Μαθητές δείχνουν τον δρόμο και υποδέχονται με χειροκρότημα τα προσφυγόπουλα
Το 67ο ολοήμερο δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης δίνει το λαμπρό παράδειγμα με τη στάση μαθητών και των δασκάλων τους (Pics+Vid)
- 10 Οκτωβρίου 2016 15:50
Αν ρίξει κανείς μια ματιά στην επίσημη ιστοσελίδα του 67ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, θα βρει μεταξύ άλλων την ανακοίνωση για την εφαρμογή του προγράμματος σεμιναρίων για γονείς στο σχολικό ίδρυμα, υπό την αιγίδα της δημοτικής αρχής της πόλης.
Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων, αναπτύσσονται τα εξής εκπαιδευτικά προγράμματα:
1.Διαφυλικές σχέσεις, διάρκειας 25 ωρών
2.Ανάπτυξη στην Τρίτη ηλικία, διάρκειας 25 ωρών
3.Συνεργασία εκπαιδευτικών-οικογένειας, διάρκειας 25 ωρών
4.Ψυχολογική υποστήριξη και αγωγή υγείας ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, διάρκειας 25 ωρών
5.Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια, διάρκειας 25 ωρών
“Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες” μεταφέρεται μεταξύ άλλων στο κάλεσμα προς τους γονείς.
Σήμερα, 10 Οκτωβρίου, τα ελληνικά σχολεία άνοιξαν τις πύλες τους για τα παιδιά προσφυγικών οικογενειών που ζουν στην χώρα. Η αρχή γίνεται για συνολικά 1.500 παιδιά, που θα παρακολουθήσουν μαθήματα από τις 2 μ.μ. έως τις 6 μ.μ., σε πρώτη φάση σε 19 σχολεία της χώρας.
Ανάμεσα σε αυτά τα σχολεία είναι και το 67ο ολοήμερο δημοτικό Θεσσαλονίκης, που δίνει το καλό παράδειγμα με τη στάση των δασκάλων και τις δράσεις τους. Κατά το καλωσόρισμα το πρωί των 23 συνολικά προσφυγόπουλων, δάσκαλοι και ελληνόπουλα καλωσόρισαν με χειροκροτήματα τους μικρούς πρόσφυγες που συνοδευόμενοι από ανθρώπους του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης έφτασαν για την πρώτη τους μέρα στο σχολείο.
Στην τάξη τους τα οδήγησε ο ίδιος ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος έφθασε, συνοδεία δημοτικών συμβούλων και αντιδημάρχων, φορτωμένος με τσουρέκια και αρτοσκευάσματα, για την πρώτη μέρα των προσφυγόπουλων στο σχολείο. “Στεναχωριέμαι με τις αντιδράσεις που υπάρχουν σε άλλα σχολεία, οι οποίες βασίζονται σε αντιλήψεις που δεν έχουν βάση, αφού όλα τα παιδιά είναι εμβολιασμένα”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουτάρης.
“Προσπαθήσαμε να προετοιμαστούμε ανάλογα και ήδη έχουν έρθει και οι εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν τα παιδιά”, δήλωσε, από την πλευρά του, ο διευθυντής του σχολείου, Δημήτρης Γουλής.
Σημειώνεται πως για την παροχή εκπαίδευσης “στα παιδιά πολιτών τρίτων χωρών” ιδρύονται δομές υποδοχής για την εκπαίδευση των προσφύγων (ΔΥΕΠ), οι οποίες θα λειτουργούν εντός των σχολικών μονάδων εκείνων των Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, στα όρια των οποίων υφίστανται κέντρα φιλοξενίας.
Ειδικά για την εκπαίδευση των παιδιών ηλικίας 4-5 ετών που διαμένουν στα κέντρα φιλοξενίας ιδρύονται ΔΥΕΠ ως παραρτήματα νηπιαγωγείων οι οποίες θα λειτουργούν εντός των κέντρων φιλοξενίας.
Φωτογραφίες από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα:
Πρόγραμμα διδασκαλίας
Για τέσσερις ώρες κάθε ημέρα, τα παιδιά θα διδάσκονται ελληνικά, αγγλικά ή άλλη ξένη γλώσσα επιλογής, μαθηματικά και πληροφορική. Επίσης, θα υπάρχουν προγράμματα που αφορούν τον αθλητισμό και τα καλλιτεχνικά.
Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο την εβδομάδα:
Στα Δημοτικά
Ελληνική Γλώσσα 6
Αγγλικά 4
Μαθηματικά 3
Φυσική Αγωγή 3
ΤΠΕ 2
Αισθητική Αγωγή (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή) 2
Στα Γυμνάσια
Ελληνική Γλώσσα 6
Αγγλικά 4
Μαθηματικά 4
Φυσική Αγωγή 2
Πληροφορική 2
Πολιτισμός και Δραστηριότητες 2
Στα Νηπιαγωγεία ακολουθείται το υποχρεωτικό πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Οι πρώτες σχολικές μονάδες ΔΥΕΠ
Οι πρώτες δομές υποδοχής για την εκπαίδευση των προσφύγων θα λειτουργήσουν σε δύο κέντρα φιλοξενίας της Αττικής, σε δύο της Θεσσαλονίκης, σε ένα στην Ήπειρο, σε ένα στην Εύβοια, σε 19 σχολεία πανελλαδικά.
Ελαιώνας
72ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας: 3 τμήματα
81ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας: 3 τμήματα
87ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας: 3 τμήματα
2ο Δημοτικό Σχολείο Ταύρου: 3 τμήματα
66ο Γυμνάσιο Αθήνας: 4 τμήματα
2ο Γυμνάσιο Ταύρου: 3 τμήματα
Λαύριο
1ο Δημοτικό Σχολείο Λαυρίου: 2 τμήματα
2ο Δημοτικό Σχολείο Λαυρίου: 1 τμήματα
2ο Γυμνάσιο Λαυρίου: 2 τμήματα
Θεσσαλονίκη
67ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης: 3 τμήματα
2ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης: 2 τμήματα
Λαγκαδίκια
Δημοτικό Σχολείο Λαγκαδικίων: 4 τμήματα
Δημοτικό Σχολείο Προφήτη: 3 τμήματα
Γυμνάσιο Κορώνειας: 3 τμήματα
Κόνιτσα
1ο Δημοτικό Σχολείο Κόνιτσας: 3 τμήματα
Ημερήσιο Γυμνάσιο Κόνιτσας: 3 τμήματα
Ριτσώνα
Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Βαθέος Αυλίδας: 2 τμήματα
Δημοτικό Σχολείο Παραλίας Αυλίδας: 1 τμήματα
2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας: 3 τμήματα
Συνολικό σχέδιο δράσης
Σταδιακά το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την έναρξη λειτουργίας 800 τάξεων υποδοχής περίπου 22.000 προσφυγόπουλων σε ελληνικά σχολεία σε όλη τη χώρα.
Οι αναγκαίοι πόροι έχουν εξασφαλισθεί από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (AMIF).
Την κάλυψη του κόστους μεταφοράς των παιδιών με λεωφορεία και συνοδούς από τις δομές φιλοξενίας στα σχολεία έχει αναλάβει ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Το κόστος της παροχής σχολικών σακιδίων θα καλυφθεί από κοινού από τον ΔΟΜ και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες.
“Σκηνοθετημένες οι αντιδράσεις”
“Σκηνοθετημένο συμβάν, για να δημιουργήσει ένα κλίμα γενικότερο” χαρακτήρισε ο γενικός γραμματέας του υπ. Παιδείας, Γιάννης Παντής, το περιστατικό στη Μυτιλήνη, όπου κάποιοι γονείς έβαλαν “λουκέτο” σε δημοτικό σχολείο, προκειμένου να μη δεχθεί παιδιά προσφύγων στις αίθουσές του.
“Το σχολείο αυτό δεν είχε καν ενταχθεί στο πρόγραμμα, το οποίο ξεκινάει σήμερα”, είπε το στέλεχος του υπουργείου, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων.
“Την ευθύνη για την εκπαίδευση στη χώρα μας την έχει το υπουργείο Παιδείας, αποκλειστικά. Ούτε οι σύλλογοι γονέων, ούτε οι σύλλογοι εκπαιδευτικών, ούτε οι ΜΚΟ, ούτε οι οποιεσδήποτε ομάδες, θεωρούν ότι μπορούν πολιτικά να πιέσουν. Την ευθύνη την έχει το υπουργείο Παιδείας, το οποίο ό,τι κάνει το τεκμηριώνει επιστημονικά, εκπαιδευτικά, παιδαγωγικά”, επισήμανε ο κ. Παντής.
Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα εμβολιασμών των παιδιών προσφύγων, ο γγ του υπ. Παιδείας επανέλαβε ότι “δεν υπάρχει περίπτωση να μετακινηθεί παιδί, που δεν έχει προχωρήσει στους εμβολιασμούς. Όποιο παιδί μετακινείται εκτός camp, εκτός των κέντρων φιλοξενίας, έχει ακολουθήσει το πρόγραμμα εμβολιασμού του υπουργείου Υγείας […] αυτό είναι πλήρης δέσμευση του υπουργείου Παιδείας και του υπουργείου Υγείας και όποιος αναφέρεται σε αυτό το θέμα και κάνει σαν να μην έχει ακούσει τη δέσμευση αυτή, νομίζω δεν το κάνει για καλό σκοπό”.
Σχετικά με την κατανομή των μαθητών στα σχολεία σημείωσε ότι “δεν θα πάνε όλα τα παιδιά των προσφύγων μόνο σε έναν Δήμο που είναι ο πιο κοντινός, αλλά θα γίνει μία κατανομή σωστή στην ευρύτερη περιοχή, ακριβώς γιατί θέλουμε την εμπλοκή όλης της ελληνικής κοινωνίας και όλων των σχολείων και όλου του σχολικού συστήματος σε αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία”. Πρόσθεσε, ακόμη, ότι όπου είναι δυνατόν, επιλέγονται σχολικές μονάδες, στις οποίες δεν λειτουργούν ολοήμερα σχολεία, ενώ για τη χρηματοδότηση της λειτουργίας των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ), είπε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα χρηματοδοτήσει “όλα όσα χρειάζονται επιπρόσθετα ως οικονομική ενίσχυση, π.χ. το κομμάτι τη καθαριότητας, της φύλαξης, το θέμα του φωτισμού και της θέρμανσης”.
“Ζητάμε από τους διευθυντές των σχολείων και τους αντίστοιχους αντιδημάρχους Παιδείας, να κάνουν μία κοστολόγηση αυτών των αναγκαιοτήτων, για να μπορέσουμε να εκταμιεύσουμε το αντίστοιχο ποσό, το οποίο θα πάει απευθείας στις σχολικές επιτροπές”, ανέφερε.
Σχετικά με τα διαδικαστικά ζητήματα της ένταξης των παιδιών προσφύγων στις ΔΥΕΠ, που ξεκίνησε σήμερα, ο κ. Παντής σημείωσε ότι “ουσιαστικά σήμερα θα δούμε πώς δουλεύει το σύστημα, στα πέντε κέντρα φιλοξενίας, τα οποία ανοίγουμε σήμερα”. “Ελπίζουμε και τα μικροπροβλήματα που θα παρουσιαστούν να τα αντιμετωπίσουμε. Πάντοτε παρουσιάζονται στην εφαρμογή προβλήματα”, είπε, προσθέτοντας ότι για να ενταχθούν τα παιδιά στις ΔΥΕΠ, οι γονείς τους συμπληρώνουν έγγραφο συγκατάθεσης για να μετακινηθούν τα παιδιά εκτός, ώστε “να έχουμε πλήρη κατάλογο όλων των παιδιών και να υπάρχει και πλήρης ασφάλεια στη μετακίνηση”.
Βίντεο: THESSNEWS