Seat Ibiza Cupra

Seat Ibiza Cupra
Seat_Ibiza_Cupra_sd_2009_11_4_19_7_11

Το AUTO 24 οδηγεί το καυτό Seat Ibiza Cupra με τους 180 τουρμπάτους ίππους (pictures)

Εκρηκτικό ταμπεραμέντο, εντυπωσιακές επιδόσεις, λογική τιμή. Αυτό είναι το τρίπτυχο μέσα στο οποίο κινείται το ισπανικό μοντέλο με τις γερμανικές καταβολές. Για το νέο 3θυρο Seat Ibiza, τα έχουμε πει και στο πρόσφατο παρελθόν. Και τότε είχαμε επισημάνει πως για σπορ αυτοκίνητο, του λείπει το βασικό στοιχείο. Που δεν είναι άλλο από την δύναμη του κινητήρα.








Αυτό το κενό λοιπόν έρχεται να καλύψει το Ibiza Cupra. Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου Seat έχει τοποθετηθεί το γνωστό (από τα μοντέλα της VW κυρίως, αλλά και της Audi) μοτέρ του 1.4 λίτρου, με τους δύο υπερσυμπιεστές. Για τις ανάγκες του συγκεκριμένου μοντέλου, η ιπποδύναμη έχει …πετάξει στα 180 άλογα. Και οι επιδόσεις που προσφέρει είναι εντυπωσιακές για την κατηγορία του αυτοκινήτου: Τελική ταχύτητα 225 χλμ. / ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ. / ώρα σε μόλις 7,2 δευτερόλεπτα.



Όμως, οι απόλυτοι αριθμοί, είναι απλώς μια ένδειξη για τα όσα περιμένουν τον κάτοχο του Ibiza Cupra. Γιατί, μόλις βρεθείς στο καλοσχεδιασμένο μπάκετ, πιάσεις το τριάκτινο σπορτίβ τιμόνι στα χέρια , βάλεις σε λειτουργία τον κινητήρα και βγεις στο δρόμο, οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη.








Κατ΄ αρχήν, είναι εντυπωσιακή η μέγιστη ροπή του κινητήρα. Τα 250 Nm εμφανίζονται πολύ χαμηλά, στις 1750 σαλ. και είναι διαθέσιμα μέχρι οι στροφές του κινητήρα να φθάσουν στα κόκκινα. Τι σημαίνει αυτό; Πως έχεις διαθέσιμη όλη τη δύναμη του κινητήρα σε κάθε πάτημα του γκαζιού.



Δεύτερον, είναι το αυτόματο κιβώτιο DSG των επτά σχέσεων, το οποίο διαθέτει και μηχανική λειτουργία, αλλά και paddles στο τιμόνι. Λειτουργεί υποδειγματικά, οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται με απίστευτη ταχύτητα και ο οδηγός έχει στην διάθεσή του άλλο ένα gadget που θα το ευχαριστηθεί με όλη του την ψυχή.



Από εκεί και πέρα. Το τιμόνι είναι άμεσο και πληροφορεί με ακρίβεια για το πού σημαδεύουν οι τροχοί. Στο δρόμο, πιέζοντας το ισπανικό super mini στο όριο διαπιστώνεις με έκπληξη ότι δεν υποστρέφει. Κάτι που σημαίνει πως το αυτοκίνητο είναι προβλέψιμο ενώ παράλληλα ο οδηγός μπορεί να διορθώσει σχετικά εύκολα τις όποιες … τάσεις εμφανισθούν. Σε αυτό συμβάλει τα μέγιστα και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS που είναι στάνταρ στη βασική έκδοση.








Στον τομέα άνεση, υπάρχουν κάποιες ενστάσεις. Το Cupra διαθέτει επανασχεδιασμένες αναρτήσεις, είναι κατά 10 χιλιοστά πιο χαμηλό σε σχέση με την απλή τρίθυρη έκδοση, ενώ τα αμορτισέρ είναι σκληρά. Το αποτέλεσμα έχει δύο όψεις. Οδηγώντας σβέλτα σε στροφιλίκια διαπιστώνεις πως το αυτοκίνητο δεν παίρνει κλίσεις. Συγχρόνως όμως οι σκληρές αναρτήσεις μεταφέρουν στις επιβάτες της ανωμαλίες του δρόμου (που στην Ελλάδα το κακό οδόστρωμα είναι ο κανόνας).



Στον τομέα εμφάνιση το Seat Ibiza Cupra δεν προκαλεί. Δίνει όμως την ευκαιρία στους μυημένους να καταλάβουν πως το συγκεκριμένο μοντέλο είναι διαφορετικό από τα αδελφάκια του. Και ποια είναι τα στοιχεία της διαφορετικότητάς του;



Οι εισαγωγές του αέρα για την ψύξη του κινητήρα είναι μεγαλύτερες. Οι προφυλαχτήρες είναι επανασχεδιασμένοι, πιο ογκώδεις και σπορτίβ. Πίσω υπάρχει ο διαχύτης και η τοποθετημένη στο κέντρο απόληξη της εξάτμισης. Και φυσικά οι 17άρες ζάντες μαζί με το λογότυπο Cupra δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για την ταυτότητα του μοντέλου.








Συνεχίζοντας στο εσωτερικό, το τριάκτινο τιμόνι και τα μπάκετ καθίσματα είναι τα στοιχεία που με την πρώτη κιόλας ματιά παραπέμπουν σε ένα σπορ μοντέλο. Προσθέστε και τα αλουμινένια πεντάλ, τον πλούσιο εξοπλισμό αλλά και τον επαρκή χώρο για τους επιβάτες των πίσω θέσεων και τα 284 λίτρα του χώρου αποσκευών για να έχετε μια πλήρη εικόνα.

Εν κατακλείδι



Με τιμή που κυμαίνεται κάτω από τα 20.000 ευρώ (19.755 για την ακρίβεια), το Seat Ibiza Cupra αποτελεί μια άκρως ελκυστική πρόταση για όσους αναζητούν ένα σύγχρονο GTi. Είναι αυτοκίνητο με προσωπικότητα, σπουδαίες επιδόσεις, λογική κατανάλωση, πλούσιο εξοπλισμό, σωστή συμπεριφορά στο δρόμο. Στην αγορά δεν βρίσκεις μοντέλο με όλα αυτά τα προσόντα. Και με 180 άλογα, από 1.400 κ.ε. σε τιμή κάτω από τα 20 χιλιάρικα. Αξίζει λοιπόν και με το παραπάνω.




Στα συν



Νεανική εξωτερική εμφάνιση

Εξαιρετικός κινητήρας

Εντυπωσιακές επιδόσεις

Οδική συμπεριφορά

Θέση οδήγησης

Καλή τιμή σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό




Στα μείον



Μέτριο επίπεδο άνεσης αναρτήσεων



Λιτό σαλόνι



Seat Ibiza Cupra




ΤΙΜΗ: 19.755 ευρώ




ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ




Μήκος: 4.034 mm


Πλάτος: 1.693 mm


Ύψος: 1.428 mm


Κινητήρας: 4κύλινδρος 1.390 κ.ε. με δύο τούρμπο


Ιπποδύναμη: 180 ίπποι/6.200 σ.α.λ.


Μέγιστη ροπή: 250 Nm/1.750 σ.α.λ.


Κιβώτιο: Αυτόματο, 7 σχέσεων, με paddles στο τιμόνι


Μετάδοση
κίνησης: Στους εμπρός τροχούς


Επιτάχυνση
0 – 100 χλμ./ώρα: 7,2 δευτερόλεπτα *


Τελική ταχύτητα: 225 χλμ./ώρα *


Κατανάλωση: 6,4 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *



* Εργοστασιακές μετρήσεις




ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ



ESP,

ABS με υποβοήθηση πέδησης

Ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS

Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα

Έξι αερόσακοι (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί εμπρός, κεφαλής).

Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω

RadioCD & mp3.

Ημιαυτόματο σύστημα κλιματισμού Climatic.

Κεντρικό κλείδωμα

Προβολείς ομίχλης.

Υπολογιστής ταξιδίου , με ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών.

Διαιρούμενη πλάτη πίσω καθισμάτων 60/40.

Ηλεκτρικοί καθρέφτες

Μπάκετ καθίσματα

Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών

Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα