Ζημιές για τον όμιλο Skroutz το 2022

Διαβάζεται σε 3'
Skroutz
Skroutz Skroutz.gr

Διατηρεί τη δυναμική του σε επίπεδο εσόδων ο όμιλος που λειτουργεί το μεγαλύτερο ελληνικό market place, εμφανίζοντας ωστόσο σημαντική μείωση σε επίπεδο κερδών. Οι επενδύσεις του 2022 σε εκκαθάριση πληρωμών και 3pl.

Το 2022 υπήρξε χρονιά μετασχηματισμού της Skroutz σε όμιλο παροχής συμπληρωματικών υπηρεσιών στον τομέα της εκκαθάρισης πληρωμών (μέσω της εξαγοράς της Everypay) και των μεταφορών (μέσω της εξαγοράς της Ecommerce Logistics), φέρνοντας ωστόσο ζημιές σε λειτουργικό επίπεδο.

Το μεγαλύτερο ελληνικό marketplace είχε ανακοινώσει αύξηση του παραγόμενου τζίρου κατά 85% το 2022 έναντι του 2021, ενώ παρά τη μείωση των συνεργαζόμενων καταστημάτων στις 8.000 σήμερα (από 13.000 περίπου), το 97% αυτού του τζίρου προήλθε από τα καταστήματα που παραμένουν ενταγμένα στην πλατφόρμα, διατηρώντας τη δυναμική του σε ότι αφορά την εμπορική λειτουργία.

Στο δημοσιευμένο ισολογισμό του ομίλου πλέον Skroutz αποτυπώνεται αύξηση εσόδων αλλά και σημαντική πτώση σε όλες τις γραμμές κερδοφορίας. Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις για τον όμιλο διαμορφώθηκαν στα 75,4 εκατ.ευρώ από 57,5 εκατ.ευρώ το 2021, ενώ σε επίπεδο εταιρείας οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 74,3 εκατ.ευρώ έναντι 47,5 εκατ.ευρώ. Τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης εμφανίζονται ζημιογόνα σε επίπεδο ομίλου κατά 1,211 εκατ.ευρώ έναντι κερδών 7 εκατ.ευρώ το 2021, ενώ σε επίπεδο εταιρείας οι ζημιές διαμορφώθηκαν το 2022 σε 1,834 εκατ.ευρώ έναντι κερδών 7 εκατ.ευρώ περίπου το 2021. Σημειώνεται ότι το περιθώριο μικτού κέρδους για τον όμιλο υποχώρησε στο 36% από 40% το 2021, ενώ σε επίπεδο εταιρείας υποχώρησε στο 18% από 35% το 2021.

Σημειώνεται ότι τόσο τα έξοδα διοίκησης όσο και διάθεσης εκτοξεύτηκαν το 2022. Ειδικότερα για τον όμιλο τα έξοδα διοίκησης διαμορφώθηκαν σε 15,5 εκατ.ευρώ από 9,4 εκατ.ευρώ το 2021, ενώ για την εταιρεία αυξήθηκαν στα 11 εκατ.ευρώ από 7,2 εκατ.ευρώ το 2021. Τα έξοδα διάθεσης διαμορφώθηκαν στον όμιλο διαμορφώθηκαν στα 12,9 εκατ.ευρώ από 6,6 εκατ.ευρώ ενώ στην εταιρεία άγγιξαν τα 4,351 εκατ.ευρώ από 2,672 εκατ.ευρώ το 2021.

Παρόλα αυτά, ο όμιλος εμφάνισε προ και μετά φόρων κερδοφορία η οποία αποδίδεται στην καταγραφή επενδυτικών αποτελεσμάτων ύψους 3,967 εκατ.ευρώ. Συγκεκριμένα για τον όμιλο η προ φόρων κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 2,312 εκατ.ευρώ σημαντικά μειωμένη από τα 6,538 εκατ.ευρώ το 2021 ενώ τα μετά φόρων κέρδη ανήλθαν σε 2,449 εκατ.ευρώ από 5 εκατ.ευρώ.
Αντίθετα το προ φόρων αποτέλεσμα για την εταιρεία ήταν ζημιογόνο στα 2, 171 εκατ.ευρώ από κέρδη 6,6 εκατ.ευρώ το 2021. Τέλος το μετά φόρων αποτέλεσμα είναι επίσης ζημιογόνο στα 1,962 εκατ.ευρώ από 5 εκατ.ευρώ περίπου πέρυσι.

Υπενθυμίζεται ότι στις 15 Ιουλίου 2022 η Skroutz προχώρησε στην απόκτηση του υπολοίπου 75% των μετοχών της «EVERYPAY Υπηρεσίες Πληρωμών Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία», η οποία έως και την ανωτέρω ημερομηνία άνηκε κατά 25% στην εταιρεία και αναγνωριζόταν ως συμμετοχή σε συγγενείς επιχειρήσεις, όντας πλέον ο μοναδικός μέτοχος. Το τίμημα για την απόκτηση του 75% της EVERYPAY 19,380 εκατ.ευρώ το οποίο καλύφθηκε με χρήση ιδίων κεφαλαίων καθώς επίσης και μακροπρόθεσμου δανεισμού από εγχώρια τράπεζα για την καταβολή ποσού 11,855 εκατ.ευρώ. Το εναπομείναν τίμημα πληρωτέο για την απόκτηση της EVERYPAY ανέρχεται σε 7,5 εκατ.ευρώ και καταβλήθηκε τον Απρίλιο του 2023.

Επίσης στις 14 Ιουνίου 2022 η Skroutz προχώρησε στην απόκτηση του 100% των εταιρικών μεριδίων της «ECOMMERCE LOGISTICS MON. Ι.Κ.Ε.» με τίμημα εξαγοράς 191.250 ευρώ, κάνοντας αποκλειστικά χρήση ιδίων κεφαλαίων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα