Opel Astra OPC

Το AUTO 24 οδηγεί το νέο “θηρίο” της Opel και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του
- 10 Νοεμβρίου 2008 00:14
Ο ορισμός της λέξης «αυτοκίνητο» δεν είναι ο ίδιος για όλους τους ανθρώπους. Ποικίλει αναλόγως την ηλικία, τις οικογενειακές (και άλλες) ανάγκες, την οικονομική κατάσταση, τις προτεραιότητες του καθενός.
Για κάποιους, το αυτοκίνητο δεν είναι παρά ένα σιδερένιο κουτί πάνω σε τέσσερις τροχούς. Για ορισμένους άλλους, ένα μέσο μεταφοράς. Ενώ για μια σημαντική μερίδα καταναλωτών, είναι ένα μέσο οδηγικής απόλαυσης και ηδονής. Σε αυτούς λοιπόν απευθύνεται το Opel Astra OPC.
Με 240 (τούρμπο) άλογα στο δρόμο, εξαιρετικές επιδόσεις -για την κατηγορία του- σπορτίβ εμφάνιση, καλό στήσιμο στο δρόμο και όλα αυτά σε ένα ελκυστικό πακέτο τιμής – εξοπλισμού, αποτελεί την ιδανική επιλογή για νέους , όσους αισθάνονται νέοι και γενικότερα όλους εκείνους που έχουν μάθει να πατούν βαθιά το δεξί τους πόδι στο πάτωμα χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος.
Όλα αυτά βρίσκονταν στο μυαλό μας, όταν βρεθήκαμε στο Φάληρο, για να παραλάβουμε ένα Astra OPC για test drive μιας εβδομάδας. Το πρώτο που σε προκαλεί είναι η εμφάνισή του. Γιατί μπορεί να βασίζεται στην τρίθυρη έκδοση του Astra, όμως οι ομοιότητες τελειώνουν εκεί. Αφού το βαθύ εμπρός σπόιλερ με τον μεγάλο κεντρικό αεραγωγό, σε συνδυασμό με το όμορφο στιλιστικά πίσω τμήμα (αεροτομή, εξάτμιση τοποθετημένη στο κέντρο σε τραπεζοειδές σχήμα) δεν αφήνουν αμφιβολίες για τον ξεχωριστό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παράλληλα τα εντυπωσιακά πλαϊνά μαρσπιέ, οι τεράστιες δαγκάνες των φρένων αλλά και τις εξαιρετικής αισθητικής 18άρες ζάντες ελαφρού κράματος με σκούρο μεταλλικό χρώμα, έρχονται να συμπληρώσουν την εικόνα ενός καθαρόαιμου σπορ μοντέλου.
Το δεύτερο κύμα χαράς έρχεται από την στιγμή που κάθεσαι στο μπάκετ κάθισμα του οδηγού, που είναι σχεδιασμένο από την Recaro. Ένα κάθισμα … βγαλμένο από την ενασχόληση της φίρμας με τα μηχανοκίνητα σπορ, με υψηλό επίπεδο άνεσης αλλά συγχρόνως και πολύ καλή πλευρική στήριξη. Κάτι που αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμο όταν πηγαίνεις το Astra με τις … πάντες. Το αίσθημα που σε κυριεύει όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι, είναι πως αποτελείς κομμάτι αυτής της μηχανής ευχαρίστησης. Και το αίσθημα αυτό γίνεται ακόμη εντονότερο όταν πατώντας το μπουτόν (start/ stop) που βρίσκεται τοποθετημένο στο ταμπλό, ο κινητήρας των 240 ίππων αρχίζει να ζει σκορπώντας ρίγη ενθουσιασμού με τον ξεχωριστό ήχο.
Και φθάνουμε στην κορύφωση της ευχαρίστησης. Οδηγώντας το Astra OPC κατ΄ αρχήν στην εθνική οδό. Ο κινητήρας των 2.0 λίτρων με τα 240 άλογα «γεμίζει» γρήγορα και δίνει επιδόσεις που προκαλούν τις αισθήσεις. Τα 0-100 χλμ. έρχονται σε μόλις 6,4 δευτερόλεπτα ενώ εντυπωσιακές είναι οι τιμές επιτάχυνσης που εμφανίζει το αυτοκίνητο εν κινήσει. Έτσι, από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα το Astra OPC επιταχύνει σε 6,5΄΄ ενώ η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 244 χλμ./ώρα. Οι στιγμές που το σώμα του οδηγού κολλάει στην πλάτη του καθίσματος είναι πολλές και επαναλαμβανόμενες, κάθε φορά που πατάς το γκάζι βαθιά στο πάτωμα.
Η συνέχεια στους δρόμους με τα στροφιλίκια στην Βαρυμπόμπη μας έδωσε την ευκαιρία να θαυμάσουμε για μια ακόμη φορά τις καταιγιστικές επιταχύνσεις του αυτοκινήτου, αλλά και τις έντονες αντιδράσεις, στο απότομο πάτημα του γκαζιού. Αντιδράσεις που εντοπίζονται στο γλίστρημα του αυτοκινήτου, τις τάσεις υποστροφής και τα έντονα σπιναρίσματα. Στοιχεία τα οποία όμως δεν προβληματίζουν τον οδηγό, αφού η επέμβαση του συστήματος ευστάθειας (ESP) είναι άμεση κάθε φορά που απαιτείται και ο οδηγός δεν έχει παρά να κάνει τις όποιες διορθώσεις απαιτούνται με το τιμόνι ώστε το αυτοκίνητο να συνεχίσει στην πορεία του.
Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο έξι σχέσεων που διαθέτει καλή κλιμάκωση. Τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω έδειξαν την αντοχή τους στην σκληρή χρήση ενώ οι σκληρές , ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, μπορεί να μην προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης (τις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων θα τις καταλάβουν καλά ο οδηγός και οι επιβάτες) , είναι όμως ιδανικές σε ότι αφορά την ασφαλή οδική συμπεριφορά του Astra OPC. Άλλωστε, σε αυτή τη ζωή, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.
Αφήνοντας το αυτοκίνητο μετά από μιας εβδομάδας συμβίωση, το ερώτημα που καλούμαστε κάθε φορά να το απαντήσουμε (ερώτημα που το απευθύνουν φίλοι και γνωστοί) είναι αν θα το αγοράζαμε.
Η απάντηση, για το Opel Astra OPC είναι σαφής: Ναι.
Σπορ εμφάνιση και ποιότητα στο εσωτερικό
Όπως είναι φυσικό, ένα αυτοκίνητο αυτού του χαρακτήρα δεν μπορεί παρά να διαθέτει ανάλογου ύφους σαλόνι. Έτσι, τα όργανα είναι πλασιωμένα με χρώμιο (απαραίτητο καλούδι για κάθε σπορ μοντέλο), το τιμόνι είναι δερμάτινο όπως επίσης δερμάτινο είναι και το κάλυμμα του επιλογέα ταχυτήτων. Η Opel έχει εφοδιάσει το Astra OPC με αλουμινένια πεντάλ, τα οποία σε συνδυασμό με τα μπάκετ καθίσματα τονίζουν την σπορτίβ εικόνα του αυτοκινήτου. Ο χώρος για τους επιβάτες των πίσω θέσεων είναι περιορισμένος ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών , 340 λίτρα, κρίνεται ικανοποιητικός για το ύφος του μοντέλου.
Στα συν
Δύναμη κινητήρα
Επιδόσεις
Εξωτερική εμφάνιση
Ελκυστικό πακέτο τιμής – εξοπλισμού
Συμπεριφορά στο δρόμο
Ποιότητα κατασκευής
Στα μείον
Κατανάλωση (με το πόδι βαθιά στο πάτωμα)
Περιορισμένος χώρος για πίσω επιβάτες
OPEL ASTRA OPC
ΤΙΜΗ 29.900 ευρώ
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακοι οδηγού – συνοδηγού: Ναι
Πλευρικοί: Ναι
Αερόσακοι κουρτίνας: Kατόπιν παραγγελίας
Αερόσακοι γονάτων: Ναι
Ενεργά προσκέφαλα: Ναι
ΕSP: Ναι
TCS: Ναι
Κλιματισμός: Ναι
Ηχοσύνολο: Ναι
Ηλεκτρικά παράθυρα (εμπρος/πίσω): Ναι
Ζάντες αλουμινίου: Ναι
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό: Ναι
Δερμάτινο σαλόνι: 700 €
Ηλιοροφή: 1.200 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4,29 μ.
Πλάτος: 1,75 μ.
Υψος: 1,42 μ.
Κινητήρας: 1998 κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 240 / 5,600 ίπποι/σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 320 χλγρ. . 2,400 σ.α.λ.
Επιτάχυνση: 0 – 100 6.4 ΄΄
Τελική ταχύτητα: 244 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 9,5 λίτρα/100 χλμ.