Austria Card: Μια ελληνική πολυεθνική με έδρα στο κέντρο της Ευρώπης

Austria Card: Μια ελληνική πολυεθνική με έδρα στο κέντρο της Ευρώπης
Φωτογραφία αρχείου Getty Images/iStockphoto

Μετά τη συγχώνευση με την Inform Lykos και την εισαγωγή των μετοχών της στο ελληνικό χρηματιστήριο, η πολυεθνική εταιρεία τεχνολογίας στοχεύει σε δυναμική ανάπτυξη σε Δυτική Ευρώπη, ΗΠΑ, και Μέση Ανατολή.

Γεωγραφική αλλά και προϊοντική ανάπτυξη στη διετία 2023-2025 έχει ως στρατηγικό στόχο η πολυεθνική Austria Card, η οποία αν και εδρεύει στην Αυστρία διαθέτει Έλληνα μέτοχο και αποτελεί τη μετεξέλιξη της υπεραιωνόβιας InformLykos.

Μετά τη συγχώνευση των δύο οντοτήτων μάλιστα, ο όμιλος έχει διπλή παρουσία στο αυστριακό χρηματιστήριο αλλά και στο ΧΑ καθώς το Μάρτιο εισήχθησαν οι μετοχές του. Αναλυτικότερα, η Austriacard είναι μια πολυεθνική εταιρεία με έδρα τη Βιέννη και Έλληνα βασικό μέτοχο που δραστηριοποιείται σε τρεις τομείς: στην παραγωγή καρτών για τράπεζες (payment), στις ψηφιακές λύσεις όπως το Digital On Boarding για την ταυτοποίηση ενός φυσικού προσώπου μέσα από το ψηφιακό κανάλι ή την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων, συμβολαίων, αιτήσεων κ.α. και στις ψηφιακές μεταβλητές εκτυπώσεις για λογαριασμούς (εταιρειών ενέργειας, κινητής τηλεφωνίας κ.α).

Σήμερα ο όμιλος διαθέτει επτά παραγωγικές εγκαταστάσεις σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ανδόρρα, Αυστρία, Ρουμανία και Ελλάδα, οκτώ κέντρα προσωποποίησης σε Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Αυστρία, Πολωνία, Ρουμανία, Ελλάδα και Τουρκία, γραφεία πωλήσεων σε τέσσερις ηπείρους και παρουσία σε 35 χώρες. Από την Ελλάδα προέρχεται μόλις το 10% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Ορόσημο για την ελληνική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1897 αποτέλεσε η εξαγορά της Austriacard το 2007. Η Ausriacard ήταν θυγατρική της Κεντρικής Τράπεζας της Αυστρίας και ήταν ο αποκλειστικός προμηθευτής των αυστριακών τραπεζών σε κάρτες (debit, credit και prepaid). Στην πορεία, μέσω κυρίως εξαγορών, ο όμιλος επεκτάθηκε και στις ψηφιακές λύσεις, με αποτέλεσμα σήμερα να διαθέτει πελάτες στον τραπεζικό τομέα αρκετές challenger banks (Fintech, neobanks κ.α.), όπως π.χ η Revolut. Γενικότερα, το πελατολόγιο σε Δυτική Ευρώπη και ΗΠΑ είναι τράπεζες και οι κυβερνήσεις, ενώ σε Ελλάδα και Ρουμανία, η εταιρεία καλύπτει και άλλους τομείς, όπως το retail, ενεργειακές εταιρείες, ασφαλιστικές εταιρείες κ.α.

Το 2022 ο όμιλος είχε τζίρο 314,7 εκατ. ευρώ (+77%), EBITDA 39,4 εκατ. ευρώ (+80,5%) και κέρδη 17,1 εκατ. ευρώ (+250%). Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 90 εκατ. ευρώ (+48,7%), τα EBITDA στα 13,5 εκατ. (+78,5%) και τα κέρδη στα 4,8 εκατ. ευρώ (+133%). Οι πωληθείσες έξυπνες κάρτες έφτασαν τα 127,7 εκ. συγκρινόμενες με 88,8 εκ. κατά το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 43,8%, κατατάσσοντας τον όμιλο μεταξύ των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών παρόχων έξυπνων καρτών τύπου EMV και υπηρεσιών προσωποποίησης.
Σύμφωνα με τα στελέχη του ομίλου κατά την παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε χθες στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών η εκτίμηση για το 2023 είναι αύξηση του τζίρου κατά 13%-15% σε σχέση με το 2022, αύξηση των κερδών EBITDA κατά 25%-30% και το τελικό αποτέλεσμα να έχει περιθώριο κέρδους της τάξης του 5%.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Παναγιώτη Σπυρόπουλο, η παραγωγή έξυπνων καρτών θα διατηρήσει ένα παγκόσμιο growth της τάξης του 4%, αν και παραδέχθηκε ότι σε βάθος χρόνου το πλαστικό χρήμα θα φθίνει και τη θέση του θα πάρουν οι ψηφιακές πληρωμές, στάδιο για το οποίο ο όμιλος προετοιμάζεται με νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Σύμφωνα με τον κ. Σπυρόπουλο το πρόσφατο άνοιγμα στην αγορά των ΗΠΑ προσφέρει μεγάλες προοπτικές, εκτιμώντας ότι οι πωλήσεις για φέτος θα ανέλθουν σε 40 εκατ. ευρώ από 20 εκατ. ευρώ το 2022. Επίσης, στάθηκε και στα έργα ψηφιοποίησης εγγράφων των ελληνικών υπουργείων που χρηματοδοτούνται και μέσα από το ΤΑΑ. Ο όμιλος έχει κερδίσει έργα αξίας 40 εκατ. ευρώ -δεν έχουν ακόμη συμβασιοποιηθεί- και εκτιμάται πως από τα ψηφιακά έργα του Δημοσίου ο τζίρος θα ενισχυθεί τα επόμενα τρία χρόνια κατά 100 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα