Οδηγός αγοράς και εισαγωγής αυτοκινήτων από τη Γερμανία

Οδηγός αγοράς και εισαγωγής αυτοκινήτων από τη Γερμανία
Αγορά αυτοκινήτου sd 1

Το AUTO 24 παρουσιάζει τον οδηγό αγοράς και εισαγωγής αυτοκινήτου από τη Γερμανία

Κόσμος και κοσμάκης αναρωτιέται τα τελευταία χρόνια για το τι ισχύει με την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας. Όταν βρεθεί η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, τότε η επόμενη απορία είναι… «αν αξίζει τον κόπο να κατευθυνθώ προς Γερμανία και να κατεβάσω ένα αυτοκίνητο της αρεσκείας μου ή καλύτερα να απευθυνθώ σε μια πολυτελέστατη μάντρα αυτοκινήτων που θα μου το φέρει έξω από την πόρτα μου, αλλά θα μου ζητήσει και ένα καλό… χαρτζιλίκι». O οδηγός του AUTO 24 που ακολουθεί θα λύσει όλες τις απορίες σας.




Τι ισχύει



Κατ’ αρχήν από 1/1/2008 – και μετά από κάποιες διαφοροποιήσεις που έγιναν στη χώρα μας – το… κλειδί στην όλη υπόθεση είναι το αυτοκίνητο να πληροί προδιαγραφές εκπομπών ρύπων με κινητήρα Euro4. Αυτό σημαίνει ότι πλέον η εισαγωγή οχημάτων που ανήκουν στην κατηγορία Euro3 δεν είναι συμφέρουσα, αφού στο σύνολο η τιμή πιθανότατα θα ξεπεράσει τα ελληνικά δεδομένα. Εδώ, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι περισσότερες εταιρίες έβαλαν στη… ζωή τους κινητήρες Euro4 στα μέσα του 2002.



Έτσι στον παρακάτω πίνακα σας παρουσιάζουμε τους συντελεστές τέλους ταξινόμησης που ισχύουν σύμφωνα με τις προδιαγραφές ρύπων από τις αρχές τους 2008.




ΚΥΒΙΚΑ
ΕURO4 EURO3

Μέχρι 900 κ.εκ. 5% 14%

Από 901 έως 1.400 κ.εκ 12% 27%

Από 1.401 κ.εκ έως 1.600 κ.εκ 20% 45%

Από 1.601 κ.εκ έως 1.800 κ.εκ 30% 56%

Από 1.801 κ.εκ έως 2.000 κ.εκ 40% 83%

Από 2.001 κ.εκ και πάνω 50% 142%



Παράλληλα, προκειμένου η Ελλάδα να γλιτώσει τα πρόστιμα στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, η μείωση της φορολογητέας αξίας ξεκινά από τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας (και όχι κάθε έκτο που ίσχυε), ενώ πλέον υπολογίζονται και τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο.



Οι μειώσεις γίνονται πάνω στην εργοστασιακή αξία του οχήματος. Υπάρχει ειδική υπηρεσία αξιών η οποία προσδιορίζει την εργοστασιακή αξία των αυτοκινήτων. Οι επίσημες αντιπροσωπείες κάθε εταιρίας είναι υποχρεωμένες κάθε χρόνο να καταθέτουν αναλυτικό κατάλογο τιμών των νέων τους μοντέλων καθώς και αναλυτικό κατάλογο για τα έξτρα. Η συγκεκριμένη υπηρεσία εδρεύει στο κεντρικό λιμεναρχείο Πειραιά και κάθε πολίτης μπορεί να μάθει πληροφορίες για το μοντέλο που ενδιαφέρεται στο τηλέφωνο 4536532.



Για κάθε μήνα της πρώτης χρονιάς κυκλοφορίας η μείωση είναι 1,30 x 12= 15,6%, για τη δεύτερη χρονιά η μείωση πέφτει σε 0,70% ανά μήνα και για την τρίτη σε 0,50% το μήνα (για τα πέντε επόμενα χρόνια η μείωση είναι στο 0,40%). Σχετικά με τα χιλιόμετρα οι… ειδικοί ανακοίνωσαν ότι κάθε 30.000 θα αφαιρείται 1%.



Όσον αφορά τον εξοπλισμό υπάρχει χρέωση μόνο σε περίπτωση που τα έξτρα του αυτοκινήτου δεν συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο εξοπλισμού με το οποίο πουλήθηκε από την αντιπροσωπεία.



Πάντως, γενικότερα σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα η διαφορά στην «τσέπη» του αγοραστή είναι εντυπωσιακή μόνο όταν επιλέξει ένα αυτοκίνητο με υψηλή εργοστασιακή αξία με πολλά κυβικά.



Συνοψίζοντας το τελικό τέλος ταξινόμησης (ποσό πληρωμής στο τελωνείο) προκύπτει όταν από την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου αφαιρεθεί το ποσοστό παλαιότητας και χιλιομέτρων και στη συνέχεια πολλαπλασιαστεί επί του ποσοστού που αντιστοιχεί ανάλογα με τα κυβικά και τις εκπομπές ρύπων (Euro4 ή 3).




Παράδειγμα



Επειδή ίσως να μπερδευτήκατε θα σας αναφέρουμε και ένα ενδεικτικό παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να εισάγετε μια BMW 318 i (1.995 κ.εκ.) προδιαγραφών Euro4.

Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει εργοστασιακή τιμή 20.500 ευρώ και υποθέτουμε ότι είναι κυκλοφορίας 6/2005 (δηλαδή τριών ετών) με 60.000 χλμ.



Η μείωση σύμφωνα με την παλαιότητα του είναι 30% (από τον πρώτο χρόνο (1,30×12) 15,6%, από το δεύτερο έτος (0,70Χ12) 8,4 % και από τον τρίτο (0,50×12) 6 %) και μετατρέπεται σε 32% αφού οφείλουμε να συνυπολογίσουμε και τα 60.000 χλμ που έχει διανύσει (ανά 30.000 χλμ μείωση 1%). Έτσι, η φορολογητέα αξία προς ταξινόμηση (εργοστασιακή τιμή 20.500-32%) είναι 13.940 ευρώ, η οποία επί του τέλους ταξινόμησης (40% σύμφωνα με τα κυβικά και τους ρύπους) διαμορφώνεται στα 5.576 ευρώ.



Το συγκεκριμένο ποσό είναι και τελικό, αυτό που οφείλουμε δηλαδή να πληρώσουμε στο τελωνείο. Πριν τις αλλαγές στις τελωνιακές αρχές το συγκεκριμένο BMW θα πλήρωνε περίπου 800 με 900 ευρώ παραπάνω.



Ένα ταξίδι στη Γερμανία και όχι μόνο



Η αγορά της Γερμανίας είναι αυτή που προσφέρει ατελείωτες λύσεις στην επιλογή ενός μεταχειρισμένου. Οι ειδικοί λένε ότι όσο πιο βόρεια κατευθύνεσαι επί γερμανικού εδάφους, τόσο οι τιμές πέφτουν.



Πάντως, σε περίπτωση που η επιλογή του αυτοκινήτου γίνει εκτός επίσημης αντιπροσωπείας, αλλά σε κάποια από τις άπειρες μάντρες τότε καλό θα ήταν να το ψάξετε λίγο παραπάνω κάνοντας ένας τεστ αγοράς στην πιο κοντινή επίσημη αντιπροσωπεία. Όταν ο Γερμανός σας πει καλορίζικο τότε συνήθως σας ρωτάει αν θα μετακινήσετε οδικώς το αυτοκίνητο στην Ελλάδα ή θα σας το μεταφέρει κάποια μεταφορική εταιρεία.



Σε περίπτωση που αποφασίσετε να το δοκιμάσετε στην Autobahn και να ξεκινήσετε οδικώς τότε ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να σας οδηγήσει στις αρμόδιες αρχές προκειμένου να βγάλετε τις «Τσολ» πινακίδες (εσείς θα δηλώσετε για πόσο διάστημα, για 15 ημέρες κοστίζουν περίπου 130 ευρώ) μαζί με την πρόχειρη άδεια αυτοκινήτου και την ασφάλεια (πράσινη κάρτα).



Φεύγοντας από τη μάντρα θα πρέπει να έχετε μαζί σας το γερμανικό βιβλία κυριότητας «Fahzeugbrief» του αυτοκινήτου, το τιμολόγιο αγοράς, το Service book, το πιστοποιητικό συμμόρφωσης (EC-Certificate of Conformity) και… βέβαια το δίπλωμα οδήγησής σας για να αποφύγετε… περιπέτειες με την Polizei.




Υπομονή…



Φτάνοντας στην Ελλάδα, είτε μέσω Ιταλίας με το καράβι, είτε μέσω πρώην Γιουγκοσλαβίας, οφείλεται σε διάστημα μιας εργάσιμης μέρας να δηλώσετε στην πλησιέστερη τελωνειακή αρχή την άφιξη του οχήματός σας. Σε αντίθετη περίπτωση θα σας επιβληθεί πρόστιμο.



Στη συνέχεια πρέπει να δώσετε μια μικρή… μάχη με την ελληνική γραφειοκρατία προκειμένου από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών να προμηθευτείτε τη βεβαίωση αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου.



Το «κλειδί» για να τελειώσετε σε μια μέρα με το Υπουργείο είναι να έχετε μαζί σας μια υπεύθυνη δήλωση που να βεβαιώνετε ότι όλα τα χαρτιά του οχήματός σας είναι αυθεντικά, την πρωτότυπη ξένη άδεια (με 2 φωτοαντίγραφα), το πιστοποιητικό συμμόρφωσης, φωτοτυπία της ταυτότητας του ατόμου που κάνει την υπεύθυνη δήλωση, και φωτοτυπία της δήλωσης άφιξης οχήματος.



Από τη στιγμή που πάρετε τη βεβαίωση από το Υπουργείο ο δρόμος είναι ανοικτός και με τη βοήθεία του εκτελωνιστή σας μέσα σε 2 εργάσιμες ημέρες τελειώνει η όλη διαδικασία και μαθαίνετε τη… λυπητερή. Με την πληρωμή του τέλους ταξινόμησης ακολουθεί η διαδικασία του ΚΤΕΟ και η παραλαβή ελληνικών πλέον πινακίδων.



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα