Coffee Island και Mikel “στα χωράφια” του Γρηγόρη και του Everest

Coffee Island και Mikel “στα χωράφια” του Γρηγόρη και του Everest
Τα λογότυπα των αλυσίδων, Coffee Island, Everest, Γρηγόρης και Mikel.

Οι δύο αλυσίδες καφέ που γιγαντώθηκαν την τελευταία δεκαετία, Mikel και Coffee Island, προχωρούν το τελευταίο διάστημα σε σημαντικές αλλαγές για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Εάν υπάρχουν δύο αλυσίδες που γεννήθηκαν μέσα στην κρίση και κατάφεραν όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά και να πρωταγωνιστήσουν και να αποκτήσουν και διεθνή παρουσία μέσα σε αυτά τα χρόνια, δεν είναι άλλες απο τις Coffee Island και την Mikel. Ξεκινώντας από την ελληνική επαρχία, η πρώτη από την Πατρα και δεύτερη από την Λάρισα έχουν καταφέρει μέσα σε 10 περίπου χρόνια να διαθέτουν 380 και 200 καταστήματα αντίστοιχα.

Πρωταγωνιστής σε όλη αυτή την πορεία για τις δύο αλυσίδες ήταν ο καφές και σε δεύτερο βαθμό τα ροφήματα ενώ “φτωχός συγγενής” στις αποδείξεις που έκοβαν ήταν τα σνακ. Αυτό, το τελευταίο διάστημα έχει αρχίσει να αλλάζει καθώς Mikel και Coffee Island πειραματίζονται όλο και περισσότερο με τον χώρο του σνακ και του γρήγορου φαγητού μπαίνοντας στα “χωράφια” πιο παραδοσιακών παικτών όπως είναι ο Γρηγόρης και το Everest.

Αντίθετες πορείες

Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι οι δύο αλυσίδες που γιγαντώθηκαν την δεκαετία του ’90 ακολούθησαν εντελώς αντίστροφη πορεία. Ο Γρηγόρης ξεκίνησε ως “τυροπιτάδικο” και αντιλήφθηκε νωρίς την στροφή προς τον take away καφέ δημιουργώντας τις γωνιές coffeeright στα καταστήματα του και το Everest ως ένα “σαντουιτσάδικο” που ακολούθησε και αυτό την τάση μπαίνοντας δυναμικά στην αγορά του καφέ.

Τα Mikel ήταν τα πρώτα που ξεκίνησαν τον πειραματισμό καθώς διαθέτουν δύο πλεονεκτήματα: την θυγατρική εταιρεία “Τζόρτζια” που είναι η παραγωγική μονάδα του ομίλου αλλά και το μέγεθος των καταστημάτων όπου μπορούν να παραχθούν και να σερβιριστούν ζεστά σνακ. Παράλληλα μέσω της διεθνή της παρουσίας και κυρίως σε αγορές όπως το Ντουμπάι και η Αυστραλία είχε την δυνατότητα να δοκιμάσει με επιτυχία την κατηγορία πριν την λανσάρει στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με στελέχη της Mikel το στοιχείο που ήταν αποτρεπτικό για την επέκταση στον χώρο του φαγητού στην Ελλάδα ήταν η χαμηλή δαπάνη ανά απόδειξη. Εδώ και ένα περίπου χρόνο, στα μεγαλύτερα από τα καταστήματα που διαθέτει, έχει προσθέσει (πέρα από τα κρύα σάντουιτς, τα γλυκά, τις μπάρες δημητριακών και τα cookies) κλαμπ σάντουιτς, κρέπες και βάφλες. Προς την κατεύθυνση αυτή βοήθησε και το κομμάτι του delivery καθώς πλέον συνεργάζεται στην διανομή με εταιρείες όπως η e-food και η wolt. Τέλος έχει επεκτείνει την γκάμα και στον χώρο των οινοπνευματωδών καθώς ένας μεγάλος αριθμός καταστημάτων λειτουργεί έως τα μεσάνυχτα.

Για τα Coffee Island το σνακ έως τώρα είχε ταυτιστεί έως τώρα με τα συσκευασμένα προϊόντα “Στεργίου”. Εδώ και λίγες εβδομάδες όμως στο κατάστημα της Βεΐκου 10 στο Γαλάτσι η διοίκηση πειραματίζεται έχοντας διευρύνει την προϊόντική γκάμα με χειροποίητες πίτες και φρέσκα σάντουιτς. Στόχος είναι όταν βρεθεί το σωστό μείγμα η κίνηση αυτή να επεκταθεί στο σύνολο των καταστημάτων που μπορούν να την “σηκώσουν”, εντός του 2020.

Ένα από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Coffee Island σε αυτή της την επέκταση είναι το μικρό μέγεθος αρκετών καταστημάτων. Στα πλαίσια αυτά δεν αποκλείεται σε συνεργασία με τους franchisee που τα έχουν αναπτύξει να υπάρξουν μεταστεγάσεις σε μεγαλύτερους χώρους.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα