Ελένη, λείπεις. Λείπεις από την ελληνική τηλεόραση

Ελένη, λείπεις. Λείπεις από την ελληνική τηλεόραση

Οι ρόλοι της αγαπητής ηθοποιού στην ελληνική τηλεόραση που λατρέψαμε (και ακόμη λατρεύουμε) και σήμερα αποτελούν κλασική αξία στην ελληνική κωμωδία

Το όνομά της ξεχωρίζει ανάμεσα στους ηθοποιούς της χώρας μας τα τελευταία 25 χρόνια. Διαθέτει μια ιδιαίτερη προσέγγιση, αποπνέει έναν ξεχωριστό αέρα και τελικά καταμετρά χιλιάδες ανθρώπων που την αγαπούν μέσα από τους ρόλους που έχει ενσαρκώσει όπως εκείνη γνωρίζει καλύτερα. Η πολυπράγμων Ελένη Ράντου έχει παράλληλα ανοίξει το ταλέντο της στη συγγραφή σεναρίου, ενώ αποτελεί τον ιθύνοντα νου για μια σειρά θεατρικών παραστάσεων που έκαναν αίσθηση τα τελευταία χρόνια.

Με αφορμή την παρουσία της ηθοποιού σήμερα στις 17.00 στο Ραδιόφωνο 24/7 και την εκπομπή “Πεζοί στον αέρα” , ανατρέχουμε στους τηλεοπτικούς ρόλους στους οποίους δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε καμία άλλη.

Αχ! Ελένη

Η πρώτη φορά που συστηθήκαμε ουσιαστικά με την Ελένη Ράντου, σε μια σειρά από το μακρινό παρελθόν και μια πρόταση τότε του MEGA αρκετά ιδιαίτερη για τα δεδομένα της εποχής. Η χωρισμένη Ελένη προσπαθεί να ξεπεράσει την απόρριψη του διαζυγίου με τους πιο ευφάνταστους τρόπους. Έκανε πρεμιέρα το 1992 χωρίς να προκαλέσει ίσως τον “σεισμό” άλλων σειρών της εποχής (βλ. Απαράδεκτους και Τρεις Χάριτες) κατάφερε όμως να εγγράψει την Ράντου στο υποσυνείδητο των τηλεθεατών. 

Για να λέμε την αλήθεια, το επεισόδιο που θυμόμαστε περισσότερο είναι εκείνο με την πρώτη (και μάλλον τελευταία) εμφάνιση του Βασίλη Παπακωνσταντίνου στην τηλεόραση. Απολαυστικότατο (δεν κάνουν γκριμάτσα για το αντίθετο).

Κωνσταντίνου και Ελένης

Ο Κωνσταντίνος Κατακουζηνός και η Ελένη Βλαχάκη μπήκαν στην τηλεοπτική ζωή των Ελλήνων τον Οκτώβρη του 1998 και έκτοτε δεν αποχώρησαν ποτέ. Βρίσκονται καθημερινά στου δέκτες μας, κατά βάση τις μεσημεριανές ώρες. Το Κωνσταντίνου και Ελένης αποτελεί σήμερα την ελληνική κωμική σειρά με τις περισσότερες προβολές σε επανάληψη από κάθε άλλη.

Η κωμική σειρά με πρωταγωνιστές την Ελένη Ράντου και το Χάρη Ρώμα, σε σενάριο του τελευταίου μαζί με την Άννα Χατζησοφιά προβλήθηκε για δύο συνεχόμενες σεζόν σε 68 συνολικά επεισόδια, μέχρι και το καλοκαίρι του 2000. Μπορεί να αισθάνεστε πως διαθέτει χιλιάδες διαφορετικές ιστορίες καθημερινής τρέλας του αταίριαστου ζευγαριού που αναγκάστηκε να συγκατοικήσει, όμως αυτό συμβαίνει μόνο επειδή το Κωνσταντίνου και Ελένης, κατασκήνωσε για τα επόμενα σχεδόν 18 χρόνια, χωρίς διακοπή στη συχνότητα του ΑΝΤ1.

Αν μία ατάκα έχει “φορεθεί” πιο πολύ από την εν λόγω σειρά, αυτή δεν είναι άλλη από το αμίμητο “Μωρή Κατακουζήνα”. Ειδικά η σκηνή όπου η Ελένη Βλαχάκη καλεί τον Κατακουζηνό στο τηλέφωνο φωνάζοντας “μωρή σιχαμένη, μωρή Κατακουζήνα” είναι ίσως από τις πιο κλασικές.

Η Ελένη Ράντου αποκάλυψε αργότερα πως η φράση ήταν δικής της έμπνευσης, στα πλαίσια του αυτοσχεδιασμού, την οποία και της επέτρεψε ο Χάρης Ρώμας. “Το ‘Μωρή Κατακουζήνα’ δεν ήταν γραμμένο, μου είχε επιτρέψει να το πω σε ένα γύρισμα. Αυτή τη σειρά κανείς δεν την είχε για επιτυχία. Ξεκίνησε πολύ outsider και εμείς επειδή ξέραμε ότι δεν θα μας δει κανείς, ήμασταν ελεύθεροι” σημείωσε η ηθοποιός μιλώντας για τη σειρά και συμπλήρωσε “Δεν νομίζω αν ήξερα ότι θα γίνει τέτοια επιτυχία, ότι θα έλεγα ποτέ το ‘Μωρή Κατακουζήνα’, δεν νομίζω να το τολμούσα”.

Τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή;

Η γαλλοτραφής (λέμε τώρα) Ντομινίκ που μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο, αλλά δεν έχασε ποτέ την ανώτερη καταγωγή της, έδωσε μια άλλη πτυχή στα πολύπλευρα ταλέντα της Ελένης Ράντου. Αρχικά, για πρώτη φορά υποδυόταν κάτι που ήταν στην πραγματικότητα, αλλά δεν το είχαμε προσέξει από τους προηγούμενους ρόλους: Εκθαμβωτική γυναίκα.

Στις 2 Οκτωβρίου 2000, το μεγάλο κανάλι έκανε πρεμιέρα μια από τις ακριβότερες παραγωγές του – ίσως την πιο δαπανηρή για κωμική σειρά – και το σιγουράκι του, το άλογο κούρσας για τη συγκεκριμένη σεζόν.

Το “Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή;” τα είχε όλα. Εξαιρετικό κάστινγκ, που για πρώτη φορά συγκέντρωνε τόσους πολλούς πρωταγωνιστές σε μια σειρά – Ράντου, Ρώπα, Καστάνη, Γαλανοπούλου, Χαϊκάλης, Τσιμιτσέλης, Κανελλοπούλου κα. – έφερε την υπογραφή στο σενάριο του γνωστού από τους “Δύο Ξένους” διδύμου των Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου. Ωστόσο, όπως όλοι γνωρίζουμε κόπηκε νωρίς.

Η Ελένη Ράντου αναφέρθηκε στη σειρά, σημαδεύοντας λίγο πιο ξεκάθαρα τον Αλέξανδρο Ρήγα, ως βασικό υπεύθυνο που ξέφυγε η κατάσταση και σταμάτησε η σειρά. Σε συνέντευξή της σε εκπομπή του ΑΝΤ1, είχε δηλώσει: “Δεν ήταν καλή συγκυρία. Ήταν μια δουλειά στην οποία νομίζω έγινε κατάχρηση εξουσίας. Κακή παραγωγή, κακή στιγμή από όλους για όλους” ανέφερε, αντικρούοντας πάντως τις φήμες περί τσακωμού των πρωταγωνιστών: “Δεν τσακωθήκαμε, αυτό είναι το εύκολο να βγει προς τα έξω. Δεν υπήρχε πολύ υλικό και τρέχανε να βγάλουν επεισόδια”.

Σαββατογεννημένες

Αν κανείς ανατρέξει στην τηλεοπτική ιστορία της Ράντου, θα συνειδητοποιήσει πως είναι η μόνη ηθοποιός που έχει συνεργαστεί (σε επίπεδο μόνιμου καστ) με τους πιο αναγνωρισμένους σεναριογράφους τηλεοπτικών σειρών. Έγραψε ιστορία με τον Χάρη Ρώμα, σημάδεψε την τηλεοπτική πραγματικότητα στο καστ της σειράς των Ρήγα – Αποστόλου και μεγαλούργησε στο πρώτο (και ανεπανάληπτο) τηλεοπτικό πόνημα του Γιώργου Καπουτζίδη το 2003.

Η Μπία Μπέκου ή για τον πολύ κόσμο πύραρχος Δεσύλα τα είχε όλα. Χιούμορ, συναίσθημα, ατελείωτες γκάφες, μια περσόνα “ο ηλίθιος και ο πανηλίθιος” σε συσκευασία του ενός που κανείς δεν θα μπορούσε να την παρεξηγήσει και όλοι τη λάτρευαν (ακόμη και η Καίτη που την έπιασε στο νεροχύτη με τον άνδρα της τη συμπάθησε στο τέλος!!!).

Εργαζόμενη γυναίκα

Τελευταία τηλεοπτική εμφάνιση της Ελένης Ράντου (τώρα που το σκεφτόμαστε, σαν πολύς καιρός δεν πέρασε;) είναι μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της που έκανε πρεμιέρα στις 2009. Η “Εργαζόμενη γυναίκα” ήταν ένα σύνολο αυτοτελών ιστοριών, στις οποίες η Ελένη υποδυόταν κάθε φορά και μια διαφορετική γυναίκα που παλεύει για τα προς το ζην και τα προς το…. “ευτυχείν”. Ατάκα που θα περάσει στην τηλεοπτική ιστορία; Όταν ο Γιάννης Ζουγανέλης, ρωτάει την περιπτερού (Ελένη Ράντου) για τις εισπράξεις της ημέρας, “Δεν μου λες, έβγαλες τίποτα από το πρωί;” εκείνη του απαντά: “Τα φρύδια μου”. 

Ελένη, μια και την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου θα είσαι στο Ραδιόφωνο 24/7, πρέπει αν στο πούμε: “λείπεις”. Λείπεις απ’ την ελληνική τηλεόραση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα