Τα νέα μοντέλα του Μαΐου

Το AUTO 24 παρουσιάζει τα νέα μοντέλα που θα λανσαριστούν στην αγορά τον Μάιο
- 01 Μαΐου 2009 21:52
BMW Z4
H BMW άφησε πίσω την λογική της υφασμάτινης οροφής, σε ότι αφορά το Z4 και εφοδιάζει πλέον το ανανεωμένο διθέσιο ρόντστερ με μεταλλική οροφή , δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο το αντίπαλο δέος για την Mercedes SLK.
Το νέο coupe cabriolet της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Μάιο. Η BMW Z4 είναι το πρώτο καμπριολέ μοντέλο στην παγκόσμια αγορά το οποίο εφοδιάζεται με σκληρή οροφή δύο κομματιών.
Η Ζ4 διαθέτει τις αρμονικές αναλογίες ενός κλασικού διθέσιου roadster, με την καμπίνα των επιβατών όμως να έχει τοποθετηθεί κοντά στον πίσω άξονα.
Παράλληλα, η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα της BMW.
Στο εσωτερικό κυρίαρχα στοιχεία είναι η εργονομία, η λειτουργικότητα και η πολυτέλεια. Η τελευταία ορίζεται από τα υψηλής ποιότητας δέρματα που «ντύνουν» καθίσματα και πόρτες.
Η νέα Z4 θα κινείται από τρεις 6κύλινδρους κινητήρες. Η κορυφαία έκδοση είναι η Z4 35i με κινητήρα που αποδίδει 306 ίππους και η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ. / ώρα. Ίδια είναι η τελική ταχύτητα και για την έκδοση 30i με τους 258 ίππους ενώ η μικρότερη έκδοση είναι η 23i με τους 204 ίππους.
Ford Focus RS
Τι να πεις. Υπάρχουν και τέτοια αυτοκίνητα. Τα κοιτάς, τα χαλβαδιάζεις, τρέχουν τα σάλια, αλλά, όπως και να το κάνουμε είναι δύσκολο να τα αποκτήσεις. Όχι μόνο λόγω τιμής, αλλά και για αρκετούς ακόμη λόγους.
Αυτό όμως δεν σημαίνει και πολλά. Το Focus έχει φορέσει τον μανδύα της έκδοσης WRC, διαθέτοντας φουσκωμένα φτερά, δύο εκπληκτικές απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος , ποδιές, διαχύτη στο πίσω μέρος. Εμφάνιση που προκαλεί. Όπως και ο κινητήρας των 2.5 λίτρων , με τούρμπο, ο οποίος βρίσκεται κάτω από το καπό. Το πεντακύλινδρο μοτέρ της Ford αποδίδει για την περίσταση 300 άλογα και, το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Σε αντίθεση με άλλα «άγρια» μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας με την ίδια ιπποδύναμη, που διαθέτουν κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Το γεγονός πάντως, μόνο … αρνητικό δεν είναι. Τουναντίον. Με τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ. / ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ. / ώρα σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα.
Εκεί πάντως που νιώθεις την αδρεναλίνη να εκτοξεύεται, είναι όταν βρεθείς στο μπάκετ κάθισμα του Focus RS. Από εκεί έχεις την ευκαιρία να χαρείς μοναδικές και αξέχαστες στιγμές με τον πύραυλο εδάφους – εδάφους. Όσον αφορά την τιμή του; Πριν την μείωση του ΕΤΤ, από την ελληνική αντιπροσωπεία λέγονταν πως θα είναι κοντά στα 35.000 ευρώ.
Mercedes E Class Coupe
Μετά το λανσάρισμα της καινούργιας E Class, η Mercedes φέρνει στην ελληνική αγορά και την E Class Coupe.
Η γερμανική φίρμα , με την κίνησή της αυτή, φαίνεται να αφήνει στην άκρη την CLK. Η οποία όπως όλα δείχνουν σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν. Και η E Class Coupe, αναμένεται να διευρύνει την γκάμα και με έκδοση καμπριολέ (κατά τα πρότυπα της CLK).
Η εμφάνιση της E Class Coupe είναι ίδια σε ότι αφορά το εμπρός μέρος αλλά και την σχεδιαστική φιλοσοφία του πίσω μέρους. Οι μεσαίες κολώνες έχουν … τραβηχτεί προς τα πίσω, έτσι ώστε να μεγαλώσουν οι πόρτες για να είναι εύκολη η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα. Ας μην ξεχνάμε, πως η E Class Coupe είναι ένα τετραθέσιο κουπέ.
Σε ό,τι αφορά του κινητήρες, υπάρχουν δύο τετρακύλινδρα σύνολα, ένα για τη E 250 CGI BlueEFFICIENCY, ισχύος 200 ίππων και κατανάλωσης 7,2 λίτρων/ 100 χλμ. και ένα ντίζελ που φέρει η E 250 CDI BlueEFFICIENCY, επίσης 200 ίππων με μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα/ 100 χλμ. Ακολουθούν εκδόσεις V6, ενώ η κορυφαία E63 AMG, με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V8 και ισχύ μεγαλύτερη των 500 ίππων αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του χρόνου.
Peugeot 308 CC
Εξωτερικά το νέο μοντέλο της Peugeot διαθέτει δυναμικό, σπορ στιλ που κατά μεγάλο ποσοστό συνδυάζει και την κομψότητα με τις… πινελιές χρωμίου. Το μπροστινό… μυτερό μέρος μοιάζει με «βέλος», ενώ στην πίσω πλευρά τα εντυπωσιακά φώτα τύπου LED τραβάνε τα βλέμματα.
Οι σχεδιαστές της Peugeot λειτούργησαν με στόχο να εξασφαλίσουν περισσότερη άνεση στους 4 επιβάτες, κάτι που τόσο στο 206, όσο και στο 307 αποτελούσε μειονέκτημα. Έτσι, το 308 είναι το μεγαλύτερο CC που έχει βγάλει σε παραγωγή η γαλλική εταιρεία και έχει πλέον στο… λεξιλόγιό του την… καθημερινή άνεση.
Η μεταλλική οροφή του 308 CC με το πάτημα ενός κουμπιού χρειάζεται 20 δευτερόλεπτα για να… κρυφτεί μέσα στο πορτμπαγκάζ, ενώ η συγκεκριμένη διαδικασία προβάλλεται και στην κεντρική οθόνη πληροφόρησης. Για την ασφάλεια των επιβατών στον βασικό εξοπλισμό θα βρίσκονται και τα εκτίνασσόμενα roll bar, τα οποία σε περίπτωση που ανατραπεί το όχημα (και βρίσκεται σε … κατάσταση Cabrio) λειτουργούν άμεσα και αποτελεσματικά.
Οι κινητήρες που θα κινούν το 308CC είναι ένας βενζίνης (τούρμπο) 1.6 λ. με 150 ίππους και ένας 2.0 λίτρων ντίζελ με 140 ίππους.
Peugeot 3008
Μια νέα πρόταση, που ξεφεύγει από τις στενά οριοθετημένες κατηγορίες, παρουσιάζει η Peugoet με το 3008. Ένα αυτοκίνητο που «δανείζεται» στοιχεία από τα πολυχρηστικά MPV, τα SUV αλλά και τα μικρομεσαία μοντέλα, με τα οποία «μοιράζεται» σχεδόν της ίδιες διαστάσεις. Αποτέλεσμα αυτού του … γάμου; Ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, για νέους οικογενειάρχες, που και χώρους θέλουν, αλλά και νεανικό στιλ.
Παράλληλα όμως και ένα αυτοκίνητο με κόμπακτ διαστάσεις, το οποίο είναι ευκολοδήγητο στην πόλη, παρκάρει σε περιορισμένους χώρους ενώ αποδεικνύεται φιλικό στο ταξίδι, αλλά και για το σαββατοκύριακο.
Οι Γάλλοι της Peugeot τοποθετούν το 3008 πάνω από τις εκδόσεις στέισον βάγκον του 207 και του 308 και κάτω από το SUV 4007. Το αυτοκίνητο έχει κατασκευασθεί πάνω στο πάτωμα του 308, έχει μήκος 4,365 μέτρα, πλάτος 1,837 ενώ το ύψος του φθάνει τα 1,639 μ. Ο χώρος αποσκευών, φθάνει τα 432 λίτρα.
Οι εκδόσεις βενζίνης εφοδιάζονται με το γνωστό μοτέρ των 1.600 κ.ε. με τους 120 ίππους στην απλή έκδοση και τους 150 ή 156 ίππους στην έκδοση τούρμπο. Στην δεύτερη εκδοχή το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων. Κινητήρες πετραλαίου υπάρχουν με 110, 153 και 160 ίππους ενώ ετοιμάζεται υβριδική εκδοχή που θα λανσαριστεί την επόμενη διετία. Χαρακτηριστικό στοιχείο η ύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, που θα κάνει το αυτοκίνητο τετρακίνητο.
Η κίνηση στις συμβατικές εκδόσεις μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ενώ για όσους … ονειρεύονται εκτός δρόμου περιπέτειες, η Peugoet αναπληρώνει το κενό με το προαιρετικό πακέτο “Grip Control”, που περιλαμβάνει λάστιχα εκτός δρόμου (M+S) κι ένα εξελιγμένο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ολίσθησης με 5 διαφορές επιλογές προγράμματος λειτουργίας, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.