Pagani Zonda Cinque

Οι αριθμοί και μόνο μπορούν να σε ζαλίσουν. 7.300cc, 678 άλογα και τελική 350 χλμ/ώρα!
- 02 Ιουλίου 2008 01:35
Από τότε η συγκεκριμένη εταιρεία έχει κατασκευάσει περίπου 80 κομμάτια, τα οποία έχουν γίνει ανάρπαστα από ανθρώπους που έχουν τεράστια οικονομική άνεση. Χαρακτηριστικό γνώρισμα των κατόχων ενός Pagani Zonda είναι ότι στο γκαράζ τους έχουν κάτι ξεχωριστό, κάτι που δεν μπορεί να αποκτήσει ο καθένας που διαθέτει αρκετά… μηδενικά στους τραπεζικούς του λογαριασμούς, όπως συμβαίνει δηλαδή με μια Ferrari ή Lamborghini…
Πάντως, το όνειρο δεν θα σταματήσει εδώ, καθώς το αφεντικό της ιταλικής εταιρείας, Horacio Pagani, πρόσφατα ανακοίνωσε και παρουσίασε το νέο Pagani Zonda Cinque, που θα παραδοθεί στους τυχερούς το 2009. Αν αναρωτιέστε γιατί δίπλα από το όνομα Zonda προστέθηκε ο ιταλικός αριθμός Cinque (5) τότε οφείλουμε να σας αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο υπεραυτοκίνητο θα παραχθεί σε μόλις 5 κομμάτια.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το… χεράκι του προκειμένου να δημιουργηθεί το Zonda Cinque έβαλε και ένας Κινέζος πελάτης, ο οποίος ζήτησε από τους Ιταλούς να δημιουργήσουν ένα μοντέλο, το οποίο να συνδυάζει την τεχνολογική ανάπτυξη της εποχής και τα τρομακτικά νούμερα εντός δρόμου.
678 ίππους μια… ευγενική χορηγία της Mercedes Benz AMG
To Pagani Zonda Cinque, που ζυγίζει 1.210 κιλά, είναι κατασκευασμένο από κράμα ανθρακονήματων και τιτανίου προκειμένου να είναι άκρως ανθεκτικό.
Κάτω από το καπό ο κινητήρας V12 των 7.300 κ.εκ. της Mercedes Benz έχει δεχθεί τις κατάλληλες επεμβάσεις από τον γερμανικό βελτιωτικό οίκο AMG με μοναδικό στόχο να απογειώσει τους επιβάτες που τον εμπιστεύτηκαν. Τα 678 άλογα με 780 Nm ροπή που αποδίδει η… καρδιά του Zonda Cinque πλησιάζουν αντίστοιχα νούμερα μονοθεσίων της Formula 1. Τα 0-100 το ιταλικό μοντέλο τα αγγίζει σε 3,4 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που για τα 0-200 χρειάζεται μόλις 9,6 sec.! Ενδεικτικό της δύναμης και τη ροπής του οχήματος είναι ότι η πλευρική επιτάχυνση αγγίζει το 1,45G!
Όσο για την τελική ταχύτητα του… θηρίου αυτή σύμφωνα με τις μετρήσεις ξεπερνάει τα 350 χλμ/ώρα!
Και επειδή ο… Κινέζος πελάτης ζήτησε τεχνολογική ανάπτυξη οι Ιταλοί εξόπλισαν το Zonda Cinque για πρώτη φορά με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων που διαθέτει paddles πίσω από το τιμόνί, ενώ ανακοίνωσαν ότι οι σφυρήλατες ζάντες της APP (με ελαστικά 255/35 R19 εμπρός και 335/30 R20 πίσω) είναι κατασκευασμένες από μαγνήσιο.
Για να… σταματήσουν τα αμέτρητα άλογα της Pagani Zonda οι μηχανικοί της Pagani δυσκολεύτηκαν, αλλά τελικά τοποθέτησαν και στους τέσσερις τροχούς κεραμικά δισκόφρενα 380 mm της Brembo με δαγκάνες έξι εμβόλων εμπρός και τεσσάρων πίσω. Έτσι, όταν το αυτοκίνητο κινείται με 100 χλμ/ώρα τότε σε 2,1 δευτερόλεπτα μπορεί να ακινητοποιηθεί, ενώ όταν έχει 200σαρίσει σε μόλις 4,3 sec το κοντέρ επανέρχεται στην αρχική του θέση.
Εξωτερικά και σε σχέση με το προηγούμενο Zonda το μπροστινό σπόιλερ είναι πιο φαρδύ, ενώ έχει επανασχεδιαστεί το οπίσθιο φτερό και οι κεντρικοί, πλαϊνοί αεραγωγοί προκειμένου να βελτιωθούν οι ατέλειες στον τομέα της αεροδυναμικής.
Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβουν τα δύο εντυπωσιακά δερμάτινα αγωνιστικά καθίσματα από την Toora και τα rool bar από χάλυβα που είναι ντυμένα και αυτά με ανθρακόνημα.
Για πλούσιους συλλέκτες
Επειδή θα αναρωτιέστε για την τιμή του κομψοτεχνήματος οφείλουμε να σας αναφέρουμε ότι η ιταλική εταιρεία ενημέρωσε ότι το Zonda Cinque κοστίζει περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ, ενώ ήδη τα πέντε μοντέλα της έχουν προπωληθεί για τους… πλούσιους εραστές της Pagani.
Πάντως, ως ενδεικτικό της αξίας του ονόματος Pagani αξίζει να αναφέρουμε ότι σε πρόσφατη δημοπρασία συλλεκτικών αυτοκινήτων στη Μέση Ανατολή το προηγούμενο μοντέλο Zonta F αγοράστηκε από την εταιρεία “Car Collection Sheιk” στην τιμή των 14 εκατομμυρίων ευρώ!