Οι “κατάρες” του Μαξίμου για Κεφαλογιάννη – Τζαβάρα και ο ευέλικτος Χατζηδάκης

Πολυ το μετάνοιωσαν στο "Μητσοτακέϊκο" τον τρόπο που "μοίρασαν" τα στελέχη της Ν.Δ στις κοινοβουλευτικές επιτροπές το 2019 ενώ ο Κωστής Χατζηδάκης περηφανεύεται επειδή αποδείχθηκε πιστός υπηρέτης πολλών αφεντάδων

Καταριούνται την ώρα

Είναι βέβαιο ότι στο Μέγαρο Μαξίμου «καταριούνται την ώρα» που αποφάσισαν το 2019 να «παρκάρουν» στις επιτροπές της Βουλής όσα στελέχη με εμβέλεια δεν ήταν «απολύτως συμβατά» με την ηγετική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας. Σας θυμίζουμε ότι τον Οκτώβριο του 2019 τα προεδρεία των επιτροπών στελεχώθηκαν κυρίως με «καραμανλικούς» ή βουλευτές που είχαν «αυτόνομες συμπεριφορές». Έτσι δεν αποτέλεσε εξαίρεση και η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, μια και το αντικείμενό της συνήθως είναι γενικής φύσης πολιτικά ζητήματα.

Τώρα όμως ενόψει της συνεδρίασης της Δευτέρας με αντικείμενο τις υποκλοπές, μετράνε τα «κουκιά» και δεν βγαίνουν με τίποτε. Αν ή Ο.Κεφαλογιάννη και ο Κ.Τζαβάρας δεν στηρίξουν πλήρως την κυβερνητική γραμμή η Ν.Δ έχει μόνον 8 βουλευτές στους 19. Το ενδεχόμενο αντικατάστασης «δεν παίζει» αφού η Ο.Κεφαλογιάννη το έχει αποκλείσει και ο Κ. Τζαβάρας αποκλείεται να το δεχτεί.

Τι μένει ως λύση; Μάλλον η μη προσέλευση των μαρτύρων. Με δεδομένο μάλιστα πως κανείς από τους Γρηγόρη Δημητριάδη, Φέλιξ Μπίζιο, Γιάννη Λαβράνο και Τάλ Ντίλιαν δεν έχει απαντήσει στην πρόσκληση της επιτροπής προς τα εκεί πάει το πράγμα. Όσο για το ενδεχόμενο βίαιης προσαγωγής, αυτό προφανώς ανατέθηκε στον Κώστα Τασούλα. Ούτε καν διανοείται ο πρόεδρος το ενδεχόμενο να φέρει στην Βουλή η … ΕΛ.ΑΣ τον πρωθυπουργικό ανιψιό.

Θα χαρεί και την δεύτερη;

Περιχαρής δήλωσε η Μαρία Σπυράκη στο Ευρωκοινοβούλιο γιατί «είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται ο μηχανισμός αιρεσιμότητας για να κριθεί η επίδοση μιας κυβέρνησης, εν προκειμένω της κυβέρνησης Όρμπαν στην εφαρμογή των κανόνων του κράτους δικαίου». Καλώς μέχρι εδώ. Να δούμε όμως αν θα χαρεί και την …δεύτερη φορά που θα εφαρμοστεί, Ιδίως μετά τα όσα βλέπει η Ευρώπη και η Επιτροπή PEGA να γίνονται στην Ελλάδα. Αλλά ας μην την απασχολούμε με τέτοια μια και πλέον θα ασχολείται με την περιφέρεια της Α’ Θεσσαλονίκης όπου θα είναι υποψήφια…

Ο ευέλικτος Χατζηδάκης

Ας κρατήσουμε ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησε χθες ο Κωστής Χατζηδάκης για να τεκμηριώσει ότι δεν πιστεύει ότι τον παρακολουθούσε το Μέγαρο Μαξίμου. Είπε πως «και με τους τρεις Πρωθυπουργούς που συνεργάστηκα δεν είχα κάτι να κρύψω και όλες οι μείζονες επιλογές συναποφασίστηκαν και είχαν την έγκρισή τους».

Με βάση τις υπουργικές θητείες του σε παραγωγικά υπουργεία (Ανάπτυξης, Ενέργειας, Εργασίας) προφανώς εννοεί τον Κώστα Καραμανλή, τον Αντώνη Σαμαρά και τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Τρείς πρωθυπουργούς που είχαν σαφώς διαφορετικές προσεγγίσεις στα θέματα της οικονομίας, ιδίως μάλιστα ο πρώτος. Κάτι λέει αυτό για τον …ευέλικτο χαρακτήρα των απόψεων του Κωστή Χατζηδάκη έτσι δεν είναι;

Απαξίωση

Τα θέματα του δημόσιου χρέους ανήκουν στην …ειδικότητα του Γιάννη Βαρουφάκη. Έτσι ήταν σαφές ότι δεν μπορούσε –ενόψει προϋπολογισμού- να μην φροντίσει να «λούσει» δεόντως το γαλάζιο οικονομικό επιτελείο. Σε σημείο απαξίωσης θα λέγαμε.

