Παγκόσμιος Πρωταθλητής για το 2009 ο Μπάτον

Παγκόσμιος Πρωταθλητής για το 2009 ο Μπάτον
brawn

Ο Μπάτον είναι ο νέος παγκόσμιο πρωταθλητής, ενώ ο Γουέμπερ νίκησε στο GP του Ιντερλάγκος

Ο αγώνας στο Ιντερλάγκος για ακόμα μια φορά ήταν συναρπαστικός. Η εκκίνηση ήταν δραματική και η αγωνία από το πρώτο δευτερόλεπτο του αγώνα άγγιξε «κόκκινο». Ο Μπαρικέλο από την pole position δεν μπόρεσε να αλλάξει τη ροή των πραγμάτων και τερμάτισε στην 8η θέση. Ο Μαρκ Γουέμπερ μετά από το γερμανικό Grand Prix είδε τον εαυτό του να παίρνει τη δεύτερη νίκη του στην, ενώ ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα λίγο πριν από το τέλος της BMW από την Formula 1 ανέβηκε στη δεύτερη θέση του βάθρου. Ο Λιούις Χάμιλτον παρέδωσε τα σκήπτρα του παγκόσμιου πρωταθλητή, στον συμπατριώτη του Τζένσον Μπάτον από την Τρίτη θέση.



Σε μια δραματική εκκίνηση ο Μπαρικέλο κράτησε την πρώτη θέση, ο Μαρκ Γουέμπερ πίεζε ασφυκτικά ακολουθώντας το Βραζιλιάνο, ενώ ο «μετρ» των εκκινήσεων, Κίμι Ράικονεν πλασαρίστηκε πολύ γρήγορα στην Τρίτη θέση. Ακριβώς από πίσω του ακολουθούσαν οι Γιάρνο Τρούλι και Άντριαν Σούτιλ, των οποίων ο αγώνας αναμενόταν με μεγάλη αγωνία…




Crash… Test



Από αυτό το σημείο ξεκίνησαν οι συγκρούσεις, τα ατυχήματα και οι πολλές αποχωρήσεις. Τα πρώτα «θύματα» ήταν ο Ράικονεν με τον Γουέμπερ. Ο πιλότος της Ferrari ακούμπησε το μονοθέσιο του Αυστραλού, με αποτέλεσμα να σπάσει η μπροστινή πτέρυγα του μονοθέσιου της Red Bull. Ο Φιλανδός μπήκε στα πιτ, γεγονός που τον έκανε να χάσει πολύτιμο χρόνο.



Μετά ακολούθησε η σύγκρουση του Τρούλι με τον Σούτιλ. Ο πιλότος της Toyota στην προσπάθειά του να προσπεράσει το μονοθέσιο της Force India, κλείστηκε και η σύγκρουση ήρθε μοιραία. Ο Τρούλι στη συνέχεια εκνευρισμένος έριξε τις ευθύνες στον Σούτιλ, ο οποίος κατηγόρησε τον οδηγό της Τoyota για άσχημη συμπεριφορά. Ο μεγαλύτερος άτυχος από αυτό το ατύχημα ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος έπεσε πάνω τους και αναγκάστηκε να αποχωρήσει μαζί με τους άλλους δύο πιλότους.



Τα ατυχήματα δε σταμάτησαν εκεί, αφού ο Κοβαλάινεν στη συνέχεια ακούμπησε τον Σεμπάστιαν Φέτελ, με αποτέλεσμα να γυρίσει το μονοθέσιό του.




Ο Μπαρικέλο… δροσίζεται και ο Ράικονεν φλέγεται



Σε αυτό το σημείο του αγώνα και ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει μπει στην πίστα για να απομακρυνθούν τα θραύσματα, ο Μπαρικέλο ανενόχλητος άνοιγε τη διαφορά από τον Γουέμπερ.



Το «βραβείο αναποδιάς» ανήκει δικαιωματικά στον Χέικι Κοβαλάινεν, ο οποίος ενώ είχε μπει στα πιτ για να ανεφοδιασμό, πήρε μαζί του την αντλία βενζίνης, ο Κίμι Ράικονεν που ακολουθούσε είδε τη βενζίνη να τον λούζει και το μονοθέσιό του να παίρνει φωτιά. Ευτυχώς, πριν προκληθεί κάτι χειρότερο οι φλόγες έσβησαν γρήγορα.



Ο Μπάτον άρχιζε να ανεβάζει στροφές και με υποδειγματική οδήγηση ξεπέρασε γρήγορα και εύκολα το εμπόδιο των Γκροζάν και Νακατζίμα. Μπροστά του, όμως, βρέθηκε ο Κομπαγιάσι, όπου στο ντεμπούτο του στην Formula 1 απέδειξε ότι πρόκειται για ένα πιλότο με εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά.




Άλλος για την… έξοδο;

Με τον Μπαρικέλο από την πρώτη θέση και τον Μπάτον κολλημένο στην έβδομη, ο Γουέμπερ φορώντας… παρωπίδες κοίταζε μόνο την κορυφή και γι’ αυτό πίεζε τον Βραζιλιάνο της Brawn GP. Από πίσω του βρισκόταν ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα, όπου είχε και αυτός κάτι να αποδείξει. Ο νέος πρωταγωνιστής σε αυτό το σημείο είναι ο Νικ Χάιντφελντ, του οποίου το μονοθέσιο έμεινε από καύσιμα(!) και έτσι ο Γερμανός ακολούθησε το δρόμο των εγκαταλείψεων. Ενώ, μερικά λεπτά αργότερα εκτός μάχης τέθηκε και ο Νίκο Ρόσμπεργκ, ο οποίος μέχρι εκείνο το σημείο είχε πραγματοποιήσει πολύ καλή εμφάνιση. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, ο Καζούκι Νακατζίμα στην προσπάθειά του να περάσει τον Κομπαγιάσι κλείστηκε, ήρθε σε επαφή με τον συμπατριώτη του, έσπασε η αεροτομή του και με ξέφρενη πορεία έπεσε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά, διαλύοντας το μονοθέσιο της Williams. Έτσι, ο Σερ Φρανκ Γουίλιαμς είδε την ομάδα του να τελειώνει τον αγώνα από νωρίς.




Ώρα για νικητή και πρωταθλητή



Ο αγώνας συνεχίστηκε χωρίς άλλα ευτράπελα. Από κει και πέρα όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στη μάχη του Μπαρικέλο με τον Χάμιλτον, στον πρωτοπόρο Γουέμπερ και φυσικά στον Μπάτον, όπου όλοι περίμεναν να δουν αν τελικά θα διατηρήσει την έκτη θέση και μαζί με αυτήν πάρει και τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο του.



Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο αντιμετώπισε στο τέλος ένα πρόβλημα με το ελαστικό του και αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για να το αντικαταστήσει. Μετά από αυτό, κάθε ελπίδα για μια θέση στο βάθρο έσβησε και η 8η θέση ήταν το αποτέλεσμα για τον πολύπειρο πιλότο της Brwn GP.



Ο Μαρκ Γουέμπερ πήρε την καρό σημαία από τον Φελίπε Μάσα, ο Κουμπιτσα βγήκε δεύτερος και ο Χάμιλτον αποχαιρέτησε τον τίτλο από την τρίτη θέση.




I am Button



Ο Βρετανός Τζένσον Μπάτον, τελικά, ανέβηκε ακόμα μια θέση (5η) και πανηγύρισε με… σπριντ και τραγούδια τον τίτλο του. Μετά από το ντεμπούτο του στην Formula 1 το 2000 ο πιλότος της Brawn GP έφτασε στην κορυφή για πρώτη φορά. Όλα αυτά τα χρονιά ήταν με το ένα… πόδι στις πίστες και με το άλλο στο… δρόμο. Ωστόσο, η εμπιστοσύνη του Ρος Μπρον στο πρόσωπό του και η επιμονή του ίδιου δικαιώθηκε μετά από 10 χρόνια, με τον καλύτερο τρόπο. Ο Τζένσον Μπάτον μετά από μια χρονιά γεμάτο απρόοπτα είναι ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής, ρίχνοντας από το νούμερο 1 τον συμπατριώτη του Λιούις Χάμιλτον.




Αναλυτικά η τελική κατάταξη:



1.Γουέμπερ, Red Bull

2.Κουμπίτσα, BMW

3. Χάμιλτον, McLaren

4. Φέτελ, Red Bull

5. Μπάτον, Brawn GP

6. Ράικονεν, Ferrari

7. Μποεμί, Toro Rosso

8. Μπαρικέλο, Brawn GP

9. Κοβαλάϊνεν, McLaren

10. Κομπαγιάσι, Toyota

11. Φισικέλα, Ferrari

12. Λιουίτσι, Force India

13. Γκροσεάν, Renault

14. Αλγκουερσαρί, Toro Rosso

15. Νακαζίμα, Williams

16. Ρόσμπεργκ, Williams

17. Χάϊντφελντ, BMW

18. Σούτιλ, Force India

19. Τρούλι, Toyota

20. Αλόνσο, Renault




Βαθμολογία οδηγών:



1. Τζένσον Μπάτον – Brawn-Mercedes 89

2. Σεμπάστιαν Φέτελ – Red Bull-Renault 74

3. Ρούμπενς Μπαρικέλο – Brawn-Mercedes 72

4. Μαρκ Γουέμπερ – Red Bull-Renault 61,5

5. Λιούις Χάμιλτον – McLaren-Mercedes 490

6. Κίμι Ράικονεν – Ferrari 48

7. Νίκο Ρόσμπεργκ – Williams-Toyota 34,5

8. Γιάρνο Τρούλι -Toyota 30,5

9. Φερνάντο Αλόνσο – Renault 26

10. Τίμο Γκλοκ -Toyota 24

11. Χέικι Κοβαλάινεν – McLaren-Mercedes 22

12. Φελίπε Μάσα – Ferrari 22

13. Νικ Χάιντφελντ – BMW Sauber 15

14. Ρόμπερτ Κούμπιτσα – BMW Sauber 17

15. Τζιανκάρλο Φιζικέλα – Ferrari 8

16. Σεμπαστιάν Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari 5

17. Άντριαν Σούτιλ – Force India 5

18. Σεμπαστιάν Μπουρνταίν – STR-Ferrari 2




Βαθμολογία κατασκευαστών:



1 Brawn-Mercedes 161

2 RBR-Renault 135,5

3 McLaren-Mercedes 71

4 Ferrari 70

5 Toyota 54.5

6 Williams-Toyota 34.5

7 BMW Sauber 32

8 Renault 26

9 Force India-Mercedes 13

10 STR-Ferrari 7




Το Live του GP του Ιντερλάγκος:

0/71

Ο Γουέμπερ παίρνει την καρό σημαία από τον Μάσα αλλά ο Μπάτον είναι ο παγκοσμιος πρωταθλητής.




4/71 Λίγο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Μπάτον είναι στην 5η θέση, ενώ τον ενημερώνουν ότι πρόκειται να βρέξει.




7/71 Ο Γουέμπερ βρίσκεται κοντά με τη δεύτερη τού νίκη.




8/71 Σκασμένο ελαστικό από τον Μπαρικέλο, ο οποίος μπαίνει στα πιτ για να το αλλάξει.




10/71 Ο Μπαρικέλο έχει πρόβλημα με το ελαστικό του, δίνοντας την ευκαιρία στον Χάμιλτον να περάσει στην τρίτη θέση. Εκείνη τη στιγμή του Βρετανού το μονοθέσιο έχει πρόβλημα, καθώς φεύγει κομμάτι από τα μπροστινά πλαϊνά.




12/71 Ο Κοβαλάινεν βάζει την πολύ μαλακή γόμα, ενώ ο Φέτελ οδηγεί πάρα πολύ γρήγορα, ανεβάζοντας στροφές.




14/71 Η απόσταση του Μπαρικέλο και του Μπάτον είναι σε οριακό σημείο. Ο Βραζιλιάνος από την 3η θέση θα πάρει 6 πόντους, ενώ ο Μπάτον από την 7η θα πάρει μόλις τρεις.




16/21 Ο Κοβαλάινεν περνάει τον Μπάτον, ο οποίος δεν αγχώνεται και ιδιαίτερα αφού θέλει απλά να τελειώσει “καθαρά” τον αγώνα.




19/71 Ο Μαρκ Γουέμπερ βγαίνοντας από τα πιτ διατηρεί την πρώτη θέση.




21/71 Ο Μπαρικέλο πραγματοποιεί εξαιρετικό πιτ στοπ, σε σχέση με το πρώτο που τον βύθισε από την κορυφή στην μέση της κατάταξης.




24/71 Ο Γουέμπερ ηγείται της κούρσας, αλλά ο Ρούμπενς Μπαρικέλο ακολουθεί, έχοντας ως στόχο τη νίκη μέσα στην πατρίδα του.




26/71 Οι καιρικές προβλέψεις έχουν πέσει έξω καθώς μέχρι στιγμής ο καιρός είναι καλός. Οι μηχανικοί του Χάμιλτον τον ενημερώνουν ότι θα πάει μέχρι τέλος όπως είναι τώρα.




28/71 Ο Ράικονεν βάζει την πολύ μαλακή γόμα.




29/71 Ο Χάμιλτον πραγματοποίησε το δεύτερο ανεφοδιασμό του, ενώ όπως είναι η κατάσταση τώρα ο Μπάτον είναι ο νέος παγκόσμιος πρωταθήτής.




32/71 Τώρα ο Μπάτον είναι μπροστά από τον Φέτελ στην 6η θέση. Ο Κουμπίτσα έχει περάσει 2ος, ενώ ο Μπαρικέλο έχει ανέβει στην τρίτη θέση.




34/71 Γουέμπερ και Φέτελ είναι στις πρώτες δύο θέσεις, στην τρίτη ακολουθεί ο Κουμπίτσα, ενώ ο Μπαρικέλο καραδωκεί από την τέταρτη θέση.




39/71 Ο Χάμιλτον πιέζει όσο μπορεί τον Ρούμπνες Μπαρικέλο. Οι δύο πιλότοι βρίσκονται στις θέσεις 4 και 5 αντίστοιχα.




40/71 Ο Καζούκι Νακατζίμα χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου του και με ξέφρενη πορεία πέφτει πάνω στα προστατευτικά λάστιχα.




42/71 Ο Μπάτον στα πιτ. 7.5 δευτερόλεπτα χρειάστηκε για να ανεφοδιαστεί. Ο αγώνας τελειώνει και για τον Νίκο Ρόσμπεργκ, μετά τους Χάιντφελντ, Τρούλι, Σούτιλ και Αλόνσο.




44/71 Ο Χάιντφελντ εγκαταλείπει και αυτός τον αγώνα επειδή έμεινε από καύσιμα.




45/71 Ο Μπάτον έχει σκαρφαλώσει στη δεύτερη θέση και βρίσκεται αγκαλιά με τον τίτλο. Ο Γουέμπερ παραμένει πρώτος, ενώ ο Μπαρικέλο βρίσκεται στην 6η θέση.




47/71 Ο Νίκο Ρόσμπεργκ μπήκε στα πιτ για ανεφοδιασμό, τη στιγμή που ο Γουέμπερ κάνει τον καλύτερο χρόνο 1:13:875.




49/71 Ο Κομπαγιάσι είναι πάρα πολύ καλός και έχει δυσκολέψει το έργο του Μπάτον. Ο Μπαρικέλο μετά τα πιτ δεν έχει τον ρυθμό που είχε.




50/71 Ο Μπαρικέλο μπαίνει στα πιτ στοπ για ανεφοδιασμό, βγαίνοντας βρίσκεται μπροστά από τον Μπάτον και ο Φέτελ που τον πιέζει, περνάει μπροστά από το Βραζιλιάνο, καθώς τον άφησε ο Μπαρικέλο.




52/71 Ο Μπαρικέλο ακολουθώντας εκπληκτικό ρυθμό κάνει τον έναν χρόνο καλύτερο από τον άλλο. 1:14:048 ο μέχρι τώρα χρόνος του.




53/71 Σούτιλ και Τρούλι θα ερωτηθούν για το περιστατικό τους στο τέλος του αγώνα από τους κριτές.




54/71 Ο Μπαρικέλο κινείται ταχύτατα και ρίχνει ακόμα περισσότερο τους χρόνους, 1:14:179 ο νέος χρόνος του Ρούμπενς.




55/71 Ο Βραζιλιάνος πιλότος της Brawn GP έκανε το γρηγορότερο γύρο με χρόνο 1:14:293.




57/71 Ο Τρούλι εκνευρισμένος κατηγορεί τον Σούτιλ ότι δεν του άφησε χώρο, ενώ και ο πιλότος της Force India λέει πως η συμπεριφορά του Τρούλι είναι απαράδεκτη.




58/71 Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο έχει ανοίξει τη διαφορά του από τον Μαρκ Γουέμπερ στα 2 δευτερόλεπτα, ενώ ο Τζένσον Μπάτον προσπαθεί να προσπεράσει τον εξαιρετικό Κομπαγιάσι.




61/71 Ο Αλόνσο δήλωσε για την εγκατάλειψή του ότι ήταν μια ατυχία και πως δεν περίμενε και πολλά πράγματα από την πίστα του Ιντερλάγκος.




63/71 O Μπάτον έχει ανέβει στην έβδομη θέση. Πολύ καλή εμφάνιση του Κομπαγιάσι στο ντεμπούτο του στην Formula 1, καθώς είναι 6ος.




65/71 Τη στιγμή που οι Τρούλι, Σούτιλ και Αλόνσο έχουν εγκαταλείψει, ο Χάμιλτον από την εσωτερική περνάει τους νεαρούς Αλγκερσουάρι και Γκροζάν.




66/71 Στην επανεκκίνηση του αγώνα ο Κούμπιτσα περνάει τον Ρόσμπεργκ, ενώ υπάρχει φοβερή μάχη μεταξύ του Μπάτον και του Γκοζάν.




68/71 Ο Αλόνσο πηγαίνει στα πιτ στοπ.




69/71 Το αυτοκίνητο ασφαλείας παραμένει στην πίστα. Ο Μπαρικέλο πάντα πρώτος, ακολουθεί ο Γουέμπερ, ενώ τρίτος είναι ο Ρόσμπεργκ.




70/71 Φωτιά!!! Ο Κοβαλάινεν φεύγοντας από τα πιτ πήρε την αντλία βενζίνης μαζί του, η οποία πέταξε καύσιμα πάνω στον Ράικονεν που ακολουθούσε. Στη συνέχεια το μονοθέσιο της Ferrari πήρε φωτιά, αλλά ευτυχώς έσβησε νωρίς.




71/71 Κίτρινη σημαία στον αγώνα, καθώς το μονοθέσιο του Σούτιλ και του Τρούλι είχαν ατύχημα μεταξύ τους. Ο Τρούλι δείχνει πολύ νευριασμένος με τον πιλότο της Force India.




71/71 Ο Κοβαλάινεν είχε σύγκρουση με τον Φέτελ στην εκκίνηση του αγώνα.




71/71 Τα μονοθέσια έφυγαν, ο Σούτιλ απειλεί τον Γουέμπερ, ο Ράικονεν πέρασε τρίτος, ενώ ο Μπαρικέλο παραμένει πρώτος.



Τα μονοθέσια ξεκίνησαν το δοκιμαστικό γύρο, ώστε να φέρουν τα ελαστικά και τα μονοθέσια στην κατάλληλη θερμοκρασία.



Ο κόσμος και στον αγώνα έχει γεμίσει τιςεξέδρες της θρυλικής πίστας, γεγονός που δείχνει την αγάπη των Βραζιλιάνων για την Formula 1.



Σε πολύ λίγο ξεκινάνε οι 71 γύροι, στην πίστα του Ιντερλάγκος, που πιθανότατα θα αναδείξουν τον φετινό παγκόσμιο πρωταθλητή. Η πρόγνωση του καιρού κάνει λόγο για βροχή κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά όχι της έντασης που υπήρχε στις κατατακτήριες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα