Skoda Octavia5 RS

Το AUTO 24 οδηγεί τη Skoda Octavia5 RS των 200 ίππων και καταγράφει τις εντυπώσεις του
- 24 Σεπτεμβρίου 2009 00:53
Από τη μια, λατρεύω τα γρήγορα αυτοκίνητα. Την βρίσκω να ταξιδεύω γρήγορα. Με μεγάλες ταχύτητες. Και από την άλλη μισώ το στρίμωγμα. Να νιώθω δηλαδή χωμένος στο κάθισμα, με περιορισμένη άνεση (εκτός βεβαίως αν βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι μιας Porsche). Δεν κρύβω, πως τα μοντέλα με οικογενειακούς χώρους, αλλά με σπορ (οδηγικά ) προσανατολισμούς, τα είχα ανέκαθεν σε μεγάλη εκτίμηση. Κάνοντας αυτή την εισαγωγή είναι εύλογο να καταλάβετε πως για ένα αυτοκίνητο όπως η Skoda Octavia5 RS θα έχω πολλά και καλά σχόλια να κάνω.
Και όχι άδικα. Αφού διαθέτει 200 ίππους και είναι ένα αυτοκίνητο για οικογενειάρχες που λατρεύουν την σπορ οδήγηση, για οδηγούς οι οποίοι απέκτησαν … βάρη, αλλά εξακολουθούν να «εξασκούν» το αγαπημένο τους σπορ. Να πηγαίνουν όσο πιο γρήγορα γίνεται, όταν το ευνοούν οι συνθήκες στο δρόμο.
Ο δυναμικός turbo κινητήρας των 200 hp –γνωστός από τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ VW & Audi- με το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και το άψογα στημένο σπορ αμάξωμα κάνει την αδρεναλίνη να ανεβαίνει στα ύψη κάθε φορά που το δεξί πόδι πιέζει το πεντάλ του γκαζιού. Η Octavia 5 RS 200 hp, χαρακτηρίζεται από ένα άνετο, ευρύχωρο εσωτερικό και έναν τεράστιο χώρο αποσκευών (κορυφαίος στην κατηγορία του). Είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί συνδυάζει αρμονικά τις ανάγκες για γρήγορες διαδρομές, με τις εκδρομές στη φύση.
Στο επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου –η Octavia5 προέρχεται από ένα πρόσφατο λίφτινγκ- κυριαρχεί το έμβλημα RS που προέρχεται από το αγωνιστικό τμήμα της Skoda καθώς και η νέου σχεδιασμού κυψελωτή μάσκα με ενσωματωμένους τους στρογγυλούς προβολής ομίχλης. Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Skoda έχουν τοποθετηθεί ημερήσια φώτα πορείας τεχνολογίας LED ( με κατανάλωση μόλις 50W) που καθιστούν την νέα Octavia 5 RS ορατή ακόμα και κατά την διάρκεια της ημέρας και ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον επιθετικό σχεδιασμό της.
Τέλος το σπορ χαρακτήρα της νέας Octavia 5 RS έρχονται να συμπληρώσουν οι ζάντες αλουμινίου Zenith 17’’ (ή προαιρετικά Neptune 18’’) σχεδιασμένες αποκλειστικά για την νέα Octavia 5 RS, η διακριτική αεροτομή που βρίσκεται τοποθετημένη στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου καθώς και η σπορ αλουμινένια απόληξη.
Κορυφαία ποιότητα υλικών συνδυάζεται αρμονικά με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ( διζωνικός κλιματισμός, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής, συνδεσιμότητα πολυμέσων κλπ). Παράλληλα ο συνδυασμός δέρματος – υφάσματος στα καθίσματα με το έμβλημα του Motorsport να βρίσκεται ανάγλυφο στις πλάτες των καθισμάτων και να κυριαρχεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου τονίζει τον σπορτίβ και παράλληλα πολυτελή χαρακτήρα του μοντέλου.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό λοιπόν διαπιστώνεις ότι τα καλά μπάκετ καθίσματα του προκατόχου του έγιναν ακόμη πιο όμορφα και εργονομικά. Βρίσκεις εύκολα τη θέση, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις στο τιμόνι και το κάθισμα και φτιάχνει η διάθεσή σου με την ποιότητα των υλικών. Η Octavia5 έχει μεγαλώσει σε μήκος, διαθέτει περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβαίνοντες αλλά και στο χώρο των αποσκευών, του οποίου η βασική χωρητικότητα είναι 560 λίτρα και παρέχεται η δυνατότητα να επεκταθεί με τα καθίσματα διπλωμένα στα 1.335 λίτρα.
Στο εσωτερικό πάντα η σπορ εμφάνιση ενισχύεται από τα φιλέτα αλουμινίου στον λεβιέ ταχυτήτων, το τιμόνι αλλά και τα πεντάλ. Μια ματιά στο 3-άκτινο δερμάτινο τιμόνι δείχνει στον οδηγό ότι έχει μπει σε ένα διαφορετικό κόσμο. Αυτόν των δυνατών συγκινήσεων.
Πατώντας, το γκάζι στην ευθεία διαπιστώνεις ότι τα 0-100 έρχονται μόλις σε 7.2 δευτερόλεπτα. Σε συνδυασμό με την άφθονη ροπή των 28,5 κιλών, το Octavia5 RS … μεταμορφώνεται από ένα πρακτικό οικογενειακό μοντέλο σε ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο σπορ επιδόσεων.
Φθάνοντας στις πρώτες στροφές, πατάς, σχεδόν μηχανικά, το πεντάλ του φρένου για να πάρεις την κατάλληλη θέση. Και διαπιστώνεις την αμεσότητα με την οποία το αυτοκίνητο επιβραδύνει. Ενώ όταν χρειάζεται κι άλλη δύναμη και πατάς το γκάζι, διαπιστώνεις πως τα 200 άλογα που υπάρχουν κάτω από το καπό είναι ιπποδύναμη που δύσκολα θα χρησιμοποιήσει στις μετακινήσεις του ο μέσος οδηγός.
Και μιας και φθάσαμε στις στροφές, να σημειώσουμε πως η οδηγική εικόνα είναι εξαιρετική σε τέτοιες διαδρομές. Το αυτοκίνητο στρίβει λες και βρίσκεται επάνω σε ράγες τρένου , ακόμη και αν στο κοντέρ ο δείκτης έχει … σκαρφαλώσει πάνω από τα 100 χλμ. / ώρα. Ενώ οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα δεν προβληματίζουν. Η συμπεριφορά του αυτοκίνητου είναι σχεδόν ουδέτερη και δεν πρόκειται να προβληματίσει τον μέσο οδηγό. Οι όποιες τάσεις υποστροφής ελέγχονται εύκολα από τα ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο.
Όλα αυτά τα στοιχεία, συνδυάζονται με κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση που παραπέμπει σε γερμανικά μοντέλα. Και βεβαίως προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης στον οδηγό και τους επιβάτες.
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα προβλεπόμενα για ένα οικογενειακό της μεσαίας κατηγορίας: η έκδοση Limo προσφέρει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό δύο ζωνών, τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες, έξι αερόσακους, ABS, ESP και cruise control.
Εν κατακλείδι
Αν δεν έχεις … κόλλημα με το όνομα Skoda, τότε η Octavia5 RS αποτελεί ιδανική επιλογή. Αφού σε αυτή την τιμή (δεν ξεπερνά τις 25.000 ευρώ) δεν βρίσκεις άλλο αυτοκίνητο που να «κρύβει» 200 άλογα κάτω από το καπό, να είναι καλοστημένο στο δρόμο, να διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και πάνω από όλα πλούσιους χώρους. Ναι, η Octavia5 RS είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει, πέρα για πέρα, τα λεφτά του. Προσωπικά , επειδή έχω ξεπεράσει το σύνδρομο του … υδραυλικού, δεν σας κρύβω πως αν έμπαινα στο τριπακι να αγοράσω την Octavia5 RS ίσως λοξοκοίταζα και προς την έκδοση στέισον βάγκον. Για ακόμη περισσότερους χώρους.
Στα συν
Εξαιρετικός κινητήρας
Εντυπωσιακές επιδόσεις
Λογική κατανάλωση
Προβλέψιμη συμπεριφορά στο δρόμο
Ποιότητα κατασκευής
Πλούσιος εξοπλισμός
Μεγάλοι χώροι
Στα μείον
Λιτό ταμπλό
Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές
SKODA OCTAVIA RS
ΤΙΜΗ: 24.663 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4.597 mm
Πλάτος: 1.769 mm
Ύψος: 1.447 mm
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος με turbo 1984 κ.εκ.
Ιπποδύναμη: 200 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 28,5 Kgm
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 7,2 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 242 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακοι οδηγού – συνοδηγού
Πλευρικοί αερόσακοι εμπρός
Πλευρικοί αερόσακοι πίσω
ESP
ΑΒS
TCS
Ηλεκτρονικός κλιματισμός
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
Αυτόματο κλείδωμα θυρών
Ραδιο-CD
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Ζάντες αλουμινίου
Προβολείς ομίχλης
Cruise control
Trip computer