Γιάννης Παρασκευόπουλος: Τα δείγματα γραφής από τον Πράσινο χώρο για τους σιδηροδρόμους και η συμμαχία ΠΡΑΣΙΝΟ & ΜΩΒ

Γιάννης Παρασκευόπουλος: Τα δείγματα γραφής από τον Πράσινο χώρο για τους σιδηροδρόμους και η συμμαχία ΠΡΑΣΙΝΟ & ΜΩΒ
Τρένα ap

Ο Γιάννης Παρασκευόπουλος, μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Πράσινο & Μωβ, γράφει στο NEWS 24/7 για την εναλλακτική λύση για να αλλάξει η κατάσταση στους σιδηρόδρομους της χώρας.

Η στενή σύνδεση των ελληνικών κομμάτων εξουσίας με τους ανταγωνιστές του σιδηροδρόμου, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πολιτικό περιβάλλον. Οι πολιτικές ευθύνες είναι βαριές και η οργή του κόσμου δικαιολογημένη: ζητούμενο, όμως, είναι με τι τρόπους θα αλλάξουν τα πράγματα.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, στην αιχμή της προώθησης του σιδηροδρόμου και των συνδυασμένων μεταφορών βρίσκονται τα πράσινα κόμματα. Τον θεωρούν βασικό εργαλείο για την Πράσινη Μετάβαση: εξοικονομεί μέχρι και 80% της ενέργειας που καταναλώνουν οι οδικές μεταφορές, μπορεί άμεσα να κινηθεί με 100% καθαρή ενέργεια, κάθε διεύρυνση του ρόλο του εκτοπίζει ορυκτά καύσιμα που κινούν οδικές μεταφορές και αεροπλάνα. Σημαντικό είναι ότι οι Πράσινοι ενδιαφέρονται για το σύνολο των τρένων, όχι μόνο για τις γραμμές Υψηλών Ταχυτήτων: σχετικά πρόσφατη είναι η αναλυτική πρόταση των Γερμανών Πράσινων για το EURO NIGHT SPRINTER, με δίκτυο 40 νυχτερινών επιβατικών γραμμών που θα καλύπτουν καθημερινά όλη την Ευρώπη με ορίζοντα το 2030: τρεις από αυτές, αφορούν και την Ελλάδα.

Για την Ελλάδα, αντίστοιχο δείγμα γραφής θα μπορούσαν να αποτελούν όσα έκανε ο πράσινος χώρος την περίοδο 2007-2013, όταν αποτελούσε σχετικά υπολογίσιμη πολιτική δύναμη.

2007: Αναλυτικό υπόμνημα στον Υπουργό Μεταφορών για πολιτική μεταφορών με κορμό τον σιδηρόδρομο.

2008: Αντιδράσεις στο πρώτο κύμα συρρίκνωσης του ΟΣΕ.

2009: Περιοδεία με ναυλωμένο τρένο σε Ελευσίνα, Μέγαρα, Κόρινθο, Ναύπλιο. Λίγο μετά, ναυλωμένα «τρένα της Κλιματικής Αλλαγής» προς Τρίπολη/Μεγαλόπολη και Κοζάνη. Πρόταση για μεταφορά των αυτοκινήτων με τρένα, ως λύση για τον πολύμηνο αποκλεισμό του δρόμου στα Τέμπη από κατολίσθηση. Νέο, αναλυτικό υπόμνημα για την πολιτική μεταφορών.

2009-14: Διαρκείς παρεμβάσεις και στο ευρωκοινοβούλιο. Ανοιχτή επιστολή στους ευρωβουλευτές για τον ακρωτηριασμό του ΟΣΕ με το 1ο Μνημόνιο. Συνολικά πάνω από 15 ερωτήσεις προς την Κομισιόν για τα ελληνικά τρένα.

