αεροδυναμικών θορύβων, από τις καλύτερες για μικρομεσαίο sedan στην κατηγορία του.
Ζώνες ασφαλείας τριών σημείων υπάρχουν και στα πέντε καθίσματα. Εμπρόσθιοι αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, αερόσακοι οροφής τύπου κουρτίνας, πλευρικοί αερόσακοι στα εμπρός καθίσματα και αποσπώμενα πεντάλ, όλα προσφέρονται στάνταρ. Στα μέτρα της ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνονται ABS, Traction Control (TCS) και προαιρετικά το Electronic Stability Control (ESC).
Κινητήρες
Η νέα γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel περιλαμβάνει αλουμινένιους βενζινοκινητήρες 1,6 και 1,8 λίτρων, καθώς και μια μονάδα 2,0 λίτρων turbo diesel με 16 βαλβίδες.
Και οι δύο βενζινοκινητήρες έχουν μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής. Ο κινητήρας 1,6-λίτρων παράγει μέγιστη ισχύ 113 hp/83 kW στις 6400 rpm και μέγιστη ροπή 153 Nm στις 4.200 rpm.
Η έκδοση 1,8-λίτρου προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις, με 141 hp/104 kW στις 6.200 rpm και μέγιστη ροπή 176 Nm στις 3.800 rpm, με το 85% από τις 2.000 rpm μέχρι τις 6.300 rpm. Σε ό,τι αφορά την ειδική ισχύ (ισχύς ανά λίτρο κυβισμού), ο κινητήρας αυτός είναι από τους πλέον αποδοτικούς της αγοράς.
Με μηχανικά κιβώτια, οι κινητήρες αυτοί έχουν επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 12,5 και 10,0 δευτερόλεπτα, αντίστοιχα, και κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο 6,7 και 6,8 L/100 km.
Ο νέος, 16-βάλβιδος κινητήρας 2,0 turbo diesel, που παράγει 150 hp/110 kW, προσφέρει πρόσθετη ισχύ με ακόμα μεγαλύτερη οικονομία. Η εντυπωσιακή κατανάλωση – 5,6 L/100 km στο μικτό κύκλο – επιτυγχάνει αυτονομία άνω των 1000 km. Εφοδιάζεται στάνταρ με φίλτρο σωματιδίων diesel χωρίς απαιτήσεις συντήρησης.
Η σχεδίαση πολλαπλού ψεκασμού common rail περιλαμβάνει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VGT). Με πλούσια ροπή 320 Nm από τις 2.000 rpm, ο κινητήρας αυτός προσφέρει επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 10,0 δευτερόλεπτα, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι ρεπρίζ, με 80 – 120 km/h με πέμπτη σχέση σε 12,5 δευτερόλεπτα.
Αργότερα μέσα στη χρονιά θα πλαισιωθεί από μια έκδοση 125 hp/92 kW. Ο κινητήρας 1,6-λίτρων προσφέρεται στάνταρ με τη βασική και την έκδοση LS, ενώ ο 1,8 είναι στάνταρ για το LT και προαιρετικός για το LS. Και οι δύο συνδυάζονται με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή ένα νέο εξατάχυτο αυτόματο, πρωτιά στην κατηγορία για τη Chevrolet.
Ο κινητήρας 2,0 λίτρων turbo diesel, διατίθεται μόνο στην LT και η έκδοση 125 hp/92 kW θα προσφέρεται τόσο για το βασικό μοντέλο όσο και το LS. Και οι δύο κινητήρες διατίθενται μόνο με μηχανικό κιβώτιο.
Για όλους τους τύπους κινητήρων, το εμπρός υποπλαίσιο που εδράζει τον κινητήρα και το κιβώτιο είναι βιδωμένο με τέσσερις ελαστικές βάσεις. Αυτή η ‘απομονωμένη’ έδραση βοηθά στη μείωση της μετάδοσης κραδασμών του κινητήρα και θορύβων του δρόμου στην καμπίνα.
Ανάρτηση, Φρένα, Σύστημα Διεύθυνσης
Τα συστήματα ανάρτησης, πέδησης και διεύθυνσης του Cruze εξελίχθηκαν με γνώμονα τους Ευρωπαϊκούς δρόμους ώστε να ικανοποιούν τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων χρηστών. Επιτυγχάνοντας μια βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ευελιξίας και οδηγικής άνεσης, το Cruze προσφέρει στον οδηγό κορυφαία αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ παράλληλα υπόσχεται μια ξεκούραστη και πολιτισμένη οδηγική εμπειρία.
Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, το Cruze προσφέρει πιο σταθερή συμπεριφορά. Το εμπρός μετατρόχιο είναι αυξημένο στα 1.544 mm (αύξηση 64 mm) και το πίσω μετατρόχιο στα 1.558 m (αύξηση 78 mm), ενώ το μεταξόνιο των 2.685 mm είναι 85 mm μακρύτερο. Αυτές οι αναλογικά μεγαλύτερες αυξήσεις των μετατροχίων βελτιώνουν το κράτημα.
Η εμπρός ανάρτηση φέρει γόνατα MacPherson, με αντιστάθμιση πλευρικών φορτίων για μείωση των απωλειών λόγω τριβής ολίσθησης. Το εμπρός υποπλαίσιο προσφέρει μια στιβαρή έδραση των ψαλιδιών. Υδραυλικά σαϊλεντμπλόκ – ένα χαρακτηριστικό που συνήθως συναντάμε σε πιο ακριβά οχήματα – χρησιμοποιούνται για καλύτερη απομόνωση των κραδασμών του οδοστρώματος και πιο ελεγχόμενη απορρόφηση φορτίων.
Πίσω, χρησιμοποιείται μια εξελιγμένη έκδοση ημιάκαμπτου άξονα. Εκτός του ότι επιτρέπει σταθερό έλεγχο κάμπερ τροχού, αυτό το σύστημα ανάρτησης ωφελεί τους χώρους και την οικονομία βάρους που είναι πολύτιμα χαρακτηριστικά για ένα όχημα της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Η κεντρική δοκός διπλού τοιχώματος με προφίλ σχήματος U, συνδέεται με τους υστερούντες συνδέσμους μέσω πατενταρισμένης διαδικασίας συγκόλλησης μαγνητικού τόξου. Αυτή η τεχνολογία παραγωγής επιτρέπει τη μεταβολή του πάχους ανάλογα με τα βάρη κινητήρα και οχήματος, ρυθμίζοντας άριστα τα χαρακτηριστικά της ως αντιστρεπτικής δοκού.
Δισκόφρενα, αεριζόμενα μπροστά και compact πίσω, χρησιμοποιούνται σε όλους τους τροχούς. Ένα σύστημα Anti-lock Braking System (ABS), Έλεγχος Πρόσφυσης – traction control (TCS) και ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης – Electronic Brake force Distribution (EBD), που ελέγχει την πίεση πέδησης εμπρός/πίσω, προσφέρονται στάνταρ (EU + 2 χώρες).
Το Electronic Stability Control (ESC), επίσης στάνταρ (EU + 2 χώρες), χρησιμοποιεί τις λειτουργίες του ABS και του TCS για ομαλή αντιμετώπιση οριακών οδηγικών καταστάσεων. Είναι επίσης χρήσιμο καθώς βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο στους ελιγμούς αποφυγής εμποδίων σε μια έκτακτη ανάγκη.
Η κρεμαγιέρα του συστήματος διεύθυνσης είναι υδραυλικά υποβοηθούμενη και γρήγορη με
λιγότερες από τρεις στροφές από τέρμα σε τέρμα.