Τα αυτοκίνητα του Τζιμπρίλ Σισέ

Το AUTO 24 περιηγείται στο γκαράζ του Γάλλου φορ του Παναθηναϊκού, Τζιμπρίλ Σισέ
- 03 Ιουλίου 2009 22:48
Ο Τζιμπρίλ Σισέ είχε “βαρύ” πόδι από την εξαετία που θήτευσε στην επίθεση της Οσέρ, σκοράροντας 68 γκολ σε 129 αγώνες. Ένα «βαρύ» δεξί που, όμως, δεν εξαντλείτο στο να καρφώνει τη μπάλα στο πλεκτό. Συχνά πυκνά, συνήθιζε να κολλάει το γκάζι στο πάτωμα, σηκώνοντας την ήσυχη κοινότητα της βόρειας-κεντρικής Γαλλίας στο πόδι.
Το γκαράζ της Οσέρ
Ως γνήσιος κοσμοπολίτης, ο Γάλλος με τις Ιβοριανές ρίζες διατηρεί εδώ και χρόνια στο γκαράζ του μια αξιοζήλευτη συλλογή αυτοκινήτων. Η πρώτη «απογραφή» της περιόδου Οσέρ αναφέρει δύο sports cars (μια Ferrari Modena και μια Plymouth Prowler), δύο roadster (μια Mercedes SLK και ένα Audi TT cabrio) και μια Dodge Ram 1500 για τις οικογενειακές του ανάγκες.
Ένα συνονθύλευμα από ετερόκλητα αυτοκίνητα, αμερικάνικα και ευρωπαϊκά, με κοινό παρονομαστή, μόνο, τα πολλά λεφτά που πρέπει να δαπανήσει κάποιος για να τα αποκτήσει. Λεφτά, που, ναι μεν, είναι λιγότερα, αλλά με τίποτα δε φαντάζουν ψίχουλα μπροστά 8 εκατομμύρια ευρώ που θα πάρει για τέσσερα χρόνια από τον Παναθηναϊκό.
Στο
” λιμάνι”
Η διετής θητεία του Σισέ στη Λίβερπουλ ( 2005-06) δεν ήταν η ιδιαίτερα παραγωγική στον τομέα του σκοραρίσματος αλλά είχε τεράστιο αντίκτυπο στο γκαράζ του. Στο “λιμάνι” ήρθε σε επαφή με τα ακριβά ήθη και έθιμα που εισήγαγε ο Μπέκαμ με τις Bentley του και ακολουθούν από τότε με θρησκευτική ευλάβεια τα golden boys της Πρέμιερσιπ.
Η αντικατάσταση του Dodge Ram 1500 από ένα Dodge Ram SRT-10 ήταν η μικρότερη των αλλαγών. Τα πολιτισμένα ευρωπαϊκά μοντέλα αποχαιρέτησαν διαπαντός το γκαράζ του, ώστε να ανοίξει χώρος ικανός να στεγάσει επιβλητικά αμερικάνικα θηρία: Ένα Hummer, μια Chrysler 300 C, μια Bentley Continental GT και δύο Ford Mustang Selby GT 500, εκ των οποίων , μια του 2008 και η άλλη μια, πλήρως ανακατασκευασμένη, του 1967.
Dodge Ram SRT-10
Το συνονθύλευμα έγινε αμέσως συλλογή με χαρακτήρα, στιλ και διαφορετικό κοινό παρανομαστή: Το πρεστίζ. Ακόμα και το Dodge Ram SRT-10, που κατατάσσεται στην κατηγορία pick up, δεν είναι το τυπικό αγροτικό ή «καρότσα» ελληνιστί.
Το τετρακίνητο θηρίο των 8,3 λίτρων είναι ένα όχημα υψηλών επιδόσεων, με χαμηλού προφίλ ελαστικά, αγωνιστικά ρυθμισμένες αναρτήσεις, μοναδικά αεροδυναμικά στοιχεία, διάκοσμο από φολκλόρ στοιχεία και ζάντες βαμμένες στο ίδιο «φωτεινό λευκό», special edition,
χρώμα του αμαξώματος.
Όπως λένε και οι «επιστήμονες» της συμπεριφοράς του καταναλωτή, αυτοί που επινοούν απίθανες συσχετίσεις μεταξύ σπόιλερ και ψυχολογικών σταθερών (αγνοώντας επιμελώς τυχόν φροϋδικές προεκτάσεις), το pick-up του Σισέ είναι ένα αυτοκίνητο που καθρεπτίζει την ανάγκη για έλεγχο και δύναμη, με το λευκό χρώμα να τονίζει την ήρεμη ψυχική κατάσταση του κατόχου του.
Hummer Η2
Στο πρώτο, τουλάχιστον, δεν έχουν πέσει πολύ έξω. Η ανάγκη για έλεγχο επιβεβαιώνεται και από μια άλλη επιλογή: Αυτή ενός Hummer Η2. Το κτήνος των τριών τόνων και των 6,2 λίτρων, σύμβολο της Pax Americana και της αυθάδους χλιδής στα αστικά κέντρα του δυτικού κόσμου παραμένει το κορυφαίο όχημα για κίνηση σε οποιοδήποτε τερέν και υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
Chrysler 300 C
Αν ήταν για την Chrysler 300 C οποιουδήποτε ζάπλουτου κεφαλαιοκράτη που παρκάρει έξω από τη Wall Street μόνο για καφέ, οι «επιστήμονες θα είχαν δύο στα δύο, επιβεβαιώνοντας και την ήρεμη ψυχική του κατάσταση. Η περίπτωση του Σισέ, όμως, ακυρώνει κάθε τέτοιο στερεότυπο ψυχογράφημα.
Η 300 C του ιδιόρυθμου στράικερ είναι πλήρως εξατομικευμένη, με δίχρωμο bodykit, βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας με θέμα τη συντέλεια του κόσμου, την προσωπογραφία της κόρης του
Ιλόνα στο καπό και suicide doors (πόρτες που συνδέονται με το αμάξωμα στο πίσω τμήμα του σασί και ανοίγουν ανάποδα) που δεν περιλαμβάνονται σε κανένα εργοστασιακό edition.
Ένα σύνολο που μάλλον παραπέμπει σε «τρικυμία».
Eleanor
Από τις δύο Ford Mustang Selby GT 500, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει αυτή του 1967. Στην ταινία «Gone in 60 Seconds», είναι το τελευταίο αυτοκίνητο που θα κλέψει ο ρομαντικός πρώην κλέφτης Ράνταλ Ρέινς για να σώσει τον αδερφό του.
Είναι το μοναδικό που φοβάται να οδηγήσει. Αυτό που με την απρόβλεπτη οδηγική του συμπεριφορά τον έχει στοιχειώσει.
Ο ατρόμητος χαρακτήρας όμως του Σισέ, χαρακτήρας που του “επιτρέπει” να μπαίνει στις φάσεις ακόμα και με κόστος τραυματισμών, φαίνεται πως δεν πτοείται από τη θρυλική «Eleanor».
Prowler
Αν υπάρχει μια «κολόνια» που κρατάει χρόνια, αυτή δεν είναι άλλη από την Plymouth Prowler. Ένα απίθανο μείγμα ρετρό και μοντέρνων σχεδιαστικών γραμμών που αποδίδουν μια αγωνιστική σιλουέτα τύπου Indy Racing.
Με πλήρως αλουμινένιο σασί, κινητήρα 3,5 λίτρων SOHC V6, απόλυτα μοιρασμένη κατανομή βάρους (50%-50%) στο εμπρός και πίσω μέρος και 214 άλογα στο δρόμο είναι το ιδανικό “γκάζι” για καλομαθημένους αριστοκράτες.
Αυτούς που έχουν το χρόνο, το χρήμα και την πολυτέλεια να βλέπουν την οδήγηση ως παιχνίδι. Και, ίσως, αυτό το αυτοκίνητο να χαρακτηρίζει περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τον Τζιμπρίλ Σισέ:
Ο γάλλος στράικερ δεν είναι τίποτα άλλο από ένα “μεγάλο παιδί” που αρέσκεται να ξοδεύει τα χρήματα που του αποφέρει η παγκόσμιας κλάσης αθλητική του ικανότητα (και όχι το ποδοσφαιρικό του ταλέντο) σε “παιχνίδια» δρόμου”.