Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπογράφεται η προμήθεια για 15 επιπλεόν συρμούς από την Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-HITACHI

Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπογράφεται η προμήθεια για 15 επιπλεόν συρμούς από την Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-HITACHI
Μετρό EUROKINISSI

Προς υπογραφή η σύμβασης προμήθειας 15 επιπλέον συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης που θα συμπληρώσει τον υφιστάμενο στόλο των 18 οχημάτων και με τους οποίους θα καλυφθούν οι βασικές γραμμές.

Θέμα χρόνου είναι πλέον η υπογραφή της σύμβασης προμήθειας 15 επιπλέον συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Εχθές ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, παρουσίασε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου τη σύμβαση προμήθειας.

Αυτό που απομένει είναι να οριστεί η ημερομηνία που θα πέσουν οι υπογραφές. Η κοινοπραξία που αναλαμβάνει το έργο είναι μεταξύ ΑΚΤΩΡ-HITACHI RAIL STS (AIASA T). Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι η Αττικό Μετρό.

Η προμήθεια των 15 επιπλέον συρμών θεωρείται σημαντική γιατί θα συμπληρώσει τον υφιστάμενο στόλο των 18 οχημάτων. Με αυτούς τους επιπλεόν συρμούς θα καλυφθεί τόσο η βασική γραμμή Ν.Σ. Σταθμός – Νέα Ελβετία όσο και η επέκταση για τη γραμμή Καλαμαριάς που είναι από τον σταθμό 25ης Μαρτίου μέχρι τη Μίκρα.

Όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσουν αρχικά οι 18 συρμοί που ήδη βρίσκονται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας και στη συνέχεια σταδιακά θα προστεθούν και οι υπόλοιποι για να δημιουργηθεί ένας συνολικός στόλος 33 οχημάτων.

Οι υφιστάμενοι συρμοί είναι Ιταλικής κατασκευής από την εταιρεία Hitachi/Ansaldobreda. Πρόκειται για τρένα τα οποία λειτουργούν χωρίς οδηγό αλλά μέσω ενός υπεραυτόματου συστήματος που έχει εγκατασταθεί στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας και από εκεί μέσω του Κέντρου Ελέγχου θα διεξάγεται όλο το πλάνο των ημερήσιων δρομολογίων.

Οι 15 επιπλέον συρμοί

Από τους 15 συρμούς οι έξι προβλέπονται για τη βασική γραμμή που έτσι θα φτάσει τους 24 συρμούς και οι υπόλοιποι 9 θα καλύψουν την επέκταση προς Καλαμαριά. Οι συρμοί θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγό (Grade of-Automation 4 GoA4) σύμφωνα με το IEC 62290-1. Οι συρμοί θα είναι φυσικά και λειτουργικά συμβατοί με το υπάρχον σύστημα Μετρό Θεσσαλονίκης ήτοι, με το Βασικό Έργο, την επέκταση προς Καλαμαριά, το Αμαξοστάσιο Πυλαίας με τον υπάρχοντα εξοπλισμό συντήρησης του Τροχαίου Υλικού καθώς και με το υπάρχον τροχαίο υλικό.

Το ύψος του διαγωνισμού είναι ποσού με ΦΠΑ 176,08 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 142 εκατ. ευρώ). Στον ανάδοχο θα χορηγηθεί τμηματικά έντοκη προκαταβολή ύψους σαράντα τοις εκατό (40%) επί της αξίας της σύμβασης (συμβατικό τίμημα), χωρίς ΦΠΑ.

Η κατάθεση των φακέλων πραγματοποιήθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2022 ενώ στις 4 Φεβρουαρίου έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Η έκπτωση που έδωσε το σχήμα είναι περίπου 8,8% με προσφορά 129,5 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ).

Η περίοδος κατασκευής των συρμών είναι 910 ημέρες (30 μήνες) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως αν πέσουν οι υπογραφές μέσα στο έτος, τότε μέχρι το 2024 θα έχει ολοκληρωθεί σταδιακά η προμήθεια τους.

Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα