Έξι μνηστήρες για το μεγάλο οδικό έργο στο Λαμία-Καρπενήσι

Διαβάζεται σε 4'
Οδικός άξονας
Οδικός άξονας (Φωτογραφία αρχείου) INTIME

Το έργο θεωρείται μεγάλης σημασίας για την βελτίωση της σύνδεσης του Καρπενησίου με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Ο δρόμος θα έχει τα χαρακτηριστικά οδού ταχείας κυκλοφορίας και θα αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας στους χρήστες.

Ένα βήμα εμπρός κάνει ο διαγωνισμός του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι για το τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός. Συνολικά έξι σχήματα, όσα εκδήλωσαν ενδιαφέρον, πέρασαν στην Β` φάση της δημοπράτησης όπου θα δοθούν και οι προσφορές για την ανάληψη του έργου.

Πιο συγκεκριμένα τα σχήματα που πέρασαν είναι τα ακόλουθα:

  1. ΑΒΑΞ,
  2. ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ-ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ,
  3. ΤΕΡΝΑ,
  4. ΜΕΤΚΑ-ΑΚΤΩΡ,
  5. ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ-ΕΡΓΟΚΑΤ,
  6. TRACE-ΤΕΚΑΛ-ΕΛΙΚΑ

Να θυμίσουμε πως η έναρξη του διαγωνισμού πραγματοποιήθηκε με την εκδήλωση ενδιαφέροντος στις 21 Δεκεμβρίου 2023. Πλέον, στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ανάδειξη αναδόχου μέχρι το καλοκαίρι και ει δυνατόν η υπογραφή της σύμβασης εντός του 2024.

Το έργο θεωρείται μεγάλης σημασίας για την βελτίωση της σύνδεσης του Καρπενησίου με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Ο δρόμος θα έχει τα χαρακτηριστικά οδού ταχείας κυκλοφορίας και θα αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας στους χρήστες.

Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το κόστος του έργου με τον ΦΠΑ ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 161,29 εκατ. ευρώ).

Ποιο είναι το έργο

Σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, ο προβλεπόμενος αριθμός υποψηφίων είναι μέχρι έξι σχήματα. Στη συνέχεια θα υπάρξει Β` φάση από την οποία θα προκύψει τελικά και ο ανάδοχος του έργου.

Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφής της σύμβασης κατασκευής. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους και αναλόγως υπάρχει πιθανότητα να χρηματοδοτηθεί από διαρθρωτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο νέος οδικός άξονας βγάζει το Καρπενήσι και τις γύρω περιοχές από μία ιδιότυπη οδική απομόνωση καθώς έχει ως κύριο σκοπό την άρση της δυσχερούς πρόσβασης στην Ευρυτανία και στο δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας. Ταυτόχρονα, βελτιώνει τις συνθήκες ασφάλειας για τους επισκέπτες και τους κατοίκους συμβάλλοντας στην μείωση των τροχαίων.

Οι χρόνοι μετακίνησης θα μειωθούν κατά περίπου 30 λεπτά, αυξάνοντας την ελκυστικότητα και την προσβασιμότητα της περιοχής, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση του τουρισμού και του εμπορίου.

Το αντικείμενο του έργου

Στο αντικείμενο της Σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία-Καρπενήσι, τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός, ξεκινά από τη σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού».

Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χλμ και εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά το χρόνο διαδρομής όλων των οχημάτων, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Η αφετηρία του έργου, είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού. Το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της κατασκευασθείσας παράκαμψης Μακρακώμης. Το έργο στο σύνολο σχεδόν του μήκους του (με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του έργου) ακολουθεί νέα χάραξη.

Η αρτηρία έχει μελετηθεί ως οδός κατηγορίας ΑΙΙ, με ταχύτητα μελέτης 70χλμ/ω και τυπική διατομή β2 (συνολικού πλάτους οδοστρώματος 8μ, που περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ και εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης 0,25μ ανά κατεύθυνση). Προβλέπεται Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας (ΠΛΚ) κατά τμήματα, ιδίως στο ανηφορικό ρεύμα. Στα τμήματα με προσθήκη ΠΛΚ, το συνολικό πλάτος της οδού είναι 11,5μ.

Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η κατασκευή: μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης, οπλισμένων επιχωμάτων, τοίχων οπλισμένης γης, οπλισμένων τοίχων αντιστήριξης στέψης συνέχειας πτερυγότοιχων χαραδρογεφυρών, τοίχων ορύγματος, οπλισμένων βάσεων επιχωμάτων, οπλισμένων τοίχων ποδός, ισόπεδων κόμβων, τεχνικών άνω και κάτω διαβάσεων καθώς επίσης και πλήθος ορθογωνικών και σωληνωτών οχετών ενώ απαιτείται και διευθέτηση ρεμάτων.

Επιπλέον, περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της λειτουργίας των τοπικών δικτύων (δασικού και αγροτικού / τοπικού) κατά μήκος του έργου και της πρόσβασης στις καλλιέργειες και εγκαταστάσεις πέριξ της ζώνης του.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα