VW Golf 1.4 TSI 5d

To AUTO 24 οδηγεί τον βασιλιά της μικρομεσαίας κατηγορίας, το νέο Volkswagen Golf
- 23 Φεβρουαρίου 2009 20:07
Θυμάμαι όταν στις αρχές του 1992 η Έλλη είχε επιστρέψει στο σπίτι … τρελαμένη. «Δεν ξέρεις τι έπαθα. Ήμουν στην Κηφισίας στο Παράδεισο και ξαφνικά βλέπω κάποιον δίπλα μου να μου κάνει νοήματα. Καλά, ε΄ τρελάθηκα. Πίστευα πως μου έκανε καμάκι. Τελικά ήταν τόσο επίμονος που άνοιξα το παράθυρο. Και κατέρρευσα. Γιατί τον ενδιέφερε το αυτοκίνητο και όχι η οδηγός, εγώ δηλαδή» μου είχε πει τότε. Το αυτοκίνητο που «οδηγούσε» εκείνη την εποχή η Έλλη; Το πρώτο Golf τρίτης γενιάς που είχε κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους.
Από τότε, κάθε φορά που κάθομαι πίσω από το τιμόνι ενός Golf, φέρνω ξανά στο μυαλό μου εκείνη την ιστορία και γελάω μόνος μου. Όταν λοιπόν πήρα το ολοκαίνουργιο Golf στα χέρια μου αναρωτήθηκα γιατί θα έπρεπε να με φθονεί ο οδηγός κάποιου άλλου μοντέλου της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Δεν χρειάσθηκε να κάνω παρά λίγα μόνο χιλιόμετρα για να δώσω την απάντηση στο ερώτημα. Μια απάντηση που έχει δύο σκέλη: Το πρώτο αφορά τον κινητήρα των 1.400 κ.ε. με τα 160 άλογα. Και το δεύτερο το απίστευτο DSG κιβώτιο 7 σχέσεων.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΔΥΝΑΜΙΤΗΣ
Ο κινητήρας των 1.400 κ.ε. είναι ένα πραγματικό διαμάντι. Διαθέτει δύο ανεξάρτητους συμπιεστές (ένας μηχανικός υπερσυμπιεστής που παρέχει άμεσα υπερπλήρωση στις χαμηλές στροφές λειτουργίας και ενός στροβιλοσυμπιεστή εξάτμισης για δύναμη στις υψηλές), που προσφέρουν υψηλά αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές με αποτέλεσμα την ομαλή και γραμμική λειτουργία από χαμηλά. Ο κινητήρας αυτός λοιπόν αποδίδει 160 άλογα στις 5.800 σαλ, ενώ η μεγίστη ροπή των 24,4 Kgm εμφανίζεται από τις 1500 στροφές. Κάτι που σημαίνει πως η λειτουργία του κινητήρα είναι ομαλή σε όλη τη γκάμα των στροφών, ενώ το μεγάλο πλεονέκτημα του κινητήρα είναι η άφθονη δύναμη που διαθέτει όταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήσει, επομένως κάνει παιχνιδάκι τα προσπεράσματα στις εθνικές οδούς αλλά και στους δρόμους με στροφές.
Με αυτό τον κινητήρα το νέο Golf αναπτύσσει τελική ταχύτητα 220 χλμ. /ώρα ενώ επιταχύνει από τα 0-100 χλμ. σε 8 δευτερόλεπτα. Κι όλα αυτά κρατώντας την κατανάλωση σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα: Μόλις 6 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. σε μικτό κύκλο.
ΚΙΒΩΤΙΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ
Το δεύτερο στοιχείο Golf που σε ξετρελαίνει στο νέο Golf , είναι το κιβώτιο ταχυτήτων DSG. Με μια λέξη, είναι απίστευτο. Έχει χρόνο αλλαγής σχέσης 0,4 του δευτερολέπτου, ναι σωστά διαβάσατε. Ενώ παρέχει στο οδηγό δύο εναλλακτικές:
• Η πρώτη είναι η εντελώς αυτόματη λειτουργία, χωρίς την παραμικρή επέμβαση από την πλευρά του οδηγού.
• Και η δεύτερη αφορά την παρέμβαση του οδηγού.
Ο τελευταίος έχει δύο τρόπους αλλαγής ταχυτήτων. Μέσω των paddles που υπάρχουν στο τιμόνι, ή από τον λεβιέ που λειτουργεί και σαν joystick.
