Η Shopflix φιλοδοξεί να γίνει game-changer στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Η Shopflix φιλοδοξεί να γίνει game-changer στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Online αγορά Getty Images/iStockphoto

Συμπλήρωσε ένα χρόνο ύπαρξης το νέο marketplace, το οποίο φιλοδοξεί να καταλάβει την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά μέσα στην προσεχή τριετία. Επενδύσεις 10 εκατ.ευρώ και οι άμεσοι στόχοι για το εξωτερικό.

Ταχεία ανάπτυξη, ώστε την προσεχή τριετία να καταστεί αφενός πρώτος «παίκτης» ανάμεσα στα ελληνικά marketplaces και αφετέρου να εμφανίσει οργανική κερδοφορία, θέτει η διοίκηση της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Shopflix.

Η εταιρεία συμπλήρωσε μόλις ένα χρόνο από την ίδρυση της και σύμφωνα με τον συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο, Χρήστο Καλογεράκη, ήδη φιλοξενεί στην πλατφόρμα της 1.050 καταστήματα και 3.500 προϊόντα, μεγέθη που αναμένεται να πολλαπλασιαστούν το προσεχές διάστημα. Κατά τον ίδιο, η κρίσιμη μάσα συνεργατών στην οποία η Shopflix απευθύνεται είναι περίπου 5.500 επιχειρήσεις (αν και ήδη έχει υποδεχθεί αιτήματα από 8.500 επιχειρήσεις), οι οποίες εν πολλοίς προέρχονται από την πολυδιασπασμένη online λιανική, η οποία κατ’εκτίμηση παράγει το 70% του online τζίρου στην Ελλάδα.

Κυρίαρχοι παίκτες παραμένουν βεβαίως τα επώνυμα μεγάλα – εγχώρια και πολυεθνικά- τα ελληνικά market places (κατά τεκμήριο και όπως και η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει αναγνωρίσει), δηλαδή η Skroutz και η Public αλλά και τα μεγαθήρια Amazon και eBay, ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη, υπάρχει προοπτική διείσδυσης στην εγχώρια αγορά. Εξάλλου, για αυτό το λόγο η Shopflix στήθηκε μόλις σε 6 μήνες και λειτούργησε άμεσα, προκειμένου αφενός να εκμεταλλευτεί το trend υπέρ του ηλεκτρονικού εμπορίου και αφετέρου την «απουσία» εγχώριας βάσης από τους πολυεθνικούς παίκτες. Μάλιστα, ο κ. Καλογεράκης ανάφερε πως ενώ υπήρχε πρόθεση εισόδου της ρουμανικής E-mag, τελικώς αυτή ανεστάλη.

Επενδύσεις

Το αρχικό κεφάλαιο επενδύσεων για τη δημιουργία της Shopflix, ανέρχεται σε 4 εκατ.ευρώ (1 εκατ.ευρώ καλύφθηκε από την υπαγωγή της εταιρείας στον Αναπτυξιακό Νόμο) ενώ η συνολική επένδυση αναμένεται στην τριετία να αγγίξει τα 10 εκατ.ευρώ. Σημειώνεται ότι η εταιρεία μαζί με την Courier Center, η οποία εξαγοράστηκε το 2021, αποτελεί μέρος του οικοσυστήματος που ελέγχεται πλειοψηφικά από τον εφοπλιστικό όμιλο Μαρινάκη.

Οι πρώτες επενδύσεις αφορούσαν αφενός την τεχνολογική υποδομή (δημιουργήθηκε από εξωτερικές ομάδες developers) αλλά και για τη στελέχωση της πλατφόρμας, που σήμερα αριθμεί 120 εργαζόμενους, με στόχο να φθάσουν τους 200 κατά την ωρίμανση της τριετούς φάσης ανάπτυξης, σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη.

Ο ίδιος ανάφερε πως μετά το λανσάρισμα στην ελληνική αγορά και την απαραίτητη φάση οργάνωσης, η Shopflix μετά το καλοκαίρι θα λειτουργεί σε νέα state of the art τεχνολογική πλατφόρμα, που θα της επιτρέψει και την πραγματοποίηση πωλήσεων και στο εξωτερικό. Ανάφερε δε ότι υπάρχουν και σχέδια επέκτασης στην αγορά της Κύπρου, ώστε η Shopflix να υποδεχθεί εμπόρους και από την τοπική αγορά.

Δεδομένης της φιλόδοξης στόχευσης για την κατάκτηση της πρώτης θέσης ανάμεσα στα εγχώρια marketplaces, ο κ. Καλογεράκης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εξαγορών, πέραν της επιδιωκόμενης οργανικής ανάπτυξης, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα των Logistics, εκτιμώντας ότι αργά ή γρήγορα η εταιρεία θα κληθεί να επενδύσει σε δικές της αποθήκες, καθώς προς το παρόν εξυπηρετείται από τα hubs της Courier Center.

Η πρόταση

Πέρα από την εσωτερική οργάνωση της εταιρείας, ο κ. Καλογεράκης αναφέρθηκε τόσο για τις σχέσεις με τους συνεργάτες εμπόρους όσο και στην τελική πρόταση προς τον καταναλωτή.

Ειδικότερα, ανάφερε πως το entry fee κάθε συνεργάτη-εμπόρου ανέρχεται σε 250 ευρώ και η ετήσια συνδρομή σε 200 ευρώ, πέραν του ποσοστού που λαμβάνει η πλατφόρμα της Shopflix επί του τζίρου των συναλλαγών.

Σε ό,τι αφορά τον τελικό καταναλωτή επισήμανε ότι υπάρχει έμφαση στην τιμολόγηση, (έχοντας μάλιστα αναθέσει σε εξωτερικό πάροχο να πραγματοποιεί έλεγχο τιμών), εκτιμώντας ότι προσφέρει χαμηλότερες του ανταγωνισμού τιμές.

Παράλληλα, η Shopflix έχει αναπτύξει τις αναγκαίες υπηρεσίες προς τον καταναλωτή, ενσωματώνοντας όλους τους διαθέσιμους ηλεκτρονικούς και φυσικούς τρόπους πληρωμής. Επίσης έχει δημιουργήσει πλαίσιο BNPL (με την TBI Bank), δυνατότητα έκδοσης μικροδανείου, αλλά και τη δυνατότητα πληρωμής σε 60 άτοκες δόσεις (σε συνεργασία με τη Viva που αποτελεί στρατηγικό συνεργάτη της Shopflix στην εκκαθάριση συναλλαγών της πλατφόρμας).

Επίσης στον τομέα των παραδόσεων παραγγελιών, η πλατφόρμα συνεργαζόμενη με την ομόσταβλη Courier Center έχει δημιουργήσει υπηρεσίες, όπως το «γκρουπάρισμα» της παραγγελίας και η παράδοση σε μία φάση, τη δυνατότητα παραλαβής από το κατάστημα αγοράς, ενώ προετοιμάζει και τη δημιουργία δικτύου 500 φυσικών σημείων παραλαβής εμπορευμάτων.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα