Η εκτόξευση της Louis Vuitton στην Ελλάδα και ο ρόλος του τουρισμού

Η εκτόξευση της Louis Vuitton στην Ελλάδα και ο ρόλος του τουρισμού
Louis Vuitton iStock

Πωλήσεις και κέρδη που ξεπερνούν κατά πολύ τα προ πανδημίας επίπεδα εμφάνισε η ελληνική θυγατρική του κραταιού ομίλου LVMH. Οι επενδύσεις και οι προοπτικές για το 2023.

Χωρίς καν τις τουριστικές ροές από την Ασία το 2022, ήπειρο από την οποία οι ταξιδιώτες θεωρούνται big spenders σε προϊόντα πολυτελείας, η ελληνική θυγατρική του γαλλικού οίκου ειδών πολυτελείας Louis Vuitton κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων και κερδοφορίας την περυσινή χρονιά.

Η εγχώρια κατανάλωση ειδών του οίκου θεωρείται μεν σημαντική, ωστόσο, όπως και άλλες μεγάλες πολυτελείς φίρμες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ποντάρει και αυτή στον εισερχόμενο τουρισμό που διαθέτει μεγαλύτερο καταναλωτικό εισόδημα.

Το αθηναϊκό κατάστημα- ναυαρχίδα της φίρμας Louis Vuitton στην οδό Βουκουρεστίου εκτιμάται ως ένα από τα πιο «άνετα» καταστήματα της ανά την υφήλιο, καθώς δεν παρατηρούνται «ουρές» ανυπόμονων καταναλωτών. Ως μια «επαρχιακή» πρωτεύουσα της Ευρώπης, η εμπειρία αγορών μπορεί στην Αθήνα να μην είναι πολύ πλούσια, είναι ωστόσο ποιοτικότερη όπως έχουν καταδείξει σχετικές έρευνες.

Σε κάθε περίπτωση, ο γαλλικός οίκος μέσω της ελληνικής του παρουσίας παρουσίασε αύξηση πωλήσεων και κερδών πάνω και από τα προ πανδημίας επίπεδα, επιβεβαιώνοντας αφενός τη διεθνή τάση υπέρ των luxury προϊόντων αλλά την ειδική δυναμική του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα.

Συγκεκριμένα, το 2022 η φίρμα που διατηρεί ένα κατάστημα στην Αθήνα και ένα εποχικό κατάστημα στη Μύκονο έκλεισε με πωλήσεις της τάξης των 52 εκατ.ευρώ, υπερδιπλάσιες από εκείνες του 2021 (που διατηρούνταν ωστόσο τόσο περιορισμοί στη λειτουργία του εμπορίου, όσο και του τουρισμού) αλλά και αυξημένες κατά 45,66% έναντι των πωλήσεων του 2019, που αποτελεί έτος βάσης σύγκρισης όσον αφορά την «κανονικότητα» των αγορών.

Στην τελευταία χρήση τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας επίσης διπλασιάστηκαν στα 19,523 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν στα 15,169 εκατ. ευρώ από 6,84 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021. Τα ταμειακά διαθέσιμα δε της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 19,458 εκατ. ευρώ από 10,168 εκατ. ευρώ το 2021.

Εκμεταλλευόμενη μάλιστα την υπερβάλλουσα ρευστότητας της η ελληνική θυγατρική του ομίλου LVMH, σκοπεύει να δημιουργήσει δύο ακόμη εποχικά καταστήματα και πάλι στη Μύκονο, διατηρώντας επίσης εν λειτουργία του υφιστάμενου καταστήματος της. Ειδικότερα σκοπεύει τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο θα λειτουργήσουν δύο σημεία στο Nammos Village και στις εγκαταστάσεις του εστιατορίου Zuma.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα