Θρυλικό μονοθέσιο

Το AUTO 24 στην παρουσίαση του μονοθεσίου του Ολυμπιακού για την Super League Formula
- 05 Οκτωβρίου 2007 18:47
Η Superleague Formula έχει εκκίνηση τον Σεπτέμβριο του 2008, ενώ θα διοργανωθούν έξι αγώνες την πρώτη σεζόν στις καλύτερες πίστες της Ευρώπης.
Τα μονοθέσια θα είναι ίδιων δυνατοτήτων και τελικής ταχύτητας 320 χ.α.ώ, ενώ το χρηματικό βραβείο για την νικήτρια ομάδα θα είναι 1.000.000 ευρώ.
Κάθε Σαββατοκύριακο θα διεξάγονται δύο αγώνες, όπου ως σειρά εκκίνησης του δεύτερου θα χρησιμοποιηθεί η τελική κατάταξη του πρώτου αντεστραμμένη.
Οι χώροι φιλοξενίας των ομάδων (paddock area) θα είναι ανοιχτοί για τους φιλάθλους που θα θέλουν να εισχωρήσουν στα άδυτα ενός αγώνα, ενώ θα υπάρχουν και τριθέσια προκειμένου, δύο “τυχεροί” να ζήσουν από μέσα μια πρωτόγνωρη εμπειρία ταχύτητας.
Μέχρι τώρα έχουν υπογράψει οριστικό συμβόλαιο για συμμετοχή στο πρωτάθλημα η Μίλαν, η Αϊτχόφεν, Ντόρτμουντ, η Πόρτο, η Άντερλεχτ, η Φλαμένγκο, ενώ έχουν συμφωνήσει η Παρί Σεν Ζερμέν, η Λίβερπουλ, η Ίντερ και σύντομα θα ακολουθήσει η γνωστοποίηση και άλλων συμφωνιών.
Η παρουσίαση
H παρουσίαση άρχισε με συνέντευξη Τύπου του Alex Andreu ο οποίος είναι εκ των ιδρυτών της Superleague Formula. ”
Καλησπέρα. Ευχαριστώ τον σύλλογο, τον Ολυμπιακό, και την Sports United για την προσπάθεια και τη συνεργασία. Είναι κάτι παραπάνω από ένας αγώνας. Θέλουμε να προσφέρουμε ένα αθλητικό γεγονός, ένα θέαμα. Είναι ψυχαγωγία και ένα γεγονός για τα media. Είναι μια νέα εμπειρία και πιστεύουμε σ’ αυτό.
Φέρνει κοντά τα δύο πιο σημαντικά σπορ στον κόσμο, το ποδόσφαιρο και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Είναι με διαφορά τα πιο σημαντικά και εμπορικά αθλητικά προϊόντα στον κόσμο. Είναι εκρηκτικός συνδυασμός.
Τί φέρνει όμως η αγωνιστική οδήγηση; Τεχνολογία, θόρυβο, αυτοκίνητα και λάμψη. Δε χρειάζεται να σας πω τί προσφέρει το ποδόσφαιρο. Πάθος, δράση, χρώματα και συναισθήματα. Πιστεύουμε ότι θα είναι ένας εκρηκτικός συνδυασμός“.
Τρόπος διεξαγωγής
Στη συνέχεια ο ιδρυτής της ιδέας για το πρωτάθλημα Formula με την συμμετοχή ποδοσφαιρικών συλλόγων αναφέρθηκε στον τρόπο διεξαγωγής του SF: “Σχεδιάζουμε να έχουμε 20 ομάδες στη Superleague Formula ως το τέλος του χρόνου. Αναλογεί ένα αυτοκίνητο ανά ομάδα για τις 28 ομάδες απ ‘όλο τον πλανήτη. Αν τελικά αρχίσει το πρωτάθλημα με 28 ομάδες που είναι το επιθυμητό, θα προέρχονται από 20 διαφορετικές χώρες.
Οι αγώνες θα αποτελούνται από δύο αγώνες των 50 λεπτών ο καθένας. Ο πρώτος αγώνας θα καθορίζεται από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου. Στον δεύτερο αγώνα οι οδηγοί θα αρχίζουν διαφορετικά. Δηλαδή αυτός που κέρδισε τον πρώτο αγώνα θα ξεκινά τελευταίος. Η εναρκτήρια σειρά δηλαδή θα είναι αντίστροφη.
Αυτό γίνεται για να παραμένει ζωντανό το ενδιαφέρον ως το τέλος της σεζόν. Δεν θα υπάρχει ξεκάθαρος νικητής δηλαδή στη μέση της σεζόν, αλλά θα παλεύουν αρκετοί για τη νίκη μέχρι τέλους. Κάθε Σαββατοκύριακο, σε κάθε σειρά αγώνων, οι ομάδες θα μοιράζονται από ένα εκατομμύριο ευρώ. Αυτό θα ισχύει και θα μοιράζεται ανάλογα με την αγωνιστική κατάταξη. Από τον πρώτο ως τον τελευταίο. Αυτό θα γίνει τα πρώτα τρία χρόνια και από τον τέταρτο και έπειτα θα μοιράζονται 1,5 εκατομμύριο ευρώ”.
Αναφερόμενος στο target group του “νέου” αυτού αθλήματος ο Alex Andreu τόνισε: “Σημαντικό
είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται το νέο αθλητικό γεγονός. Απευθύνεται σε όλες τις οικογένειες. Υπάρχουν ήδη στους αγώνες ταχύτητας. Δεν υπάρχουν τόσο στο ποδόσφαιρο, ειδικά στην Ελλάδα. Απευθύνεται φυσικά σε νέους. Οι φίλαθλοι είναι το πιο σημαντικό μέρος και ποντάρουμε στο πάθος τους, ειδικά των φίλων του Ολυμπιακού που ακολουθούν την ομάδα τους στην Ευρώπη“.
Θα ακούγεται και θα τρέχει σαν F1
Όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του μονοθεσίου, τα 750 άλογα από κινητήρα V12 4,2 λίτρων είναι από τα πιο ελκυστικά πράγματα που ακούσαμε:
Το αυτοκίνητο είναι παραγωγής της Elan Motorsport Technologies.
Το πρωτότυπο θα μπορεί να τρέξει τις πρώτες εβδομάδες του Μαρτίου.
Το σημαντικότερο σ’ αυτούς τους αγώνες είναι ο ήχος.
Η μηχανή είναι της Arrows, ο κινητήρας 4,2 λίτρων V12, που ζυγίζει μόλις 140 κιλά και αποδίδει 750 ίππους.
Μονοθέσιο για… πρωτιά
Στο μεγάλο ερώτημα αν ο Ολυμπιακός θα έχει μονοθέσιο ικανό να τον κάνει και σε αυτό το άθλημα πρωταθλητή η απάντηση είναι πως έχει τις ίδιες πιθανότητες με όλους τους άλλους συμμετέχοντες: “Όλα τα μονοθέσια θα έχουν ακριβώς τις ίδιες μηχανές. Θα έχουν την ίδια ιπποδύναμη και τα ίδια χαρακτηριστικά.
Εξαρτάται από τον κάθε οδηγό και την ομάδα να αποκτήσει πλεονέκτημα έναντι των άλλων. Θα επιλέξουμε τις καλύτερες αγωνιστικές ομάδες και θα τους δώσουμε δωρεάν το αυτοκίνητο για τα πρώτα τρία χρόνια. Κάθε αγωνιστική ομάδα «παντρεύεται» με έναν ποδοσφαιρικό σύλλογο και θα προχωρούν μαζί για την επιτυχία”.
“Κόκκαλη, Κόκκαλη σε παρακαλώ φέρε τον Σουμάχερ στον Ολυμπιακό”
Όπως γίνεται κατανοητό από τα παραπάνω ο πιλότος του κάθε μονοθεσίου θα παίξει σημαντικό ρόλο στην έκβαση του πρωταθλήματος, με αποτέλεσμα η επιλογή του να είναι κάτι παραπάνω από σημαντική. Μην βιαστείτε όμως να ζητήσετε συγκεκριμένους οδηγούς από την ΠΑΕ καθώς η αυτή η δουλειά ανήκει στην SF.
Η διοργανώτρια ψάχνει για νέους ταλαντούχους πιλότους που θα γίνουν τα νέα αστέρια του μηχανοκίνητου αθλητισμού και είδωλα των οπαδών. Θα ήταν πάντως ωραίο να ακούγαμε στο Καραϊσκάκη: “Κόκκαλη Κόκκαλη σε παρακαλώ φέρε τον Σουμάχερ στον Ολυμπιακό”.
Συγκεκριμένα ο Andreu δήλωσε: ”
Νέοι οδηγοί που θα γίνουν οι νέοι σταρ. Η διαδικασία επιλογής από κάθε ομάδα βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί ως το τέλος του χρόνου. Στην ιστοσελίδα μας θα μάθετε όλες τις λεπτομέρειες. Να μην επιβαρύνουν τα τηλεφωνικά κέντρα του Ολυμπιακού οι φίλοι για να μάθουν λεπτομέρειες γι’ αυτό. Θα πρέπει να απευθυνθούν στη δική μας ιστοσελίδα της Superleague Formula“.
-Πώς θα γίνει η επιλογή των οδηγών; Θα είναι ξένοι ή θα υπάρξει και Έλληνας για το μονοθέσιο του Ολυμπιακού; Στο ποδόσφαιρο δεν υπάρχει αμοιβαία έλξη μεταξύ ποδοσφαίρου και μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μήπως στην Ελλάδα είμαστε… καταδικασμένοι να μη δούμε μονοθέσιο επειδή δεν υπάρχει πίστα και δε φαίνεται πιθανή μια δημιουργία της;
”
Κάναμε 10 ποιοτικές έρευνες και ρωτήσαμε τους οπαδούς ποιόν θέλουν να οδηγήσει το αυτοκίνητο της ομάδας τους. Αυτό έγινε πριν από ένα χρόνο. Η απάντηση όλων ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο. Όπως και στις ποδοσφαιρικές ομάδες δεν έχουμε πρόβλημα να υποστηρίξουμε έναν ξένο παίκτη, έτσι θα συμβεί και στη νέα διοργάνωση. Και στη Ferrari δεν είχαν πρόβλημα να υποστηρίξουν έναν Γερμανό.
Μήπως είναι ο Ροναλντίνιο Καταλανός; Όχι αλλά τον αγαπούν στη Βαρκελώνη. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να… κλέψουν τον οδηγό της Ρεάλ (γέλια). Υπάρχουν πολλοί και καλοί πιλότοι μονοθεσίων που είναι άνεργοι σήμερα. Θεωρητικά υπάρχουν δύο διαφορετικά target group και είναι… ακραία. Οι τρελοί με το ποδόσφαιρο και οι τρελοί με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πιστεύουμε ότι μπορούν να «παντρευτούν» εύκολα“.
-Δεν έχουμε πίστα στην Ελλάδα, υπάρχει σκέψη για να δημιουργηθεί πίστα;
“Το τελευταίο Σαββατοκύριακο ήμασταν στην Πορτογαλία. Είναι μικρή χώρα, όπως και η Ελλάδα, αλλά θα τρέξουμε εκεί. Η Πορτογαλία έχει δύο ομάδες που συμμετέχουν. Αν βοηθήσει ο κόσμος, τα μέσα ενημέρωσης να υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον για το νέο πρωτάθλημα εμείς θα είμαστε εδώ… Μέχρι τότε, θα υπάρχουν τα τριθέσια αγωνιστικά αυτοκίνητα για να συμμετέχουν και οι φίλαθλοι στην Ελλάδα”.
-Πώς επελέγη ο Ολυμπιακός από την Ελλάδα;
“Κερδίζει τα πρωταθλήματα στην Ελλάδα και έχει τους περισσότερους και φανατικούς φιλάθλους. Συγνώμη στους φίλους του Παναθηναϊκού…”
Τα αποκαλυπτήρια
Αμέσως μετά τη συνέντευξη Τύπου, έγινε η αποκάλυψη του μονοθεσίου του Ολυμπιακού από τον προπονητή της ποδοσφαιρικής μας ομάδας, Τάκη Λεμονή και τον αρχηγό, Πρέντραγκ Τζόρτζεβιτς, παρουσία όλων των παικτών και φόντο το γήπεδο προπόνησης των εγκαταστάσεων του Ρέντη.
Το κλίμα ήταν αρκετά εύθυμο με τους ποδοσφαιριστές του Ολυμπιακού να διασκεδάζουν και τον Βασίλη Τοροσίδη να είναι ο μόνος που δεν περίμενε να φύγει το σεντόνι από το μονοθέσιο, σηκώνοντας την μία άκρη για να δει τι βρίσκεται από κάτω.
Μέχρι εκεί όλα καλά για τους παίκτες. Την στιγμή όμως που ζητήθηκε από κάποιον να καθίσει στην θέση του οδηγού, ο αρχηγός αρνήθηκε και όσοι βρίσκονταν στην πρώτη σειρά κοιτούσαν αμέριμνοι γελώντας.
Ξαφνικά από τις πίσω σειρές ο ποδοσφαιριστής που δεν έχασε την ευκαιρία και δοκίμασε την… τύχη του ως οδηγός ενός μονοθεσίου της Formula ήταν ο Τρεζόρ Λομάνα Λούα Λούα.
Ο επιθετικός από το Κονγκό δυσκολεύθηκε αρκετά έως πολύ για να μπορέσει να μπει στο κόπκιτ, υπό το χειροκρότημα βέβαια των υπολοίπων. Η προσπάθεια του Λούα Λούα να βγει από το αυτοκίνητο αποδείχθηκε πολύ πιο δύσκολη από την είσοδο του, με το γέλιο να πέφτει άφθονο από όλους τους παρευρισκομένους.
Αμέσως μετά την περιπέτεια του “Λου” ακολούθησαν οι δηλώσεις του τεχνικού των πρωταθλητών και του… ταλαιπωρημένου επιθετικού.
-κ. Λεμονή, ο Ολυμπιακός τρέχει πλέον με… χίλια;
”
Θα δούμε στο τέλος της χρονιάς. Και στη Formula 1 γίνονται πολλοί αγώνες“.
-Το μονοθέσιο πώς το είδατε;
”
Είναι κάτι ωραίο. Είναι εντυπωσιακό. Αυτές είναι ωραίες εκδηλώσεις, αλλά έχουμε ένα δυνατό παιχνίδι σε 24 ώρες και πρέπει να κοιτάξουμε αυτό“.
-Σε μια δήλωσή σας στο olympiacos.org είπατε ότι θέλετε να συνδυάσετε τη νίκη με το θέαμα.
”
Είναι σημαντικό να ικανοποιούμε τον κόσμο μας. Αυτό που θέλουμε είναι να κερδίσουμε το ματς κι αν μπορέσουμε να ευχαριστήσουμε τον κόσμο θα είναι πολύ καλύτερα“.
-Τον Λούα Λούα τον προτιμάτε οδηγό ή σέντερ φορ;
”
Αυτό είναι καλό να ρωτήσουν άλλοι για το ποια θέση θέλει να παίζει…”
Λούα Λούα
Ο Λούα Λούα που μπήκε στη θέση του οδηγού δήλωσε μετά την παρουσίαση: “Δεν περίμενα να είναι τόσο δύσκολο να μπεις και να βγεις από το όχημα. Σε 10 δευτερόλεπτα που πρέπει να το κάνεις δε μπορώ σε καμία περίπτωση να το κάνω. Δεν είμαι για τέτοια πράγματα. Όταν μπαίνεις στο μονοθέσιο, σίγουρα νιώθεις πάθος αλλά εδώ πρέπει να είσαι συνέχεια συγκεντρωμένος ενώ στο ποδόσφαιρο υπάρχουν και στιγμές που μπορεί να είσαι πιο χαλαρός”.