Στο… πουθενά

Στο… πουθενά
fia_fota_sd

Το συνέδριο στη Γερμανία επισκιάστηκε από την αποχώρηση της FOTA. Οι δηλώσεις των δύο πλευρών.

Το άθλημα της Formula 1 έχει μπει σε έναν κυκεώνα τους τελευταίους μήνες με τον Μόσλεϊ και τις ομάδες να έχουν δημιουργήσει δύο αντίπαλα στρατόπεδα. Το γνωστό budget cap που θέλει να εισάγει ο πρόεδρος της FIA, ρίχνοντας τα κόστη για τεχνολογική ανάπτυξη, σε ανάλογα επίπεδα της δεκαετίας του 1990 έχουν προκαλέσει έντονη δυσφορία στις πιο δημοφιλείς ομάδες του αθλήματος.



Πρόσφατα η λύση είχε βρεθεί και η απόφαση του Μαξ Μόσλεϊ να μην είναι υποψήφιος για την προεδρία της FIA τον ερχόμενο Οκτώβριο, έδειχνε πως η FOTA αρχικά είχε κερδίσει μια «μάχη» που θα της χάριζε και την… δόξα του «πολέμου».



Ο ισχυρός άντρας όμως, του «βασιλιά» του μηχανοκίνητου αθλητισμού με τελευταίες του δηλώσεις ανέτρεψε την κατάσταση. Τα λόγια του έσβησαν τον καπνό που έβγαινε από την… πίπα της ειρήνης. Συγκεκριμένα ο Μόσλεϊ είχε πει πως δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία αν δεν υπογράψουν οι τρεις νέες ομάδες που θα μπουν στο νέο πρωτάθλημα καθώς επίσης και εταιρίες όπως αυτές της Williams και της Force India.



Μετά από αυτές τις δηλώσεις ήρθε η συνάντηση της Γερμανίας, παραμονές του Grand Prix στην πίστα του Nurburgring. Εκεί πριν καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων η ένωση των ομάδων (FOTA), αποχώρησε στέλνοντας το μήνυμα πως μόνο βήματα προόδου δεν γίνονται τουλάχιστον ως προς την σχέσεις των δύο πλευρών.




Αναλυτικά η δήλωση της FIA:



«
Μετά από την απόφαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου στις 24 Ιουνίου να επανέλθει πριν από τις 29 Απριλίου με σκοπό την έκδοση των αθλητικών και τεχνικών κανονισμών της F1 για το πρωτάθλημα του 2010, η FIA σήμερα(σ.σ Τετάρτη 09/07/09) συνάντησε τις ομάδες, οι οποίες θα συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα του 2010 έτσι ώστε να βρεθεί συμφωνία για αυτές τις αλλαγές», ήταν η εισαγωγή της δήλωσης της FIA.



«
Όλες οι αλλαγές που έχουν συμφωνηθεί έχουν να κάνουν με την διατήρηση του ελάχιστου βάρους στα 620 κιλά και μιας νομικά δεσμευτικής συμφωνίας όλων των ομάδων που θα συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα του 2010, για την μείωση του ανώτατου ορίου στα επίπεδα που υπήρχαν κατά την δεκαετία του 1990, μέσα στα επόμενα 2 χρόνια, όπως είχε υποσχεθεί η FOTA, στο συμβούλιο του Παρισιού στις 24 Ιουνίου.




Η συμφωνία για το βάρος μπορεί να είναι σημαντική ωστόσο το γεγονός του ότι δεν υπάρχει ακόμα κάποια συμφωνία για το budget cap είναι ένα σημαντικό θέμα.




Τα 8 μέλη της FOTA προσκλήθηκαν στο συνέδριο για να συζητηθούν οι σχετικές προτάσεις. Δυστυχώς δεν ήταν δυνατή η συζήτηση διότι η FOTA αποχώρησε από τη συνεδρίαση», ανέφερε χαρακτηριστικά η FIA στη έγγραφη δήλωσή της.




Αναμένουμε τα σχόλια της FOTA με ενδιαφέρον».




H απάντηση της FOTA:



Με άμεσο τρόπο οι ομάδες εξηγούν τους λόγους για τους οποίους δεν έκατσαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ενώ παράλληλα εμμέσος πλην σαφώς κάνουν λόγο για παραπλάνησή τους από την FIA.



Αναλυτικά η ανακοίνωση της FOTA :



“Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης αυτής, οι ομάδες της FOTA ενημερώθηκαν από τον κ. Τσάρλι Νταούκι της FIA ότι, σε αντίθεση με τις προηγούμενες συμφωνίες, οι 8 ομάδες FOTA, αυτή τη στιγμή δεν έχουν καταχωρηθεί για το πρωτάθλημα του 2010 και δεν έχουν δικαίωμα ψήφου, σε ότι έχει σχέση με τους τεχνικούς και τους αθλητικούς κανονισμούς”, ανέφερε αρχικά η ανακοίνωση φανερώνοντας έτσι ότι η στάση της FIA προς το μέρος του ήταν παραπλανητική.



“Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι και τα 8 ενεργά μέλη της FOTA είχαν περιληφθεί στη λίστα, όπως είχε υποστηρίχθηκε από την FIA και από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού στις 24 Ιουνίου.



Υπό αυτούς τους ισχυρισμούς, οι εκπρόσωποι της FOTA ζήτησαν την αναβολή της σημερινής συνεδριάσης. Αυτό απορρίφθηκε με το σκεπτικό ότι δεν προέκυψε νέα συμφωνία, η οποία θα επιτρέπει την έγκριση των κανονισμών του 2010.



Όμως για τις ομάδες τις FOTA ήταν σαφές πως οι νέοι κανονισμοί για το 2010 είχαν ήδη οριστεί στο συμβούλιο του Παρισιού.



Παράλληλα στο Παρίσι είχε συμφωνηθεί να ισχύουν οι κανονισμοί του 2009 και όποιες αλλαγές είχαν επέλθει πριν από τον Απρίλιο του 2009.



Ως αποτέλεσμα αυτών των καταστάσεων, οι εκπρόσωποι της FOTA δεν ήταν σε θέση να ασκήσουν τα δικαιώματά τους και, επομένως, δεν είχαν άλλη επιλογή από το να διακόψουν τη συμμετοχή τους.



Τα μέλη της FOTA στις συζητήσεις στο Παρίσι έδειξαν καλή πίστη και την επιθυμία να συνεργαστούν με τις νέες ομάδες για το μέλλον της Formula 1.



Υπό αυτές τις συνθήκες, η FOTA δεν έχει έρθει σε καμία συμφωνία με την διοίκηση του αθλήματος, ούτε με τα νέα εμπορικά δικαιώματα, βάζοντας ταυτόχρονα τον εαυτό της σε μια κατάσταση όπου δεν έχει πραγματική δύναμη στις διαπραγματεύσεις.



Την ίδια στιγμή η FIA αναζωπυρώνει μια μάχη, που πολλοί θεωρούσαν ότι είχε τελειώσει. Το ερώτημα που παραμένει είναι ‘γιατί'”.



Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα