Οι πιο γνωστές, παράξενες και απίστευτες ιστορίες μετακίνησης
Διαβάζεται σε 25'Η Uber μας ταξιδεύει πίσω στον χρόνο και μοιράζεται ξεχωριστά γεγονότα, που καθόρισαν τον τρόπο που διεξάγονται οι μετακινήσεις σε διαφορετικές γωνιές του πλανήτη.
- 04 Οκτωβρίου 2024 08:10
Το NEWS 24/7 και η Uber μοιράζονται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τις πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες μετακίνησης. Μπορείτε να δείτε τις ιστορίες μετακίνησης της προηγούμενης χρονιάς, εδώ.
Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024 – Το μεγαλύτερο τουριστικό σκάφος στην Ινδία που λειτουργεί με φωτοβολταϊκά
Μια πράσινη πρωτοβουλία του Τμήματος Υδατικών Μεταφορών της Πολιτείας της Κεράλα (SWTD) έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής μεταξύ των τουριστών που επισκέπτονται την Ινδία. Το «Indra» είναι το μεγαλύτερο σκάφος της χώρας που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια την οποία «αιχμαλωτίζει» μέσω των φωτοβολταϊκών που διαθέτει πάνω στο κρουαζιερόπλοιο και στη συνέχεια τη μετατρέπει για να διοχετευθεί στις ανάγκες του σκάφους.
Τα πλεονεκτήματά του έχουν τόσο περιβαλλοντικό αλλά και οικονομικό αντίκτυπο. Δεδομένου ότι λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια, το κόστος λειτουργίας του είναι πολύ μικρότερο από ότι αν χρησιμοποιούσε καύσιμα, ενώ δεν κάνει και θόρυβο. Όμως, το πιο σημαντικό είναι ότι δεν ρυπαίνει το περιβάλλον και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Το «Indra» είναι ένα κρουαζιερόπλοιο 100 θέσεων και χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τουριστικά ταξίδια. Διαθέτει ένα ειδικά κατασκευασμένο «ανοιχτό κατάστρωμα», όπου οι επιβάτες του μπορούν να απολαύσουν τα μαγευτικά τοπία κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας. Πραγματοποιεί δύο κρουαζιέρες καθημερινά, κάθε μία τρίωρης διάρκειας.
Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024 – Ηλεκτροκίνητα έλκηθρα για σαφάρι στο χιόνι στη Λαπωνία
Στην παγωμένη άγρια φύση της φινλανδικής Λαπωνίας, μιας από τις βορειότερες περιοχές της Ευρώπης, τα αυτοκίνητα δεν μπορούν να προσεγγίσουν πολλές τοποθεσίες κι έτσι δίνουν την σειρά τους στα snowmobiles. Εκεί, τα snowmobiles χρησιμοποιούνται εκτενώς, αλλά οι εκπομπές ρύπων και η ηχορύπανση προκαλούν -εύλογα – τις αντιδράσεις των ντόπιων. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα προσθήκη για να περιοριστεί το πρόβλημα, φιλικότερη για το περιβάλλον από τα συμβατικά οχήματα, είναι τα eSled. Η ιδέα για τα ηλεκτρικά αυτά snowmobiles γεννήθηκε από την ανάγκη να διεξάγονται τα σαφάρι στο χιόνι με έναν τρόπο πιο φιλικό για το περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι το eSled ξεκίνησε από το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Λαπωνίας και αποτελεί μέρος ενός προγράμματος με δημόσια χρηματοδότηση. Οι ντόπιοι χρησιμοποιούν αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα για να μετακινούνται ή να κάνουν δουλειές, ενώ οι τουρίστες τα επιλέγουν για να φτάσουν σε παγωμένες λίμνες ή άλλα δυσπρόσιτα, πανέμορφα μέρη της Λαπωνίας, ενώ το όφελος είναι διπλό για το περιβάλλον καθώς και για τους ντόπιους που απολαμβάνουν την ηρεμία της αρκτικής φύσης.
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024 – Το ειδικά διαμορφωμένο όχημα με το οποίο κυκλοφορεί ο πάπας
Αν κάποιος ακούσει για πρώτη φορά τη λέξη “popemobile” πιθανότατα θα σκεφτεί ότι πρόκειται για το αυτοκίνητο κάποιου σούπερ ήρωα. Αλλά όχι, κάτι τέτοιο απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Το “popemobile” είναι το ειδικά σχεδιασμένο μηχανοκίνητο όχημα που χρησιμοποιεί ο πάπας της Καθολικής Εκκλησίας στις δημόσιες εμφανίσεις του, το οποίο του επιτρέπει να είναι καλύτερα ορατός όταν χαιρετά τα πλήθη. Από τότε που ο Πάπας Παύλος ΣΤ΄ χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ένα τροποποιημένο Lincoln Continental για να χαιρετήσει πλήθη στη Νέα Υόρκη το 1965, τα popemobiles έχουν πάρει πολλές μορφές. Κάποια από αυτά είναι ανοιχτά, ενώ άλλα διαθέτουν αλεξίσφαιρα γυάλινα τοιχώματα για να τον προστατεύουν, κάτι που κρίθηκε απαραίτητο μετά την απόπειρα δολοφονίας του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β΄ το 1981. Μερικά επιτρέπουν στον πάπα να κάθεται, ενώ άλλα έχουν σχεδιαστεί για να στέκεται όρθιος. Η ποικιλία τους του δίνει τη δυνατότητα να επιλέξει το κατάλληλο για κάθε χρήση ανάλογα με το επίπεδο ασφάλειας που απαιτείται, την απόσταση ή την ταχύτητα που θα κινηθεί. Οι πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων της Πόλης του Βατικανού ξεκινούν όλες με τα γράμματα «SCV», μια συντομογραφία του λατινικού Status Civitatis Vaticanae (“Κράτος της Πόλης του Βατικανού”), και ακολουθεί ο αριθμός του στόλου οχημάτων.
Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024 – «Super Guppy»: Ένα τεράστιο αεροπλάνο ειδικών αποστολών
Το αεροσκάφος που έχει γίνει γνωστό ως «Super Guppy» είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα που μπορείς να συναντήσεις ανά τον κόσμο. Πρόκειται για ένα πραγματικά τεράστιο αεροπλάνο ειδικών αποστολών της NASA, το οποίο “γεννήθηκε” από την ανάγκη της διαστημικής υπηρεσίας να μεταφέρει ελαφρά, αλλά ταυτόχρονα τεράστια σε μέγεθος αντικείμενα, όπως για παράδειγμα εξαρτήματα πυραύλων, από τη μία πλευρά των ΗΠΑ στην άλλη. Το αεροσκάφος της Aero Spacelines είναι ο διάδοχος του Pregnant Guppy, του πρώτου από τα αεροσκάφη Guppy που παρήγαγε η εταιρεία και ήταν το μοναδικό στον κόσμο που μπορούσε να μεταφέρει το πάνω μέρος ενός πυραύλου Saturn για το διαστημικό πρόγραμμα Apollo.
Η μεγαλύτερη διαφορά του Super Guppy με τον προκάτοχό του ήταν ότι άνοιγε το ρύγχος του για να χωρούν τα φορτία, διευκολύνοντας με τον τρόπο αυτό το έργο των χειριστών, ενώ παράλληλα ήταν και μακρύτερο κατά περίπου τέσσερα μέτρα.
Το αεροσκάφος αυτό χρησιμοποιήθηκε επί 32 συναπτά έτη από τη NASA καλύπτοντας στις αποστολές του μια απόσταση 4,8 εκατ. xλμ, σύμφωνα με το CNN. Από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 το αεροσκάφος έχει χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά εξαρτημάτων του νέου διαστημικού σκάφους Orion, που σχεδιάζει να επιστρατεύσει η αμερικανική διαστημική υπηρεσία σε μελλοντικές επανδρωμένες αποστολές στη Σελήνη και τον Άρη.
Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024 – Το πιο μικρό αυτοκίνητο;
Το Peel P50 είναι ένα τρίτροχο μικρο – αυτοκίνητο, με το έτος κατασκευής του να χρονολογείται από το 1962 έως το 1965 από την Peel Engineering Company στη Νήσο Μαν. Ωστόσο η παραγωγή του ξεκίνησε ξανά το 2010. Ήταν η χρονιά που καταχωρήθηκε στα Παγκόσμια Ρεκόρ Γκίνες ως το μικρότερο αυτοκίνητο παραγωγής που κατασκευάστηκε ποτέ. Το αρχικό μοντέλο δεν διαθέτει ταχύτητα όπισθεν, αλλά μια λαβή στο πίσω μέρος επιτρέπει στο πολύ ελαφρύ αυτοκίνητο να ελίσσεται με φυσικό τρόπο όταν απαιτείται.
⛐ Σχεδιασμένο ως αυτοκίνητο πόλης, διαφημιζόταν τη δεκαετία του 1960 ως ικανό να χωρέσει «έναν ενήλικα και μια τσάντα για ψώνια». Η μοναδική πόρτα του οχήματος βρισκόταν στην αριστερή πλευρά και ο εξοπλισμός του περιλάμβανε έναν ενιαίο υαλοκαθαριστήρα και έναν προβολέα. Τα βασικά χρώματα ήταν το λευκό, το κόκκινο και το σκούρο μπλε. Η εταιρεία παρήγαγε 50 P50, εκ των οποίων 27 ξέρουμε ότι υπάρχουν ακόμα, ένα εκ των οποίων πωλήθηκε για το αστρονομικό ποσό των 176.000 δολαρίων σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s τον Μάρτιο του 2016.
Παρασκευή 30 Αυγούστου 2024 – Το Uber Boat Cruise σε πηγαίνει στις πιο ξεχωριστές παραλίες του νησιού
Εκδρομές γύρω από τα νησιά της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Κέρκυρας και στην Αθηναϊκή Ριβιέρα θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν οι επισκέπτες των τεσσάρων αυτών περιοχών το καλοκαίρι, μέσω της υπηρεσίας Uber Boat Cruise. Το Uber Boat Cruise θα προσφέρει στους επισκέπτες έναν νέο τρόπο εξερεύνησης και μετακίνησης στις πιο ξεχωριστές παραλίες, μέσω μιας εναλλακτικής λύσης μετακίνησης, όποτε αυτοί το επιλέξουν.
Ο συνεργαζόμενος με την Uber στόλος στους τέσσερις από τους πιο πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα την περίοδο του καλοκαιριού, αποτελείται κατά κύριο λόγο από ταχύπλοα φουσκωτά χωρητικότητας έως 7 ατόμων.
Μέσω της εφαρμογής Uber, οι χρήστες έχουν πλέον τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε κράτηση ενός φουσκωτού απολαμβάνοντας έτσι, την εκδρομή της επιλογής τους σε μαγευτικούς προορισμούς που θα τους χαρίσουν τις πιο όμορφες εικόνες για τις καλοκαιρινές τους αναμνήσεις.
Παρασκευή 23 Αυγούστου 2024 – Το πίτμπουλ που ταξίδεψε μόνο του με τρένο
Ένα πίτμπουλ οκτώ μηνών με το όνομα Ρόκυ ανέβηκε μόνο του σ’ ένα τρένο τον περασμένο Γενάρη και κατάφερε να ταξιδέψει από το σπίτι του, στο Πορτογκρουάρο, μέχρι τη Βενετία. Το σκυλάκι, σύμφωνα με τον τοπικό Τύπο, αρχικά ανέβηκε στο τρένο στον σταθμό του Πορτογκρουάρο, που βρίσκεται στο ανατολικό Βένετο, κάθισε σε μια θέση που του άρεσε και απόλαυσε το ταξίδι κοιτάζοντας έξω από το παράθυρο, όπως όλοι οι επιβάτες. Όλα αυτά, προς μεγάλη έκπληξη των επιβατών οι οποίοι μάταια αναζητούσαν έναν άνθρωπο που τον συνοδεύει. Μερικοί από αυτούς τράβηξαν φωτογραφίες με τον Ρόκυ να ρεμβάζει έξω από το παράθυρο οι οποίες έγιναν αμέσως viral στα social media. Την παρουσία του Ρόκυ βέβαια αντιλήφθηκαν και οι αρχές, οι οποίες περίμεναν τον Ρόκυ όταν το τρένο έφτασε στο σταθμό Σάντα Λουτσία της Βενετίας. Από εκεί, τον οδήγησε σ’ ένα καταφύγιο σκύλων στην περιοχή του Μέστρε και στη συνέχεια τον παρέλαβε ο ιδιοκτήτης του.
Παρασκευή 9 Αυγούστου 2024 – Ένα ταξίδι στην ιστορία: Διασχίζοντας τον Νείλο πάνω σε μια φελούκα
Μια από τις εμπειρίες που δεν πρέπει να χάσετε στην Αίγυπτο είναι μια βαρκάδα με φελούκα στον μαγευτικό Νείλο. Οι φελούκες είναι παραδοσιακά, ξύλινα ιστιοφόρα, που χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά εμπορευμάτων και ανθρώπων και πλέουν στον Νείλο από την αρχαιότητα. Πρόκειται για ελαφριά και γρήγορα πλωτά σκάφη με ένα μόνο πανί που είναι κατασκευασμένο από ντόπιο βαμβάκι και φυσικές ίνες. Κατασκευασμένες για ιστιοπλοΐα σε ρηχά νερά, οι φελούκες δεν έχουν καρίνα, αλλά μια βαριά κεντρική πλάκα που μπορεί να ανυψωθεί πάνω από αμμοθίνες ή όταν βρεθούν σε βαθύτερα νερά. Κατά το παρελθόν, οι φελούκες χρησιμοποιήθηκαν από τους ντόπιους ως ψαρόβαρκες, ως μέσο μεταφοράς εμπορευμάτων αλλά και ως μέσο συγκοινωνίας για πάρα πολλά χρόνια. Σήμερα, τα παραδοσιακά αυτά αιγυπτιακά ιστιοφόρα έχουν προσαρμοστεί για να μεταφέρουν με άνεση τους ταξιδιώτες της περιοχής. Διαθέτουν ανοιχτό κατάστρωμα και είναι συχνά καλυμμένες με πολύχρωμα πανιά και μαξιλάρια για να κάθονται οι επιβάτες, ενώ στέγαστρα από καμβά εμποδίζουν τον καυτό ήλιο της ερήμου. Είτε επιλέξετε μια βόλτα λίγων ωρών από το Κάιρο για να δείτε το πώς απλώνεται η μητρόπολη πάνω από τις όχθες του ποταμού, είτε ένα πολυήμερο ταξίδι μεταξύ Ασουάν και Λούξορ, η εμπειρία θα είναι αξέχαστη.
Παρασκευή 2 Αυγούστου 2024 – Wilma Russey, η πρώτη γυναίκα οδηγός ταξί στη Νέα Υόρκη
Την 1η Ιανουαρίου του 1915, σε μια εποχή που οι γυναίκες δεν είχαν ακόμη δικαίωμα ψήφου, η Wilma Russey έγραψε ιστορία, ξεκινώντας την καριέρα της ως η πρώτη γυναίκα οδηγός ταξί της Νέας Υόρκης.
Μέχρι τότε, η Russey εργαζόταν για περισσότερο από έναν χρόνο ως μηχανικός αυτοκινήτων στο Dalton’s Garage στη δυτική 50th Street (, προϋπηρεσία που μετέπειτα αποτέλεσε προνόμιο για τη νέα της δουλειά.
Η Russey μπήκε στο Μπρόντγουεϊ την Πρωτοχρονιά του 1915 στις 10 το πρωί για να πιάσει δουλειά με το ταξί της. Όταν λοιπόν ξεκίνησε την πρώτη της βάρδια, μια παρέα ανδρών, που ήθελαν να έχουν την τιμή να είναι οι πρώτοι επιβάτες της, ζήτησαν από τη Russey να τους κάνει μια σύντομη βόλτα στον περίφημο δρόμο της Νέας Υόρκης. Στη συνέχεια, έλαβε τον πρώτο της ναύλο.
“Το αυτοκίνητο ταξίδεψε στο Μπρόντγουεϊ, δημιουργώντας αίσθηση”, έγραψαν οι New York Times. Φορώντας τα χαρακτηριστικά της ρούχα, μεταξύ των οποίων τα μαύρα δερμάτινα γάντια και το καπέλο της που αποτέλεσαν σήμα κατατεθέν, συνέχισε τις κούρσες της στους δρόμους της Νέας Υόρκης.
Παράλληλα, το υπόβαθρό της ως μηχανικός, της έδωσε ένα τεράστιο πλεονέκτημα σε σχέση με πολλούς από τους συναδέλφους της, όταν χρειάστηκε να κάνει επιτόπου κάποιες απαραίτητες επισκευές.
Παρασκευή 26 Ιουλίου 2024 – Γιατί μια μικρή ινδική πόλη έχει τόσα πολλά κλασικά Land Rover;
Το 1958, το πρώτο Land Rover έκανε την πρώτη του εμφάνιση σε ινδικό έδαφος. Βρετανοί καλλιεργητές τσαγιού στη Δυτική Βεγγάλη το έφεραν μαζί τους για να μεταφέρουν το τσάι στους επικίνδυνους και κακοτράχαλους ορεινούς δρόμους. Από τότε όμως, τα Land Rover (λαντ ρόβερ) κατέκτησαν μια ξεχωριστή θέση στην περιοχή, και ειδικά στο Νταρτζίλινγκ. Τα Land Rover ήρθαν για να μείνουν μεταφέροντας ανθρώπους και αγαθά σε αυτά τα επικίνδυνα εδάφη, αντικαθιστώντας τα πόνυ που χρησιμοποιούσαν μέχρι τότε οι κάτοικοι για τους σκοπούς αυτούς. Με τα οχήματα αυτά, είχαν τη δυνατότητα πλέον να πραγματοποιούν έως και έξι διαδρομές κάθε μέρα. Το Νταρτζίλινγκ έγινε σύντομα το σπίτι για 300 Land Rover, καθώς οι ντόπιοι βασίζονταν σε μεγάλο βαθμό σε αυτά τα ευέλικτα μηχανήματα για τις δουλειές τους, ενώ για ένα διάστημα, τα χρησιμοποίησαν και ως ταξί. Από τα 300 Land Rover, περίπου 40 ήταν ακόμη ενεργά το 2011, μετά από 70 χρόνια. Το πιο ξεχωριστό όμως στην ιστορία είναι ότι τα Land Rover της Σειράς 1 του Νταρτζίλινγκ είναι σήμερα τα μόνα μοντέλα αυτού του είδους που λειτουργούν στον κόσμο.
Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024 – Στο Μπαγκλαντές το σχολείο μπορεί να φτάνει στα παιδιά, όταν αυτά δεν μπορούν να φτάσουν στο σχολείο.
Τα πλωτά σχολεία διαθέτουν αίθουσα διδασκαλίας, βιβλιοθήκη, υπολογιστές με πρόσβαση στο διαδίκτυο που τροφοδοτούνται από ηλιακά πάνελ που βρίσκονται πάνω στο σχολείο. Χρησιμεύουν αρχικά ως σχολικά λεωφορεία, συλλέγοντας τα παιδιά από διάφορες στάσεις στις όχθες του ποταμού. Μόλις δέσουν, αρχίζει το μάθημα.
Παρασκευή 12 Ιουλίου 2024 – Ο “πιο φτωχός πρόεδρος του κόσμου” άφησε την κρατική λιμουζίνα για έναν ταπεινό σκαραβαίο
Ο πρώην πρόεδρος της Ουρουγουάης, Χοσέ Μουχίκα έχει αγαπηθεί όσο λίγοι πολιτικοί παγκοσμίως, έχοντας συνδέσει το όνομά του με τον απλό τρόπο ζωής του. Ο “Ελ Πέπε” διετέλεσε πρόεδρος από το 2010 έως το 2015 και το όνομά του ακολουθεί ο χαρακτηρισμός “ο πιο φτωχός αρχηγός κράτους στον κόσμο”. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της λιτής του ζωής είναι ο παλιός, μπλε σκαραβαίος που τον συνοδεύει στις πιο εμβληματικές φωτογραφίες επί προεδρίας του. Όταν ανέβηκε στην εξουσία, ο Μουχίκα αποφάσισε να αντικαταστήσει την κρατική λιμουζίνα και να χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του τον σκαραβαίο του, ένα Volkswagen Beetle του 1987. Το 2010, η αξία του αυτοκινήτου ήταν 1.800 δολάρια και αντιπροσώπευε το σύνολο του προσωπικού πλούτου του Μουχίκα στην υποχρεωτική ετήσια δήλωσης της περιουσίας του για εκείνο το έτος. Το 2014 ο Μουχίκα δέχτηκε μια απροσδόκητη προσφορά για τον αγαπημένο του σκαραβαίο. Όπως δήλωσε ο ίδιος στην εβδομαδιαία εφημερίδα Busqueda της Ουρουγουάης, ένας Άραβας σεΐχης προσέφερε 1 εκατομμύριο δολάρια για το ταπεινό του αυτοκίνητο. Όταν ρωτήθηκε σχετικά με την προσφορά αυτή σε συνέντευξη Τύπου, ο Μουχίκα είπε: “Αυτό μου είπαν, αλλά δεν του έδωσα καμία σημασία”. Στη συνέχεια, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι αν έπαιρνε 1 εκατομμύριο δολάρια για τον σκαραβαίο, θα τα δώριζε σε μια οργάνωση που υποστηρίζει τους άστεγους, παρέχοντάς τους στέγη.
Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024 – Μια μοναδική βόλτα με τον “Μουντζούρη” στο κατάφυτο Πήλιο
To Τρενάκι του Πηλίου, ή αλλιώς ο “Μουντζούρης”, “ξαναζωντανεύει” κάθε άνοιξη για αυτούς που επιθυμούν να ανακαλύψουν το βουνό των Κενταύρων. Ο σιδηρόδρομος κατασκευάστηκε σε δύο στάδια, μεταξύ του 1894 και του 1903 και αποτέλεσε για 80 χρόνια σημείο αναφοράς για την περιοχή, καθώς ήταν το μοναδικό μέσο πού συνέδεε το κέντρο του Βόλου με τo Πήλιο. Δημιουργός του ήταν ο Ιταλός μηχανικός Εβαρίστο ντε Κίρικο και το τρενάκι ονομάστηκε “Μουντζούρης” για να δηλώσει την ατμοκίνηση και τον καπνό που άφηνε στο πέρασμά του.Σήμερα, “ξαναζωντανεύει” κάθε άνοιξη και “σκαρφαλώνει” στο βουνό, από τα Άνω Λεχώνια μέχρι τις Μηλιές, σε μια ορεινή διαδρομή με κατάφυτες πλαγιές και πυκνή βλάστηση από πλατάνια και πουρνάρια. Η μοναδική στάση του τρένου διαρκεί μόλις 15 λεπτά, στην Άνω Γατζέα, για να συνεχίσει διασχίζοντας μια διαδρομή συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων και χρόνου περίπου 90 λεπτών, μέχρι το ιστορικό χωριό των Μηλεών, στον σταθμό του οποίου είναι και το τέλος της διαδρομής. Από εκεί, μπορείτε να ακολουθήσετε τα γραφικά καλντερίμια και να ανακαλύψετε τις ομορφιές που κρύβουν τα γύρω χωριά.
Παρασκευή 28 Ιουνίου 2024 – Τα Micro-Taxis της Ίσκια σε πηγαίνουν βόλτα σε όλο το νησί
Στο ιταλικό νησάκι της Ίσκια, που βρίσκεται στα ανοικτά των ακτών της Νάπολης, θα συναντήσεις τα Micro-Taxis, δηλαδή τα μικρά και χρωματιστά τρίκυκλα, διακοσμημένα με κάθε είδους κουδούνια και σφυρίχτρες, που χρησιμοποιούνται ως ταξί για να μεταφέρουν τους επισκέπτες σε ένα νησί, όπου οι μεγαλύτερες αποστάσεις που χρειάζεται να διανύσουν έχουν διάρκεια περίπου 40 λεπτά.
Τα Micro-Taxis αποτελούν ουσιαστικά προσαρμοσμένα τρίτροχα γεωργικά οχήματα Ape, των οποίων οι κινητήρες είναι ελαφρώς ενισχυμένοι για να μπορούν να διασχίσουν τους λόφους του νησιού.
Αν σας θυμίζουν κάτι, πρέπει να γνωρίζετε ότι ο “μεγάλος τους αδελφός” είναι το δημοφιλές σκούτερ που ακούει στο όνομα Vespa.
Παρασκευή 21 Ιουνίου 2024 -Ένα ταξίδι σε υψόμετρο 3.812 μέτρων πάνω από τη θάλασσα σε βάρκα που μοιάζει με δράκο
Η λίμνη Τιτικάκα βρίσκεται σε οροπέδιο των Άνδεων, σε υψόμετρο 3.812 μέτρων πάνω από τη θάλασσα, και κατέχει την πρωτιά της σε μεγαλύτερο υψόμετρο πλεύσιμης λίμνης του κόσμου και της μεγαλύτερης λίμνης στη Νότια Αμερική. Εκτός όμως από την ιδιαίτερη τοποθεσία της, στην πανέμορφη αυτή υδάτινη έκταση θα έχεις την ευκαιρία να επιβιβαστείς σε μια από τις βάρκες Totora, που μοιάζουν με δράκους. Τα εμβληματικά αυτά πλοία που συναντώνται μόνο στην περιοχή, κατασκευάζονται από τους Uros, έναν ιθαγενή λαό προγενέστερο των Ίνκας, οι οποίοι ζουν, ακόμη και σήμερα, σε τεχνητά πλωτά νησιά, διάσπαρτα της λίμνης. Οι βάρκες φτιάχνονται από αποξηραμένες δέσμες καλαμιών Totora. Τα καλάμια Totora(τοτόρα), και κατ’ επέκταση οι βάρκες, θεωρούνται τόσο ανθεκτικές που, σύμφωνα με τοπικές αφηγήσεις, γιγάντιες πέτρες ανδεσίτη που ζύγιζαν πάνω από 40 τόνους, μεταφέρθηκαν κατά την αρχαιότητα πάνω σε αυτές, για περίπου 90 χιλιόμετρα. Στόχος ήταν να περάσουν τη λίμνη και να μεταμορφωθούν στα περίτεχνα γλυπτά και τους μονόλιθους που κοσμούν την αρχαία πόλη Τιαουανάκο.
Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024 – Ένα υπόγειο τελεφερίκ
Τελεφερίκ μπορείς να συναντήσεις παντού στον κόσμο, αλλά κανένα τους δεν μοιάζει με το Tünel. Κατασκευάστηκε το 1874, βρίσκεται υπόγεια και καλύπτει τα 60 μέτρα που χωρίζουν τις συνοικίες Καράκιοϊ και Μπέγιογλου στην Κωνσταντινούπολη. Αποτελεί μια ιστορική, υπόγεια γραμμή τελεφερίκ, σε μια σήραγγα που εκτείνεται προς τα πάνω από την περιοχή κοντά στη συμβολή του Κεράτιου Κόλπου με τον Βόσπορο και έχει μήκος περίπου 573 μέτρα. Η σήραγγα εγκαινιάστηκε στις 17 Ιανουαρίου 1875 και αποτελεί τον δεύτερο παλαιότερο εξολοκλήρου υπόγειο αστικό σιδηρόδρομο στον κόσμο, μετά το μετρό του Λονδίνου το 1863 και τον παλαιότερο στην ηπειρωτική Ευρώπη, καθώς προηγείται του μετρό της Βουδαπέστης κατά 21 χρόνια.
Στην αρχή, οι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης ήταν διστακτικοί στο να το χρησιμοποιήσουν. Προκειμένου να προσελκύσει την προσοχή του κόσμου, στο Tünel προστέθηκε ένα ρυμουλκούμενο με το οποίο οι κάτοικοι μπορούσαν να μεταφέρουν μικρά βοοειδή, ενώ παράλληλα οι διαδρομές για παιδιά κάτω των 5 ετών, γινόντουσαν δωρεάν. Έτσι, σιγά-σιγά, η σήραγγα κατάφερε να κερδίσει τις καρδιές των κατοίκων της Κωνσταντινούπολης και να αποτελεί σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της πόλης.
Παρασκευή 7 Ιουνίου 2024 – Το μεγαλύτερο σκάφος στον κόσμο που φτιάχτηκε με 3D printer
Στη Διεθνή Έκθεση Σκαφών του Άμπου Ντάμπι της περασμένης χρονιάς, τα φώτα της δημοσιότητας “έκλεψε” ένα διαφορετικό μοντέλο σκάφους. Αυτό που το έκανε να ξεχωρίσει είναι ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο τρισδιάστατα εκτυπωμένο σκάφος στον κόσμο, πρωτιά που αναγνώρισαν και τα Παγκόσμια Ρεκόρ Γκίνες. Σύμφωνα με την Al Seer Marine που κατασκεύασε το σκάφος σε συνεργασία με την Abu Dhabi Maritime, το σκάφος κατασκευάστηκε από 67% ανακυκλωμένα υλικά κι έχει μήκος λίγο πάνω από 11,98 μέτρα. Προηγούμενος κάτοχος του ρεκόρ για το μεγαλύτερο σκάφος που έχει παραχθεί αποκλειστικά μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης, ήταν το 3Dirigo, ένα σκάφος 7,6 μέτρων που ζύγιζε 2.267 κιλά και είχε κατασκευαστεί από το Κέντρο Προηγμένων Δομών και Σύνθετων Υλικών του Πανεπιστημίου του Μέιν. Το 2019, όταν παρουσιάστηκε το 3Dirigo, το Πανεπιστήμιο του Μέιν εξασφάλισε όχι ένα αλλά τρία παγκόσμια ρεκόρ Γκίνες. Εκτός από εκείνο για το μεγαλύτερο σκάφος που εκτυπώθηκε τρισδιάστατα, κατέκτησε και εκείνο για το μεγαλύτερο στερεό αντικείμενο που εκτυπώθηκε τρισδιάστατα αλλά και για τον μεγαλύτερο εκτυπωτή 3D πολυμερών υλικών
Παρασκευή 31 Μαΐου 2024 – Πώς η Uber υποστηρίζει τις γυναίκες στην Πολωνία;
Αν είσαι γυναίκα και βρεθείς στην Πολωνία ή τη Ρουμανία, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να μη νιώσεις ασφαλής. Πόσο μάλλον αν είσαι κάποια από τις εκατομμύρια γυναίκες που ζουν στις δύο αυτές χώρες. Μετά τα αλλεπάλληλα περιστατικά σεξουαλικών επιθέσεων, βιασμών και δολοφονιών γυναικών αλλά και την κραυγή αγωνίας που απευθύνουν όσες ζουν εκεί, όπως στις πρόσφατες διαδηλώσεις στην Πολωνία, η Uber επιχειρεί να συμβάλει από την πλευρά της ώστε να δημιουργηθεί μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας στις γυναίκες κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους. Για τον σκοπό αυτό, η Uber εγκαινιάζει τις dashcams. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η νέα λειτουργία εισήχθη στην αγορά, προκειμένου να βελτιωθούν τα πρότυπα ασφαλείας τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους επιβάτες. Έτσι, σε περίπτωση αμφιλεγόμενων ζητημάτων ασφαλείας κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, οι οδηγοί μπορούν να μοιράζονται γρήγορα και με ασφάλεια τις καταγραφές με την ειδική ομάδα υποστήριξης της Uber.
Οι επιβάτες βέβαια θα πρέπει να δώσουν τη συγκατάθεσή τους για μια ενδεχόμενη καταγραφή, έτσι μέσω της Uber θα λαμβάνουν μια ειδοποίηση για την κάμερα πριν από τη διαδρομή τους, ώστε να μπορούν να την ακυρώσουν δωρεάν, εάν δεν επιθυμούν να καταγραφούν. Για την Πολωνία, αυτή δεν είναι η πρώτη πρωτοβουλία προς την κατεύθυνση αυτή, καθώς τα τελευταία χρόνια η Uber προσπαθεί να συμβάλει στην υποστήριξη των γυναικών στην πράξη, όπως στην περίπτωση της Uber by Women, όπου μπορείς να επιλέξεις γυναίκα οδηγό για τη διαδρομή σου.
Παρασκευή 24 Μαΐου 2024 – Για τα σινκάνσεν, η καθυστέρηση είναι άγνωστη λέξη
Μόλις δέκα ημέρες πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, το 1964, η Ιαπωνία εγκαινίασε το Σινκάνσεν, ένα δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών πρωτοφανούς υψηλής ταχύτητας, το οποίο τότε συνέδεε το Τόκιο με την Οσάκα. Ένα από τα τελευταία μοντέλα είναι το N700S Supreme Σινκάνσεν, το οποίο μπορεί να αγγίξει τα 362 km/h. Πραγματικά εντυπωσιακό νούμερο.Η ακρίβεια των δρομολογίων του ιαπωνικού σιδηροδρομικού δικτύου είναι επίσης θρυλική, καθώς τα σινκάνσεν είχαν μέση καθυστέρηση 1,1 λεπτό στο σύνολο της ετήσιας λειτουργίας τους, για την περίοδο 2022/23, συμπεριλαμβανομένων μάλιστα των καθυστερήσεων που οφείλονται σε φυσικές καταστροφές, που είναι συχνές στην Ιαπωνία. Όμως, υπάρχουν και απρόοπτα. Το βράδυ της Τρίτης (16/4/24), ένας ασυνήθιστος επιβάτης, ένα φίδι 40 εκατοστών, βρέθηκε σε βαγόνι του τρένου με αποτέλεσμα εκείνος που το εντόπισε, να χτυπήσει τον συναγερμό. Ο εντοπισμός του “λαθρεπιβάτη”, αν και δεν προκάλεσε ούτε πανικό, ούτε τραυματισμό, είχε ως συνέπεια να καθυστερήσει την άφιξη της αμαξοστοιχίας κατά …17 ολόκληρα λεπτά.
Παρασκευή 17 Μαΐου 2024 – Ένα τραμ μεταμορφώθηκε σε βιβλιοθήκη στην Καλκούτα
Η πρώτη βιβλιοθήκη – τραμ της Ινδίας (τον λες και σπάνιο συνδυασμό), δημιουργήθηκε στην οδό College Street στην Καλκούτα, με στόχο να γίνει πιο ελκυστική η χρήση του ηλεκτροκίνητου τραμ ως μέσο μεταφοράς, μεταξύ των φοιτητών. Όπως συνηθίζουν να λένε στην πόλη, αν ένα βιβλίο δεν υπάρχει στην College Street, δεν εκδόθηκε ποτέ, μιας και η College Street αποτελεί την ακαδημαϊκή συνοικία της Καλκούτας. Η περιοχή γύρω από την οδό φιλοξενεί τα πιο εμβληματικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η βιβλιοθήκη του τραμ που διαθέτει και Wi-Fi, ξεκίνησε με στόχο να προσελκύσει περισσότερους φοιτητές να χρησιμοποιούν το τραμ ως το βασικό μέσο μεταφοράς τους, να παρέχει πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό και να αναζωογονήσει την αγάπη τους για το διάβασμα.
Παρασκευή 10 Μαΐου 2024 – Εσύ θα ανέβαινες ποτέ σε τρένο από μπαμπού;
Γνωστό και ως «norry», το τρένο από μπαμπού είναι μια αυτοσχέδια μέθοδος μεταφοράς που εφηύραν οι κάτοικοι στις αγροτικές περιοχές στην Καμπότζη. Το σπάνιο αυτό μεταφορικό μέσο δημιούργησαν χωρικοί, λόγω της ανάγκης τους για μετακινήσεις και γι’ αυτό χρησιμοποίησαν τις ράγες του σιδηροδρομικού δικτύου που ήταν σπασμένες και αχρησιμοποίητες, στον απόηχο του εμφυλίου πολέμου. Οι χωρικοί λοιπόν αποφάσισαν να δημιουργήσουν πλατφόρμες από μπαμπού, που ονομάστηκαν norries, κατασκευάστηκαν από απλά υλικά που είχαν στη διάθεσή τους και διασχίζουν τις κατάφυτες διαδρομές πάνω στον σιδηρόδρομο με ταχύτητα που φτάνει στα 40 χιλιόμετρα την ώρα. Τα norries μετέφεραν τα πάντα: ανθρώπους, προϊόντα, εμπορεύματα. Οι μηχανές προστέθηκαν τη δεκαετία του 1990, τροφοδοτώντας τα κάρα αυτά με έναν ελαστικό ιμάντα γύρω από τον πίσω άξονα. Τώρα όμως που οι αυτοκινητόδρομοι της Καμπότζης είναι γεμάτοι με μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα και το μόνο που έχει απομείνει από το Bamboo Train είναι ένα κομμάτι τροχιάς 7 χιλιομέτρων έξω από την πόλη Battambang και χρησιμοποιείται κυρίως από τουρίστες, για περιήγηση στην περιοχή.
Παρασκευή 3 Μαΐου 2024 – Τα πολύχρωμα λεωφορεία – κοτόπουλα της Γουατεμάλας
Τα δημόσια υπεραστικά λεωφορεία της Γουατεμάλας, είναι διάσημα παγκοσμίως για την πολύχρωμη εμφάνισή τους, όπως επίσης και για τη μοναδική τους προσωπικότητα. Είναι γνωστά ως λεωφορεία – κοτόπουλα καθώς, περιστασιακά, κάποιο κοτόπουλο θα πεταχτεί από το καλάθι ενός επιβάτη. Η βόλτα με τα λεωφορεία αυτά στην Κεντρική Αμερική είναι must για κάθε ταξιδιώτη, ο οποίος θα έρθει σε επαφή με τους ντόπιους που τα χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους. Τα λεωφορεία αυτά, ξεκίνησαν ως κίτρινα σχολικά λεωφορεία στις Ηνωμένες Πολιτείες και μεταμορφώθηκαν με ζωγραφιές, έντονα φώτα, ζωηρά γυαλιστερά χρώματα και δυνατή μουσική. Θα τα συναντήσεις να ξεπηδούν στους δρόμους με γρήγορες ταχύτητες, ανακοινώνοντας τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις.
Παρασκευή 26 Απριλίου 2024 – Το ανάποδο τρένο του Βούπερταλ
Ένα ανάποδο τρένο που κινείται σε μονής διαδρομής σιδηροδρομική γραμμή αποτελεί τον τρόπο μετακίνησης για περισσότερους από 80.000 ανθρώπους καθημερινά στο Βούπερταλ της Γερμανίας, όπως επίσης και ένα ξεχωριστό τουριστικό αξιοθέατο.Το τρένο – ορόσημο της περιοχής, διανύει μια διαδρομή 13,3 χιλιομέτρων, σε ύψος περίπου 12 μέτρων πάνω από τον ποταμό Βούπερ και περίπου 8 μέτρων πάνω από τον δρόμο που περνά από την κοιλάδα, ενώ μόλις τέσσερις από τις 20 στάσεις του περνούν πάνω από στερεό έδαφος.Οι υπερυψωμένες γραμμές και οι σταθμοί του Schwebebahn, κατασκευάστηκαν μεταξύ 1897 και 1903. Για την κατασκευή του σκελετού στήριξης και των σταθμών χρησιμοποιήθηκαν περίπου 19.200 τόνοι χάλυβα! Πολλά αξιοθέατα είναι εύκολα προσβάσιμα με τα πόδια από τους 20 σταθμούς του κρεμαστού σιδηροδρόμου και η συνολική διαδρομή που κάνει το τρένο διαρκεί περίπου 30 λεπτά.
Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 – Μια αξέχαστη βόλτα με Toboggan στη Μαδέρα
Αν βρεθείς στη Μαδέρα της Πορτογαλίας, πρέπει οπωσδήποτε να κάνεις μια βόλτα με τα Toboggan. Μπορεί σήμερα τα ιδιαίτερα αυτά ψάθινα έλκηθρα που μοιάζουν με ανάποδες πολυθρόνες να απευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά σε τουρίστες, όμως δεν ήταν πάντα έτσι. Ξεκίνησαν από τον 19ο αιώνα ως δημόσια συγκοινωνία, καθώς ήταν ο ευκολότερος τρόπος για τους κατοίκους της περιοχής να ταξιδέψουν από το χωριό Μόντε στο Φουντσάλ. Με την ανάπτυξη των δημοσίων συγκοινωνιών, τα έλκηθρα σταμάτησαν να αποτελούν τη λύση για τις μετακινήσεις και έγιναν από τα πιο δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα στο νησί της Μαδέρα. Είναι κατασκευασμένα στο χέρι από λυγαριά, με παραδοσιακή τεχνική που χρονολογείται στα μέσα της δεκαετίας του 1800! Τα έλκηθρα, οδηγούνται από δύο άνδρες, τους Carreiros, που είναι ντυμένοι στα λευκά, φορώντας τα χαρακτηριστικά ψάθινα καπέλα της Μαδέρα και μπότες με λαστιχένια σόλα, αρκετά βαριές ώστε να μπορούν να σταματήσουν το έλκηθρο στην κατηφόρα, αν χρειαστεί. Η τυπική διαδρομή είναι μήκους 2 χιλιομέτρων σε κατηφόρα και η ταχύτητα φτάνει τα 30 χιλιόμετρα την ώρα!
Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 – Ένα ταξί μεταμορφώνεται για να δώσει χαρά σε παιδιά με καρκίνο
Στη Φλωρεντία, υπάρχει ένα ταξί διαφορετικό από τα άλλα, τόσο για την εντυπωσιακή εσωτερική του διακόσμηση, όσο και για το σπουδαίο έργο που επιτελεί, ανάμεσα στις κούρσες. Μετά την απώλεια του συντρόφου της το 2001 από όγκο, η γυναίκα που όλοι πλέον ξέρουν ως “θεία Κατερίνα” κληρονόμησε το ταξί του “Milano 25” το οποίο διαμόρφωσε με πολύχρωμη διακόσμηση και παιχνίδια, μεταμορφώνοντάς το σε ένα σκηνικό βγαλμένο από παραμύθι, για να περνούν τα παιδιά που πάσχουν από καρκίνο ευχάριστα στη διαδρομή τους προς το νοσοκομείο, την οποία προσφέρει δωρεάν. Όπως λέει η ίδια, “τα παιδιά μπορεί να είναι άρρωστα, αλλά μπορούν και πρέπει να είναι ευτυχισμένα”.
Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 – Τα αμφίβια λεωφορεία της Ολλανδίας
Ένας επισκέπτης που βρίσκεται για πρώτη φορά στην Ολλανδία μπορεί να σοκαριστεί όταν ξαφνικά συνειδητοποιήσει ότι το λεωφορείο στο οποίο βρίσκεται πέφτει ξαφνικά στο νερό, οι Ολλανδοί όμως, δεν πανικοβάλλονται. Κι αυτό γιατί ξέρουν πως τα Amfibus, τα αμφίβια λεωφορεία που συναντά κανείς στην Ολλανδία, μπορούν εξίσου να κινούνται στο δρόμο αλλά και στην επιφάνεια του νερού, εναλλάξ. Ενώ δηλαδή το λεωφορείο κινείται στο δρόμο, πέφτει στο κανάλι και επιστρέφει ξανά στο οδικό δίκτυο. Οι ολλανδικές πόλεις εξυπηρετούνται από αυτό το αμφίβιο όχημα για περισσότερο από μια δεκαετία. Κατασκευασμένο από την Dutch Amphibious Transport, το Amfibus μπορεί να διανύσει 60 μίλια την ώρα στην άσφαλτο και 6,5 κόμβους στο νερό.