Foodstandard: "Χρυσό" κρύβουν τα ελληνικά χωράφια

Foodstandard: "Χρυσό" κρύβουν τα ελληνικά χωράφια

Το ότι ο αγροδιατροφικός τομέας μπορεί να αποτελέσει έναν πυλώνα εξόδου της Ελλάδας από την ύφεση επιβεβαιώνει η Foodstandard, αλλά...

Εάν υπάρξουν οι συγκεκριμένες δομικές αλλαγές, ναι το χωράφι μπορεί να δώσει καρπό στην προσπάθεια για ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Το στοιχείο αυτό επιβεβαίωσε την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου ο γεωπόνος Στέλιος Δρυς, Διευθύνων Σύμβουλος της Foodstandard, της ηγέτιδας εταιρείας παροχής υπηρεσιών στον ευρύτερο αγροτικό και αγροδιατροφικό κλάδο.

 Συγκεκριμένα ο . Δρυς εκτίμησε ότι οι εξαγωγές αγροδιατροφικών προϊόντων (σ.σ. όλων των βρώσιμων γεωργικών προϊόντων) μπορούν να υπερδιπλασιαστούν σε λίγα χρόνια και να φτάσουν στα 10 δισ. ευρώ από 4 δισ. που είναι σήμερα.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η στροφή σε εξαγώγιμα αγροδιατροφικά προϊόντα (όπως π.χ. αντικατάσταση της κονσερβολιάς με ελιές Καλαμών), "νέες" καλλιέργειες όπως η στέβια και η παραγωγή "συγγενικών προϊόντων" όπως συμβαίνει σήμερα στην περίπτωση της μαστίχας και στα προϊόντα που παράγονται με βάση αυτή. Συγκεκριμένα για τον καρπό του σκίνου ο κ. Δρυς ανέφερε ότι πλέον έχει εξαπλώσει την γκάμα του σε 54 διαφορετικά προϊόντα (από οδοντόκρεμες έως μπύρες) προσφέροντας προστιθέμενη αξία στην πρώτη ύλη.

Ως παράδειγμα επιτυχημένης παραγωγικής και εξαγωγικής πρακτικής ο κ. Δρυς έφερε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου την περίπτωση της επιτραπέζιας ελιάς όπου μέσα σε μία δεκαετία η παραγωγή και κατ' επέκταση οι εξαγωγές αυξήθηκαν σημαντικά. Συγκεκριμένα από 90.000 τόνους παραγωγής πριν από λίγα χρόνια σήμερα παράγονται 140.000 τόνοι με το 75-80% αυτών να εξάγονται.

Ταυτόχρονα, ο κ. Δρυ διακρίνει σημαντικές ευκαιρίες τόσο για τις ελληνικές εξαγωγές όσο και για τους αγρότες από τη στροφή σε άλλες καλλιέργειες, πέραν των παραδοσιακών, όπως είναι η παραγωγή στέβιας. Ήδη στο Αγρίνιο, 55 παραγωγοί αντικατέστησαν 1.000 στρέμματα, στα οποία κατά το παρελθόν καλλιεργούνταν καπνός, με το φυτό το οποίο προσφέρει το πλέον ανερχόμενο γλυκαντικο. Σύμφωνα με τον κ. Δρυ οι παραγωγοί έχουν κλείσει συμβόλαιο για την πώληση της παραγωγής τους σε συνεργάτη της Pepsico, ενώ η απόδοση είναι 1.000 δολάρια το στρέμμα.

Άλλη μία ευκαιρία που διακρίνει είναι η εσωτερική εξωστρέφεια. Δηλαδή οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα να γίνουν καταναλωτές και πρεσβευτές των εγχώριων προϊόντων στις χώρες τους. Ως παράδειγμα έφερε την περίπτωση της Κρήτης που φιλοξενεί ετησίως περί τα 3,5 εκατομμύρια τουρίστες και εξάγει μόλις 1.300 τόνους τυποποιημένο ελαιόλαδο τη στιγμή που θα μπορούσε όπως υποστήριξε ο κ. Δρυς να εξάγει τουλάχιστον 3.500 τόνους. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε “θα πρέπει να εκπαιδεύσουμε τους τουρίστες στις αξίες των προϊόντων μας. Να παίρνουν μαζί τους φεύγοντας και να τα αναζητούν στις πατρίδες τους όταν γυρίζουν πίσω”.

SHARE:

24Media Network