Πώς προχωρούν τα έργα για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Διαβάζεται σε 5'
Αεροδρόμιο (Φωτογραφία αρχείου)
Αεροδρόμιο (Φωτογραφία αρχείου) iStock

Το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι αποτελεί έργο μακράς πνοής που θα ενισχύσει τον τουρισμό στην Κρήτη, θα συμμετέχει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού, καθώς και της εθνικής οικονομίας.

Βήμα-βήμα προχωρούν οι εργασίες για το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι. Σύμφωνα με πληροφορίες η πρόοδος του έργου μέχρι το τέλος Μαρτίου ανήλθε στο 33,2% (από 30% τον Ιανουάριο), δηλαδή έχει ολοκληρωθεί το 1/3 του συνολικού project.

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία κατασκευής του έργου αυτού, το οποίο μαζί με τον ΒΟΑΚ φιλοδοξούν να μεταμορφώσουν την εικόνα των συγκοινωνιακών υποδομών της Κρήτης.

Το άνωθεν ποσοστό περιλαμβάνει συνολικά τα έργα και για το αεροδρόμιο αλλά και για τα συνοδά έργα (δρόμοι, υποστηρικτές εγκαταστάσεις κ.α.). Ο μεγάλος στόχος που έχει τεθεί μέσω του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2024 είναι μέχρι το τέλος του έτους να έχουμε φτάσει στα μισά, δηλαδή στο 50%. Το ποσοστό αυτό σύμφωνα με πηγές κοντά στην κατασκευή θεωρείται πολύ πιθανόν να επιτευχθεί καθώς οι καλοκαιρινοί μήνες λογίζονται ως οι καλύτεροι μήνες για την πρόοδο των έργων λόγω καλών καιρικών συνθηκών.

Αυτή την εποχή τα μέτωπα του έργου είναι ταυτόχρονα σε πολλά σημεία. Διεξάγονται εργασίες κατασκευής του main terminal, έχει προχωρήσει η θεμελίωση του κτιρίου βιολογικού καθαρισμού, το κτίριο της αστυνομίας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί ενώ προχωρούν οι εργασίες κατασκευής του υποσταθμού, τα δάπεδα διαδρόμου + τροχοδρόμου αλλά και οι υδραυλικές εργασίες και τα δίκτυα.

Το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι αποτελεί έργο μακράς πνοής που θα ενισχύσει τον τουρισμό στην Κρήτη, θα συμμετέχει καθοριστικά στην ανάπτυξη του νησιού, καθώς και της εθνικής οικονομίας συνολικότερα, ενώ, ταυτόχρονα, θα δημιουργήσει συνθήκες για την προσέλκυση νέων επενδύσεων και την αύξηση των θέσεων εργασίας στην περιοχή.

Αναλυτικά η πρόοδος

Η κατασκευή του τέρμιναλ (τερματικός σταθμός) έχει ξεκινήσει και το πρώτο επίπεδο έχει πρακτικά ολοκληρωθεί. Παράλληλα προχωρά η εγκατάσταση δοκών για την στήριξη του δεύτερου επιπέδου του κτιρίου που θα πάρει σάρκα και οστά τους επόμενους μήνες, σχεδόν ολοκληρώνοντας την τελική του μορφή.

Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη σύμβαση το νέο τέρμιναλ θα είναι 93.572 τμ σχεδόν 32% πιο μεγάλος από ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Η προοπτική που υπάρχει είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να μπορεί να εξυπηρετεί ετησίως 10 εκατομμύρια επιβάτες. Σε βάθος είκοσι πέντε ετών, το Αεροδρόμιο του Καστελίου θα μπορεί να φιλοξενεί δεκατέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες.

Αρκετά προχωρημένος είναι όμως από πλευράς κατασκευής και ο διάδρομος προσαπογείωσης καθώς είναι πλήρως εμφανής ενώ και ο παράλληλος τροχόδρομος είναι επίσης πλήρως διαμορφωμένος. Μαζί έχουν ξεκινήσει να διαμορφώνεται οι διασυνδετήριοι τροχόδρομοι. Εμφανές είναι πλέον και το σημείο στάθμευσης αεροσκαφών, δηλαδή το μέρος που τα αεροσκάφη που θα φτάνουν/φεύγουν από το αεροδρόμιο απομακρυσμένα από το τέρμιναλ με την χρήση λεωφορείων.

Σχεδόν πλήρως σχηματισμένη είναι και η πίστα μπροστά από το τέρμιναλ. Στον σχεδιασμό για το νέο αεροδρόμιο προβλέπονται 8 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με φυσούνα. Στα έργα που έχουν ολοκληρωθεί είναι οι χωματουργικές εργασίες ενώ πολύ προχωρημένα είναι τα αντιπλημμυρικά έργα, οι εργασίες αποχέτευσης ομβρίων υδάτων κ.α.

Τέλος, σε εξέλιξη είναι οι εργασίες θεμελίωσης του Πύργου Ελέγχουκαι εργασίες εκσκαφών στον Πυροσβεστικό Σταθμό και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του φέροντος οργανισμού του κτιρίου του Υποσταθμού.

Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου θα διαθέτει περιοχή εμπορικών χρήσεων, επιφάνειας 443.000 τ.μ. και προβλέπεται επιπλέον περιοχή για μελλοντική χρήση με έκταση 282.000 τ.μ. Η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης» (ΔΑΗΚ) έχει συσταθεί για την κατασκευή και διαχείριση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης, του δεύτερου μεγαλύτερου σε επισκεψιμότητα αεροδρομίου της χώρας. Σε αυτή συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%) ενώ το κατασκευαστικό αντικείμενο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

Για τις Οδικές Συνδέσεις του Αεροδρομίου (σύνδεση με ΒΟΑΚ / ΝΟΑΚ), στη βόρεια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 70% το τμήμα από Χ.Θ. 7+020 έως την είσοδο του Αεροδρομίου (Χ.Θ. 18+624) και σε ποσοστό 45% το τμήμα από τον Κόμβο Χερσονήσου έως την Χ.Θ. 3+800. Η νότια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΝΟΑΚ) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75%. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εργοτάξιο απασχολούνται περίπου 900 άτομα.

Η ανατομία του αεροδρομίου

Το Νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι πέρα από την πρόοδο του έργου έχει να παρουσιάσει σημαντικά στοιχεία στην ανατομία του. Θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα ενώ το μήκος του διαδρόμου προσαπογείωσης θα είναι 3.200 μ. και το πλάτος διαδρόμου 45 μ. Προβλέπονται αστυνομικός σταθμός χωρητικότητας 110 αστυνομικών και πυροσβεστικός σταθμός χωρητικότητας 10 μεγάλων οχημάτων, Εγκαταστάσεις Συντήρησης του Αεροδρομίου, Εγκαταστάσεις Εξυπηρέτησης Εδάφους, Εμπορευματικός Σταθμός και Εγκαταστάσεις Ταχυδρομείου, Εγκαταστάσεις Συντήρησης Επισκευής Αεροσκαφών (MRO), Κτίριο Υποσταθμού, Κτίριο ενέργειας, Κτίριο δεξαμενών νερού κ.α.

Η κύρια πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 366.073 τ.μ., η απομονωμένη πίστα του αεροδρομίου θα καταλαμβάνει 10.025 τ.μ., η πίστα γενικής αεροπλοΐας προβλέπεται να καταλαμβάνει 46.499 τ.μ., για τα ελικόπτερα προβλέπεται χώρος εμβαδού 9.777 τ.μ., για τον χώρο στάθμευσης εργαζομένων στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων προβλέπεται μια έκταση 9.01 5 τ.μ., ο χώρος στάθμευσης ταξί θα καταλαμβάνει 4.104 τ.μ., ο χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων θα καλύπτει μια έκταση 7.242 τ.μ. κ.α.

Χώροι κτιρίου προτεινόμενου αεροσταθμού: Επίπεδο Διαχείρισης Αποσκευών 18.000 τ.μ., Ημιόροφος Επίπεδο Φόρτωσης 3.173 τ.μ., Επίπεδο Αφίξεων 24.462 τ/μ., Ημιώροφος 3.368 τ.μ., Επίπεδο Αναχωρήσεων 25.673 τ.μ., Επίπεδο Χώρου Εστίασης 11.915 τ.μ., Ανώτερο Επίπεδο 4.916 τ.μ., Γέφυρες Επιβίβασης 2.066 τ.μ. (σύνολο 93.572 τ.μ.).

Σημαντικοί χώροι όμως θα υπάρχουν για την πρόσβαση και στάθμευση στο νέο αεροδρόμιο. Πιο συγκεκριμένα προβλέπονται, επίσης, Χώροι στάθμευσης οχημάτων με συνολική χωρητικότητα περίπου 1.100-1.300 θέσεων Ι.Χ και 110-120 τουριστικών λεωφορείων με δυνατότητα επιμερισμού ανά κατηγορία κ.α. (Χώρος στάθμευσης μακράς διάρκειας περίπου 400 θέσεων, Χώρος στάθμευσης μικρής διάρκειας περίπου 200 θέσεων, Χώρος αναμονής ταξί χωρητικότητας οχημάτων 168, Χώρος στάθμευσης ενοικιαζόμενων οχημάτων χωρητικότητας περίπου 500 οχημάτων με τις αναγκαίες βοηθητικές εγκαταστάσεις, Χώρος αναμονής τουριστικών λεωφορείων χωρητικότητας 110 οχημάτων, Χώρος στάθμευσης υπαλλήλων αεροδρομίου χωρητικότητας περίπου 600 οχημάτων).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα