Top Safety Pick για X3 και X5

Ποια χαρακτηριστικά των Χ5 και Χ3 ευθύνονται για το βραβείο Top Safety Pick στις Η.Π.Α.;
- 20 Δεκεμβρίου 2007 20:58
Ανεξάρτητοι ειδικοί στις ΗΠΑ πρόσφατα επιβεβαίωσαν ότι τα Χ3 και Χ5 είναι δύο από τα κορυφαία οχήματα στον τομέα της ασφάλειας.
Το Αμερικανικής έδρας Ινστιτούτο Ασφάλειας Αυτοκινητόδρομων – Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) έχει απονείμει στις 2008 BMW X5 και X3, το βραβείο κορυφαίας ασφάλειας ‘Top Safety Pick’ για το 2008, στην κατηγορία “Midsize SUV”.
Τα κριτήρια
Τα μοντέλα που κερδίζουν πρέπει να έχουν λειτουργία ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας, την οποία διαθέτουν και οι δύο BMW X5 και X3, και να φέρουν καλά αποτελέσματα στις τρεις κατηγορίες δοκιμών σύγκρουσης του Ινστιτούτου.
Με βάση τα αποτελέσματα της δοκιμής, και τα δύο οχήματα πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα προστασίας επιβατών του Ινστιτούτου σε κάθε κατηγορία – μετωπική, πλευρική και οπίσθια σύγκρουση.
Τι είναι το Top Safety Pick
Το βραβείο ‘Top Safety Pick’ του IIHS’ είναι μία διάκριση που απονέμεται κάθε χρόνο, σε σημερινά αυτοκίνητα και minivan, μικρά και μεσαία SUV, και μικρά και μεγάλα οχήματα pickup trucks, για την υποδειγματική τους ασφάλεια και προστασία στις συγκρούσεις, στις αντίστοιχες κατηγορίες τους.
Τα crash tests αξιολογούν όχι μόνο τη δομική ακεραιότητα της καμπίνας επιβατών μετά από μία σύγκρουση, αλλά και το πόσο αποτελεσματικά οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου προστατεύονται από τραυματισμό.
Αναμφίβολα, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και των δύο BMW X5 και X3 προσφέρουν ένα ανώτερο επίπεδο προστασίας επιβατών και βοήθησαν στην κατάκτηση του τίτλου ‘Top Safety Pick’. Επιπλέον της πολύ ανθεκτικής δομής αμαξώματος, ο στάνταρ εξοπλισμός ασφαλείας και για τα δύο SAV έχει διευρυνθεί το 2008, διασφαλίζοντας για τους επιβάτες μεγαλύτερη προστασία από ποτέ, ακόμα και στα πιο επικίνδυνα ατυχήματα.
Τα τεστ
Μεταξύ των χαρακτηριστικών ασφαλείας των αυτοκινήτων είναι: δύο μετωπικοί αερόσακοι, εμπρός και πίσω αερόσακοι προστασίας από πλευρική σύγκρουση, εμπρός και πίσω αερόσακοι τύπου κουρτίνας, Αισθητήρας Ανατροπής, εμπρός ζώνες ασφαλείας με αυτόματους προεντατήρες, σύστημα εμπλοκής μεντεσέδων θυρών για πλευρικές συγκρούσεις και προσκέφαλα που ενεργοποιούνται σε μία σύγκρουση, περιορίζοντας τους τραυματισμούς της σπονδυλικής στήλης στις οπίσθιες συγκρούσεις.
Τα συστήματα συγκράτησης και των δύο οχημάτων ελέγχονται από ένα κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο ανάλογα με τον τύπο και τη σφοδρότητα του ατυχήματος, θα ενεργοποιήσει τα κατάλληλα στοιχεία ασφαλείας. Για παράδειγμα, ένα σήμα από τον Αισθητήρα Ανατροπής των οχημάτων μπορεί να προτρέψει το κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα να ενεργοποιήσει τους εμπρός και πίσω αερόσακους τύπου κουρτίνας, και τις ζώνες ασφαλείας με τους προεντατήρες. Εξάλλου, το αποκλειστικό xDrive της BMW —το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης των αυτοκινήτων — είναι ενσωματωμένο στο δίκτυο ηλεκτρονικών συστημάτων οχήματος μαζί με τον Έλεγχο Δυναμικής Ευστάθειας – Dynamic Stability Control (DSC) όχι μόνο για να υποστηρίξει τη δυναμική συμπεριφορά, αλλά και την ασφάλεια σε δύσκολες καταστάσεις. Η ταχεία, ακριβής και ελεγχόμενη κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα επιτρέπει τη βελτιωμένη αντίδραση σε ξαφνικές αλλαγές των οδηγικών συνθηκών.
DSC On
Ένα ακόμα στάνταρ χαρακτηριστικό, ο Έλεγχος Δυναμικής Ευστάθειας – Dynamic Stability Control (DSC) είναι αποτελεσματικότερος από εφάμιλλα συστήματα της αγοράς, επιτρέποντας την ομαλή συμπεριφορά σε όλα τα είδη οδοστρώματος και σε δύσκολες συνθήκες. Το DSC λειτουργεί με την επιλεκτική εφαρμογή πέδησης και με τη ρύθμιση της κινητήριας ισχύος, ώστε το όχημα να παραμένει στην πορεία του. Όπως και η υπόλοιπη γκάμα της BMW για το 2008, το σύστημα DSC των X5 και X3 περιλαμβάνει μία σειρά νέων λειτουργιών πέδησης: Brake Drying (Στέγνωμα Φρένων), Brake Stand-by (Αναμονή Φρένων), Brake Fade Compensation (Αντιστάθμιση Κόπωσης Φρένων) και Start-off Assistant.
Αυτά προσφέρονται επιπλέον του συστήματος ελέγχου καθόδου – Hill Descent Control που είναι ενσωματωμένο στο DSC από τότε που λανσαρίστηκε. Επιπρόσθετα, η BMW είναι η πρώτη κατασκευάστρια σε όλο τον κόσμο που προσφέρει ελαστικά run flat tires με μοντέλο SAV. Τα ελαστικά, επιτρέπουν τη συνέχιση της οδήγησης με ταχύτητες 80 kph με εντελώς κλαταρισμένο ελαστικό, για μία απόσταση μέχρι 150 km, ανάλογα με το φορτίο του αυτοκινήτου.
Η κατάκτηση του βραβείου ‘Top Safety Pick’ του IIHS αποτελεί απόδειξη του ηγετικού ρόλου της BMW στον τομέα της ασφάλειας, ενός από τους σημαντικότερους παράγοντες στη μηχανολογία ενός ιδανικού SAV. Στα crash tests του IIHS του 2000 – η 2001 BMW X5 κέρδισε ένα βραβείο κορυφαίας ασφάλειας ‘Top Safety Pick’, καθώς και τη μοναδική διάκριση ότι δεν είναι μόνο το καλύτερο SUV, αλλά και το καλύτερο όχημα που είχε δοκιμαστεί μέχρι τότε από το IIHS.
Η επιτυχία των SAV της BMW
Μέχρι σήμερα, η BMW έχει πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο SAV σε όλο τον κόσμο, ένα επίτευγμα που οφείλεται στις BMW X5 και X3, αποδεικνύοντας τις έξοχες προοπτικές αυτής της φιλοσοφίας. Στη Γερμανική αγορά, η X5 και η X3 παίζουν σημαντικό ρόλο, όχι μόνο στην κατηγορία SAV, αλλά και στο συνολικό μερίδιο της σχετικής αγοράς. Το 2006, το οχήματα είχαν μία αναλογία 15% στο σύνολο αυτής της αγοράς (οχήματα off road). Βελτιώσεις στη γκάμα των κινητήρων διασφαλίζουν ότι και τα δύο SAV θα μπορούν να επεκτείνουν την κορυφαία θέση τους το 2008.
EfficientDynamics
Πέρα από τους πολύ αποδοτικούς κινητήρες τους, και οι δύο BMW X5 και X3 ενσωματώνουν πολυάριθμα μέτρα μείωσης κατανάλωσης, στο πλαίσιο της στρατηγικής της BMW, EfficientDynamics. Μεταξύ αυτών είναι ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, χρήση περιφερειακών μονάδων όταν είναι απαραίτητες και ενεργή αεροδυναμική, με ηλεκτρονικά πτερύγια αεραγωγών.
Πάνω απ’ όλα, η νέα BMW X5 3,0sd, με εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα Diesel (210 kW/286 hp) με Variable Twin Turbo και 3η γενιά Common-Rail-Injection, αντιπροσωπεύει τη φιλοσοφία EfficientDynamics στο υψηλότερο επίπεδό της. Επιταχύνοντας από 0 – 100 km/h σε 7 μόλις δευτερόλεπτα, η BMW X5 συνδυάζει τις σπορ δυνατότητες με μία μέση κατανάλωση καυσίμου 8,2 λίτρων ανά 100χλμ. (Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών).
BMW X3 2,0d
Στο τομέα της απόδοσης, η BMW X3 2,0d, θα ηγηθεί της αγοράς το 2008. Ο αλουμινένιος, τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας υιοθετεί ψεκασμό Common-Rail 3ης γενιάς και – συγκριτικά με τον κινητήρα του προηγούμενου μοντέλου – παράγει 20kW περισσότερη κινητήρια ισχύ. Ταυτόχρονα, η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 10%. Με μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα ανά 100χλμ. και εκπομπές CO2 172 γραμμάρια το χιλιόμετρο, η BMW X3 2,0d σημειώνει τα καλύτερα αποτελέσματα μεταξύ των ανταγωνιστών της.