Το κιβώτιο DSG (Dual Shift Getriebe) δεν είναι το κλασικό αυτόματο, αλλά ένα ασυνήθιστο μηχανικό κιβώτιο, στο οποίο γίνεται ταχύτατα και με αυτόματο τρόπο (ή και μηχανικά με το χέρι) η αλλαγή των 7 σχέσεων με τη βοήθεια και της ηλεκτρονικής / ψηφιακής τεχνολογίας.
ΑΨΕΓΑΔΙΑΣΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Αφού λοιπόν ευχαριστηθήκαμε το σύνολο κινητήρας – κιβώτιο, πάμε και στον τομέα συμπεριφορά. Τι να πεις; Ποιότητα κύλισης υπεράνω οποιασδήποτε κριτικής. Το συμπαγές αμάξωμα σε συνδυασμό με την καλή ρύθμιση των αναρτήσεων και τον πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων προσφέρουν αφενός άνεση στο ταξίδι και αφετέρου ουδέτερη συμπεριφορά και υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε κάθε οδόστρωμα. Σε ευθείες, αλλά και σε δρόμους με στροφές.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ
Χωρίς να διαφοροποιείται δραματικά από τον προκάτοχό του, στο νέο Golf η VW έχει προχωρήσει σε ανασχεδιασμό όλων των επιμέρους μερών, ώστε να αποκτήσουν την απαραίτητη φρεσκάδα χωρίς να αλλάξουν τα στοιχεία που το συνδέουν αισθητικά με τις προηγούμενες γενιές.
Το νέο αυτοκίνητο είναι πιο έντονο σχεδιαστικά, πιο τρισδιάστατο από τον προκάτοχό του – με αυστηρά καθορισμένες γραμμές και γωνίες και με τέλειες αναλογίες στις επιφάνειες.
Το εσωτερικό του Golf είναι καινούργιο, με την εικόνα και ποιότητα των υλικών να είναι αναβαθμισμένη και κάποιες λεπτομέρειες, όπως τα όργανα και το αλουμινένιο φινίρισμα σε διάφορα σημεία, να προέρχονται κατ’ ευθείαν από το Passat. Υπάρχει αυτόματος κλιματισμός Climatronic, δερμάτινα καθίσματα και άλλες ανέσεις για οδηγό και επιβάτες. Η Volkswagen έχει δώσει επίσης μεγάλη σημασία στην ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών, αλλά και στην αύξηση του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας του μοντέλου.
ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ
Για όλους αυτούς τους λόγους, το VW Golf παραμένει leader στην μικρομεσαία κατηγορία. Ενώ συγχρόνως κοιτάει στα μάτια ακόμη και μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας (μεσαία, δηλαδή BMW 3, Toyota Avensis, Opel Insignia κ.α). Από τα οποία μάλιστα, εύκολα μπορεί να … κλέψει κάποιους υποψήφιους αγοραστές.
Μπορεί κατά καιρούς να εμφανίζονται διάφορα μοντέλα στην μικρομεσαία κατηγορία τα οποία να επιβουλεύονται το θρόνο του βασιλιά. Προς το παρόν όμως, δεν διαφαίνεται κανένας κίνδυνος για το Golf.
Στα συν
Εξαιρετικός κινητήρας
Άριστο κιβώτιο
Πολύ καλές επιδόσεις
Προσωπικότητα
Υψηλό επίπεδο ποιότητας κατασκευής
Ευρύχωρο σαλόνι
Προβλέψιμη – σπορτίβ οδική συμπεριφορά
Στα μείον
Αλμυρή τιμή για μοντέλο 1.400 κ.ε.
Χωρίς ESP η βασική έκδοση
VW Golf 1.4 TSI 160 DSG7 5d COMFORTLINE
TIMH: 23250 €
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Μήκος: 4,199 μ.
Πλάτος: 1,786 μ.
Ύψος: 1,479 μ.
Κινητήρας: 1.390 κ.εκ., τετρακύλινδρος 16βάλβιδος με ένας μηχανικό υπερσυμπιεστή υπερπλήρωσης και ένα στροβιλοσυμπιεστή εξάτμισης
Ιπποδύναμη: 160 ίπποι στις 5800 σαλ.
Μέγιστη ροπή: 24.4 kgm στις 1.500 σαλ
Κιβώτιο: DSG 7 σχέσεων
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα: 8 δευτερόλεπτα *
Τελική ταχύτητα: 220 χλμ./ώρα *
Κατανάλωση: 6,0 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτό κύκλο *
* Εργοστασιακές μετρήσεις
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αερόσακος οδηγού –συνοδηγού.
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής
ABS (Σύστημα Αντιμπλοκαρίσματος Φρένων) με ΕΒD
Κλιματισμός
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες.
Ράδιο CD
Ζάντες αλουμινίου