«Βαυκαλίζεστε πως το χρέος μειώνεται ως ποσοστό του ΑΕΠ, του ονομαστικού ΑΕΠ. Προφανώς μειώνεται» είπε «ομως, η δυνατότητα του κράτους να αποπληρώσει τα δάνειά του, δεν αυξάνεται κατά 10% όταν οι τιμές αυξάνονται κατά 10% κι έτσι αυξάνεται το ονομαστικό ΑΕΠ κατά 10%. Είναι στοιχειώδες λάθος. Το ερώτημα είναι το κάνετε από ανοησία ή το κάνετε για να ρίξετε στάχτη στα μάτια του κόσμου; Εγώ πάντοτε όταν έχω αυτό το δίλημμα, ποτέ δεν σας θεωρώ ανόητους».

Μάλιστα με το ίδιο ύφος σχολίασε και τις απόψεις της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό. Σχολίασε πως ακόμη και «η JP Morgan έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για κυβερνήσεις σαν τη δική σας, που παραδίδουν όλο και περισσότερο κομμάτι φιλέτο του ασφαλιστικού στις αγορές χρήματος; Υπάρχει κάποιος, κάποια στο Υπουργείο του κ. Χατζηδάκη που να μπορεί να καταλάβει καν αυτό το ερώτημα, όχι να το απαντήσει;»

Γκρινιάζουν και γαλάζιοι βουλευτές για το ασφαλιστικό

Εντάξει, οι βουλευτές της αντιπολίτευσης που χαρακτήρισαν ως ανεπαρκής τις ρυθμίσεις του ασφαλιστικού νομοσχεδίου για την αποπληρωμή οφειλών, έχουν (πολιτικούς) λόγους που το έκαναν. Η βουλευτής Α’Θεσσαλονίκης της Ν.Δ, Άννα Ευθυμίου όμως, που σε λίγες μέρες θα ψηφίσει τον προϋπολογισμό μαζί με τους άλλους 156 «γαλάζιους» τι λόγο έχει να υποστηρίζει κάτι παρεμφερές;

Κι όμως όπως δήλωσε χθες στην συζήτηση του νομοσχεδίου «μεταφέρω το αίτημα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων,για επαναφορά της ρύθμισης των εκατόν είκοσι δόσεων με αντίστοιχο κούρεμα σε πρόστιμα και προσαυξήσεις». Επισήμανε πως «είναι θετική η εξαγγελία του κ. Τσακλόγλου για πάγωμα στα επιτόκια για τα ληξιπρόθεσμα χρέη στα ασφαλιστικά ταμεία. Όμως, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από την τριμηνιαία έκθεση προόδου του 2022 για το ΚΕΑΟ, τα χρέη αυξήθηκαν από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα, το 78,05% των οφειλετών οφείλει μέχρι 15.000 ευρώ».

Τα «θολά» μηνύματα για τις εξορύξεις

Όχι μόνον η εταιρεία Energean που ενδιαφέρεται άμεσα, αλλά και οι υπόλοιποι εμπλεκόμενοι στον κλάδο των ερευνών υδρογονανθράκων, πάγωσαν όταν άκουσαν τα όσα είπε ο πρωθυπουργός στην Πάτρα, σχετικά με την αξιοποίηση του διαπιστωμένου κοιτάσματος πετρελαίου στο Κατάκολο. Ούτε λίγο ούτε πολύ ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι οι μόνες έρευνες που θα προχωρήσουν στη χώρα είναι εκείνες σε πολύ βαθιά νερά και μόνον για αέριο, όχι για πετρέλαιο.

Δικαιολογημένα αναρωτιούνται όσοι γνωρίζουν τα περί υδρογονανθράκων: Αν δηλαδή η Exxonmobil «τρυπώντας» στην Κρήτη βρει εκμεταλλεύσιμο κοίτασμα πετρελαίου, θα της επιβάλλουμε να το αφήσει ανέγγιχτο; Και τι μήνυμα στέλνει ο πρωθυπουργος στους επενδυτές των οποίων την έλευση στην ελληνική ΑΟΖ χαιρέτησε πανηγυρικά;

Όλη μέρα στα λιμάνια και ναυπηγεία…

Ένα εμβληματικό τραγούδι μιας άλλης εποχής έρχεται στο νου με τις εξελίξεις στα ναυπηγεία. Αυτό του Φώντα Λάδη και του Μανου Λοιζου από τα τελη ατης δεκαετίας του ‘70 τραγουδισμένο από το Γιώργο Νταλάρα. Πλέον φαίνεται οτι θα ξαναβρεί το φυσικό του χώρο στην Ελευσίνα καθώς με μια συμβολική κίνηση πάει στη δεύτερη μεγαλύτερη γιάρδα της χώρας ένα πλοίο ξηρού φορτίου του εφοπλιστή Πέτρου Παππα.

Όπως τονίζεται και οι εργαζόμενοι το ήθελαν για να δοθεί το στίγμα της επανεκκίνησης αν και πρέπει να γίνουν πολλά για να μπει μπρος και πάλι το ναυπηγείο. Η μια δεξαμενή αλλώστε έχει σχεδόν αχρηστευθεί ενώ απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις. Πάντως φαίνεται να γίνεται η αρχή και μάλιστα με εθνική συναίνεση, οπως αναφέρουν κύκλοι της εταιρίας, σχολιάζοντας τη διευρυμένη πλειοψηφία που υπήρξε στη Βουλή για το σχέδιο νόμου για τη διάσωση.

Πάντως ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης θα είναι την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, στις 9:00, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας για την υποδοχή του πρώτου πλοίου που θα επισκευαστεί, σηματοδοτώντας οπως αναφέρει τη νέα εποχή στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Το δικαστήριο

Προϋπόθεση βέβαια για να ακουστούν πάλι τα σφυριά και τα ματσακονια είναι η σχετική συμφωνία εξυγίανσης που υπεγράφη πριν από λίγες ημέρες να επικυρωθεί μέσα στην άνοιξη από το αρμόδιο δικαστήριο. Η δικάσιμος, δε, ορίστηκε για τις 15/2.“Εάν χαθεί το δικαστήριο θα χαθούν και 40 εκατομμύρια από τους εργαζόμενους, ενώ και κράτος πήρε πάνω του 170 εκατομμυρίων οφειλών. Όλοι αυτοί θα βγουν χαμένοι, Όλοι έχουν συμφωνήσει κι αν όμως ο δικαστής πει όχι θα κλείσει το ναυπηγείο” ανέφερε πριν λίγες μέρες ο επικεφαλής της ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας σε δημοσιογραφική συνάντηση. Τόνισε πάντως ότι σε συμβόλαια με πιθανούς πελάτες έχουν προβλεφθεί και ανάλογες δικλείδες σε περίπτωση “ναυαγίου”.

Η Μήλος ζητεί καράβι..

“Στο κάγκελα” είναι η Μήλος καθώς όπως αναφέρει μιλώντας στη στήλη ο Αντώνης Νίνος μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Μήλου έχει μείνει χωρίς επαρκή ακτοπλοϊκή σύνδεση. Ήδη, οι σχετικές παραστάσεις έχουν γίνει στις αρμόδιες αρχές, όπως τονίζει ο κ. Νίνος. Να σημειωθεί ότι νησί, που κάνει πρωταθλητισμό στον τουρισμό, φιλοξενεί εξορυκτικες δραστηριοτητες αλλά κι έχει πάνω από 5.000 μόνιμους κατοίκους “βλέπει” τα πλοία να περνούν αλλά δε σταματούν για την Κρήτη. Πέρυσι το νησί εξυπηρετούνταν από το «Πρέβελης» και το «Διονύσιος Σολωμός», ενώ την καλοκαιρινή σεζόν και οι Μινωικές Γραμμές τρεις φορές την εβδομάδα «έπιαναν» ως ενδιάμεσο σταθμό τη Μήλο Πειραιά για Ηράκλειο και το αντίστροφο. Τώρα υπάρχουν μόλις τρία δρομολόγια του «Σολωμός», ενώ μετά από διαμαρτυρίες φορέων το Υπουργείο Ναυτιλίας πρόσθεσε ένα ακόμη. Άγνωστο είναι, δε, εάν ο “Πρέβελης” που εξυπηρετεί Κάσο Κάρπαθο θα επιστρέψει.

Βέβαια ιδανικό για τους Μηλιούς, που έχουν άμεση αναφορά στην Κρήτη θα ήταν μια συνέχιση της καλοκαιρινής σύνδεσης με τη Μεγαλόνησο με μεγάλα και γρήγορα πλοία. Βέβαια αυτό προϋποθέτει ότι π.χ. τα φέρυ των Μινωικών Γραμμών θα πρέπει να ανεβάσουν την ταχύτητά τους από τα 19 μίλια/ώρα στα 25 μίλια/ώρα για να προλαβαίνουν τις κρισιμες, ειδικά για τις νταλίκες της Κρήτης, ώρες αφίξεων στα λιμάνια. Αυτό, όμως κοστίζει και βέβαια το ζητούμενο είναι πώς θα βγει το δρομολόγιο με τις τιμές αυτές των καυσίμων (έστω κι αν έπεσαν κάπως). Ο λόγος είναι στο Υπ. Ναυτιλίας λένε στη Μήλο να δώσει λύση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα