Τη γλίτωσε η Renault, τέλος για Μπριατόρε

Το Συμβούλιο έβαλε "τέλος" στον Μπριατόρε, απέκλεισε τη Renault από την F1 για 2 χρόνια και τον Σίμοντς για 5 αντίστοιχα (vids)
- 21 Σεπτεμβρίου 2009 15:41
Η στάση της Renault, να παραδεχτεί ότι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για την υπόθεση
“Crash Gate” είναι οι Φλάβιο Μπριατόρε και Πατ Σίμοντς, όπως και την προσφορά της να συμμετάσχει στην καμπάνια της Φόρμουλα 1 για την ασφάλεια των πιλότων, λειτούργησε ως “μαξιλάρι” και έτσι η γαλλική εταιρία αποσόβησε τα χειρότερα.
Το Συμβούλιο επίσης πήρε την απόφαση να χρεώσει στη Renault τα έξοδα της έρευνας μέχρι αυτή να ολοκληρωθεί και να διελευκανθεί πλήρως η υπόθεση.
Όσο αναφορά τον φλάβιο Μπριατόρε το Συμβούλιο, ο οποίος δεν
παρουσιάστηκε στην ακρόαση ήταν σαφώς πολύ πιο αυστηρό.
Συγκεκριμένα αποφασίστηκε η απαγόρευση οποιαδήποτε ανάμιξης του Ιταλού στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως επίσης και η όποια σχέση του με τους οδηγούς.
Στον Πατ Σίμοντς ασκήθηκεη ίδια ποινή με τον Μπριατόρε αλλά με διάρκει πέντε χρόνων.
Οι πιλότοι Νέλσον Πικέ και Φερνάντο Πικέ δεν δεν αντιμετώπισαν καμία κατηγορία και δεν τους επιβλήθηκε καμία ποινή.
Η πλήρης ανακοίνωση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού:
“Στην έκτακτη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, η ING Renault F1 παραδέχτηκε ότι η ομάδα είχε συνωμοτήσει με τον οδηγό της Nelson Piquet Jr. προκειμένου να προκαλέσει ηθελημένα ατύχημα στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008, παραβιάζοντας τη Διεθνή Αθλητικό Κώδικα και τους κανονισμούς της F1.
Η Renault F1 κατέθεσε ότι πραγματοποίησε ενδελεχή εσωτερικό έλεγχο, ο οποίος κατέληξε στο ότι: πρώτον οι Φλάβιο Μπριατόρε, Πατ Σίμοντς και Νέλσον Πικέ Τζ. συνωμότησαν προκειμένου να προκαλέσουν το ατύχημα και δεύτερον κανένα άλλο μέλος της ομάδας δεν είχε εμπλοκή στη συνωμοσία.
Η FIA προέβη σε δική της ενδελεχή έρευνα, τα ευρήματα της οποίας συμφωνούν με αυτά της Renault F1.
Στη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, η Renault F1 ζήτησε επιείκεια καθώς:
Αποδέχτηκε, όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, ότι είναι ένοχη για όσα κατηγορείται και συνεργάστηκε πλήρως κατά τη διάρκεια της έρευνας τη
FIA
Επιβεβαίωσε ότι οι κ. Μπριατόρε και Σίμοντς ενεπλάκησαν στη συνωμοσία και διαβεβαίωσε ότι αποχώρησαν από την ομάδα
Απολογήθηκε ανεπιφύλακτα στη FIA και στο άθλημα για τη ζημιά που προκάλεσαν οι πράξεις της
Θα καταβάλει το κόστος της έρευνας την οποία διεξήγαγε η FIA και
Η Renault (η μητρική εταιρεία της Renault F1) δεσμεύτηκε να συμβάλει σημαντικά στις καμπάνιες της FIA για θέματα ασφαλείας.
Ο Νέλσον Πικέ Τζ.. απολογήθηκε επίσης ανεπιφύλακτα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού για τη συμμετοχή του στη συνωμοσία”.
Η απόφαση:
”
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού βρίσκει ενόχους τους: Φλάβιο Μπριατόρε, Πατ Σίμοντς και Νέλσον Πικέ Τζ., μέλη της Renault F1, για την κατηγορία της συνωμοσίας με σκοπό την ηθελημένη πρόκληση ατυχήματος στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού βρίσκει τη: Renault F1, η οποία σύμφωνα με το άρθρο 123 του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα είναι υπεύθυνη για τις πράξεις των εργαζομένων της, ένοχη για για την παραβίαση των άρθρων 151(c) και 2(c) του Κεφαλαίου IV του Παραρτήματος L του Κώδικα και των άρθρων 3.2, 30.3 και/ή 39.1 των κανονισμών της Formula 1.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θεωρεί ότι: οι παραβιάσεις των κανονισμών από την Renault F1 στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008 είναι απαράμιλλης σοβαρότητας. Οι παραβιάσεις της Renault F1 όχι μόνο διακινδύνευσαν την ακεραιότητα του αθλήματος αλλά επίσης έθεσαν σε κίνδυνο τις ζωές των θεατών, των κριτών, των υπόλοιπων αγωνιζομένων και του ιδίου του Νέλσον Πικέ Τζ. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θεωρεί ότι τόσο σοβαρές παραβάσεις αξίζουν το μόνιμο αποκλεισμό από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Φόρμουλα 1 της FIA.
Εντούτοις, με δεδομένο το αίτημα επιείκειας που αναφέρθηκε ανωτέρω και συγκεκριμένα τις κινήσεις που έκανε η Renault F1 ώστε να προσδιορίσει και να αντιμετωπίσει τα λάθη της ομάδας και να καταδικάσει τις ενέργειας των εμπλεκομένων προσώπων, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αποφάσισε να αναστείλει τον αποκλεισμό της Renault F1 έως τα τέλη της σεζόν του 2011.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού θα ενεργοποιήσει τον αποκλεισμό μόνο σε περίπτωση που η Renault F1 βρεθεί ένοχη για εξίσου σοβαρό αδίκημα έως τότε.
Επιπλέον, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού καταγράφει την απολογία της Renault F1 και συμφωνεί ότι το κόστος της έρευνας βαρύνει την ομάδα. Επιπλέον αποδέχεται την προσφορά της για σημαντική συμβολή στις καμπάνιες της FIA για θέματα ασφαλείας”.
Ο πέλεκυς του Μπριατόρε
“Όσον αφορά τον κ. Μπριατόρε, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού δηλώνει ότι, για απεριόριστη περίοδος, η FIA δεν σκοπεύει να εγκρίνει σε κανένα Διεθνές Γεγονός, Πρωτάθλημα, Κύπελλο, Θεσμό την ανάμειξη του κύριου Μπριατόρε με οποιαδήποτε μορφή, ή θα απαγορέψει την χορήγηση άδειας σε όποια Ομάδα ή σε όποια οντότητα συνεργαστεί με τον κ. Μπριατόρε με οποιαδήποτε μορφή.
Επίσης με το παρόν έγγραφο συμβουλεύουμε όλους τους ανώτερους υπαλλήλους που είναι παρόντες για εγκεκριμένα από τη FIA γεγονότα να μην επιτρέψουν την πρόσβαση του κ. Μπριατόρε σε οποιεσδήποτε περιοχές κάτω από την αρμοδιότητα της FIA. Επιπλέον, δεν σκοπεύει να ανανεώσει οποιαδήποτε Superlicence που χορηγείται σε οποιονδήποτε οδηγό που συνδέεται με τον κ. Μπριατόρε, ή οποιαδήποτε οντότητα ή άτομο που συνδέεται με τον κ. Μπριατόρε.
Στην αποφασιστικότητα ότι τέτοιες οδηγίες πρέπει να ισχύσουν για απεριόριστη περίοδο, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού έχει επικεντρωθεί όχι μόνο στη δριμύτητα της παραβίασης στην οποία ο κ. Μπριατόρε μπλεγμένος, αλλά και στις ενέργειές του να συνεχίζει να αμφισβητεί τη συμμετοχή του στην υπόθεση παρά τα στοιχεία”.
Για τον Πατ Σίμοντς
“Όσον αφορά στον κ. Σίμοντς, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού δηλώνει ότι, για μια περίοδο πέντε ετών, η FIA δεν σκοπεύει να εγκρίνει οποιαδήποτε διεθνές αγώνα, Πρωτάθλημα, Κύπελλο, Τρόπαιο, Θεσμό που να περιλαμβάνει τον κ.Σίμοντς με οποιαδήποτε ικανότητα, ή να χορηγήσει οποιαδήποτε άδεια σε οποιαδήποτε ομάδα ή σε οποιαδήποτε οντότητα που έχει συμβόλαιο με τον κ. Σίμοντς σε οποιαδήποτε μορφή.
Το παρόν έγγραφο συμβουλεύει όλους τους ανώτερους υπαλλήλους παρόντες στα εγκριμένα γεγονότα της FIA για να μην επιτρέψει την πρόσβαση του κ. Σίμοντς σε οποιαδήποτε περιοχή κάτω από την αρμοδιότητα της FIA. Για να εφαρμοστεί αυτή η οδηγία και να είναι αποτελεσματική στην περίοδο των 5 ετών το ΠΣΜΑ έλαβε υπόψη της τα εξής: (i) την αποδοχή του κ. Σίμοντς ότι συμμετείχε στην συνομωσία, και (ii) στην επικοινωνία του στην συνεδρίαση του ΠΣΜΑ ότι αισθάνεται «αιώνια ντροπή και μετάνοια» που συμμετείχε σε αυτή τη συνομωσία”.
Η ασυλία του Πικέ
“Όσον αφορά στον κ. Πικέ Τζ., το ΠΣΜΑ επιβεβαιώνει την ασυλία από τις μεμονωμένες κυρώσεις του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα σε σχέση με αυτό το γεγονός, την οποία η FIA του είχε χορηγήσει σε αντάλλαγμα να προσφέρει εθελοντικά τα στοιχεία του”.
Το “ευχαριστώ” στο Αλόνσο
“Όσον αφορά στον Φερνάντο Αλόνσο, το ΠΣΜΑ τον ευχαριστεί για τη συνεργασία στις έρευνες της FIA και για τη συμμετοχή του στη συνεδρίαση, και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο κ. Αλόνσο δεν συμμετείχε με κάθε τρόπο στην παραβίαση των κανονισμών της Renault F1.
Το ΠΣΜΑ θα επιθυμούσε να ευχαριστήσει τους Κριτές και τη νομική επιτροπή (ιδιαίτερα την Ντόροθι- Κόρι Ράιτ της Sidley Austin LLP που πραγματοποίησε τις συνεντεύξεις στo Βελγικό Grand Prix)”.
Η σύγκρουση του Πικέ στο GP της Σιγκαπούρης:
Η απομάκρυνση του μονοθέσιου του Πικέ από την πίστα: