ΑΒ Βασιλόπουλος: Στόχος τα νέα μερίδια αγοράς

ΑΒ Βασιλόπουλος: Στόχος τα νέα μερίδια αγοράς
ΑΒ Βασιλόπουλος INTIME

Αλλαγή της αντίληψης του καταναλωτή εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και ρυθμοί ανάπτυξης πάνω από το μέσο όρο της αγοράς βασικές επιδιώξεις του νέου διευθύνοντος συμβούλου της αλυσίδας, Νίκου Λαβίδα.

Αλλαγή στρατηγικής, η οποία θα ακολουθηθεί με συνέπεια ως προς την ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά με στόχο την αλλαγή της αντίληψης του μέσου καταναλωτή, πως η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελεί premium και ακριβή πρόταση, καταστρώνει ο νέος CEO της εταιρείας, Νίκος Λαβίδας.

Στην προσπάθεια αυτή συνδυάζονται τόσο νέες επενδύσεις για νέα καταστήματα, που εκτιμάται ότι θα φέρουν νέα μερίδια αγοράς, αλλά και προώθηση προς τον τελικό καταναλωτή ευρεία γκάμα προϊόντων ιδιωτικής αλυσίδας της εταιρείας, όπως εξάλλου φάνηκε και από το μίγμα του «καλαθιού του νοικοκυριού», που παρουσίασε τις τελευταίες εβδομάδες.

Σήμερα, στην αλυσίδα η κατηγορία ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί μόλις το 3% του τζίρου της, ενώ διαθέτει περισσότερους από 1.200 κωδικούς προϊόντων δικής της φίρμας.

Η διοίκηση της αλυσίδας φιλοδοξεί ότι θα πετύχει από το 2023 ρυθμούς ανάπτυξης υψηλότερους από τον μέσο όρο της αγοράς. Για τη φετινή χρονιά πάντως ο κ. Νίκος Λαβίδας κρατά μικρό καλάθι. Ο τζίρος της αλυσίδας, σύμφωνα με τον ίδιο, θα κινηθεί λίγο πάνω από τα επίπεδα του 2021, αύξηση η οποία όπως είπε θα είναι πληθωριστική, ενώ εκτίμησε ότι θα υπάρξει πτώση στην κερδοφορία. Τα κέρδη χρηματοδοτούν τις επενδύσεις της αλυσίδας που από το 2016, -πρόκειται για τη χρονιά που η ΑΒ Βασιλόπουλος έπιασε τον υψηλότερο τζίρο στην ιστορία της-, έχουν ξεπεράσει τα 420 εκατ. ευρώ και το «μέρισμα» στη μητρική. Η Ahold Delhaize από το 2016 έχει εισπράξει από την εν Ελλάδι θυγατρική της μερίσματα πάνω από 132 εκατ. ευρώ. Τις χρήσεις 2020 και 2021 αποφασίσθηκε η μη διανομή μερίσματος.

Η νέα διοίκηση της αλυσίδας, απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση κατά τη χθεσινή παρουσίαση ανάφερε ότι η ανάπτυξη μεριδίων και τζίρων «μπορεί να προέλθει από οργανική ανάπτυξη» και για αυτό προγραμματίζει το άνοιγμα 10 νέων καταστημάτων μεσαίου μεγέθους (άνω των 500 τ.μ.), ενώ εκτιμά ότι θα δημιουργήσει και 50 ακόμη καταστήματα franchise μέσω συνεργασιών. Ο κ. Λαβίδας ωστόσο δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο εξαγορών μικρών αλυσίδων και επιχειρήσεων, σημειώνοντας ωστόσο ότι οι πρόσφατες διαπραγματεύσεις με την αλυσίδα Γέγος δεν τελεσφόρησαν.

Ο νέος CEO δεν σχολίασε τη μείωση προσωπικού κατά 612 άτομα στη χρήση του 2021, σημειώνοντας πως δεν ήταν στο «τιμόνι» της αλυσίδας, ωστόσο στελέχη της αλυσίδας απέδωσαν τη μείωση κατά σχεδόν 4% του προσωπικού στη μείωση της ανάγκης εργαζομένων μερικής απασχόλησης εφόσον εξέλειψαν οι συνθήκες που επέβαλε η πανδημία. Ο ίδιος πάντως σημείωσε πως στη χρήση του 2022 η αλυσίδα αναζητά περαιτέρω στελέχωση τόσο στη διοίκηση όσο και στα καταστήματα. Απέκλεισε το ενδεχόμενο αυξήσεων μισθών για το 2023 -αίτημα που αρχίζει να αγγίζει διάφορους κλάδους της απασχόλησης-, ωστόσο αναφέρθηκε σε οριζόντιο επίδομα 150 ευρώ ανά εργαζόμενο, και στην πιθανότητα αυξήσεων στο μέλλον.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα