Γενιδούνιας: Tα 14 σημεία που αποδεικνύουν πως τίποτα δεν έχει αλλάξει στον σιδηρόδρομο
Διαβάζεται σε 7'
Ο Κώστας Γενιδούνιας παραθέτει στοιχεία για όλα όσα δεν έγιναν μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Τι λέει για την απόλυσή του από την Hellenic Train.
- 22 Μαΐου 2025 23:01
Σε μια αιχμηρή και αποκαλυπτική ανάρτηση προχώρησε ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, παρουσιάζοντας 14 σημεία που αποτυπώνουν το μηδενικό έργο της κυβέρνησης στον σιδηρόδρομο, 26 μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Μεταξύ άλλων αναφέρεται στο κρίσιμο σύστημα ασφαλείας, ETCS, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «26 μήνες μετά τα Τέμπη δεν λειτουργεί σε ούτε ένα μέτρο σιδηροδρομικής υποδομής».
Παρά τις δοκιμές και τις ανακοινώσεις, όπως υποστηρίζει, η κυβέρνηση συνεχίζει να πουλά “επικοινωνία”, χωρίς κανένα χειροπιαστό αποτέλεσμα.
Η εικόνα που περιγράφει για τις υποδομές είναι απογοητευτική: ανύπαρκτη τηλεδιοίκηση, παρωχημένο GSM-R χωρίς εγκύκλιο λειτουργίας, σταθερά προβληματικοί χρόνοι διαδρομής, ενώ στη γραμμή Πειραιάς – Κιάτο, οι οδηγοί συνεχίζουν να κινούνται στα “τυφλά”:
«Τα τρένα εισέρχονται σε παρακαμπτηρίους ΧΩΡΙΣ καν να υπάρχουν ενδείξεις για τους μηχανοδηγούς», επισημαίνει.
Γενιδούνιας για Hellenic Train: Δεν ήθελαν να εμφανίζομαι πουθενά και με απέλυσαν όταν κατέθεσε υποψηφιότητα για το Σωματείο
Ιδιαίτερα αιχμηρός είναι και για την Hellenic Train, αναφέροντας ότι απολύθηκε όταν κατέθεσε υποψηφιότητα για το Σωματείο.
Καταγγέλλει ότι η εταιρεία προσπάθησε να αποφύγει την επιστροφή του με την πρόφαση πως «του δόθηκε αποζημίωση και μπορεί να ζήσει 5 μήνες», ενώ την ίδια στιγμή απέκλεισε δύο σωματεία από την υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Αναλυτικά η ανάρτηση του Κώστα Γενιδούνια:
«Χρειάζεται περισσότερη ουσία και λιγότερη επικοινωνία φέρεται πως ειπώθηκε σε σύσκεψη Κυβερνητικών βουλευτών για το ζήτημα του σιδηροδρόμου πριν από λίγο.
Ας δούμε λοιπόν 26 μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη τι έχει αλλάξει και ας κρίνουμε το Κυβερνητικό έργο, αντικειμενικά.
1. Το ETCS 26 μήνες μετά τα Τέμπη, δεν λειτουργεί σε ούτε ένα μέτρο σιδηροδρομικής υποδομής. Ούτε ένα. Διαφημίζουν κάποιες δοκιμές και πανηγυρίζουν επικοινωνιακά για το τίποτα.
2. Το GSMR λειτουργεί ως δευτερεύον σύστημα επικοινωνίας και ακόμα δεν έχει εκδοθεί απο τον ΟΣΕ η εγκύκλιος για την λειτουργία του (παρά την φιλότιμη προσπάθεια των ελάχιστων πλέον συναδέλφων με εμπειρία στον ΟΣΕ).
3. Στην γραμμή Πειραιάς – Κιάτο, η κατάσταση παραμένει ΙΔΙΑ όπως 26 μήνες πριν. Μετά τα Λιόσια και μέχρι το Κιάτο, δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα, τα τρένα εισέρχονται σε παρακαμπτηρίους ΧΩΡΙΣ καν να υπάρχουν ενδείξεις για τους μηχανοδηγούς. Οι χρόνοι παραμένουν προβληματικοί και καμία αλλαγή στο πλέγμα των δρομολογίων δεν υπήρξε. Τηλεματική δεν λειτουργεί σε κανένα σημείο είτε του Προαστιακού Αθήνας είτε Θεσσαλονίκης. Αν υπάρχει καθυστέρηση, μπείτε στο …κινητό σας και ψάξτε! Η Hellenic μάλιστα κλείνει περιφερειακά εκδοτήρια (σημεία πώλησης εισιτηρίων) προφανώς για “εξοικονόμηση” πόρων. Ποιος ενδιαφέρεται; Μα φυσικά κανείς.
4. Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μεταξύ Λιανοκλαδίου – Λάρισας έχουμε μονή γραμμή χωρίς φωτοσήματα και Τηλεδιοίκηση με μειωμένες ταχύτητες 80 χλμ/’ωρα λόγω των καταστροφών του Daniel. 20 μήνες έχουν περάσει και δεν έχει γίνει ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ.
5. Στην γραμμή της Φλώρινας δεν έχει αποκατασταθεί το πρόβλημα με τις επικοινωνίες, που προϋπήρχε των Τεμπών και είχε οδηγήσει το Σωματείο μας σε καταγγελίες. Παράλληλα παραμένουν τα προβλήματα με τις δεκάδες βεβλαμμένες ΑΣΙΔ (θα φτιάχνονταν και αυτά σε 2 χρόνια) σε πολλά σημεία του δικτύου.
6. Δεκάδες βραδυπορίες υπάρχουν στην γραμμή μεταξύ Αθήνας -Θεσσαλονίκης, αλλά η Hellenic Train δεν αλλάζει τους δρομολογιακούς χρόνους και σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ. Προτιμά να βγάζει ανακοινώσεις για “καθυστερήσεις λόγω έργων” αντί να δείχνει την πραγματική κατάσταση του δικτύου και σε πόση ώρα σήμερα πραγματοποιείται το δρομολόγιο. Δίνει και προσφορές μάλιστα, εκπτώσεις σε τίτλους μεταφοράς, αλλά δεν αναφέρει πραγματικούς χρόνους τέλεσης δρομολογίων. (Πως να λέγεται αυτό άραγε)
7. Στο τροχαίο υλικό, τα Desiro προφανώς δεν φτάνουν και έχουμε συνθέσεις με καρότσες στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης για 3ο καλοκαίρι.
8. Επενδύσεις, μια πονεμένη ιστορία. Σύμφωνα με την σύμβαση του Ιουνίου του 2022 αυτήν την περίοδο θα έπρεπε να έρχονται 10 νέου τύπου- προαστιακοί συρμοί στην Ελλάδα για να αντιμετωπιστεί η έλλειψη τροχαίου υλικού. Θα έρχονταν και 10 νέα τρένα υδρογόνου (μην γελάτε, αυτό εξήγγειλαν τότε). 3 χρόνια μετά θα υπογραφεί νέα συμφωνία (άγνωστοι οι όροι) που ΘΑ προβλέπει είσοδο νέων τρένων. Κάθε σοβαρός άνθρωπος ξέρει στον σιδηρόδρομο, ότι η παραγγελία ενός νέου τρένου και η ένταξη του στην κυκλοφορία θέλει χρόνο (χρόνια). Θα έχει ενδιαφέρον τι θα πούν.
9. Νομοσχέδιο για ΟΣΕ. Το 3ο Νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο θα ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες μέσα σε 3 χρόνια! Κανένα απο τα 2 προηγούμενα δεν εφαρμόστηκε. Ο εταιρικός μετασχηματισμός του ΟΣΕ δεν υλοποιήθηκε μέχρι σήμερα. Το μόνο που άλλαξε είναι ότι στον ΟΣΕ δεν υπάρχει εργατικός έλεγχος στις αποφάσεις της Διοίκησης, καθώς ο εκπρόσωπος εργαζομένων στο ΔΣ του Οργανισμού, που εξέλεξε η ΔΑΚΕ πανηγυρίζοντας, παραιτήθηκε 1 μήνα μετά την εκλογή του γιατί δεν είχε χρόνο να ασχοληθεί!!!!!!
10. Προσλήψεις. Εκκρεμεί η ολοκλήρωση του διαγωνισμού 1/2022 του ΑΣΕΠ για τον ΟΣΕ. 3 (ΤΡΙΑ) ολόκληρα χρόνια για 100 θέσεις σταθμαρχών και κλειδούχων. Την ίδια ώρα η ΣΤΑΣΥ και η ΟΣΥ προσλαμβάνουν κόσμο μέσω ΑΣΕΠ σε 6 μήνες!!!!! (Όλοι ξέρουν τι έχει συμβεί και πως έχει στηθεί το σιωπητήριο στον σιδηρόδρομο).
11. Περιφέρεια. Χωρίς τρένα ο Βόλος, η Καλαμπάκα, η Στυλίδα, η η Φλώρινα εδώ και 26 μήνες.
12. Χωρίς τρένα η Δράμα, η Ξάνθη και η Κομοτηνή εδώ και 5 χρόνια. Η σύνδεση με Λουτράκι, έργο 7 χιλιομέτρων γραμμής (ΕΦΤΑ), που ξεκίνησε το 2019 ακόμα αγνοείται!!!!
13. Στην Θράκη (Αλεξανδρούπολη – Ορμένιομ Ορεστιάδα) οι χρόνοι είναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ απο τους αντίστοιχους του 2019 λόγω της κατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής. Αντί για 3 ζεύγη δρομολογίων καθημερινά έχουμε 2 και αυτά καταργούνται όταν υπάρχει μεταφορά στρατιωτικού υλικού. Στην Πάτρα…. ο Προαστιακός στενάζει από την εγκατάλειψη και η σύνδεση Πάτρας – Πύργου αγνοείται 15 χρόνια τώρα.
Για να μην το αφήνουμε στο 13 κάτι προσωπικό.
14. Στην δίκη προχτές η Hellenic δεν είχε ούτε 1 (ένα) μάρτυρα. Ζήτησε (και πέτυχε τελικά) να μην επιστρέψω άμεσα στην εργασία μου γιατί μου έχει δώσει την αποζημίωση απόλυσης και “μπορώ να ζήσω” για 5 μήνες και μέχρι να γίνει η κανονική δίκη. Αυτή ήταν η δικαιολογία της Διοίκησης Rinaudo, που ξέρει ότι θα κερδίσουμε και που την προηγούμενη ημέρα (Δευτέρα) έτρεξε να υπογράψει στα κρυφά ΣΣΕ χωρίς την παρουσία δυο εκ των τριών Σωματείων που δραστηριοποιούνται στην Hellenic και εκπροσωπούν 700 εργαζόμενους σε σύνολο 1150!!! 2 Σωματεία που συμμετείχαν κανονικά στις διαπραγματεύσεις αλλά η Ηellenic απέκλεισε από την υπογραφή και μάλιστα με ένα πρόχειρα γραμμένο κείμενο ΣΣΕ, απόρρια της βιασύνης συγκεκριμένων παραγόντων να κλείσουν το θέμα “εδώ και τώρα”.
Δεν ξέρω αν είναι απειρία ή αν τελικά φοβάται να μας κοιτάξει στα μάτια η Διοίκηση της Hellenic. Ξέρω σίγουρα ότι την πρόβλεψη για την έδρα των Μηχανοδηγών που άλλαξε σε αυτήν την ΣΣΕ (και που διακαώς επιθυμούσε να την αλλάξει αυτή η Διοίκηση) θα την ανατρέψουμε. Γιατί εμείς ΔΕΝ συμφωνήσαμε ΠΟΤΕ να είναι έδρα “κάθε δομή που δραστηριοποιείται η εταιρεία”.
Αυτό που ξέρω είναι ότι στην Hellenic είχαν καταλάβει τελευταία ότι η υποστήριξη μας στους μηχανοδηγούς που χάθηκαν στο έγκλημα των Τεμπών ΔΕΝ σήμαινε ΠΟΤΕ ότι δεν θα αναφερόμασταν και στις ευθύνες της εταιρείας για τα Τέμπη. Για αυτό και δεν ήθελαν να εμφανίζομαι πουθενά και με απέλυσαν όταν κατέθεσα υποψηφιότητα για το Σωματείο μας.
Στην κατάθεση μου όμως, το είχα περιγράψει ΣΑΦΩΣ.
“Ο καθένας έχει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί”
Και η Hellenic είχε παραλάβει ΟΛΑ τα εξώδικα, όπως είχα καταθέσει στις 23/3/2023 και έχω πεί ΔΗΜΟΣΙΑ παντού τώρα 2 χρόνια.
Ο αγώνας μας συνεχίζεται!»