Στην τελική ευθεία η απόκτηση της ΑΚΤΩΡ από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Στην τελική ευθεία η απόκτηση της ΑΚΤΩΡ από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ
ΑΚΤΩΡ ΚΥΔΩΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME NEWS

Κλείνει το μεγάλο deal για την πώληση της ΑΚΤΩΡ. Ποιο θα είναι το τίμημα και τι σημαίνει η συμφωνία για τον κατασκευαστικό κλάδο.

Το ένα βήμα μετά το άλλο πραγματοποιείται στο υπό ολοκλήρωση deal για την πώληση της ΑΚΤΩΡ στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Εχθές εξουσιοδοτήθηκε ο CEO της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, Αλέξανδρος Εξάρχου για να ολοκληρώσει την συμφωνία. Αντίστοιχα έχει γίνει νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα και τον CEO Ευθύμιο Μπουλούτα από πλευράς Ελλάκτωρ.

Το τίμημα κινείται όπως υποστηρίζουν πηγές με γνώση της υπόθεσης κοντά στα 215 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας εκτιμάται ότι είναι θέμα ημερών, καθώς υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες που πρέπει να ρυθμιστούν. Μετά την πράξη αυτή, πηγές κοντά στο θέμα αναφέρουν ότι θα προκύψουν και οι ανάλογες ανακοινώσεις που θα δώσουν σάρκα και οστά στην μεγάλη αυτή συμφωνία.

Με 4 δισ. ευρώ η ΙΝΤΡΑΚΑΤ σκαρφαλώνει στη δεύτερη θέση του κατασκευαστικού κλάδου, έχοντας μπροστά της τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η πεντάδα των μεγάλων ομίλων αναδιαμορφώνεται με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να μένει πρώτη, δεύτερη την ΙΝΤΡΑΚΑΤ, τρίτη την Mytilineos και τέταρτη την ΑΒΑΞ σε ανεκτέλεστο Ομίλων.

Ένα από τα σημεία που χρήζουν διευκρινίσεων είναι πως θα προχωρήσουν οι δύο όμιλοι σε διαγωνισμούς στους οποίους συμμετέχουν σε διαφορετικές κοινοπραξίες όπως σε μεγάλα έργα ΣΔΙΤ όπως τις φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Θράκης και Θεσσαλίας, τα 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας, τα Δικαστικά Μέγαρα, στην νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού κ.α.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως έχουμε δει και στο παρελθόν, εφόσον το επιτρέπει η προκήρυξη, στην υποβολή προσφορών μπορούν τα σχήματα να μεταβληθούν, κυρίως με προσθήκες. Αυτό μένει να φανεί κατά την εξέλιξη των έργων.

Αναφορικά με τον Όμιλο Ελλάκτωρ, πουλώντας την ΑΚΤΩΡ θα έχει στην κατοχή του 3 σημαντικές θυγατρικές: την Ηλέκτωρ, την Reds και το σημαντικό asset της, την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Η κυοφορούμενη πώληση της ΑΚΤΩΡ είναι η δεύτερη κατά σειρά κίνηση αποεπένδυσης, μετά την πώληση του τομέα ΑΠΕ του Ομίλου κατά το 2022, στην Motor Oil. Ουσιαστικά το μοντέλο που ακολουθείται είναι παρόμοιο με εκείνο άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών Ομίλων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όπως η Vinci, όπου η βάση δίνεται στις σταθερές ροές χρήματος που προκύπτουν μέσα από συμβάσεις παραχωρήσεων ή ΣΔΙΤ.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα