ZR1: Η μητέρα όλων των Corvette

Οι μηχανικοί της Corvette έκαναν πράξη το όνειρο του κάθε οδηγού με την ZR1
- 10 Ιουλίου 2008 00:45
Ο βασικός κανόνας είναι ο εξής: Όταν βελτιώνεις την επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα πρέπει να αναβαθμίσεις και την ικανότητα πέδησης του οχήματος. Εξ ου και το πρώτο σύστημα πέδησης από συνθετικά υλικά για την Corvette.
Οι δίσκοι της Brembo είναι απλώς οι μεγαλύτεροι δίσκοι στον πλανήτη από ανθρακονήματα και κεραμικά υλικά. Αριθμώντας 40 ολόκληρα εκατοστά διαμέτρου εμπρός και 38 πίσω, οι ακτινικά και πλευρικά αεριζόμενοι δίσκοι είχαν αρχικά σχεδιαστεί την Ferrari FXX και Enzo αντίστοιχα. Οι μονομπλόκ δαγκάνες έχουν έξι πιστόνια εμπρός και τέσσερα πίσω.
Η Goodyear και η Michelin δίνουν κατά καιρούς μάχη για την υποχρέωση και την τιμή να κατασκευάσουν τα υποδήματα της Corvette. Η Michelin κέρδισε την πιο πρόσφατη και γι’ αυτό η ZR1 φοράει Pilot Sport 2 ZP διαστάσεων 285/30YR-19 εμπρός και 335/25YR-20 πίσω. Οι 20-ακτινωτές ζάντες αλουμινίου που συμπληρώνουν την επαφή με το δρόμο προσφέρονται με τελείωμα χρωμίου ή αλουμινίου.
Η ZR1 επωφελείται και τα μεγαλύτερης διαμέτρου antiroll bars και τα δεύτερης γενιάς MR αμορτισέρ που λέγεται ότι καλύπτουν οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης από flat-out σε πίστα δοκιμών μέχρι οδήγηση στην πόλη.
Οι πιθανοί πελάτες της Corvette που περιμένουν κάτι κοντά στην τελειότητα για τα 100 χιλιάδες ευρώ που θα διαθέσουν. Και οι τελευταίες αλλαγές φαίνονται να κινούνται σε αυτό το πνεύμα. Το εσωτερικό θα διαθέτει πλήρη επένδυση από δέρμα που ανεβάζει την τιμή κατά 8 χιλιάδες περίπου ευρώ. Αλλά μόνο κατόπιν παραγγελίας. Ο λόγος είναι η ευελιξία. Για τη βασική πελατεία της Corvette, η ZR1 βγαίνει με βασικό εσωτερικό για αυτό το χρόνο και τον επόμενο όλα τα μοντέλα θα διατίθενται με υπερπολυτελές δερμάτινο σαλόνι σε διάφορα χρώματα.
Εξωτερικά τα περισσότερα πάνελ της ZR1 είναι δάνεια από τη Z06 ενώ τα υπόλοιπα όπως η οροφή και οι εμπρός προφυλακτήρες έχουν κατασκευαστεί από ανθρακονήματα για μικρότερο βάρος. Τα κομμάτια αυτά θα είναι και τα πρώτα στην αυτοκινητοβιομηχανία που θα έχουν την όψη των ανθρακονημάτων και δεν θα κιτρινίζουν ή δεν θα σπάνε από την έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία. Το μυστικό είναι ένα «ελιξίριο νιότης» που κοστίζει 60 χιλιάδες ευρώ ανά τέσσερα λίτρα και εμποδίζει τις ακτινοβολίες καλύτερα από το Bain de Soleil.
Με αυτά και με αυτά η ZR1 θα πατάει στη γη επιβαρύνοντας την πιθανώς κατά 1700 κιλά ή και λιγότερο. Έτσι βελτιώνεται και ο λόγος δύναμης προς βάρος κατά 105 σε σχέση με τη Z06 ή κατά 12% σε σχέση με τη Ferrari 599GTB των 270 χιλιάδων ευρώ.
Δεν μπορούμε μόνο να φανταστούμε τι θα γινόταν αν οι μηχανικοί της Corvette είχαν την άδεια να κατασκευάσουν κάτι στα 150 χιλιάδες ευρώ και να μετακινήσουν τη μηχανή πίσω από τον οδηγό.