Νέο κιβώτιο Volkswagen

Νέο κιβώτιο Volkswagen
vwlogo6308small

Παγκόσμια πρεμιέρα για το κιβώτιο 7 ταχυτήτων DSG το οποίο μπαίνει στη γραμμή παραγωγής για τη Volkswagen

Σε στενή συνεργασία με τη Volkswagen, οι ειδικοί της LuK σε συστήματα συμπλεκτών και κιβωτίων ταχυτήτων, έχουν αναπτύξει ένα διπλό συμπλέκτη ξηρού τύπου για το νέο DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό σημαίνει μείωση κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και 10%, σε σύγκριση με τα υπάρχοντα συστήματα διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου και μέχρι 6% σε σύγκριση με τα μηχανικά κιβώτια.



Ο διπλός συμπλέκτης της LuK βρίσκεται στην καρδιά του νέου κιβωτίου ταχυτήτων DSG και κάνει το “κλότσημα” που ένιωθαν οι επιβάτες στο όχημα, όποτε ο οδηγός άλλαζε ταχύτητα, να ανήκει στο παρελθόν.









Η αρχή λειτουργίας του είναι απλή

Ο διπλός συμπλέκτης LuK αποτελείται από δύο συμπλέκτες που βρίσκονται σε δύο κινητήριους άξονες. Ένας συμπλέκτης ενεργοποιεί τα μονά γρανάζια -το πρώτο, τρίτο, πέμπτο και έβδομο – ενώ ο δεύτερος ελέγχει τη δέσμευση και την αποδέσμευση των ζυγών γραναζιών – δεύτερο, τέταρτο και έκτο – καθώς και την όπισθεν.



Ας πάρουμε για παράδειγμα τη διαδικασία επιτάχυνσης με δευτέρα. Σε αυτή την περίπτωση το τρίτο γρανάζι επιλέγεται εκ των προτέρων στο άλλο υπο-κιβώτιο έτσι ώστε η αλλαγή ταχύτητας να είναι πλέον μια ιδιαίτερα γρήγορη, σπορτίφ διαδικασία που δεν περιλαμβάνει οποιαδήποτε απώλεια στη μετάδοση κίνησης.



Η αλλαγή σχέσης ενεργοποιείται ηλεκτρονικά και εφαρμόζεται με τη βοήθεια υδραυλικών ενεργοποιητών. Οι υπερθέσεις ροπής κατά την αλλαγή ταχυτήτων και το γεγονός ότι οι μεμονωμένοι συμπλέκτες ανοίγουν και κλείνουν σε κλάσματα δευτερολέπτου, σημαίνουν ότι ο οδηγός δύσκολα θα αντιληφθεί την αλλαγή.



Σε αντίθεση με τον υγρό συμπλέκτη στο 6τάχυτο κιβώτιο DSG 6, το οποίο η Volkswagen έχει προσφέρει για μια σειρά μοντέλων από το 2004, ο διπλός συμπλέκτης LuK είναι αποκαλούμενης “ξηράς” κατασκευής. Ενώ, όταν πρόκειται για τους διπλούς συμπλέκτες υγρού τύπου, η ροπή μεταδίδεται μέσω δίσκων βυθισμένων σε λιπαντικό, στην περίπτωση των ξηρών διπλών συμπλεκτών η δύναμη μεταδίδεται μέσω των θερμουί στους δίσκους του συμπλέκτη. Η απουσία υδραυλικών συστημάτων υποστήριξης και ο υψηλός βαθμός της αποδοτικότητας του ξηρού συμπλέκτη επιτρέπουν την επίτευξη σημαντικής οικονομίας καυσίμων.



Έτσι, παραδείγματος χάριν, η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμων του κιβωτίου ταχυτήτων DSG 6 είναι από 10% παραπάνω από αυτήν του νέου 7τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων DSG σε ένα κινητήρα 1,9TDI (105 HP/77 KW).



Το βολάν διπλής μάζας, που παράγεται επίσης από τη LuK, ενεργεί ως αποσβεστήρας στρέψης στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Οι ειδικοί της LuK στη Γερμανία, έχουν εργαστεί στενά μαζί με τη Volkswagen για την ανάπτυξη των υλικών από τα μέσα του 2004.



Οι εγκαταστάσεις παραγωγής του κιβωτίου ταχυτήτων της Volkswagen στο Kassel έχουν προμηθευτεί τον διπλό συμπλέκτη της LuK, από την αρχή του έτους. Στην έδρα της LuK στη Bühl είναι έτοιμοι για να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε αύξηση της ζήτησης.



Το κιβώτιο 7 ταχυτήτων DSG με το διπλό συμπλέκτη της LuK είναι διαθέσιμο για τα μοντέλα Golf, Golf Plus, Golf Variant και Jetta με κινητήρες 1,4 TSI (122 hp/90 KW) και 1.9 TDI (105 HP 77 KW). Με το 7τάχυτητο DSG και τον κινητήρα 1,4 TSI στο Golf, επιτυγχάνονται εκπομπές CO2 της τάξης των 139 g/km. Σε συνδυασμό με πετρελαιοκινητήρες και φίλτρα μορίων diesel είναι δυνατό να επιτευχθούν ακόμα και 137 g/km.









Το Schaeffler Group

Με περίπου 66.000 εργαζόμενους σε περισσότερες από 180 περιοχές και 50 χώρες παγκόσμια και με συνολικές πωλήσεις άνω των 8,9 δις € (2007), το Schaeffler Group είναι ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στην παραγωγή ρουλεμάν και στην προμήθεια εξαρτημάτων πρώτης τοποθέτησης στην αυτοκινητοβιομηχανία.



Tο Schaeffler Group περιλαμβάνει τις μάρκες LuK, INA, FAG, οι οποίες διαθέτουν περίπου 20.000 διαφορετικά ανταλλακτικά πρώτης τοποθέτησης στο aftermarket.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα