Περισσότερο Abarth

Το σήμα του σκορπιού επέστρεψε με αξιώσεις! Drive by Wire τεχνολογία και 0-100 σε 8,2 δ.
- 02 Οκτωβρίου 2007 20:55
Πάντοτε συνώνυμο των σκληρών, δυνατών, εμπνευσμένων αυτοκινήτων, η Abarth επιστρέφει με μια δυνατή γκάμα έτοιμη να ικανοποιήσει και να ενθουσιάσει τους φίλους των σπορ αυτοκινήτων.
Αγώνες, πρωτότυπα, μόδα
Ένα παρελθόν και ένα μέλλον με κοινές συνισταμένες, αξίες που χαρακτηρίζουν το στιλ της Abarth. Η νέα εταιρεία έχει ένα ευρύ πεδίο εφαρμογών και δραστηριοτήτων.
Πρώτα από όλα, τον κόσμο των αγώνων, ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, είτε μιλάμε για αγώνες είτε για προετοιμασία αυτοκινήτων ιδιωτών.
Δεύτερον, το εμπορικό πεδίο, συμπεριλαμβάνοντας το «στήσιμο» και τις βελτιώσεις -με διάφορα κιτ μετατροπών- χωρίς να ξεχνάμε επίσης και τη δημιουργία διαφόρων προϊόντων με το σήμα της.
Με λίγα λόγια, η Abarth δημιουργεί το δικό της κόσμο, βασισμένο στις αξίες που έφεραν τη μεγαλειώδη επιτυχία δεκαετίες πριν: καινοτόμο ντιζάιν, κορυφαία υλικά, και αγάπη για τις λεπτομέρειες.
Το πρώτο δείγμα γραφής της Abarth, που αργότερα θα εμπλουτιστεί με άλλα μοντέλα, ήταν το Grande Punto. Όμως μεταξύ του σήμερα και του τέλους του 2008, τουλάχιστον τέσσερα νέα προγράμματα έχουν δρομολογηθεί να παρουσιαστούν.
Επίσης, χρειάζονται μόνο λίγοι μήνες για να εγκατασταθεί η Abarth στο νέο της σπίτι, που ολοκληρώνεται στο εργοστάσιο του Mirafiori.
Αυτός ο γρήγορος βηματισμός προς τα εμπρός εξηγεί την απόφαση να δημιουργηθεί για την Abarth μια καινούργια μάρκα σε μια ανεξάρτητη εταιρεία (Abarth & C. S.p.A., η οποία ανήκει κατά 100% στη Fiat Group Automobiles) της οποίας η διανομή έχει ανατεθεί σε έναν εξειδικευμένο εμπορικό οργανισμό που καλύπτει το δίκτυο εμπορικών εκθέσεων, τις μετατροπές και τα συνεργεία.
Δραστηριότητες
Η Abarth & C. S.p.A διοικείται από το Διευθύνοντα Σύμβουλο Luca De Meo και καλύπτει τρεις τομείς δραστηριότητας: Εμπορικές δραστηριότητες, Τεχνικές-Κατασκευαστικές δραστηριότητες και Αγωνιστικές δραστηριότητες.
Ο πρώτος τομέας, καθοδηγούμενος από τον Antonino Labate, έχει την ευθύνη σχεδιασμού των προϊόντων και του “customisation”, αλλά και των βελτιώσεων των στάνταρ σπορ μοντέλων, την οργάνωση των πωλήσεων και του δικτύου, και την εμπορική διαχείριση του σήματος της Abarth.
Στο δεύτερο τομέα την καθοδήγηση έχει αναλάβει ο Paolo Ollino. Είναι ο υπεύθυνος για την τεχνική και μηχανολογική εξέλιξη και παραγωγή, μαζί με το στήσιμο και τις υπηρεσίες για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, και την ανάπτυξη των ειδικών προϊόντων για τις βελτιώσεις. Το τμήμα έχει άμεση συνέργεια με το τμήμα “Engineering & Design” του Fiat Group Automobiles (υπό τον Harald Wester). Αντίστοιχα, το αγωνιστικό τμήμα, με επικεφαλής τον Claudio Berro, έχει την ευθύνη του συντονισμού για την εισαγωγή των αγωνιστικών αυτοκινήτων της Abarth σε τοπικό και διεθνές επίπεδο αγώνων.
Εξειδικευμένο δίκτυο διανομής και σέρβις
Το δίκτυο της Abarth θα αποτελείται από ένα μικρό αριθμό προσεκτικά επιλεγμένων συνεργατών (περίπου 40 στην Ιταλία), οι οποίοι θα παρέχουν στους πελάτες εξειδικευμένες υπηρεσίες.
Εκτός όμως από τους επιλεγμένους εξουσιοδοτημένους εμπόρους, θα υπάρχουν και ειδικά επιλεγμένοι βελτιωτές (επίσης γύρω στους 40 στην Ιταλία) οι οποίοι θα είναι οι μόνοι εξουσιοδοτημένοι για την τοποθέτηση των ειδικών «κιτ» βελτιώσεων της Abarth (ξεκινώντας με το κιτ “esseesse”).
Τέλος, το δίκτυο θα συμπληρώνεται με τα εξειδικευμένα συνεργεία για το σέρβις των αυτοκινήτων (ήδη μέσα στο Σεπτέμβριο λειτουργούν 60 τέτοια συνεργεία, με το συνολικό αριθμό τους να προβλέπεται να ξεπεράσει τα 100).
ΠροϊόνταGrande Punto Abarth 1.4 turbo (155 ίπποι)
Το λανσάρισμα του Grande Punto Abarth είναι ένας φόρος τιμής σε όλα τα μικρά Fiat των παλιών ημερών, με μια δυναμική και σπορτίφ επέμβαση από τα «μαγικά χέρια» των μηχανικών της Abarth.
Ο διάσημος σκορπιός φιγουράρει στην ουρά, χαρίζοντας σε χιλιάδες οδηγούς την αίσθηση πρόκλησης, ταχύτητας και ιταλικής κομψότητας. Σήμερα το Grande Punto Abarth εκπροσωπεί το πάθος της αυτοκίνησης, την έντονη ζωή των νεαρών οδηγών, την κορυφαία ασφάλεια, την απαράμιλλη σπορ ταυτότητα και τις εξαιρετικές τιμές.
Το Grande Punto Abarth εξοπλίζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,4 λίτρων με ισχύ 155 ίππων. Σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, επιτυγχάνουν τελική ταχύτητα 208 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 8,2”. Το Grande Punto Abarth δεν είναι μόνο ένα μικρό αυτοκίνητο επιδόσεων, είναι εξίσου ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον. Ασφαλές επειδή το «στήσιμο» του έχει βελτιωθεί λόγω της αυξημένης ιπποδύναμης και φιλικό προς το περιβάλλον διότι παρά την αυξημένη του δύναμη σε σχέση με το μοντέλο στο οποίο βασίζεται, έχει τα ίδια με αυτό επίπεδα θορύβου και εκπομπών ρύπων (Euro 4).
Το Grande Punto Abarth, συγκριτικά με το βασικό Punto, έχει αυξημένα μετατρόχια κατά 6 χιλ., ζάντες αλουμινίου 17” και μια κόκκινη ρίγα Abarth σε κάθε του πλευρά. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει σχεδιαστεί ειδικά γι’ αυτό και φιλοξενεί τα φωτιστικά σώματα σε ένα μαύρο περίβλημα, ενώ οι αυξημένες εισαγωγές αέρα εξασφαλίζουν την αποτελεσματική ψύξη του κινητήρα και είναι σχεδιασμένες με μια ξεχωριστή υπογραφή της Abarth. Τέλος, αεροδυναμικά βοηθήματα υπάρχουν γύρω από όλο το αμάξωμα, φτάνοντας έως τον πίσω προφυλακτήρα.
Ο 4κύλινδρος 16βάλβιδος κινητήρας (1368 κ.εκ. με υπερσυμπιεστή) αποδίδει 155 ίππους στις 5500 στροφές και διαθέτει μέγιστη ροπή 206 Nm στις 5000 στροφές. Όταν η λειτουργία «power boost» ενεργοποιείται, η μέγιστη ροπή αυξάνεται στα 230 Nm στις 3000 στροφές (10% μεγαλύτερη) και το (ηλεκτρικής υποβοήθησης) τιμόνι αποκτά πιο σπορ αίσθηση. Υπάρχουν επίσης δίσκοι σε όλους τους τροχούς και οι μπροστινοί είναι αεριζόμενοι της Brembo.
Η ανάρτηση είναι βασισμένη στην αξιόπιστη και δοκιμασμένη συνταγή του Fiat Grande Punto (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω), αλλά επανασχεδιασμένη: η αντιστρεπτική ράβδος έχει μεγαλώσει (διάμετρος 19 χιλ.), τα εμπρός ελατήρια είναι 20% πιο σκληρά και η ανάρτηση έχει χαμηλώσει κατά 10 χιλ. Μετά από αυτές τις ρυθμίσεις το αυτοκίνητο διαθέτει απίστευτο κράτημα στο δρόμο και πολύ υψηλά επίπεδα άνεσης. Ένα εξαιρετικό σημείο για την ενεργητική ασφάλεια είναι και η ύπαρξη του ESP στο βασικό εξοπλισμό και το γεγονός ότι αυτό δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Το άγγιγμα της Abarth βρίσκεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το γνωστό σήμα του σκορπιού στο ένα μέρος του ταμπλό, για παράδειγμα, ενώ η «αίσθηση carbon» στην κεντρική κονσόλα είναι διακοσμημένη με ένα κυβικό μοτίβο. Ο πίνακας οργάνων έχει σπορ σχεδίαση, με την ίδια φινέτσα που έχουν και το τιμόνι με τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, όπου ξεχωρίζει το μαύρο δέρμα με την κόκκινη ραφή. Κι επειδή η Abarth αγαπάει τις λεπτομέρειες και την ουσία, τα καθίσματα είναι επίσης σπορ σχεδίασης, για εξαιρετικό κράτημα του σώματος και ασύλληπτη αισθητική ομορφιά.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Grande Punto Abarth 1.4 turbo (155 ίπποι)
Κινητήρας
• 4κύλινδρος, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, 1368 κ.εκ.
• 155 ίπποι στις 5500 στροφές
• 206 Nm στις 5000 στροφές (230 Nm στις 3000 στροφές στο πρόγραμμα «sport»)
• Drive-by-wire σύστημα επιτάχυνσης (γκάζι) χωρίς μηχανική σύνδεση
• Υπερσυμπιεστής IHI RHF3-P10.5.
Μετάδοση
• 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης
• Εμπρός McPherson και αντιστρεπτική ράβδος
• Πίσω ημιάκαμπτος άξονας
• Χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση
• Ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με λειτουργία «power boost».
Φρένα
• Εμπρός διπίστονα Brembo M4x40
• Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός 305 χιλ. x 28 χιλ.
• Πίσω δαγκάνες με έμβολα 54 χιλ.
• Δίσκοι πίσω 264 χιλ. x 11 χιλ.
Τροχοί
• Ζάντες αλουμινίου 7 ιντσών x 17 ιντσών
• Ελαστικά: 215/45-17
Grande Punto Abarth “esseesse”
Στις αρχές του 2008, η γκάμα του Grande Punto Abarth θα ολοκληρωθεί με το “esseesse” (Super Sport) κιτ.
Το κιτ “esseesse” είναι ειδικά σχεδιασμένο για το Grande Punto Abarth και τοποθετείται αποκλειστικά στα επίσημα σημεία Abarth.
Με το κιτ “esseesse”, το Grande Punto Abarth με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων θα αποδίδει 180 ίππους (στις 5750 στροφές) με μέγιστη ροπή 272 Nm. Το Grande Punto Abarth “esseesse” επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 215 χλμ./ώρα, επιταχύνοντας από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,7”.
Το κιτ προσφέρει επίσης και αισθητικές επεμβάσεις στο αυτοκίνητο, αλλά δίνει και τη δυνατότητα επιλογών στον ιδιοκτήτη του. Οι τροχοί περιλαμβάνουν ζάντες αλουμινίου 18”.