2010: Απέναντι στον όρο του 1ο Μνημονίου για κλείσιμο γραμμών, αναλυτική εναλλακτική πρόταση εξυγίανσης του ΟΣΕ σε συνεργασία με άλλο ευρωπαϊκό δημόσιο σιδηρόδρομο. Ο υπουργός Υποδομών του ΠΑΣΟΚ αρνείται συνάντηση, ξεκινούν οι διαμαρτυρίες: λωρίδα με πένθος στο άγαλμα του Τρικούπη, χάπενινγκ διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο. Εξώδικο στον ΟΣΕ αναδεικνύει το Μεγάλο Ψέμα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, με τον τεχνητό πολλαπλασιασμό των ελλειμμάτων του τρένου.

2011: Περιοδείες σε Φλώρινα, Τρίπολη, Καλαμάτα, Πύργο, Πάτρα, λίγο πριν το κλείσιμο των τρένων. Στη Φλώρινα, καταλυτική συμβολή του πράσινου χώρου στην πολύμηνη κινητοποίηση που ξανάφερε το τρένο στην πόλη.

2012: Θέτουν τη βιωσιμότητα του τρένου, και στην προεκλογική εκστρατεία. Προτείνουν συνδυασμένες μεταφορές με κορμό το τρένο, ανοίγουν έγκαιρα και το θέμα των ανεπάρκειας των 50 εκ. ευρώ/χρόνο

2013: Λίγο πριν την ιδιωτικοποίηση καταθέτουν ξανά, σε συνεργασία με κινήσεις υποστήριξης του τρένου, εναλλακτική πρόταση για αναδιοργάνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με δημόσιο χαρακτήρα και ευρωπαϊκή εμπλοκή.

Οι εκλογικές ήττες του 2012-4 στοίχισαν ακριβά στον πράσινο χώρο, που οδηγήθηκε σε αποδυνάμωση και συρρίκνωση. Από την απουσία αυτή, όμως, έχασε και ολόκληρη η ελληνική κοινωνία: αν ένα σχετικά μικρό κόμμα, με παρουσία τότε μόνο στο ευρωκοινοβούλιο, μπόρεσε το 2008-13 να σηκώσει σχεδόν όλο το βάρος της υπεράσπισης του τρένου, δεν θα ήταν σημαντικό να του είχε δοθεί η δυνατότητα να τη συνεχίσει;

Τους τελευταίους μήνες ο ευρύτερος πράσινος χώρος ξαναπιάνει το νήμα της αυτόνομης εκλογικής παρουσίας και ενώνει δυνάμεις, μέσα από τη συμμαχία Πράσινο & Μωβ. Στη συμμαχία συμμετέχουν, ως «μωβ», και τα νεότερα πολιτικά ρεύματα που συνεργάζονται ήδη με τους Πράσινους σε ευρωπαϊκό επίπεδο: Πειρατές, Βολτ, Πολιτική Φιλοζωία, οικοφεμινισμός.

Το Πράσινο & Μωβ ανέδειξε από τις πρώτες ώρες τη σύνδεση της τραγωδίας με τη διαχρονική απαξίωση του σιδηροδρόμου, αλλά και τις απαραίτητες αλλαγές πολιτικής για να παίξει επιτέλους το τρένο τον απαραίτητο κρίσιμο ρόλο του.

Στοιχείο αισιοδοξίας στη βαριά ατμόσφαιρα των ημερών, είναι ότι η ελληνική κοινωνία φαίνεται σήμερα να αναζητά νέες δυνάμεις και νέες οπτικές, που να μπορούν να δώσουν διέξοδο. Μέσα από το κοινό προγραμματικό του πλαίσιο, το Πράσινο & Μωβ καταθέτει ήδη μια συνολική εναλλακτική προοπτική για τη χώρα, με κορμό τις πράσινες προτάσεις. Τα παλιότερα δείγματα γραφής του πράσινου χώρου, και για το τρένο, δείχνουν πόσο επίκαιρες είναι και σήμερα οι προτάσεις αυτές.

*Ο Γιάννης Παρασκευόπουλος είναι μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής του Πράσινο & Μωβ

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα