BSH: Οι στόχοι ανάπτυξης και τα μερίδια στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών

Διαβάζεται σε 3'
BSH Οικιακές Συσκευές
BSH Οικιακές Συσκευές EUROKINISSI Στέλιος Μισίνας

Ο κύκλος εργασιών της BSH το 2022 είχε διαμορφωθεί στα 187,8 εκατ. ευρώ, ενώ το 2023 διαμορφώθηκε στα 190,8 εκατ. ευρώ.

Οριακή αύξηση πωλήσεων κατά 1,6% πέτυχε το 2023 στις αγορές Ελλάδας και Κύπρου η BSH Οικιακές Συσκευές, διατηρώντας ωστόσο το θετικό momentum που είχε δημιουργηθεί το 2022.

Ειδικότερα ο κύκλος εργασιών της εμπορικής εταιρείας ηλεκτρικών συσκευών το 2022 είχε διαμορφωθεί στα 187,8 εκατ. ευρώ έναντι 155,9 εκατ. ευρώ του 2021, ενώ το 2023 διαμορφώθηκε στα 190,8 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Γ. Γρατσώνη εν πολλοίς η αύξηση αποδίδεται στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» του ΥΠΕΝ που «έτρεξε» κατά την τελευταία διετία. Ο ίδιος επίσης διευκρίνισε πως η αύξηση μεγεθών για τη χρήση του 2023 αφορά σε οργανική ανάπτυξη καθώς η εταιρεία δεν έχει αλλάξει τιμοκαταλόγους προς τους πελάτες της για τα brands Bosch, Pitsos, Siemens και Neff το τελευταίο διάστημα.

Συμπλήρωσε δε πως δεν υπάρχει πρόβλεψη ανατιμήσεων για την τρέχουσα χρήση, εξηγώντας ωστόσο πως ο όμιλος διαρκώς λανσάρει νέα προϊόντα ανά κατηγορία. Η κερδοφορία της εταιρείας αναμένεται να δημοσιοποιηθεί κατά τη δημοσίευση του ισολογισμού της, ωστόσο, είναι δεδομένο ότι θα εγγράψει έκτακτα μη επαναλαμβανόμενα κέρδη από την πώληση του εργοστασίου της Πίτσος στον όμιλο Σκλαβενίτη.

Η εταιρεία διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο σε μεγάλες κατηγορίες οικιακών συσκευών με ποσοστό της τάξης του 31%-33%, όπως υπολογίζει η διοίκηση της. Η εταιρεία παρέθεσε στοιχεία που αφορούν τη δυναμική της ευρύτερης αγοράς και αντιστοίχως την επίδοση της BSH. Ειδικότερα, στην κατηγορία κουζίνας (συν φούρνοι και φούρνοι μικροκυμάτων) στην Ελλάδα οι πωλήσεις εμφάνισαν αύξηση κατά 11% το 2023, ενώ η BSH αύξηση πωλήσεων σε αξία κατά 14%.

Στον τομέα των πλυντηρίων και στεγνωτηρίων, η αγορά εκτιμάται –κατά τη διοίκηση της BSH- πως κινήθηκε ανοδικά κατά 16% ενώ για τον όμιλο κατά 3%. Στον τομέα των πλυντηρίων πιάτων η εκτίμηση είναι πως η αγορά κινήθηκε ανοδικά κατά 18% (+6% για την BSH και τα brands της).

Στην κατηγορία της ψύξης (ψυγεία – ψυγειοκαταψύκτες) εκτιμάται ότι το 2023 οι πωλήσεις της αγοράς κινήθηκαν ανοδικά κατά 21% αλλά αρνητικά για την εταιρεία (-3%), γεγονός που αποδίδεται στο ότι η διακύμανση του προγράμματος του ΥΠΕΝ ευνόησε τις «ακριβές» μάρκες κυρίως το 2022. Τέλος σε ότι αφορά τις μικροσυσκευές η εκτίμηση που διατυπώθηκε είναι πως η αγορά σημείωσε αύξηση κατά 12%, ενώ η BSH κατά 2%

Η διοίκηση της εταιρείας εκτίμησε πως για την τρέχουσα χρήση ο μέσος όρος της αγοράς θα κινηθεί πτωτικά κατά 20%-25%, εξαιτίας της απουσίας επιδοτούμενων προγραμμάτων για τις μεγάλες οικιακές συσκευές, όπου η εταιρεία έχει ηγετικά μερίδια. Εξαιρουμένων των πωλήσεων ψυγείων η BSH δύναται να παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων σε αξία κατά 5%-7%, με οδηγό της ανάπτυξης της τα νέα λανσαρίσματα συσκευών αλλά και τις τάσεις της αγοράς.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα