Βήμα τίτλου για Χάμιλτον

Στον πιο κρίσιμο αγώνα της σεζόν, ο Χάμιλτον πραγματοποίησε υγιεινό περίπατο στη Σανγκάη
- 19 Οκτωβρίου 2008 11:43
Ο πιλότος της McLaren ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στην πίστα της Σανγκάη και πλέον το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή, καθώς ξέφυγε επτά βαθμούς από τον Φελίπε Μάσα, που τον ακολούθησε στη δεύτερη θέση.
Όσον αφορά στους κατασκευαστές, το 2-3 που έκαναν οι Ferrari με τον Μάσα και τον Ραϊκόνεν, σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Κοβαλάινεν, φέρνουν τη “σκουντερία” ένα βήμα μακριά από τον τίτλο.
Ίσως στον πιο ήρεμο αγώνα της σεζόν, όπου πραγματοποιήθηκαν πολύ λίγα προσπεράσματα, στους πρώτους γύρους το σκηνικό ήταν ίδιο με αυτό των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Χάμιλτον πάτησε το γκάζι και χάθηκε από τον ορίζοντα των δύο Ferrari. Η διαφορά συνεχώς αυξανόταν, με τον Μάσα να χάνει συνεχώς χρόνο και από τον έτερο οδηγό της Ferrari, Κίμι Ραϊκόνεν.
Ο Βρετανός διατηρούσε τον έλεγχο του αγώνα στη στεγνή πίστα της Κίνας, έχοντας διαφορετική τακτική από τους αντιπάλους του. Σκληρή γόμα ελαστικών και λιγότερα καύσιμα έδωσαν στον Χάμιλτον τη διαφορά από νωρίς, που από ένα σημείο και πέρα πάλευε ουσιαστικά μόνο με τον εαυτό του.
Ο ρυθμός που άνοιγε ο Χάμιλτον τη διαφορά από τις Ferrari ήταν απογοητευτικός για την ιταλική ομάδα. Ο Μάσα στον 42ο γύρο ανεφοδιάστηκε, όπως και ο Αλόνσο, που στους τελευταίους αγώνες δικαιολογεί με τις εμφανίσεις του τον τίτλο του δις παγκόσμιου πρωταθλητή.
Ο Κίμι Ραϊκονεν ακολουθούσε αλλά απομακρυνόταν γύρο με το γύρο από τον Βρετανό οδηγό. Χαρακτηριστικό της “αργοπορίας” του Φελίπε Μάσα ήταν ότι χρονομετρήθηκε για πρώτη φορά ταχύτερος από τον Χάμιλτον στον 26ο γύρο.
Ο Κίμι Ραϊκόνεν αποκτούσε αβαντάζ έναντι του Χάμιλτον, με τη συμπεριφορά των ελαστικών να ευνοεί τον Φινλανδό οδηγό, αλλά και τους υπόλοιπους οδηγούς των ομάδων σε κρίσιμα σημεία του σιρκουί να ανακόπτουν την επιτάχυνσή του και τη μείωση της διαφοράς από τον Χάμιλτον.
Στον 21ο γύρο ο Χέικι Κοβαλάινεν ολοκλήρωσε τον αγώνα του καθώς έσκασε το λάστιχο, αναγκάζοντας τον Φινλανδό να μπει στα πιτς και να υποχωρήσει στη 17η θέση, ενώ επτά γύρους πριν τον τερματισμό εγκατέλειψε.
Στον ίδιο γύρο, ο Ραϊκόνεν άφησε τον ομόσταυλό του, Φελίπε Μάσα, να τον προσπεράσει, προκειμένου να βρεθεί στη δεύτερη θέση και να πάρει οκτώ βαθμούς, για να έχει περισσότερες αξιώσεις στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος.
Η καρό σημαία ανέμισε πρώτα για τον Λιούις Χάμιλτον και στη συνέχεια για τον Φελίπε Μάσα, ενώ ακολούθησαν στη βαθμολογούμενη οκτάδα οι Ραϊκόνεν, Αλόνσο, Χάιντφελντ, Κούμπιτσα, Γκλοκ και Πικέ.
Πλέον, ο τίτλος του παγκόσμιου πρωταθλητή θα κριθεί στις 2 Νοεμβρίου στην πίστα Ιντερλάγκος της Βραζιλίας, όπου μπορεί ο Μάσα να αγωνίζεται εντός έδρας, αλλά ο Χάμιλτον έχει σημαντικότατο προβάδισμα επτά βαθμών.
Η κατάταξη στη Σανγκάη:
1. Λιούις Χάμιλτον McLaren-Mercedes 1 ώρα 31:57.403
2. Φελίπε Μάσα Ferrari +14.9
3. Κίμι Ραϊκόνεν Ferrari +16.4
4. Φερνάντο Αλόνσο Renault +18.3
5. Νικ Χάιντφελντ BMW Sauber +28.9
6. Ρόμπερτ Κούμπιτσα BMW Sauber +33.2
7. Τίμο Γκλοκ Toyota +41.7
8. Νελσίνιο Πικέ Renault +56.6
9. Σεμπάστιαν Φέτελ STR-Ferrari +64.3
10. Ντέιβιντ Κούλθαρντ Red Bull-Renault +74.8
11. Ρούμπενς Μπαρικέλο Honda +85.0
12. Καζούκι Νακατζίμα Williams-Toyota +90.8
13. Σεμπαστιάν Μπουρντέ STR-Ferrari +91.4
14. Μαρκ Γουέμπερ Red Bull-Renault +92.4
15. Νίκο Ρόζμπεργκ Williams-Toyota +1 γύρος
16. Τζένσον Μπάτον Honda +1 γύρος
17. Τζανκάρλο Φιζικέλα Force India-Ferrari +1 γύρος
Εγκαταλείψεις
Χέικι Κοβαλάινεν McLaren-Mercedes +7 γύροι
Άντριαν Σούτιλ Force India-Ferrari +43 γύροι
Γιάρνο Τρούλι Toyota +54 γύροι
Η βαθμολογία των οδηγών:
1. Λιούις Χάμιλτον 94
2. Φελίπε Μάσα 87
3. Ρόμπερτ Κούμπιτσα 75
4. Κίμι Ραϊκόνεν 69
5. Νικ Χάιντφελντ 60
6. Φερνάντο Αλόνσο 53
7. Χέικι Κοβαλάινεν 51
8. Σεμπάστιαν Φέτελ 30
9. Γιάρνο Τρούλι 30
10. Τίμο Γκλοκ 22
11. Μαρκ Γουέμπερ 21
12. Νελσίνιο Πικέ 19
13. Νίκο Ρόζμπεργκ 17
14. Ρούμπενς Μπαρικέλο 11
15. Καζούκι Νακατζίμα 9
16. Ντέιβιντ Κούλθαρντ 8
17. Σεμπαστιάν Μπουρντέ 4
18. Τζένσον Μπάτον 3
Η βαθμολογία των κατασκευαστών:
1. Ferrari 156
2. McLaren-Mercedes 145
3. BMW Sauber 135
4. Renault 72
5. Toyota 52
6. STR-Ferrari 34
7. Red Bull-Renault 29
8. Williams-Toyota 26
9. Honda 14