Το παράδειγμα της Κρήτης και η στρατηγική της Lidl Hellas

Το παράδειγμα της Κρήτης και η στρατηγική της Lidl Hellas
Lidl Eurokinissi

Case studies πολύχρονων συνεργασιών με τοπικούς παραγωγούς ανέδειξε η ελληνική θυγατρική του γερμανικού hard discounter.

Σημαντικές εμπορικές σχέσεις με Έλληνες προμηθευτές και παραγωγούς έχει δημιουργήσει από το 1998 – οπότε και εισήλθε στην ελληνική αγορά- ο γερμανικός λιανεμπορικός όμιλος της Lidl με αποτέλεσμα σήμερα να προμηθεύεται 1.560 κωδικούς προϊόντων από ντόπιες εταιρείες. Η συνεργασία με τοπικούς προμηθευτές προφανώς δεν αποτελεί καινοφανής διαδικασία, ωστόσο, αρκετές από τις επιχειρήσεις που συνεργάζονται με την Lidl Hellas, πραγματοποιούν το 30%-50% του τζίρου τους από τη συγκεκριμένη συνεργασία.

Η πρακτική, που γνωρίζουν ήδη παραγωγοί με εξαγωγική δραστηριότητα και οι οποίοι περνούν από τα «τεστς» των ξένων αλυσίδων, ακολουθείται εδώ και χρόνια οίκαδε, με την Lidl να «εκπαιδεύει» εν μέρει τους εγχώριους συνεργάτες της στη διαδικασία τυποποίησης και υψηλών προτύπων ποιότητας και συνέπειας. Να σημειωθεί ότι οι συνεργάτες της Lidl, οι οποίοι την προμηθεύουν με τα προϊόντα της, περνούν σε ετήσια βάση από ειδική διαδικασία auditing, η οποία γίνεται από τον οίκο πιστοποίησης Lloyd’s.

Πρόσφατα, η αλυσίδα παρουσίασε τις συνεργασίες της με εγχώριους καλλιεργητές και παραγωγούς από την Κρήτη, στο πλαίσιο της παραπάνω πρακτικής.

Ειδικότερα, η εταιρεία Kreta Food, που παράγει παράγει έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ΠΓΕ Χανίων διατηρεί συνεργασία με την Lidl από το 1999, αποτελώντας μια από τις πρώτες εγχώριες προμηθεύτριες εταιρείες του γερμανικού ομίλου. Το 2022 η Kreta Food έκλεισε με πωλήσεις ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, τα κέρδη ανήλθαν περίπου σε 800.000 και το 50% των πωλήσεων της οφείλεται στην Lidl, είτε εντός είτε εκτός Ελλάδος. Παράλληλα οι 28 από τις 31 χώρες στις οποίες εξάγει, ανήκουν στο διεθνές δίκτυο των εταιρειών του γερμανικού ομίλου.

Αν το ελαιόλαδο αποτελεί μια προφανής εγχώρια πηγή προμηθειών για την Lidl, η Αgrocreta, που επίσης εδράζεται στα Χανιά, αποτελεί έναν από τους εκπροσώπους προμήθειας τυποποιημένων ελληνικών αγροτικών προϊόντων. Η εταιρεία προμηθεύει κυρίως αβοκάντο με το 30% των πωλήσεων της να το οφείλει στη συγκεκριμένη συνεργασία με την Lidl.

Επίσης, η αρτοβιομηχανία Τσατσάκης στο Ηράκλειο, αποτελεί τακτικό συνεργάτη της Lidl, προμηθεύοντας αρτοσκευάσματα, κριτσίνια, ντάκους, και παξιμάδια, δημιουργώντας το στίγμα της στα ράφια της αλυσίδας σε ότι αφορά εμβληματικά προϊόντα της περιοχής. Οι πωλήσεις της εταιρείας το 2022 ανήλθαν στα 12,3 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2023 αναμένει πωλήσεις της τάξης των 15,5 εκατ.ευρώ, μικρό μέρος των οποίων θα έρθουν από ανατιμήσεις.

Πέραν της ανάπτυξης σχέσης με τους τοπικούς συνεργάτες, η Lidl Hellas, που κατά συγκλίνουσες πληροφορίες διεκδικεί τη δεύτερη θέση στην εγχώρια αγορά σούπερ μάρκετ (συγκρινόμενη με τον παραδοσιακό κλάδο, αν και διατηρεί το χαρακτήρα του hard discounter) προγραμματίζει επενδύσεις της τάξης των 100 εκατ.ευρώ στην προσεχή διετία, για επέκταση δικτύου αλλά και εσωτερική οργάνωση.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα